Mei stoppers 2008 - Dragon gefeliciteerd!

Lekker hoor, zo’n knuffelkont! :inlove:

De verdoving schijnt geen probleem te zijn, alleen mag ik dus geen iboprufen slikken als pijnstilling. Maar even kijken of ik het red op paracetamol.

Ik hoop dat je het redt op de paracetamol dan…sterkte…ik stel het al jaren uit :hand: .

pfff, Evi heeft net ontdekt dat de asla van de kachel open kan :shock: .

Ik heb haar er al een paar keer weggehaald maar ze gaat als een boemerang terug…al nee-schuddend :snooty: … :lol: …klein boefje.

Ojeee… :hand:

Onze kleine meid zal zo wel wakker worden.

Ik moest trouwens eigenlijk vorig jaar januari al, maar toen was ik net zwanger en ging het niet door. Nu zit er helaas een gaatje in mijn verstandskies

(ik had er vier :o … eeh… gaatjes bedoel ik dan, verstandskiezen nog twee :wink: )

O, ja dan moeten ze er wel uit. Bij mij zijn ze nog niet allemaal doorgekomen. Sommige half en de andere helemaal niet. Omdat ze zouden kunnen gaan ontsteken kan ik ze er uit voorzorg uithalen…of wachten tot ze ooit gaan ontsteken…of niet. Ik hou ze er dus nog even in.:wink:

Hier net een nieuwe meter van de Nuon. We kwamen er bij de afrekening achter dat de meter niet goed gelopen had, we hebben alleen hoog tarief betaald, de laagmeter heeft ongeveer 1,5 jaar niet gelopen.

Nu hebben we een nieuwe meter en krijgen we hopelijk een boel geld van ze terug :dance: . Mag ook wel want we betalen genoeg voor dit slecht geïsoleerde enorme vrijstaande huis. :?

Sproetje, oei verstandskiezen…ben blij dat ik ze kwijt ben. Over uitstellen gesproken, het verwijderen van de twee kiezen rechts viel zo tegen dat ik links pas 4 !!! :shock: jaar later heb gedaan. Ik durfde niet meer :oops: Succes ermee!

Pupke, niet zo mooi dat die meter het niet goed deed, maar geld terug :dance: altijd leuk! Ja die kleine van jou is me d’r eentje :inlove: Zo schattig en toch zo ondeugend!

Marijne is vandaag een maand oud! :dance: Gisteren de officiele eerste keer CB, ze was weer flink aangekomen en weegt nu 4350 gram. Dus ze komt gemiddeld 50 gram per dag aan :smiley: We hebben wel een verwijzing naar het ziekenhuis gekregen, ik heb vroeger een spreidbroek gehad, dus extra controle bij Marijne. En mogelijk een wijnvlek op haar rug :think: kraamhulp noemde het een ooievaarsbeet, maar cb arts zei dat het misschien wel blijvend was. Nou ja, we gaan het wel zien, verder was alles goed.

En met mij gaat ook alles goed, ik kan mijn oude spijkerbroek weer aan! Ben inmiddels 3 kilo lichter dan vóór mijn zwangerschap :shock: alleen het zit op andere plekken :wall:

Marlous: Jij ook al in een spreidbroek gezeten :lol: Maar wat hebben jullie al vroeg een doorverwijzing gekregen…of hoef je nog geen afspraak te maken? Ze kunnen het toch pas goed beoordelen na 3 maanden? Tenminste dat zeiden ze bij Yalissa en heb ik wel vaker gehoord. :think:

Sproetje: Oh bah een verstandskies trekken…hoop dat de pijn mee gaat vallen!

Pupke: Hihi die Evi die ontdekt steeds weer dingen he die niet mogen…heerlijk zo’n ondeugende meid! :inlove:

Het huis is wel zo goed als ingedeeld. Moeten nog steeds wel dingen opgehangen en in elkaar gezet worden, maar dat red ik niet alleen en al helemaal niet met Yalissa om me heen :lol: :lol: Dus vandaag maar naar tuincentrum geweest, wat nieuwe potten en planten gekocht voor bij het raam.

Jeetje Marlous, jouw kleine spruit weegt maar ietsje minder dan Amy!

Vandaag bij het CB geweest: 57,5cm en 4633gram. Goed gegroeid, gewicht is alleen achtergebleven doordat ze sinds vorige week donderdag erg verkouden is en daardoor veel moet spugen. Ze had ook moeite om de flessen leeg te krijgen en liet de helft staan. Gelukkig wel goede volle plas (en zelfs poep-!)luiers, dus voor uitdroging hoef ik niet bang te zijn. Nu gaat het langzaamaan wat beter. Ze lijkt wat minder verkouden en sinds vanochtend heeft ze ook haaf flesjes weer leeg.

Oh ja, en onze jonge dame draait zich om! Van buik naar rug (en van zij naar rug en dan door naar de andere zij). Dacht al een paar keer dat ik gek werd, omdat ze op haar andere zij lag als ik haar uit bed haalde dan waarop ik haar neerlegde voor het slapen…maar bij de arts vanochtend liet ze 't effe heel demonstratief zien dat ze zich van buik naar rug kan omdraaien. Tja, toen hebben we natuurlijk nog even verder gekeken en toen deed ze 't ook van zij naar zij. Een paar keer achter elkaar, dus geen toeval! :inlove:

111 :clap: :clap: voor amy…

Wat goed van Amy :clap:

Ellen: klopt we zijn er vroeg bij met de verwijzing. Sterker nog, ik wist het twee weken geleden al. Meestal bekijkt het CB met 3 maanden of de heupen goed zijn of dat er een echo nodig is, maar dat stadium slaan we dus over. Ze krijgt in ieder geval een echo. De verwijzing is er alvast, de afspraak zal ergens in mei worden.

111: ja die ‘kleine’ van mij wordt rap groot :smiley: scheelt inderdaad niet veel met Amy en die is toch echt twee maanden ouder! Nou ja bv-kinderen maken geloof ik in het begin een aardige spurt en daarna wat langzamer? We gaan het zien :wink: ik maak me nog geen zorgen.

Enne ook hier poepluiers genoeg :roll: ze gooit bijna iedere luier vol

@Marlous79 wrote:

111: ja die ‘kleine’ van mij wordt rap groot :smiley: scheelt inderdaad niet veel met Amy en die is toch echt twee maanden ouder! Nou ja bv-kinderen maken geloof ik in het begin een aardige spurt en daarna wat langzamer? We gaan het zien :wink: ik maak me nog geen zorgen

Marlous…dat klopt! En let op hoor, het CB zal dan ineens gaan zeggen ow ow ow…maar daar laat jij je natuurlijk niet door beïnvloeden! Hier zat ze altijd precies op de lijn…en de laatste keer eronder, en ik zag ze daar al kijken :roll:

Volgens mij kun je bv.com naar een site van de who, en als je je registreert kun je de groeicurven voor bv-kindjes volgen…verder…maakt het allemaal niks uit hoor, volg je gevoel, en dat gevoel van een nieuwbakken mama is net zo goed als dat van een mama met ervaring…en verder gewoon genieten! En dat geldt voor allemaal!

Hier gewoon superdruk…kom er echt niet aan toe alles bij te lezen en te reageren…schaam schaam schaam, probeer ook nog een hobby te ontwikkelen in het kader van ‘af en toe tijd voor mezelf’ maar dat valt niet mee…werk nu 2 dagen en dat worden er 3 (ga het werk van een duo overnemen die nu 4 dagen werkt…dus ja ik ga 6 mandagen per week in mijn uppie invullen in 3 dagen…) Het is dat we het geld heeeeel hard nodig hebben met 2 huizen…ik zie wel hoe het gaat…ik hoop heel goed :wink:

Marlous: Ja ik wist ook al meteen dat we voor een echo moesten met Yalissa, maar heb met 3 maanden de doorverwijzing pas gekregen, omdat de echo daarvoor toch niet nuttig was. Maar jullie doen het dus ook pas als ze 3 maanden is. :lol:

Mandala: Balen dat het andere huis nog steeds niet verkocht is zeg…pff die dubbele kosten tikt toch lekker aan en wat extra geld is dan wel handig, maar ja ook druk zo bij jou thuis met 4 kids.

Marlous, je moet je zeker niet druk maken hoor over je kindje. Vergeet niet dat Amy echt mini was bij de geboorte en ze is nu ook nog eens een week echt enorm aan het spugen geweest. Zolang je kindje groeit, en gezellig en tevreden is, is het goed toch? De een groeit nou eenmaal sneller dan de ander.

Mandala, ik hoorde laatst dat de huizenmarkt weer aantrekt. Hoop voor je dat het ook voor jullie gaat gebeuren nu. Wij hebben ons huis ook al een tijdje te koop staan en vanochtend werd ik toevallig gebeld door de makelaar dat er een kijker is morgenochtend. Voor het eerst sinds het weer in de verkoop is na mijn bevalling (half feb), dus hier loopt het ook niet storm. Onze situatie is wel anders, wij hebben nog niets nieuws gekocht dus gelukkig geen dubbele lasten. Maar 't jeukt wel hoor, wil heeeeeel graag verhuizen!

111: Oh spannend joh een kijker voor jullie huis. Wat is de reden dat jullie wilen verhuizen? Groter, andere plaats?

Vanochtend weer eens wezen zwemmen met yalissa. Nu bij een ander zwembad dan waar ik eerst zat. Ik dacht hier in het dorp is makkelijker dan dat ik in de auto moet stappen. Ze ligt nu heerlijk te slapen :zzz:

Ellen, dan hebben jullie alles ook snel voor elkaar in je nieuwe huis, fijn hoor.

Zwemmen doen wij dus nooit, in CP vond ze het wel leuk…wij zijn alleen zelf niet zo gek op het zwembad :shifty: …ik vrees dat ze moet wachten tot we haar opblaasbadje weer kunnen opzetten :lol: .

111, beterschap voor je kleintje.

Marlous, dan geef je goede slagroom :mrgreen: ! Goed hoor, hier ook een hele ronde baby…het is nu wat minder…maar ik hou er wel van :inlove: . Dan hebben ze tenminste wat reserves.

Geeft je vast een goed gevoel dat ze het zo goed doet op jouw melk :thumbup: .

Mandala, Bedoel je met je hobby je taartjes? Moet je bij die hobby ook niet gelijk gaan sporten :lol:

Ik hou het maar bij mijn naaimachine…dat is beter voor de lijn 8) .

Gisteravond heb ik echt een superschattige pop genaaid voor Evi. Die krijgt ze op haar verjaardag. Ze zag hem vanochtend en begon gelijk te lachen :inlove: en “die die” te roepen.

Ellen, uit praktische overwegingen. Het huis is meer dan ruim, zelfs met Amy erbij, maar het is een drive-in woning. De woonkamer en keuken zijn dus op de eerste verdieping. Als je binnenkomt, moet je dus altijd eerst een trap op. Op zich went dat heel snel, en je hebt geen last van inkijkers of het verkeer oid, maar ik heb dus door mn whiplash moeite met traplopen. En nu Amy erbij is en opgetild moet worden voorlopig, is het huis niet meer te doen voor mij. Vandaar.

Pupke, lekker joh, dat jij zo handig bent met de naaimachine!

Net terug van de kaakchirurg (of zoals mijn zus zegt… de smoelsmid :lol: ).

De Verdoving begin langzaam uit te werken en ik zit nu te koelen.

Ibuprofen mag inderdaad niet, dus nu maar hopen dat het allemaal meevalt. Hij was er in ieder geval zo uit.

Oh… en hier ook een trots draaimoment… van rug naar buik :dance:

femke :clap:

sproetje… :cry: :hug:

Sterkte Sproetje, ik hoop dat de pijn meevalt.

En een :clap: :clap: voor de draaiers.

Wij hebben vanmiddag een saai feestje. M’n oma wordt 90 jaar, het is alleen niet zo’n gezellige oma :shifty: …dus wordt waarschijnlijk een suf feestje in het zaaltje van de kerk.

Ik hoop dat Evi het ook goed trekt, ze weigert nog steeds in het openbaar bij me te drinken, maar aan het eind van de middag en begin van de avond heeft ze eigenlijk nog wel een voeding nodig.

Nou ja, we zien wel en anders hebben we een goede smoes om vroeg weg te gaan :wink: .

Pupke, inderdaad een mooie smoes om eerder van het saaie feestje weg te gaan :wink:

Femke zit nu op vijf voedingen op redelijk vaste tijden.

Ik merk dat ik die structuur zelf ook erg prettig vind.

Nu langzaam aan eens gaan uitzoeken hoe we over een paar weken met de bijvoeding van start moeten… (spannend!)