ha,ha…en hier knoop ik er ook net een op mijn rug om even de was op te gaan hangen :mrgreen: …
Ik hoor het al, moet definitely ook aan zo’n doek
Het is allemaal al behoorlijk compleet hier, kamer klaar op een plankje en gordijnen na. Verder ook alle spullen in huis, kraamzorg is vanmorgen geweest voor de intake, geboortekaartjes gereserveerd etc
wij zijn nogal van de organisatie :shifty:
maar het heerlijke is dus dat ik niet veel hoef en vooral veel mag
@Marlous79 wrote:
Ik hoor het al, moet definitely ook aan zo’n doek
Het is allemaal al behoorlijk compleet hier, kamer klaar op een plankje en gordijnen na. Verder ook alle spullen in huis, kraamzorg is vanmorgen geweest voor de intake, geboortekaartjes gereserveerd etc
wij zijn nogal van de organisatie :shifty:
maar het heerlijke is dus dat ik niet veel hoef en vooral veel mag![]()
wij hebben ook een draagdoek… verschillende maar vind de baby bjorg toch het fijnste hoor… zo’n sleng krijg ik niet voor elkaar om om te knopen. en de shelter vond ik helemaal super deze heb ik het meeste gebruikt (mag vanaf de geboorte)
Ik heb gewoon zo’n geweven doek. Werkt super, krijg de knopen ook steeds beter onder de knie :mrgreen:.
Marlous, lekker toch?! Je kunt het maar beter allemaal geregeld hebben, je weet tenslotte maar nooit he…
Marlous: Oh lekker gaan genieten nu…heerlijk de komst op de kleine :inlove:
Ik heb ook een geweven doek…het knopen moet je even de handigheid in krijgen, maar op m’n buik krijg ik het wel voor elkaar, op m’n rug is een ander verhaal :lol:
Maar ik heb vandaag m’n mei tai opgehaald bij m’n vriendin die hem heeft gemaakt…en hij is mooi :inlove: Daarmee is het makkelijker op m’n rug.
Zo’n baby bjorn is helemaal niet goed voor de kindjes heb ik me laten vertellen…voornamelijk voor de heupjes en aangezien Yalissa daar al problemen mee heeft doe ik haar dus echt niet in zo’n draagzak.
Hier even foto’s van de mei tai…hij kan aan 2 kanten gedragen worden.
Mooi geworden!!! Leuke stofjes en mooie applicatie!
Nu dus lekker op je rug! Vond Yalissa het ook leuk!
Ja ze vond het wel prima :inlove:
Heel mooi! :thumbup:
Hey meiden,
Wat zijn we stil de laatste tijd
Hier gaat alles prima, na een lang durige zeer onrustige periode begint het hier weer een beetje te lopen
Alleen nachten blijven een rommeltje en onze bink is nog niet echt goed in rimte me te krijgen…
We zitten nu zelfs op de forte :shock: dat was toch een aantal maanden geleden nog niet voor te stellen maar anders komt hij gewoon om de 2 uur en klokt dan gewoon 180 cc weg, naast zijn sap, koek,fruithap,groentenhap,yoghurt :shock:
Hij zat over de liter babyvoeding en dat is natuurlijk niet goed.
Ondanks zijn vele vreetzucht is hij niet veel aangekomen, wij dachten juist dat hij enorm was aangekomen
CB vondt dat wat zorgelijk begonnen meteen over brief voor ka ivm mogelijk een te snellen stofwisseling bla bla bla :wall: :evil:
Nou wij zijn er dus even klaar mee Niks mis met onze bink vinden wij en we kijken het gewoon even aan.
Hij is een ontzettend lange tijd ziek geweest en is nu volgens ons bezig met een inhaal slag…
Soms wordt ik er een beetje moe van,… in eens lijkt hij van alles te mankeren volgens het cb en is er eigelijk geen controle waarin we nou eens horen dat het gewoon goed gaat…
Maar goed een nieuw jaar en dat wordt gewoon ons jaar
Voor dat dit een heel lang bericht wordt, houd ons dit ook momenteel erg bezig
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=84740
Draagdoek voegde voor mij juist totaal weer niet ik heb er verschillende liggen mini monkey, lodger shelter, knoopdoek.
Maar op de een of andere manier was het niet mijn ding denk ik.
Wat ik het meeste gebruik is de buikdrager van Baby bjorn die vindt ik helemaal geweldig :thumbup:
Ik heb er nu ook een fleececover voor en nu zit hij helemaal warm/wind en water dicht
Alleen met de gladheid gebruik ik hem niet, ben ontzettend bang dat ik onderuit ga met hem in dat ding…
Jeetje Dragon, kan me voorstellen hoe frustrerend dit voor jullie moet zijn. Je wilt nu gewoon eindelijk eens “onbezorgd” kunnen genieten van de stoere bink ipv je alsmaar te moeten afvragen hoe het met hem is en of het wel goed gaat.
Ben natuurlijk verre van ervaren, maar het lijkt me goed wat je doet met de voeding hoor. Je ventje geeft het vast wel zelf aan en als je hier een goed gevoel bij hebt, zou ik er zeker mee doorgaan. Ik hoop dat hij snel wat regelmatiger wordt!
Tja, dat topic heb ik ook wel een beetje gevolgd. Zo ontzettend lief van je om er uberhaupt maar over ná te denken! Maar ik denk ook dat je eerst zelf echt klaar moet zijn voordat je zoiets voor een ander kunt doen. En daarnaast lijkt het me zowieso heel moeilijk om het voor een naaste familielid of dierbare vriend/vriendin te doen omdat je later toch steeds geconfronteerd zou worden met het kindje. Het blijft toch voor een deel van jou, het heeft in jou geleefd, gegroeid, kent jouw emoties en hartslag… Zou dan eerder “kiezen” voor een vreemde draagmoeder denk ik. Maar, 't is een eerste reactie, ben hier zelf helemaal niet mee bezig en heb me er ook niet in verdiept. Zijn jullie er al uit?
Dragon, moeilijk hoor maar vanuit het cb ook wel weer goed dat ze het even goed in de gaten willen houden. Teveel fv is weer niet goed voor de niertjes.
Valt me op dat je geen brood in je lijstje hebt staan, dat mag hij nu toch ook. En vanaf 8-9 maanden mag rijst en pasta ook, zeker volkoren is goede stevige kost.
En over je andere topic, ik voel wel het zelfde als 111 ook zegt. Een heel lief gebaar maar ik denk dat je het beste eerst je eigen kinderwens kan vervullen.
Marlous, ben je al gewend aan je verlof? Lekker uitslapen, boekje lezen op de bank en met de baby-uitzet spelen.
Sproetje, hoe gaat het met werken, valt het mee of tegen. Lukt het kolven op het werk ook goed?
Wij lopen zo weer even naar de rommelmarkt, vind ik altijd leuk om te neuzen. Kijken of we nog een traphekje kunnen scoren want Evi krijgt de deur van de woonkamer open…en onze wk is op de 1ste etage. Op zolder hebben we er al een en dat vind ik ideaal. Kan ik haar lekker laten kruipen als ik me aan het aankleden ben…sorteert Evi ondertussen de was (lees: trekt alles uit de wasmanden en van het wasrek af )
Hey meiden,
Uiteraard krijgt hij ook een broodje hij eet er zelfs 2 :shock: en zijn fles in de ochtend/avond zit pap in.
Hij eet bij ons volledig met de pot mee, dus ook pasta, rijst, cousous, soep.
Ik maak het voor hem appart klaar en merk dat ik het echt ontzetttend leuk vindt om te koken voor hem
Grote favoriet is hier pasta met broccolie, ham en kaas dat gaat er in al koek :drool:
Ik weet idd dat meer dan een liter niet goed is, daarom zijn we zelf toen al overgestapt op de Forte, maar soms zou het gewoon zo lekker zijn als we een binnen kwamen bij het cb en ze daar zouden zeggen dat het gewoon goed ipv weer met iets te komen zo als nu zijn stofwisseling :wall:
Draagmoederschap ja wij zijn daar al over uit, wij willen er voor gaan maar we wachten het gesprek met de gyn af die hun volgende week hebben.
Het kan namelijk nog wel 1 a 2 jr duren voor dat het zo ver is ALS het al mag/kan.
Er zitten namelijk heel veel screenings/testen/gesprekken aan vast, even als een hoop papierwerk omdat alles zwart op wit gezet moet worden.
En dan nog het financiele plaatje want je praat dan namelijk over een ivf behandeling voor hun, via mij en dat staat niet standaard in je verzekeringsvoorwaarden. Dus er is ook nog een vraag of het evt vergoed wordt.
Evi is dus druk op verkennings toch stiekem vindt ik het ook nog wel lekker dat onze bink gewoon tijgert, dan is hij nog een beetje bij te houden haha :lol:
Als ik zie hoe mijn nichtje achter hun zoon aangaat van 8 mnd, dat binkie loopt natuurlijk, dan ben ik eeeeeeeerg blij dat die van mij daar nog lang niet aan toe is
Dragon: Moeilijke keuze lijkt mij…ik heb er verder geen ervaring mee in omgeing van draagmoederschap. Ik denk dat ik het zelf niet kan…helemaal omdat ik nog niet klaar ben met mijn eigen gezin, misschien dat ik erna weer anders over zou denken. Ben benieuwd wat jullie beiden gyn ervan zegt. Maar de oorzaak waarom het bij haar steeds niet blijft zitten is niet bekend? Of begrijp ik dat verkeerd?
Pupke: En een traphekje kunnen vinden?
dragon… moet zeggen heb er ook wel eens over nagedacht (had toen nog geen kinderen) ik had dit ook graag voor mijn nicht gedaan, maar aangezien wij nog met kinderen moesten beginnen en mijn nicht 12 jaar ouder is. heeft dit niks uitgehaald. gelukkig heeft ze inmiddels 2 kinderen.
Maar weet van toen als je kinderwens niet compleet is dat het (hoogstwaarschijnlijk, zijn altijd uitzonderingen) nog niet mag…
maar ben benieuwd wat jullie gyn zegt. wanneer moeten jullie er heen?
het cb… als liam nu gewoon honger heeft gewoon geven hoor. Femke zat er soms ook weleens overheen (wij zijn nooit overgestapt trouwens hier kunnen krampen enzo van krijgen) en heb me er nooit druk overgemaakt.
Hier heeft het cb ook altijd iets te klagen… trek je er niks van aan. wij hadden ook altijd het gevoel (en vooral nu bij aukje hoor) dat er steeds weer iets is. is het het allergie, reflux dan is het weer de voorkeurshouding dan is het dat ze niet kan rollen etc etc… wordt hier ook moe van, maar heb me voorgenomen het is ons kind iedereen mag adviseren (cb neem ik toch met een korreltje zout) en voor de rest doen we wat WIJ denken dat goed is en ze leren het wel in hun eigen tempo
oja vergeten voeding… vergis je niet wat liam allemaal mee heeft gemaakt. was een tijd dat hij te weinig dronk toch? misschien is het nu gewoon schade inhalen. (wij hebben toch ook wel eens dagen dat we meer eten ? :oops: ) zie je wel vaker bij kinderen… wat zegt jouw gevoel erover?
Dragon, oh dan eet hij zeker al goed :thumbup: . Zoveel eet ons Michelin-poppetje echt niet.
Hier ook zoveel mogelijk met ons mee-eten, echt gezellig .
Ellen, nee niet gelukt met het traphekje…maar mijn zwager had er nog 1 en die kunnen we krijgen. En ik denk dat we er dan nog 1 moeten…moeten we ook nog naar op zoek.
Pitje, hier eigenlijk best een fijn cb. Ze hebben nooit commentaar en vinden het allemaal wel goed. Bij bv kunnen ze ook niet zoveel zeggen over het eten (zeker als de groei goed is)…en voor de rest hebben ze volgens mij wel door dat ik er wel over na denk en het gewoon heel goed gaat zo.
Hier in spanning voor mijn zus…ze is a.s. vrijdag uitgerekend, dus het kan elk moment gebeuren maar ook nog een paar weken duren. Ze is er zelf wel klaar mee nu…dus het mag komen.
Pupke, dat is inderdaad spannend! Je hoopt natuurlijk dat die kleine vanzelf denkt: het is wel mooi geweest maar ja wanneer, dat kun je niet sturen he. Succes gewenst voor je zus…en voor jou natuurlijk
Dragon, kan me voorstellen dat je moe wordt van het cb, je hebt zelf zo’n jippie gevoel dat het goed gaat en dan wil je dit soort berichten niet. De opmerking van Pitje vond ik wel mooi, het cb adviseert, maar jij beslist wat je ermee doet!
Hier begin ik langzaam te wennen aan het verlof, hoe moeilijk kan stilzitten zijn :roll: maar goed ik zit niet helemaal stil, beetje opruimen beetje lezen, wat boodschappen doen etc. Had vorige week al wel overdreven want ik zeulde me een breuk aan boodschappen. Dat doen we dus niet meer :oops:
En de auto heeft op het moment een lekke band :think: maar daar begin ik niet aan
spannend pupke…
traphekje wij hebben er gewoon een bij de bouwmarkt gekocht… €30,- en femke gebruikt m nu niet meer… kan zelf de trap op klimmen…
marlous geniet nog van maar je “vrije” tijd… dadelijk is het over…
Pupke: Oh wat spannend…weten ze al wat het gaat worden? Is voor hun de eerste he?
Marlous: Inderdaad rustig aan met zware dingen he…dat moet je nu echt aan je man overlaten :lol:
Pitje: Zometeen heb je hem weer nodig voor aukje :lol: Me ma heeft het traphekje er ook voor als Yalissa er is, die stond ook al bij de trap!
Ellen, nee is de 2e. Ze hebben al een dochtertje van 2,5 (helemaal gek van tante Es en Evi ).
Ze weten niet wat het wordt dus het is spannend. Ik heb samen met mijn moeder een kraampakket gemaakt voor de eerste 10 dagen (elke dag een kadootje) maar dat was echt moeilijk. Ze hebben natuurlijk al heel veel en als we nu wisten dat het een jongen is dan zou het een stuk makkelijker zijn.
Er liggen nu dus extra jongens-dingen klaar (voetbal en ajax-sokjes enzo) voor als het een jongen is, dan stoppen we die er nog bij.
Yalissa dus ook al op onderzoek uit. Gaat snel he. Evi is nu helemaal gek van haar loopauto. Dan zetten we haar erop en rijden rondjes door de kamer. Met haar mond doet ze dan brrrrr…echt te grappig. Zit ze daar met die dikke buik en laat zich rondrijden als de koningin en maar brrrrrr…de spetters vliegen ervan uit haar mond.
Geen idee van wie ze dat brrr ook heeft :liar:
Ik had het eerst niet eens door omdat ik zelf zo aan het brrrr-en was maar ze doet nu net zo gek mee :mrgreen: .
Marlous, lekker rusten hoor…het wordt straks druk zat.
Zo, hier ben ik ook weer even. Tussen het werken door gaat het kok-en toch iets lastiger :mrgreen:
Pupke, spannend hoor wanneer je nu een neefje of een nichtje erbij krijgt. En vooral natuurlijk of het een neefje of een nichtje zal zijn
Het kolven op mijn werk gaat redelijk. Vooral omdat mijn linkerkant zo goed loopt. Daardoor kom ik op 120 cc (100 om 20 :roll: ) op mijn werk en 's ochtends 150cc. Zo kan ik geen voorraad opbouwen, maar blijft de hoeveelheid tenminste wel gelijk.
We hopen vanavond een beetje op tijd naar bed te kunnen. Femke wilde pas om 01.00 uur slapen en kwam vervolgens om 03.30 uur voor een voeding. Terwijl ze normaal dus slaapt van elf tot acht. Morgen voor haar prikken en dan ben ik vrij. Kan ze lekker bij me hangen!
Dragon, ik heb het topic niet gelezen maar ik begrijp dat jullie draagmoederschap overwegen. Hoe zie je dit met jullie eigen wens voor een tweede? En wanneer heb je een afspraak bij de gyn?