Mei stoppers 2008 - Dragon gefeliciteerd!

Pupke, nee. Het was eigenlijk de bedoeling dat Matthijs op vrijdag zijn papa-dag zou hebben, ik ben al standaard op woensdagen vrij. Dan zou Amy dus op maandag, dinsdag en donderdag naar het kdv gaan. Nu Matthijs dus geen papa-dag kan krijgen, moet ik dus vrijdag’s thuis zijn. Op zich niet verkeerd hoor, denk dat 4x9 uur werken zowieso te zwaar voor me is met het oog op mn whiplash. Vóór de zwangerschap was het al zwaar maar te doen, maar nu heb ik thuis natuurlijk ook nog de nodige prioriteiten liggen :mrgreen:. Kan ik dus even 20 weken uitproberen hoe het bevalt om 3 dagen te werken.

Met een beetje mazzel kan Matthijs na een half jaar - bij het omzetten van zijn contract naar onbepaalde tijd - wel overleggen met zijn nieuwe collega’s of het mogelijk is een dag minder te gaan werken. Maar dan moet ik weer kijken hoe het met mn lijf gaat. Nou ja, dat is allemaal nog ver weg dus we zien wel even hoe het gaat lopen. Het kan allemaal zo weer veranderen.

Lekker hoor, samen met je meisje slapen. Zo wordt het bijna nog fijn dat je hub er niet is :wink:.

Pupke, dat is inderdaad toch nog gezellig dan :slight_smile:

En zo is het weer zaterdag voor je het weet!

111, wel fijn dat je het zo met je werk kunt oplossen. Wel eerder beginnen inderdaad, maar ook een dagje minder. Ik ga denk ik ook een beetje een opbouw proberen in te lassen, hoewel ik al volop (en zelfs dubbel) ben ingeroosterd :hand:

Femke was gisteren dus naar het kdv. We hadden er alleen een rondleiding gehad, dus het was echt een vuurdoop. Maar het is prima gegaan. Ze heeft er twee keer gedronken en ook wat geslapen.

Ik had een speentje meegegeven voor nood, als ze anders niet zou kunnen slapen. Toen ik haar kwam halen, lag ze met een speen in haar mond te slapen :shock:

Die trok ik er dus gelijk uit en maar even gezegd dat dat dus niet de bedoeling is :naughty:

Na de voeding van gisterenavond viel ze als een blok in slaap tot half negen vanmorgen. Kennelijk toch een beetje bijkomen van alle indrukken.

Vandaag vrij en morgen gaat ze twee uurtjes wennen bij het andere kdv.

Sproetje, wat fijn dat het goed ging met Femke op het kdv. Goed dat je gelijk wat van die speen hebt gezegd. Voor hun is het natuurlijk wel makkelijk…speen erin en slapen.

Is het tijdelijk dat ze naar 2 kdv’s krijgt?

Wat een lange nachten maakt ze trouwens al :shock: …Evi laat er echt max 4, heel soms 5 uur tussen :? Ze eet haar bijvoeding ook al wel goed maar dat maakt echt geen verschil.

Zondag zag ik wel dat haar eerste tandje eindelijk door is…nu zal de tweede ook wel snel volgen dus misschien heeft ze daar ook last van. :think:

Ze viel vanochtend wel weer in slaap tot 10:00 uur, dus wel een beetje kunnen uitslapen met een onderbreking om 7 uur. Ik werd wakker van een klein handje dat in mijn gezicht kriebelde :inlove: …toen wilde ze natuurlijk gelijk weer klimmen en klauteren…nog even lekker de broek vol poepen :sick: …maar toen ik die had verschoond viel ze toch weer lekker in slaap :zzz: .

Gevolg is wel dat het hele ritme dat ik toch al nauwelijks had nu ook verstoord is want ze wil nu nog steeds niet slapen. :roll:

Ze kan wel iets nieuws…haar schouders ophalen… :lol: ziet er heel grappig uit. :mrgreen:

Was spannend dus Sproet! Gelukkig dat alles goed gegaan is, op het speen-incident na dan. En natuurlijk niet zo gek dat ze zoveel slaap nodig heeft nu…'t is heel wat voor zo’n klein ding.

Pupke, weer een mijlpaal joh: tandjes! Wat gaat het snel!

111, en ze is juist heel laat met tandjes. Gemiddeld is geloof ik een half jaar voor de eerste tandjes…Evi is al 9 mnd…dus best laat ermee.

Ik was zelf nog later…pas na een jaar :wink: .

Oh echt? Moet me daar nog verder in gaan verdiepen, hahaha.

Maar 't blijft wel een mijlpaal, toch? :mrgreen: Mag ze dan nu ook langzaam over naar vast voedsel, of was ze dat al (ik bedoel niet de geprakte fruithapjes!)?

Haha, komt allemaal vanzelf :mrgreen: .

Wij hebben nooit geprakt/gepureerd gegeven maar gelijk hele stukken. A la Rapley noemen ze dat (kun je je ook in gaan verdiepen :wink: ). Je begint dan vanaf een half jaar met bijvoeden (wordt ook aangeraden maar veel mensen beginnen eerder), op die leeftijd is de motoriek goed om zelf iets vast te houden en na de mond te brengen. Kauwen is iets wat baby’s al instinctief kunnen dus al snel begon er ook echt wat binnen te komen.

Ze leren dan gelijk de vorm en structuur van het eten en het gaat helemaal spelenderwijs. Gezellig eten en ontdekken is belangrijker dan wat er binnenkomt.

En ook zonder tandjes lukt dat al goed. Evi eet zoveel mogelijk met ons mee…alleen dan in hele stukken en zonder zout enzo.

Ze pakte het al heel snel goed op en eet brood, fruit en groente dus allemaal door zelf te eten. Met rijst en yoghurt helpen we wel met een lepeltje omdat ze dat nog wat moeilijk vindt maar de rest eet ze allemaal zelf.

Ook harde dingen als appel weet ze toch weg te krijgen zonder tandjes.

Heel leuk om te proberen, scheelt ook weer prakken en voeren en het is zo gezellig aan tafel. Mijn moeder was bijvoorbeeld eerst heel sceptisch erover…maar die is nu zo enthousiast dan ze aan iedereen vertelt dat Evi zo lekker kan eten.

Ze heeft er ook echt schik in en zegt zelfs “mmm” tijdens het eten.

(kijk maar) hier eten we vlindertjepasta met spruitjes…ze is vooral gek op pasta. Dat gaat er achter elkaar in.

Sproetje fijn dat Femke de laatste nachten wat beter slaapt :thumbup:

En ook fijn dat het op het kdv goed ging!!

Ellen Yalissa is dus ook aan het kwakkelen met haar weerstand :hug: hoe is het nu met haar, de afgelopen 2 nachten wel een beetje goed kunnen slapen?

Pupke fijn dat je Evi lekker bij je kon houden 's nachts :inlove: , ik kan me voorstellen dat dat het gemis van hub ietsje minder kan maken.

Lijkt me idd ook heel grappig, zo’n beeb die haar schouders voor het eerst ophaalt :lol: :inlove:

Dragon Heb je zo’n onregelmatige cyclus, dat je na 8 wk pas ongi geworden bent en niet weet wanneer de volgende keer zal zijn? Spannend hoor, ik ben heel benieuwd wanneer we weer een mooie “positieve foto” :wink: van je mogen zien hier! :mrgreen:

Ja idd, het was best emo voor mij… meer dan voor Elynn. Vooral het afscheid op het kdv viel me best zwaar, ze is er toch 2 jaar lang heen gegaan en alles was er fijn; de locatie, de sfeer, de mensen, de ruimtes, alles… Ik vind het geweldig voor haar dat ze nu naar de psz kan, dat zeker wel maar het was wel ef slikken om haar voor de laatste keer te brengen en halen op het kdv.

111 leuk babymassage! Heb ik met Elynn ook gedaan toen, alleen was het de periode daarna allemaal zo hectisch en vermoeiend dat ik er niet echt aan toe gekomen ben om de massage-oefeningen ook in de praktijk te brengen :shifty:

Ik hoop voor je dat Matthijs minder kan gaan werken, dat zou helemaal geweldig zijn zeg! Zowel Bas als ik zouden ook heeel graag zien dat hij een dag minder zou werken maar dat is helaas niet te doen op zijn werk…

Gisteravond (na 's middags ongelofelijk a-sociaal behandeld te zijn door de huisartsassistente @#%%#$^&# :x :x :x ik zoek dus een andere huisarts want ben dit zat) met Mylan naar de huisartsenpost gegaan en maar goed dat we ef gegaan zijn; hij heeft een luchtweginfectie en dat zorgt er dus voor dat hij al een paar dagen heel erg aan het hoesten is, het leek ef minder te worden maar toen kwam het in alle hevigheid weer terug, hij moet er gewoon van overgeven en zijn ademhaling piept ontzettend, het manneke heeft het zo benauwd :cry: en daarlangs ook nog koorts die eerst hoger en dan weer minder hoog werd en gisteren dus weer hoger… Nu heeft hij antibiotica tegen de ontsteking en ventolin tegen de benauwdheid. Gelukkig heeft hij er vooral alleen 's avonds erg last van dus 's morgens en in het begin vd middag kan hij nog redelijk vrolijk zijn en hoest hij niet de hele tijd. pppfff ik ben daar echt geen goeie voor, als hij (of Elynn) ziek is dan voel ik me zelf ook al helemaal niet vrolijk meer… Pas als ik de zieke weer zie lachen begint voor mij ook de zon weer te schijnen 8) (maar goed, het is vast iets dat alle mama’s wel kennen, alleen heb ik het idee dat ik er wel eerrug gevoelig voor ben)

:-* Jen

Femke ligt alweer en nog steeds te slapen… die moet echt bijkomen geloof ik, ha ha.

Pupke, dat zal ik wel even onthouden over het eten.

Ik denk dat de tandjes hier absoluut eerder door gaan komen.

Aangezien ze af en toe ook al aan het kwijlen is en ik wat witte (ieniemienie) puntjes zie.

Het is inderdaad tijdelijk dat ze naar twee kdv’s gaat.

Uiteraard heb ik het beste gevoel bij de duurste :roll:

Jensie, goed dat jullie gegaan zijn inderdaad.

Arme Mylan (en mama!) :hug:

Sproetje: lekker dat femke het goed deed op kdv. Gelukkig is het tijdelijk 2 kdv, want dat lijkt me niks.

Jensie: Afgelopen nacht heeft ze weer heerlijk geslapen. Alleen gisterenavodn werd ze om 21:00 even wakker en meteen weer slapen lukte niet, dus even lekker naast me op bed gelegd en ging na kwartiertje weer heerlijk slapen. Verder heeft ze er zelf gelukkig geen last van.

Sterkte met Mylan, :hug: maar goed dat je nog naar de huisartsenpost bent gegaan.

Pupke: wat een heerlijke foto van Evi weer. :inlove: Jij draagt Evi toch regelmatig? In wat voor doek heb je haar dan?

Ik had Yalissa vandaag in een mei tai van een vriendin, daar zat Yalissa echt heerlijk in en ook het dragen ging prima. Nu gaat die vriendin van mij een mei tai maken voor me, vandaag de stofjes uitgezocht. Ben nu al helemaal blij.

Jensie, beterschap voor Mylan. Goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd! :hug:

Ellen, Wat lief dat je vriendin een mei tai wil maken.

Ik draag haar heeeeel veel. Kinderwagen staat op zolder…hebben we nauwelijks gebruikt. In november hebben we wel een goede buggy gekocht (kregen we nog vader van vriendlief)…maar die hebben we misschien ook maar een paar keer gebruikt. Ik draag haar het meest in een geweven draagdoek (Didymos), mei tai heb ik ook. Die gebruikte ik van de zomer veel, draagt net wat koeler en knoopte lekker makkelijk en snel, zo uit de bakfiets op mijn buik.

Maar ik kan haar nu met doek heel handig op mijn rug gooien, ik zwaai haar er zo op…dus sindsdien pak ik toch meer de doek. Daar heb je ook weer wat meer knoopmogelijkheden mee.

Ze kennen me hier al in de wijk…dat meisje met die baby op haar rug :mrgreen: .

Zeker zo’n week dat ik alleen ben zou ik niet weten hoe ik zonder moest. Ik moet toch ook thuis werken dus als ze niet kan slapen gooi ik haar op mijn rug en kan zo verder achter de computer enzo. Ze is het ook helemaal gewend nu. Met koken gaat ze ook altijd op de rug en naar buiten als ik boodschappen ga doen. Ze vindt het prachtig…kan ze lekker alles volgen.

Alleen nu met die gladheid vind ik het wat eng. Ik ben er vandaag wel even uit geweest maar echt maar een klein stukje.

Goeiemorgen!

Sproetje ik ben benieuwd of Femke idd tandjes gaat krijgen. Wij dachten bij Mylan ook al een paar keer dat ze op doorkomen zouden staan maar nog niks…

Ellen fijn dat je uiteindelijk toch goed hebt kunnen slapen lekker met je meissie bij je :inlove:

Pupke dat lijkt me dus helemaal super om Mylan ook vaker bij me te dragen, ik ken me wel heel goed voorstellen dat je het met deze gladheid eng vindt! Ik heb vorige week met Elynn ophalen vh kdv Mylan even in de draagdoek meegenomen (is hier in de straat, dat scheelt) en ik vond het ook maar eng over die sneeuw heen hoor… Stel je voor dat je valt, lijkt me verschrikkelijk…

ik lees hier eea over draagdoeken, wat is een mei tai precies? :think: Zelf heb ik een tricot slen waar ik Mylan wel eens in draag, ik vind het wel fijn om Mylan bij me te dragen, alleen is zo’n draagdoek zo ontzettend lang en daarom ook zo’n gedoe om om te doen. En qua warmte is zo’n doek nu met dit weer ideaal maar van de zomer is hij veel te warm (en Mylan is al zo’n warmbloedig ventje dus hij heeft het heel snel warm). Dus eigenlijk zou ik heel graag zo’n soort “draagzak” willen hebben, waar je kindje als een soort “peultje” in hangt :lol: (kan het niet anders uitleggen :think: ) volgens mij kan je met zo’n ding ook makkelijker je kindje op je rug dragen dan met dat ding dat ik heb. Het is gewoon niet te doen (al helemaal niet als je in je eentje bent) om dat ding om te knopen én tegelijk je kindje op je rug erin te doen… Dat vind ik best jammer want ik had heel graag een draagdoek/draag"zak" gehad waarin ik 'm makkelijk op verschillende manieren mee had kunnen dragen, had me helemaal super geleken!

:-* Jen

Jensie: Hier een foto van een mei tai, even gegoogled. Is dus niet Yalissa :lol: Ik vond het erg lekker dragen en een stuk makkelijker knopen als m’n doek. Met m’n doek knopen op mn buik gaat wel, maar’op m’n rug is toch een ander verhaal, dan zit ze niet goed. Waarschijnlijk meer oefenen :lol:

Pupke: Ja wel handig dan als je alleen bent en je moet ook nog werken. En Evi is het natuurlijk ook gewent. Yalissa vindt het heerlijk als ik weg ben met haar, maar als ik stil sta in de winkel of thuis ga zitten met haar in het doek, dan begint ze toch te wringen en wil eruit :lol:

Pupke: Ja wel handig dan als je alleen bent en je moet ook nog werken. En Evi is het natuurlijk ook gewent. Yalissa vindt het heerlijk als ik weg ben met haar, maar als ik stil sta in de winkel of thuis ga zitten met haar in het doek, dan begint ze toch te wringen en wil eruit

Ja, dat had ik eerst ook dat ik niet mocht gaan zitten (en nu nog soms). Maar als ik haar zo hoog op mijn rug knoop dat ze over mijn schouder mee kan kijken dan vindt ze het de laatste tijd toch wel goed.
Buitenhuis is het allemaal veel te interessant om te protesteren...dat doet ze eigenlijk nooit :mrgreen: (braaf kind :wink: )

Grappig, ik gebruik eigenlijk helemaal geen draagdoek. Bij een (evt :wink: ) volgend kindje lijkt het me vooral handig om je handen vrij te hebben.

Vandaag lekker een dagje binnen hier.

Er lijkt vooral een gure wind te staan, met de sneeuw valt het wel mee.

En vanmorgen een beetje uit kunnen slapen. Femke kwam pas om negen uur.

Tja, toen had ik al een kan gekolfd want ik viel bijna voorover :lol:

Sproet, een draagdoek is zo heerlijk om te gebruiken!

Ik gebruik hem vooral binnenshuis, kan gewoon lekker het huishouden doen boven terwijl Amy lekker tegen me aan ligt te slapen of rond te kijken. Wasje doen, badkamer soppen, bed verschonen, was opvouwen… Echt ideaal. De eerste keer dat ik mn doek gebruikte bij Amy zat ze me met hele grote ogen aan te kijken, vol verwondering over wat ik allemaal aan het doen was met haar. Toen ze eenmaal in de doek zat, duurde het twee seconden en weg was ze…helemaal in slaap, zo relaxed!

Echt een aanrader dus!

Lekker dat je hebt kunnen uitslapen!

Dames, ik ben met verlof!

Nou ja bijna dan :oops:

Zit nu thuis de laatste mail weg te werken…maar voorlopig in ieder geval niet meer op pad iedere ochtend!

Heerlijk ik was er zo klaar mee. Gisteren was een loodzware dag: bus kwam niet, staanplaats (oh fijn), kreeg pas een zitplaats toen ik echt zichtbaar beroerd werd :roll: moet wel zeggen dat me dat nog niet eerder is overkomen, ik heb tot nu toe altijd een plek van iemand gekregen (van mannen én vrouwen).

Afijn drukke dag natuurlijk, nog even dit nog even dat, werd toch weer 19.0 uur en toen meteen door naar de repetitie van de muziekvereniging. Ik was gesloopt toen ik gisteravond thuis kwam…

Maar nu lekker uitrusten en genieten.

Zo dat was even ego.

Jensie hoe is het met Mylan, alweer een beetje beter?

Sproetje, hoe vond Femke het andere kdv?

Zo’n draagdoek klinkt goed, misschien moet ik er ook maar eens naar kijken. Weet ik alvast een kraamcadeautje :smiley:

Nou ik denk dat ik de komende tijd iets vaker zal reageren, heb nou nog alle tijd he

@Marlous79 wrote:

Dames, ik ben met verlof!

Mail wegwerken…nog ff dan!

Geniet ervan meid! Nu heerlijk vooruitkijken tot je hummeltje in je armen hebt!

Marlous, :dance: :dance: :dance: lekker hoor! Je bent er ook echt aan toe volgens mij.

Heb je het kamertje enzo al helemaal klaar en alles geregeld of moet je nog het een en ander doen?

Oh, lekker Marlous!

Nu begint het echt dichtbij te komen he? Had ik tenminste wel!

Heb je alles in huis voor de komst van je ukkie of ga je daar je verlof voor gebruiken?

Any way, geniet er lekker van dat je er niet meer uit moet meid, zeker met dit weer!

En die draagdoek heeft zijn nut weer bewezen: Amy heeft vreselijke last van krampjes en is niet rustig te krijgen. Nu ligt ze de hele ochtend en vanmiddag vanaf haar flesje van half 2 al lekker in mn draagdoek bij me te slapen. Heerlijk, geen traantjes en ik kan ongestoord lekker ook mijn ding doen zonder haar steeds te (moeten) troosten :thumbup:.