Pupke: Hihi wij hebben ook een loopauto…moet zeggen dat ik hem vaak op het wiebelding heb staan, dan kan ze er een beetje mee schommelen zeg maar, van de week wel eens mee rondgereden, daar moest ze even aan wennen…maar uiteindelijk toch wel lachen :lol: Yalissa heeft ook allemaal van die geluiden…ze kan nog geen woordjes, maar wel verschillende geluiden met tong :inlove:
En leuk zo’n pakker, had me ma ook voor mij. Erg leuk elke dagje een pakje eruit als ik wakker werd! :thumbup:
Ellen, hier ook niet echt woordjes…maar wel hele verhalen. Mam-mam is nu weer over…nu is ze bij de T (volgens vriendlief gaat ze het alfabet af :lol: ), dus de hele dag 'tietie" en “tata” en dan ook nog eens in alle hoogtes en lekker hard af en toe :inlove: . Gezellig hoor!
Ze haalt ook de hele dag haar schouders op, dat is ook zo grappig. En nu heeft ze weer wat nieuws, ze zuigt haar mondhoeken naar binnen tot een gekke bek. Dat houdt ze ook nog eens lang vol, echt een grapjas is het :inlove: .
Sproetje, fijn dat het kolven goed gaat. Heeft Femke weer langer geslapen?
Hier elke nacht nog wel een voeding rond 3 of 4…ik krijg mezelf ook elke dag pas om 9 uur eruit…maar ik ga ook pas rond 23:30 of 24:00 slapen, eigenlijk te laat. Het voelt wel een beetje als tropentijden…maar oooooit zal ze vast wel gaan doorslapen (ben dus best jaloers op je elf tot acht :shifty: ).
Nou, de boel is inmiddels alweer een beetje ONTregeld hoor.
Gisteren dus 03.30 uur en vanmorgen om zes uur.
En ze was maar 3 ons aangekomen.
Over twee weken moet ik terugkomen om haar weer te laten wegen (nu 5615 gram). Ik hoop niet dat ik te weinig voedingsstoffen meer in mijn bv heb zitten, maar daar ga ik me nog maar niet druk om maken.
Ik moest haar nu twee kanten aanbieden. Op het kdv krijgt ze 200cc afgekolfde melk, dus aan de hoeveelheid zal het niet liggen ben ik bang.
Vandaag sowieso maar even tussendoor kolven denk ik, want ze heeft haar prikjes gehad. En ligt sindsdien te slapen
Ik hoop niet dat ik te weinig voedingsstoffen meer in mijn bv heb zitten, maar daar ga ik me nog maar niet druk om maken.
Dat is een fabeltje hoor, laat je niet gek maken.
Even een quote van bv. com...staat bij de bakerpraatjes
Mijn melk was niet voedzaam genoeg
Ook dat is een fabeltje dat je veel hoort. Maar moedermelk is altijd goed van kwaliteit. Moedermelk die 'te mager' is bestaat niet. Wat wel kan gebeuren is dat de baby minder van de achtermelk krijgt dan hij eigenlijk zou willen. De eerste melk die uit de borsten komt bevat vrij veel water. De melk die later uit de borst komt bevat meer vet. Als de baby de borst goed in de mond heeft en zolang mag drinken als hij zelf wil, zal hij aan de achtermelk toekomen. Als er een schema wordt gehanteerd van 'tien minuten per kant' dan kan het gebeuren dat de baby niet genoeg achtermelk krijgt, en niet genoeg aankomt.
De melk past zich qua voedingsstoffen aan aan de vraag. Als je op verzoek voedt regelt het zich vanzelf. Misschien is ze een inhaalslag aan het maken en komt ze daarom vaker 's nachts.
En de groei is vanaf 4 maanden altijd minder. Ik hou Evi's curve bij op borstvoeding.com (kun je digitaal bijhouden), op het cb gebruiken ze een curve die gebaseerd is op fv en die wijkt heel erg af vanaf 4 maanden.
Sowieso is de kennis van bv op het cb vaak erg slecht...laat je dus niet teveel aanpraten. Als ik twijfel zoek ik altijd op bv. com of stel een vraag op het borstvoedingsforum, daar vind ik de juiste informatie.
Evi drinkt nog steeds altijd maar 1 kant....dan wil ze gewoon niet meer. Ieder kindje is anders....ze kunnen echt niet zeggen dat dat ertoe doet.
Een betere graadmeter is om te kijken naar de poep- en plasluiers en of ze verder goed alert is als ze wakker is.
Het kan ook zijn dat ze op het kdv minder drinkt en het 's nachts bij je in wil komen halen. Bv is meer dan drinken, ze kan je ook gewoon missen en behoefte hebben aan mama (mamahonger). Voor haar verandert er nu natuurlijk ook van alles.
pupke. ik ken het wel wat je zegt. maar in mijn geval 11x bv geven, ook
en dan een heel klein beetje aankomen. en een bepaald moment gewoon tegen een opname aanzitten… de vk heeft mij gezegd dat ik 2 keuzes had of bv en dan verplichte opname of kv geven…
ik heb na de kraamperiode nog geprobeerd omdat het (zoals ik dacht) het eindelijk op gang was gekomen. maar toen was ze 150 gram afgevallen in 4 dgn… vk heeft mij toen op het hart gedrukt dat ik ECHT moest stoppen… zelfde lactatiekundige zei dit.
nu achteraf is het dus dat aukje een (vermoedelijke) kma heeft.
en ikzelf pco heb.
ik twijfel heel erg of de 3e nog wel bv gaat krijgen of dat ik gewoon meteen overga op fv
beide is de bv trouwens niet gelukt. en femke dronk aan de borst net of ze uit een cupje dronk.
maar tja er zijn altijd uitzonderingen en denk dat het bij mij en en is geweest.
Pitje, ik wil geen discussie over wel of niet voedzame melk…dat is niet iets wat ik verzin maar gewoon onderzocht is.
Ik vind het erg jammer voor je dat het bij jou niet gelukt is. :-*
Ik wil hier eigenlijk niet over discussiëren, het ligt vaak zo gevoelig.
Ik ben zelf een erge bv-fan en vind het jammer als mensen van hun cb (of andere instanties) slechte adviezen krijgen…daarom reageer ik op Sproetje.
Thanks voor jullie reacties.
Voorlopig ligt mevrouw nog te slapen en trekt ze zich even niets meer van schema/ritme aan
Ik denk dat ik maar eventjes op mijn gevoel af ga (kijk hoe ze drinkt en hoe ze zich gedraagt) en ik ben zelf ook wel benieuwd of ze over twee weken is aangekomen.
Maar op het kdv drinkt ze juist veel. Dan krijgt ze 190 - 200 cc. Dat is vaak wel wat “oudere” voeding.
Nou ja, ik hou jullie wel op de hoogte.
Inmiddels baal ik dat ik zelf niet even ben gaan liggen. Want dat gaat ze straks vast niet nog een keer doen en ik moet morgen en overmorgen gewoon hele dagen werken…
@Pupke wrote:
Pitje, ik wil geen discussie over wel of niet voedzame melk…dat is niet iets wat ik verzin maar gewoon onderzocht is.
Ik vind het erg jammer voor je dat het bij jou niet gelukt is. :-*
Ik wil hier eigenlijk niet over discussiëren, het ligt vaak zo gevoelig.
Ik ben zelf een erge bv-fan en vind het jammer als mensen van hun cb (of andere instanties) slechte adviezen krijgen…daarom reageer ik op Sproetje.
oh zo bedoelde ik het absoluut niet. wil ook geen discussie… ik was ook een erge bv fanaat … helaas niet gelukt, ben ook naar zo’n bv avond geweest en al… maar lukte gewoon ook niet…
daarom zei ik ook… uitzondering daargelaten en daar bedoel ik me dat het bij mij denk ik een uitzondering is.
en advies heb ik van lacatiekundige gehad… had een beter gevoel bij dan een cb… (daar adviseren ze, maar weet niet of ze wel overal verstand van hebben)
en :oops: :oops: heb even stukje van sproetje niet goed gelezen… sorry.
heb nu de zin gelezen en snap je antwoord… ik heb gewoon niks gezegd :silenced: okay. :oops:
maar zie dat bij sproetje het kolven enzo ook werkt… wou dat ik ooit uit 2 borsten 200 had gekregen (mijn max was 80 per keer :roll: )
pupke ben nu toch niet boos he… dat ik zo reageerde??
Sproet, 190cc is toch niet zo veel?
Als ik naar Amy kijk, die krijgt 5x 165ml voeding en die is veel jonger.
Wel flink gegroeid volgens het cb vandaag, bij de geboorte was ze 46cm, nu 51 en 3765gr ipv 2870 bij haar geboorte. Alles was verder prima, voedingschema is ook goed.
Pitje, Nee hoor :-* . (80 ml is overigens heel goed in het begin hoor…maagje is dan nog zo groot als een kerstomaat…daar past nooit 200 ml in )
Over dit soort dingen is het gewoon moeilijk te praten, het ligt bij iedereen zo gevoelig. Maar dat het niet aan de melk ligt is gewoon een feit en dat wilde ik toch wel even zeggen. Ik ben er wel een voorstander van dat de juiste informatie wordt gegeven en dat je daar je keuzes op baseert.
111, jij geeft fv dat kan je qua hoeveelheden absoluut niet vergelijken met bv. Die vergelijking kun je dus niet maken.
Groei gaat goed :thumbup:
pupke… aukje had toen al flessen van 120… moest toen al fv bijgeven… en ach ik heb er nu vrede mee… na femke vond ik het toen moeilijker.
en grote kersentomaat… :mrgreen: bij onze zeiden ze een knikker… :mrgreen:
Femke heeft net gedronken en ik kreeg alweer een vette lach.
Wat een schatje is het toch :inlove:
111, Amy lekker gegroeid inderdaad.
En Pupke en Pitje, in ieder geval bedankt voor het meedenken :-*
even een update van onze zijde
hier alles rustig. femke mag donderdag voor het eerst naar de psz… zij heeft er zin in… mama niet… of laten we het zo zeggen vind het leuk als zij het naar haar zin heeft, maar ze hangt heel erg aan mij… ben nu inmiddels alweer 1 jaar thuis. na femke geboorte ben ik nog langer thuis gebleven en werkte parttime… dus tja eigenlijk waar ik ben is zij ook…
ben bang dat ze gaat huilen enzo… dan wil ik ze gewoon het liefste gewoon meenemen en thuis houden… erg he…
ben vandaag naar de dermataloog geweest voor mijn allergie en krijg nu binnenkort een allergietest… benieuwd of hier iets uitkomt.
vlg wk weer terug naar de ka
@Pitje27 wrote:
even een update van onze zijde
hier alles rustig. femke mag donderdag voor het eerst naar de psz… zij heeft er zin in… mama niet… of laten we het zo zeggen vind het leuk als zij het naar haar zin heeft, maar ze hangt heel erg aan mij… ben nu inmiddels alweer 1 jaar thuis. na femke geboorte ben ik nog langer thuis gebleven en werkte parttime… dus tja eigenlijk waar ik ben is zij ook…
ben bang dat ze gaat huilen enzo… dan wil ik ze gewoon het liefste gewoon meenemen en thuis houden… erg he…
ben vandaag naar de dermataloog geweest voor mijn allergie en krijg nu binnenkort een allergietest… benieuwd of hier iets uitkomt.
vlg wk weer terug naar de ka
Gaat helemaal goed komen met Femke hoor! En logisch hoor dat je het zo voelt: lekker bij je hebben en houden…hier begint een eerste stapje ‘loslaten’, hihihi…
Denk dat het voor jou ook wel lekker kan zijn, even alle aandacht voor Aukje, en als Femke na die paar uurtjes weer terug is: dubbel van haar genieten! :-*
karin wil het ook als aukje tijd gaan gebruiken
enne :-*
Sproetje en 111, als ik het zo hoor, gaat het gewoon hartstikke lekker met jullie meiden, goed om te horen. Voelen jullie het zelf ook zo?? Want er is altijd natuurlijk wel wat en het is even wennen…maar zo van een afstandje bekeken gaat het toch best goed ??
Daar hou ik me een beetje aan vast, want zit nu ondertussen in twee fases tegelijk :think:
de nesteldrangfase: kast en trapkast opgeruimd en voor wie mij kent, dat is uitzonderlijk, ik mis het ‘schoonmaakgen’ dat mijn moeder wel heeft. Had m’n zus ge-smst dat ik stond te schoonmaken, die zei ook: dat is een zwangerschapskwaal waarvan ik echt had gedacht dat jij die niet zou krijgen
en daarnaast zit ik ook vol in de ‘hellup ik word mama en dat kan ik helemaal niet!’ fase :doh: Tja wat doe je ertegen he…niks eigenlijk gewoon maar vertrouwen hebben.
Pitje succes vandaag! Hoop dat Femke het leuk vindt.
Mandala hoe gaat het met jou?
IK BEN WEER TANTE!!! :dance: :dance: :dance:
Mijn zus is gister binnen drie kwartier en 2 persweeën van een zoon bevallen.
Mijn ouders belde me al toen ze nog niet eens de naam wisten. Ze waren gebeld om mijn nichtje op te halen maar toen ze er aankwamen was de baby al geboren…ze zaten toen in de woonkamer te wachten, hi hi (best gek vonden ze zelf ook).
We gaan vanmiddag kijken :dance: :dance:
Marlous, gaat helemaal goed komen hoor. Gewoon je gevoel volgen…een kindje heeft vooral veel liefde nodig…heel simpel :-* .
Pupke gefeliciteerd!
Klinkt als een snelle bevalling! Hoop dat alles goed met ze gaat!
En die liefde, ik weet het dat komt ook wel goed :inlove:
maar ja die praktische dingen he :roll:
en ik sta inderdaad vollop te wachten op dat moederinstinct
zo vandaag is femke voor het eerst naar de psz geweest… heeft even gemopperd maar dat was het. ze was wel de eerste bij de deur toen ik ze kwam ophalen en vroeg hoe het was… kreeg als reactie… NIET LEUK… wordt nog wat maandag… maar kleren enzo vond ze wel leuk… ach we wachten gewoon af.
Malous moederinstinct komt vanzelf hoor… zondra ukkie geboren is wordt je net een leeuwin… :mrgreen: