Ik had ook niet anders verwacht hoor, zeker niet omdat ze helemaal niet had geslapen op het kdv. Ach, het komt allemaal wel goed, ze went snel heb ik het idee aan nieuwe dingen en ze is heel nieuwsgierig naar alles. Ben wel blij dat ik haar meteen vanaf het begin eigenlijk heb laten wennen aan geluid om haar heen (TV aan, gewoon met de pannen rommelen en Matthijs stofzuigt gewoon als ze in de box ligt te slapen etc). Ze gaat vanaf maandag op de drie drukste dagen naar het kdv, dus dan moet ze daar wel tegenkunnen. Hoorde gisteren van de leidsters dat ze vaak kindjes krijgen die helemaal overdonderd worden door al die geluiden omdat ze thuis daar niet aan worden blootgesteld.
Hihi, ja, die moet inderdaad zo lang mogelijk klein en afhankelijk van jou blijven natuurlijk! :mrgreen:
We hebben vorige week het contract voor het KDV al binnen gekregen :shifty: wel mooi geen wachtlijst dus vanaf 1 mei kan ze op de gewenste dagen terecht, maar voelt wel gek hoor :think: Gelukkig duurt het nog even
Manlief is vandaag weer aan het werk gegaan, mevrouw ligt boven nog lekker te slapen en het zonnetje schijnt! :dance: straks maar lekker naar buiten.
Vrijdag is ze bij het inloopspreekuur van het CB gewogen: 3880 gram! Dus 510 gram in 9 dagen, gaat hartstikke goed dus. Toch fijn om te weten…
Aukje gefeliciteerd met je eerste verjaardag!!! :dance: :dance: :dance:
Marlous, 1 mei is nog wel even weg dus je kan nog even volop van haar genieten.
En ze is goed gegroeid, dat gaat prima op mamamelk!!
111, hier is onze dame ook wel gewend aan geluid (we wonen naast een spoorlijn en vriendlief repeteert altijd thuis) maar ik merk toch dat ze geluiden van bijvoorbeeld schreeuwende kinderen wel eng vindt. Het ene geluid is het andere niet. Op muziek gaat ze gelijk bewegen en dansen maar een schreeuwend nichtje is toch anders, dat vindt ze maar niks.
Logisch dat ze nog even moet wennen en vermoeid is, ze heeft weer een heleboel nieuwe indrukken te verwerken.
Hier is alles oke, Evi heeft ineens 5 tanden en er zijn er nog meer op komst. Ik heb zin in het voorjaar en ben maar vast begonnen met voorjaars-/zomerkleertjes voor Evi. De naaimachine heeft het hele weekend overuren gemaakt.
Morgen een dagje naar mijn zus, lekker met mijn nieuwe neefje knuffelen :inlove: en Evi kan platgezoend worden door haar nichtje. M’n nichtje is zo’n schatje maar voor Evi zijn het soms toch wat veel zoentjes :lol: .
Even snel, ik word zo opgehaald.
Ellen, gefeliciteerd met Yalissa!! :dance: :dance: :dance:
Geniet van deze eerste verjaardag!!
Pitje en Ellen, gefeliciteerd met jullie kleintjes! Sjonge, 1 jaar alweer!
Amy vond het kdv gister helemaal leuk. Ze zag de begeleidster weer van donderdag en zette meteen een hele mooie grote smile op. Dan is het ook niet zo moeilijk om haar over te geven gelukkig.
De rest van de dag heb ik me zwaar geamputeerd gevoeld, alsof er een stuk uit mn lijf miste. Matthijs nam haar mee naar huis uit zijn werk en de leidsters hebben een heel lief stukje geschreven in haar boekje. Ze is lekker geknuffeld en heeft het fantastisch gedaan. Ze was niet eens uit haar doen gisteravond, alleen moe, maar dat is natuurlijk logisch. Vandaag weer, morgen heb ik haar weer lekker voor mezelf!
Oeps…meiden, ik vergeet jullie, zal morgen ff verder bijlezen en reageren!
YALISSA…GEFELICITEERD MET JE 1e VERJAARDAG!!! Goed je best doen met het uitblazen van het kaarsje!
En Ellen en papa natuurlijk ook gefeliciteerd met jullie kleine, maar toch al zo grote meid!
foto’s van aukje staan in het sf.
ze/hun (samen delen) hebben de vlg dingen gekregen.
Stijkplank met benodigheden
looptractor
houten tractor met blokken
rubenspop,
kralenspiraal
opwindbare autootje
een ding als je het omdraait dan hoor je een koe loeien.
romper
pyama
koffertje
boek met haar eigen naam in verwerkt
Jurk van Little feet (van moodstreet. ken ik niet)
grijs shirt van name it
ouderwetse kassa
washandje (hondje)
boek met geluiden
snijdingen, brood,tomaat etc.
en femke een tiktak auto van V-tech
dus aardig verwend…
aukje vond het wel leuk, maar snapte er niks van, kadootjes uitpakken is leuk, mits je de kans krijgt.
aukje heeft alleen maar om haar heen gekeken en femke deed steeds kadootjes uitpakken.
heeft ook goed geslapen, Femke daarin tegen had er meer moeite mee… wilde niet naar bed, wilde spelen en heeft echt liggen dromen.
aukje sliep als een roosje…
femke heeft een loopfietsje gekregen (hadden wel al langer, maar kon ze toen nog niet op en heeft ze nu gekregen)
nu is het alleen dat femke alle kadootjes wil hebben en ze zegt ook is van mij… maar wij hebben zoiets van het is voor jullie samen, alleen de pop is van aukje zelf en femke mag er mee spelen… moet ze wel altijd vragen
(niet dat een van beide dit snapt hoor, maar gaat om het idee dat je niet alles mag afpakken)
oja kleren die ze aanheeft (op de foto’s die ik zou ik het sf zet) heeft ze ook van ons gekregen…
vergeten te melden
en gisteren was mijn oma er ook (87) en heel stom, maar heb wel bewust foto’s gemaakt en gefilmd met camera en fototoestel. je weet maar nooit of dit de laatste verjaardag is die ze van aukje meemaakt… hoop het niet, is nog een fitale vrouw, maar dan toch.
moet wel zeggen, kijk wel met gemende gevoelens naar die foto’s…
iets onheilspellends ofzo… femke wilde helaas niet op de foto…
gerda gezellig dat je terug bent…
Bedankt voor de felicitaties, alweer 1 Jaar!! We vieren het overigens zaterdag, maar wel de opa’s en oma’s zijn langsgeweest en ferdy’s tante en nicht, omdat die van het weekend niet kunnen.
Wij hebben Yalissa van de week de little people boerderij gegeven en nieuwe kleren. Van m’n ouders heeft ze little people poppenhuis en stoeltje van woezel en pip gehad. Van m’n schoonouders 2 grote opbergbakken en little people bus. Van Ferdy’s oom en tante boerderij diertjes van duplo en van z’n nicht en neef ook een poppenhuis, maar weer een andere. Verder vieren we het zaterdag.
Ik heb net de taart besteld met de teletubbies erop. Er komen ruim 30 mensen, dus het wordt lekker druk en daarvan blijven er denk ik ook ruim 20 eten. Doen we eigenlijk altijd met verjaardag, dus nu ook.
Hoop dat Yalissa dan wel weer helemaal opgeknapt is, want op haar verjaardag zelf erg snotterig en hoesten en 's avonds spuugde ze de hele boel onder en koorts. Gelukkig is dat nu weer gezakt, alleen nog veel hoesten
Marlous: Ze groeit goed hoor!!! :thumbup:
Pitje & Ellen nog gefeliciteerd met de verjaardagen van jullie meiden!
Zo Pitje de dames zijn verwend! Ach ja het zijn ook cadeautjes voor allebei he, dus dan valt het nog mee. En dat van je oma snap ik wel hoor, ik wilde ook perse mijn oma snel op kraamvisite. Dus daar heb ik in ieder geval foto’s van. Wel grappig mijn oma is ook 87…
Ellen je hebt dus nog een flink feest voor de boeg! Leuk toch, maar wel veel werk :shock: 20 man blijven eten. Kook je zelf of wordt het iets makkelijks?
111 wat fijn dat Amy het kdv leuk vond!
Mijn kleine meid is even haar ritme kwijt… woensdag heeft ze zo hard gespuugd dat laken deken ledikant én vloer :shock: vies waren. Er lag gewoon een plasje op de grond!!! We hebben het niet gezien maar kwamen haar troosten omdat ze lag te huilen en toen zagen we het. Waarschijnlijk heeft ze daarvoor teveel gegeten want ze heeft beide borsten leeggedronken terwijl ze er normaal maar 1 hoeft. Hooguit nog een klein slokje uit de andere. En vandaag / vannacht komt ze al om de 2 uur ipv normaal 3-4 uur :think: Volgens mij gaat er iets mis bij het voeden, ze zuigt valse lucht aan en daardoor krijgt ze krampjes windjes etc en spuugt ze wat meer. Geen idee wat ik er tegen moet doen
CB heeft straks inloopspreekuur dus daar ga ik even heen, misschien hebben zij nog tips.
Marlous…vervelend dat je meisje zo heeft gespuugd…en wat kun je dan schrikken als je het niet in de gaten hebt gehad (hier een paar weken terug ook gehad, en we zagen het pas de volgende ochtend toen ze wakker werd: heeft heerlijk de hele nacht in haar eigen braaksel geslapen).
Het zouden ook regeldagen kunnen zijn…maar goed dat je ff langs het CB gaat.
Voor het aanhappen misschien info vragen aan een lactatiekundige? Als je het idee hebt dat het niet goed gaat. Of misschien een andere houding proberen, heb hier op het forum veel gelezen over de rugby-houding, waarbij het lucht happen minder zou kunnen zijn.
Laat je ff weten wat het CB heeft gezegd?
Ennuh…ben eigenlijk wel weer benieuwd naar foto’s?
111…bij jullie alles ook lekker dus, fijn dat het KDV goed ging, geef je nog BV?
Hier alles druk maar okay, ach wat wil je met 4 dames in huis :think: Vlieg van de hak op de tak, en heb vanmiddag uit school zelfs 5 meiden hier (normaal op deze vrijdag maar 2, maar ik help een andere moeder uit de brand, en de moeder van de meiden heeft een begrafenis vanmiddag…Ze willen graag cupcakes versieren, dus dat is snel geregeld. Daarna gelukkig een weekend niks, dus kan ik bijtanken!
Mandala, het was inderdaad schrikken. Eerst denk je oh lakentje een beetje nat…oh de deken ook…oh jee de spijlen van het bed ook?? Oh nee een plas op de grond ! Dan sta je wel even te kijken.
Qua houdingen wissel ik alles al af, rugby en madonna zodat ze zowel op linkerzij al rechterzij ligt, kortom afwisseling genoeg, maar dat maakt geen verschil. Gelukkig hapt ze soms ook goed aan en dan zie je echt verschil. Afijn maar eens horen wat het CB te zeggen heeft.
Succes vanmiddag met je huis vol meiden! Cupcakes hmmm :mrgreen:
Meiden, ik kom even snel zwaaien voor ik mijn bedje in duik.
Vanavond was ik alleen, dus net de kleine meid de fles gegeven en zelf gekolfd.
En nu hopelijk wat uurtjes achter elkaar slapen…
Nog gefeliciteerd met de verjaardagen van jullie kleintjes.
Wat gaat het toch hard.
Nog een paar weken en dan is Femke ook alweer een half jaar.
Dan gaan we ook beginnen met het fruithapje. Ik ben erg benieuwd!
Marlous, had het CB nog tips?
Nou, morgen een drukke dag hier dus hoop zondag weer even te kunnen kok-en.
Anders een fijn weekend!
:-*
Hallo meiden, CB had inderdaad wel een tip: wat meer zittend ipv liggend voeden. Heb ik bij twee voedingen uitgeprobeerd maar ze werd er toch chagerijnig van :roll: Nu weer even terug naar liggend, ik heb toch het idee dat dat beter gaat. Ik denk dat ik misschien een beetje teveel voeding heb :oops: ze weet eerst niet wat ze ermee moet.
Gisteren heeft ze me wel aardig bezig gehouden, ze heeft de hele dag om de twee uur eten gehad. Maar ook weer wat teruggegeven. Wel een heerlijke nacht gehad (ze had natuurlijk weinig geslapen overdag dus lekker moe kapot ) dus we hebben allemaal lekker bijgeslapen.
Overigens vind ik mezelf wel een ontaarde moeder hoor grapje maar ik ben al naar de kapper geweest, ik loop niet in een joggingbroek (nu een wikkeljurk) en als mijn moeder met haar gaat wandelen, mis ik haar wel maar niet tot tranen toe. Kortom ik voel me eigenlijk weer een beetje de oude! :dance:
En vanmiddag heeft ze haar eerste feestje, ben benieuwd hoe dat gaat.
(ik maak wel lange verhalen he :oops: )
Marlous, een beetje spugen hoort erbij, dat doen alle baby’s. Als het maar niet heel veel wordt hoef je je daarom geen zorgen te maken.
Je productie moet zich nog een beetje regelen, komt vanzelf. Gaat hartstikke goed :thumbup: . En goed dat je jezelf een beetje verwend, mag best.
Ik heb me ook vanaf dat ik naar buiten ging gelijk weer normaal aangekleed, altijd make-up enzo. Voelt ook lekker voor jezelf :thumbup: .
Sproetje, goed geslapen .
Pitje, wat is je dame verwend zeg!
Ellen, Yalissa is ook al zo verwend. Succes vandaag met die drukte
Bij ons duurt het nog 3 weken. Iemand nog cadeau suggesties??? :think: Ik vind het een beetje moeilijk, ze heeft al wat grote dingen…poppenwagen enzo dus dat valt af. Speelgoed ligt er maar kijkt ze nog niet echt naar. Alleen boekjes kan ze heerlijk zitten bekijken. Dus 2 leuke boekjes heb ik net gekocht…wat voor in haar haar (ze kan een staartje :inlove: ), ik heb een mooie verjaardagsjurk genaaid en ik wil nog een zomerjas voor haar naaien.
Aan m’n ouders heb ik een pop gevraagd. Ik heb dus alleen kleine dingen want ik weet verder niks. Ik wil geen bergen speelgoed, ze heeft al best wat leuke dingen maar daar speelt ze nog niet mee.
Evi zit nu trouwens heerlijk rustig te spelen…
met al papa’s CD’s :eh: …ze is helemaal gek van al die plaatjes kijken :mrgreen: .
Mandala, ik ben meteen met de fles begonnen dus dat is voor op het kdv errug makkelijk.
Verder megatrots vandaag op mn kleine uk…Eerste zwemles gehad met haar papa. Ze mocht even op de buik proberen, en ze heeft helemaal zelf haar hoofdje uit het water op gehouden. Best lang, tot aan de overkant :shock:. Papa en Amy hebben heerlijk genoten saampjes. Helaas zijn de foto’s niet helemaal scherp enzo, maar volgende week mag ik weer op herhaling. Hopen dat het dan beter gaat! :mrgreen:
pupke… kadoos is altijd moeilijk… wij zijn van het hout, en onze dames houden van autootjes, verder weet ik het ook niet
111 lekker gezwommen…
hmmm ik dacht hier van het weekend toch echt gereageerd te hebben…zie ik e tekst helemaal nergens…vast weer eens wat fout gedaan :think:
Wel rustig hier trouwens.
Hier verder alles goed. Vandaag lekker een vrije dag, dus lekker geniten van Yalissa :inlove: En misschien ook nog wat huishoudelijk dingen :?
Meld
Hier een paar goede nachten achter de rug. Helaas alleen wel mijn bed uit vannacht voor mezelf want ik had heel veel keelpijn. Ik ben alweer verkouden. Hopelijk is het vrijdag over want dan wordt mijn verstandskies getrokken en dan moet je vrij door je neus kunnen ademen :?
Ellen, lekker genieten met je meisje!
Ik ga straks misschien even naar het inloopspreekuur.
Ben wel benieuwd hoeveel ze nu weegt en de volgende afspraak is pas over drie weken.
Ik ben er ook nog
Ellen, heb je alles al helemaal voor elkaar in je huisje?
Sproet, hoe doe je dat met de verdoving en bv?
Hier alles ook oke. Zondagmiddag met Evi hadden we een feestje met live-muziek. Evi vond het prachtig, ze wilde wel graag bij in de buurt blijven maar ze zwaaiden en wiegde echt mee met de muziek :inlove: Zo grappig.
Het is zo’n schatje. :inlove:
Ze is nu helemaal van het knuffelen. Als ik haar 's middags uit bed haal zit ze soms in een innige knuffel met haar knuffelbeer :inlove: :inlove: