Weer een nieuw deeltje!
Ons showforum: Klikkerdeklik
Meld!
Janneke…ik snap heel goed dat je je er toch zorgen om maakt…is ook niet niks wat je met A.ukje hebt meegemaakt! Maar heb vertrouwen…ze haalt het heus wel in!
Ik heb haar irl gezien (en ga haar as zondag weer zien) en weet zeker dat het ook met haar helemaal goed komt!
Hier vergelijk ik ook wel eens…en zie dan dingen die L.ara eerder en anders deed…en ga me dan dingen afvragen, terwijl E.lina niks raars heeft meegemaakt in haar eerste maanden…
Je doet het goed! En A.ukje komt er wel!
Dragon…leuk, het idee om voor een volgende te kunnen gaan! (stiekem zou ik ook nog wel willen, maar om een heleboel redenen is dat geen goed idee ) Ik hoop dat het voor jullie is weggelegd zonder al te veel poespas en dat L.iam mag opgroeien met een net zo schattig brusje als hij is!
Ik heb ook een nieuw sf geopend.
En een fotootje geplaatst uiteraard :mrgreen:
hier nog even mijn antwoord aan dragon
dragon… het vertrouwen in de ka is er nog wel… alleen (probeer ) ik hem wel te laten weten dat ik het niet fijn vind dat hij zo reageert
Zal het verhaal even een beetje opschrijven
wij waren er omdat aukje vanalles reageerde en daarom moesten wij komen (dit was ook net in de mex griep periode en had hem hiervoor al gebeld om te overleggen ivm allergieen. hier heeft hij heel verhelderend op gereageerd)
en hij zei ze reageert op dingen waar eigenlijk niks in zit. miss. is het wel zo dat jij het verschil niet ziet.
en hij zij ik ben niet overtuigd dat ze een kma heeft omdat er geen harde bewijzen zijn (de test is hoogstwaarschijnlijk mislukt ivm griep ofzo (en het was 35 graden buiten)
toen wij overgingen op gewonen melk was het een groot drama. en mijn moeder was erbij (dus natuurlijk niet leuk als je in twijfel wordt getrokken)
Hij zei ook ze reageert niet met uitslag of benauwdheid. alleen met onrust.
heb hem ook gezegd… nou dan kom maar een langs als er last van heeft want ze reageert heftig.
Hij zei toen ook. maar omdat jij het merkt wordt ze ook zo behandeld en moet ik jouw geloven en gaan we ook niet verder onderzoeken, dit is over een paar mnd weer omdat ze dan 1 wordt
en het ergste van alles … die onderzoeken enzo zijn dus ALLEEN MAAR voor de verzekering…
maar denkt dat het bij mij voornamelijk een stuk onrust, onzekerheid en slaaptekort is. en het MOETEN…
ik ga er nu (sinds ik bij de kinderpsygoloog ben geweest) al wat beter. zet het al meer van me af en het zoiets het is ONS kind en ik weet wat het beste is en met producten introduceren en zo daarvoor gaan we naar de dietist (want daar heb ik geen kaas van gegeten).
pff. heel verhaal maar ook fijn om een keer op te schrijven…
:-*
oja ka is een schat van een man hoor. heeft ook gezegd (en dit gaf mij weer meer rust) ik handel in alles van : wat zou ik doen en willen als het mijn kind zou zijn… dit vind eigenlijk een hele goede eigenschap. en misschien is hij juist TE eerlijk en moet ik daar even mee omgaan.
karin… gaan we samen voor een 3e wij gaan eerste verbouwen en zien dan verder… wij hebben nog de tijd. we zijn nog jong…
enne :-* voor je opmerking/reactie.
Ik meld me alleen even 8) .
Meld! :mrgreen:
En iedereen nog een
heel fijn, gelukkig, gezond, warm en liefdevol 2010 gewenst!!!
Hier is met oud en nieuw alles goed gegaan, Mylan sliep door alles heen (net zoals Elynn de vorige 2 jaar) en Elynn werd deze keer rond half 1 wakker van het vuurwerk en toen zijn we aan haar raam vuurwerk gaan kijken (zij heeft ook nog eens de beste “view” 8) dus echt super!) en ze vond het helemaal geweldig :inlove: . Ik was ervanuit gegaan dat we haar wel minimaal een uurtje op zouden moeten houden maar tegen 1 uur werd het vuurwerk hier een heel stuk minder en hebben we haar weer ingestopt. Toen is ze weer heerlijk gaan slapen.
Gisteren en eergisteren waren de kinderen allebei wat ziekjes (beetje verhoging, allebei rond de 38 C en verkouden) en nu hoesten ze nog steeds hun longen uit hun lijf maar verder zijn ze er volgens mij allebei een beetje beter aan.
Elynn is vandaag voor het eerst naar “school” (psz, ligt aan de school vast) geweest! Ze moest even wennen, gelukkig mocht ze haar “tuttel” bij zich houden. Dat ding is ontzettend vertrouwd voor haar. Een van de juffen heeft me na een uurtje gebeld voor een update, Elynn heeft een beetje de kat uit de boom gekeken en was een klein beetje huilerig maar verder ging het prima. Ze nam ook makkelijk afscheid toen ik weg moest gelukkig… Toen ik haar weer kwam halen was ze een beetje stilletjes.
En Mylan heeft al een paar keer “mama” en “papa” gezegd! :inlove: Natuurlijk puur onbewust hoor maar evengoed heel toevallig duidelijk “mama” en “papa”. Meestal is het iets er tussenin, zoiets als “bababaabbaa” :inlove: Hij heeft een tijdje heel weinig gebrabbeld maar nu oefent hij iig weer volop :thumbup:
Ik zal volgende keer weer op jullie reageren
:-* Jen
Pitje, begrijpend hoor dat je ongerust bent…hoort ook een beetje bij het moeder-zijn. Maar Aukje is misschien wat langzamer…maar de andere kindjes gaan ook wel erg hard dan ligt het al snel wat verder uit elkaar. Ze kan het zo maar ineens doorkrijgen en binnen een paar weken gaan kruipen en staan.
Sommige kindjes slaan zelfs het kruipen helemaal over en gaan gelijk naar staan en lopen. Ze komt er wel…nog tijd zat om te leren kruipen en lopen. :hug:
Als ze maar lekker vrolijk en gezond is, de rest komt vanzelf.
Jensie, Mylan ook al lekker brabbelen dus! :thumbup:
Ik ga nog even een avondje genieten van vriendlief. Morgen gaat hij weg en komt dan pas weer zaterdag terug .
Oh Pupke, dat is ook niet gezellig.
Inderdaad lekker saampjes zijn vanavond
Jensie, lekker dat het zo goed gaat met jullie kleintjes!!
Femke is een beetje uit haar doen vandaag.
Gisteren amper geslapen en vannacht opeens om 02.30 uur voor een voeding.
Hopelijk gaat het vanavond beter. Ze krijgt straks in ieder geval het flesje, daar slaapt ze over het algemeen iets langer op.
Morguh allemaal
@Pupke wrote:
Pitje, begrijpend hoor dat je ongerust bent…hoort ook een beetje bij het moeder-zijn. Maar Aukje is misschien wat langzamer…maar de andere kindjes gaan ook wel erg hard dan ligt het al snel wat verder uit elkaar. Ze kan het zo maar ineens doorkrijgen en binnen een paar weken gaan kruipen en staan.
Sommige kindjes slaan zelfs het kruipen helemaal over en gaan gelijk naar staan en lopen. Ze komt er wel…nog tijd zat om te leren kruipen en lopen. :hug:
Als ze maar lekker vrolijk en gezond is, de rest komt vanzelf.
Zeker weten dat dat goed komt Pitje, zelf heb ik ook nooit gekropen. In plaats daarvan ging ik op mijn billen zitten en door de kamer heen schuiven :lol: dat was mijn manier van voortbewegen. Volgens mij deed ik dat ook vrij laat hoor, don’t worry :hug:
Pupke man pas zaterdag terug, balen. Hopelijk gaat de tijd een beetje snel :hug:
Sproetje het hangt echt in de lucht, volgens mij zijn heel veel kindjes er niet goed aan nu. Sterkte iig :hug: het is altijd zo zielig om te zien he… Was ze er vannacht al ietsje beter aan en heeft ze weer doorgeslapen, zoals je al verwacht en gehoopt had?
:-* Jen
Hier vanmorgen verwend… ze kwam pas om half negen.
Vast dankzij de fles van 190cc gisterenavond
Maar nu ligt ze te huilen in haar bedje en ze moet toch echt een keer slapen.
Ik weet niet zo goed wat ik daar aan moet doen.
Op het kdv zullen ze ook niet steeds naar d’r toe gaan lijkt me en ze krijgt geen speen.
Iemand nog tips?
Vaste tijden? Wachten tot ze echt bekaf is? :think:
Sproetje: Ik leg Yalissa altijd op bed als ze moe is en eigenlijk geen vaste tijden.
Pupke: Ik hoop dat de week een beetje snel voorbij gaat…ik weet nog dat vriendlief 3 dagen weg was, ik vond het echt helemaal niks.
Hier vanacht 2,5 uur bezig geweest met Yalissa. Ze is verkouden en kwam dus niet zo makkelijk weer in slaap. Maar eenmaal bij ons in bed hele verhalen…heel gezellig natuurlijk, maar niet midden in de nacht :naughty:
Pff… nee, Ellen. Liever niet midden in de nacht.
Femke heeft vaak ook veel babbels om 23.00 uur als ze naar bed gaat, ha ha.
Ik ging net bij d´r kijken en ze had het lakentje helemaal nat gesabbeld en lag er in te woelen met haar hoofd. Net twee minuutjes mijn pink gegeven en nu is ze vertrokken.
Sproetje, hier ook geen vaste tijden. Ik leg haar op bed als ze moe is…maar gaandeweg kwam er wel een soort van ritme in.
Op de leeftijd van Femke was dat altijd na de voeding…dan was ze lekker rozig van het drinken en viel dan zo in slaap. In slaap huilen wil ik niet…ik wil dat ze vredig in slaap valt en zich niet over haar toeren huilt. Slapen moet fijn zijn en geen straf.
Op dit moment gaat het hier best wel moeilijk met overdag slapen. Ze heeft echt moeite om zich aan haar slaap over te geven. Ze gaat liever staan en klimmen en alles ontdekken. Nu gaat ze dan vaak op mijn rug in de draagdoek, dan valt ze in slaap en leg ik haar over in haar bedje.
Misschien niet helemaal volgens het boekje maar het voelt goed en ik heb nog meer te doen op een dag…dit is gewoon de snelste en makkelijkste manier.
Op dit moment valt ze ook bijna in slaap op mijn rug…
Ellen, Y.alissa heeft jullie dus wel vermaakt vannacht.
Jensie, oh…dat kontschuiven…dat vind ik zoo grappig :lol:
We hebben net papa uitgezwaaid
We gaan elkaar wel missen…dit is een jaarlijks terugkomend project. Andere jaren ging ik altijd op vrijdag naar hem toe om de voorstelling te bekijken…maar dit jaar lukt dat niet…dus zie ik hem pas zaterdag weer
Hij zag er zelf ook wel tegenop om Evi zo lang te moeten missen…
Ben ook weer van de partij!
Sproet, Amy is geboren in december ipv november :mrgreen:. Dag is wel goed: 12-12-09.
Pupke, :hug:
Meld!
Sproetje, mooi lijstje hoor. Ik sta wel heel alleen in het rijtje zwanger zeg
Pitje, niet teveel zorgen maken hoor. Mijn zus kan niet fietsen en daar werd een heel drama van gemaakt toen ze klein was. Moest naar de fysiotherapie etc. want ze had vast en evewichtsstoornis. Totdat mijn moeder dacht: ja maar…ze kan ook gewoon leven zonder op de fiets te stappen :roll: En op die leeftijd kan het nog alle kanten op, dus ook de goede!
Pupke: vervelend he je vriend zo lang weg, je ‘mist’ toch wat… al zal Evi je vast wel bezig houden :mrgreen:
Hier overigens alles goed, laatste dagen voor mijn verlof :dance: :dance: al zijn die wel even mega zwaar (oh ja dit nog afmaken en dit en dit en dit…) Afijn na volgende week dinsdag ben ik er gelukkig van af!
Ben ik ook weer :mrgreen:
Pitje: sorry dan heb ik je verkeerd begrepen :oops: klinkt idd als een eerlijke ka en geloof me die zijn er niet zo veel hoor
En Mandala heeft helemaal gelijk hoor :thumbup:
Ik lees trouwens dat jullie hebben afgesproken, leuk!
Jensie: spannend eerste schooldag!! voor mama ook een stukje afscheid van of valt het mee
Ik weet wel toen ik voor het eerst naar school ging mijn moeder moest huilen ipv ik :roll: :mrgreen:
En mylan ook al aan de brabbel Onze bink was ook al zo snel met papa en mama. Maar zegt het ook niet omdat hij mij als mama herkent hoor. Maar als je tegen hem mama/papa zegt dat zegt ie het wel terug met een heeeeeeeeeeel lief Carimiro stemmetje :inlove:
Pupke: Wat kun je iemand dan missen he :hug: Ik ben het inmiddels wel gewent en vindt het stiekem nu ook eigenlijk best wel eens lekker zo alleen :oops:
Maar voornamelijk s’nachts mis ik hem wel eens als ik er weer uit moet haha :lol:
Sproetje:Onze knul heeft overdag ook veel moeite met in slaap in komen.
Wij hebben zo’n babyfoon met een muziekje er in die 20 min speelt. Die zet ik altijd aan en verder laat ik hem huilen. Na ongev 10 min neemt het dan af en valt hij langszaam in slaap.
111: Hoe gaat het met Amy?
Marlous de laatste werkloodjes :dance: die zijn altijd het zwaarst en duren altijd het langst lijkt wel (heb ik ook altijd als mijn vakantie er aan komt)
In elk geval nog even de tanden op elkaar en dan lekker genieten van alles wat er komen gaat :inlove:
ICL: Een mede stopper :mrgreen: ik wist niet dat jullie er ook weer voor gingen
Bij de april mama’s zijn er trouwens alweer 3 die er voor gaan
Oja weer ongie geworden vandaag na 8 wkn, maar vraag me niet wanneer ik ze weer kan verwachten
Lekker Marlous, nog eventjes tot je verlof.
Hier het tegenovergestelde. Ik moet helaas morgen weer aan het werk.
Een dagje. Daarna vanaf maandag 3,5 dag :roll:
111, ik ga het binnenkort aanpassen :oops:
Nu nog eventjes het een en ander voorbereiden voor morgen.
Zakjes melk op volgorde van oud naar nieuw klaarleggen, lijstje maken en het pasje van mijn werk zoeken
En dan eens kijken hoe het ochtendritueel morgen verloopt.
Hihi Sproet, het heeft geen haast hoor!
Dragon, Amy doet het echt geweldig. Zo’n lief zoet kindje. Kan nog helemaal volschieten als ik naar haar kijk. Zo’n klein hoopje mens die het al zo machtig goed doet! Ze drinkt nu 5x 120ml per dag, waarvan 2x met 10cc water extra voor het poepen. Het is aardig op gang, maar gisteren heeft ze nog helemaal geen poepluier gehad en tot nu toe vandaag ook nog niet. Ze lijkt er geen last van te hebben, laat wel flinke windjes door haar pamper schieten, dus verstopping heeft ze niet. Heeft ze trouwens al vanaf het begin, 't is geen poeper geloof ik. Plassen daarentegen kan ze als de beste, vooral als de luier nét open gaat :mrgreen:.
Binnenkort gaan we saampjes naar babymassage, heb er erg veel zin in. En volgende week heb ik het nog rustig, niets gepland, maar de week erna begint het riedeltje met het consultatiebureau, de nacontrole bij de vk en het bezoek aan de huisarts voor anticonceptie. Ik geniet dus nog even volop van deze en komende week en probeer een ritme te vinden om het huishouden te doen en de flesjes van Amy erin te passen. Gaat heel aardig al, dus dat is wel lekker.
Marlous, lekker joh dat je binnenkort met verlof gaat. Zo te lezen leef je er inmiddels echt naar toe, en dat mag ook zeer zeker! Bij mij was het wat abrupt zeg maar, het stoppen met werken en ik heb ook niets af kunnen ronden. Gaf wel een naar gevoel, gelukkig is dat bij jou anders!
Wanneer ben je ook alweer precies uitgerekend?
Sproet, gek idee he…weer aan het werk…Zie het moment ook met tegenzin tegemoet. Had nog een week of 5 aan vakantiedagen van voorgaande jaren staan en wilde die aan mijn verlof plannen, maar Matthijs heeft een nieuwe job per 1 feb en kan dan nog even geen 4 dagen gaan werken. Ik moet dus nog een extra dag vrij gaan nemen en wil daar dan maar die 5 weken voor gaan gebruiken. Dus ipv half april moet ik nu ineens begin maart weer aan de slag. Effe slikken hoor! Maar daar staat wel tegenover dat ik 20 weken lang maar 3 dagen hoef te werken. Daarna zien we wel weer verder.
Sproetje, ik hoop dat alles goed gaat vandaag. Heb je F.emke ook een paar keer op proef naar het kdv gedaan?
111, oh dat is jammer dat je in maart alweer aan de slag moet. Maar misschien vind je het tegen die tijd wel lekker om een paar daagjes eruit te zijn.
Heeft Matthijs straks ook een papa-dag en dan nog 3 daagjes kdv?
Marlous, heerlijk dat je verlof er bijna aankomt!
Dragon, de avonden alleen ben ik wel gewend maar de ochtend vind ik altijd zo saai…maar nu niet meer…Evi had er vanochtend alweer gelijk zin in…
Spannend hoor voor een tweede…ik moet er nog niet aan denken…mijn lijf ook niet want ik ben nog helemaal niet ongi geweest.
Hier zit het eerste nachtje alleen er alweer op. Andere jaren was het huis altijd zo stil maar dat is nu natuurlijk niet meer. Evi heeft lekker tegen me aan gelegen vannacht en vanochtend was weer lekker vrolijk. Nu slaapt ze even dus moet ik weer even aan het werk…de boekhouding :sick: …wel fijn omdat zo veel mogelijk te doen als ze slaapt.
Vanavond bij mijn ouders eten, lekker makkelijk :dance: .