Mei stoppers 2008 - Dragon gefeliciteerd!

Ben echt zo blij dat de borstvoeding nu loopt, hoewel ik nu al wel opmerkingen krijg als 'slaapt ze al door' :roll: Nee dus.

Ja erg he die opmerkingen...doorslapen schijnt een soort van graadmeter te zijn hoe het met je kind is terwijl het heel normaal baby gedrag is om niet door te slapen.
Ik zeg altijd dat ze doorslaapt tussen de voedingen door, en dat is ook zo. Het is hier voeden en weer doorslapen. Ze drinkt nu nog steeds 's nachts, maar ik ben er al zo bedreven in, licht blijft uit, ik pak haar...ze drinkt een paar minuten en slaapt weer door.
En trouwens....hoeveel volwassenen slapen er wel een nacht door...die gaan ook vaak een slokje drinken..even plassen etc.
Je kunt dus terug vragen of ze zelf al wel doorslapen :wink: .

Mandala, gefeliciteerd!!!

1 jaar alweer…

Marlous, leuke avatar.

De foto’s staan HIER

He wat kun je toch onzeker worden over dingen. Af en toe wil Marijne niet lekker doordrinken en denkt ze na 5 minuten al ‘genoeg zo’.

Gebeurt misschien 1-2 keer per dag maar je kunt er zo onzeker van worden. Doe ik het wel goed? :think:

Nou ja de productie is er wel :smiley: en dan komt ze iets eerder, nou ja beetje vroeg nog om een ritme te hebben…

toch? :oops:

@Marlous79 wrote:

He wat kun je toch onzeker worden over dingen. Af en toe wil Marijne niet lekker doordrinken en denkt ze na 5 minuten al ‘genoeg zo’.

Gebeurt misschien 1-2 keer per dag maar je kunt er zo onzeker van worden. Doe ik het wel goed? :think:

Nou ja de productie is er wel :smiley: en dan komt ze iets eerder, nou ja beetje vroeg nog om een ritme te hebben…

toch? :oops:

Niet onzeker worden hoor! Ze haalt het op een ander moment wel weer in, zolang ze genoeg natte luiers heeft, niet aan jezelf of je voeding gaan twijfelen! Mooie foto’s van jullie in het SF :inlove:

Jij eet toch ook niet op elk moment van de dag evenveel?

Zo werkt het ook met bv.

's ochtends heb je bijvoorbeeld ook meer melk (na rust) dan aan het eind van de dag (als je druk bent geweest)…dat zul je straks ook merken als je gaat kolven.

Zolang ze tevreden is, is het goed (en goede luiers heeft, dat is heel belangrijk) dan gaat het goed.

Als ze het verder goed doet moet je er dus vertrouwen in hebben dat ze wel weet wanneer ze genoeg heeft, die kleintjes kunnen dat heel goed zelf regelen. :-*

Maar herkenbaar hoor, twijfelen hoort er af en toe ook bij :hug:

Lekker genieten en vertrouwen in je meisje en in je eigen lijf :thumbup: .

O ja, mooie foto’s :inlove:

Meiden, bedankt voor alle felicitaties! Ja…alweer 1 jaar, wat is dat gevlogen zeg!

Ze snapte er zelf weinig van…vond het inpakpapier leuker dan haar kadootjes :inlove: Morgen komt er pas visite, niet veel alleen direct familie en dan is het met 16 man in huis druk genoeg.

Ze is helaas al dagen niet fit, soms koorts, soms niet, heel erg verkouden, vreselijke hoestbuien en vannacht dus ook (net als een jaar geleden :mrgreen: ) eigenlijk alleen met haar in de weer geweest. Verder is ze gelukkig erg vrolijk en geniet ze van alle aandacht van haar zussen.

Ga nu verder met taartjes voor morgen…zal in het SF ff showen.

Mandala, ook van mij natuurlijk nog van harte met je meisje!

Leuke foto’s, vooral die van hoe ze verrast naar het inpakpapier kijkt :mrgreen: !

Marlous, van jullie ook hele mooie foto’s! Wat een schatje die kleine Marijne! Niet onzeker worden hoor, is helemaal niet nodig! Je doet het hartstikke goed!

Hier is alles ook goed, ben nog aan het bij komen van gisteren - mn verjaardag gevierd en huis vol met visite. Mn zus was er ook met haar koters dus extra drukte. Amy gedroeg zich voorbeeldig, lag lekker in haar box rond te kijken en weg te dutten. Gisteravond heeft ze haar laatste fles gehad om half 11 en vanochtend moest ik haar om half 9 gewoon wakker maken. Zonde, maar anders kom ik dus echt niet meer uit met de voedingen (ze krijgt nu 4x 200ml). Nu ligt ze weer lekker op bedje en mama is zich aan 't voorbereiden op aankomende donderdag - de wen-ochtend. Bah, gaat veeeeeel te snel zo! :?

Meiden, ik lees wel mee maar ben nog steeds niet beter.

Het lijkt richting voorhoofdsholte ontsteking te gaan. Mijn afspraak voor vrijdag bij de kaakchirurg heb ik maar verzet… :?

@Sproetje wrote:

Meiden, ik lees wel mee maar ben nog steeds niet beter.

Het lijkt richting voorhoofdsholte ontsteking te gaan. Mijn afspraak voor vrijdag bij de kaakchirurg heb ik maar verzet… :?

beterschap… :-*

111 Gefeliciteerd… hoe jong ben je geworden?

en succes met de wenochtend… gaat veelste snel he…

Hallooooo allemaal!!!

We zijn weer in nederland.

We hebben echt een heerlijke vakantie gehad met prachtig weer, dus zijn lekker bruin geworden! Met Yalissa ging het ook erg goed. De vliegreis was geen probleem. En daar ging het ook perfect. Ze kreeg heeeeel veeeeel aandacht van iedereen en daar heeft ze echt van genoten.

Ze kan ondertussen “mama” zeggen Het komt er nog niet altijd gericht, maar ze zegt het Is verder ook wel bezig met klanken, maar nog geen woorden verder. Op vakantie kwamen we er ook achter dat ze kan traplopen Er was zo’n stenen trap bij het zwembad, ze kroop erheen en ging er zo op…dat had ik niet verwacht

Ze is echt weer aan het veranderen…en al bijna 1!!! Nog een weekje, wat is het jaar toch snel gegaan.

Verder hebben we gisteren de sleutel gehad van het nieuwe huis, dus erg druk met verhuizen. We gaan zaterdag al over, dus erg druk ermee. Zijn nu aan het behangen en schilderen, maar schiet gelukkig op.

Ben deze week dus nog weinig aanwezig hier, maar lees als ik weer meer tijd heb alles bij!

Wel even wat ik heel snel zag staan:

Marlous: Gefeliciteerd met jullie mooie dochter!!!

En Mandala nog gefeliciteerd met Elina!!! Heeft ze een leuke verjaardag gehad?

Welcome back Ellen!

Pitje, 34 jaar alweer… :? En inderdaad, het gaat echt supersnel! Had ik er vorige week nog een hard hoofd in of het zou gaan lukken en dacht ik dat het te snel voor haar was, ben ik vandaag helemaal overtuigd dat het goed gaat morgenochtend. We zijn sinds gisteravond helemaal over op de omneo voeding en man, wat een verschil! Mn knuffelmeisje lacht alleen maar! Natuurlijk slaapt ze ook nog heel veel, maar omdat ze nu veel minder last heeft van krampjes, heeft ze veel meer tijd om te ontdekken :mrgreen:.

Zag dat ze zich al had omgedraaid toen ik haar even ging checken in haar bedje…Is dat niet veel te vroeg? Hoop maar dat het een ongelukje was eigenlijk :mrgreen:.

111, 34 valt toch mee… omdraaien… kan ze haar nekje al een beetje omhoog houden? anders hoef jeje geen zorgen te maken… hier 2 buikslapers (wel bewust een aerosleep op bed hoor)

fijn he dat andere voeding een wereld van verschil kan uitmaken

Ellen … Welcome back…enne foto…

Yep, nekje omhoog houden kan ze als de beste. Houdt ze ook al heel lang vol (nieuwsgierig he, wil alles zien, dan krijg je dat! :mrgreen: ). Ook al heel gericht met de beentjes trappelen. 't Is dat ze nog niet doorheeft dat ze haar knietjes onder zich moet wurmen ipv naast haar heupjes houden, anders kroop ze al rond, hahaha. Vrees dat dat niet lang meer gaat duren alleen, want als ik haar tegen mijn schouder aan leg, zet ze zich met haar voetjes tegen mn hand af en werkt ze zich met haar knietjes omhoog. Of doen alle kindjes van 2 maanden dat? :think:

klinkt niet onbekend hoor dat afzetten… deed aukje ook. en mevrouw kan nog niet kruipen… en komt pas sinds n wkje vooruit. rollen doet ze vanaf 10.5 mnd pas. en staan ook sinds n wk… maar ja hebben denk ik een trage… :wink:

Tis wel een stuk makkelijk als ze rustig op een plek blijven liggen :lol: …

onze muis kruipt al uit bed als pap en mam niet snel genoeg wakker worden…haha ze kruipt gewoon over onze benen heen en laat zich van het glijden.

Zodra ze op de grond is slaakt ze een gil van plezier en kruipt er als een speer vandoor. :lol:

Hier ook al een dame die met haar hoofd loopt te zwaaien! Ze ligt af en toe met haar buik op mijn schouder en als ze dan geluiden hoort moet ze wel even kijken waar dat vandaan komt. Of als ze niet lekker ligt gooit ze haar hoofd zelf de andere kant op. De eerste keer is dat wel eng hoor :eh: omhoog gaat nog beheerst maar ze komt dan met een knal weer naar beneden. Inmiddels gaat ook dat al rustiger :mrgreen:

Zat me vandaag te bedenken dat ik gewoon volledig borstvoeding geef! :dance: Gek idee, ik had me er misschien op ingesteld dat het niet zou lukken. Nou ben ik nog onzeker genoeg, over van alles en nog wat. Soms vertikt ze het om goed aan te happen en da’s niet fijn…

As maandag gaat manlief weer aan het werk en ben ik echt alleen met haar, lijkt me best zwaar. Afijn we gaan het zien.

Oh ja, Ellen welkom terug! Fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad!

Marlous, heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat bij jullie! :thumbup:

Pitje, hahaha, okee, gelukkig maar dat het niets wil zeggen. 't Gaat al zo snel allemaal, was al bang dat ze heel snel zou kruipen maar dat valt dus enorm mee. Zo te lezen gaat jouw spruit alles in één keer doen straks, hahaha.

Mopje ligt nu te slapen, is helemaal knock out. De wen-ochtend was niet zo’n succes, ze wilde niet slapen omdat er zoveel nieuws te zien was en als ze dan wegdommelde, dan werd ze meteen weer wakker door de andere kindjes die even geluid maakten. Hoop maar dat het maandag beter gaat… :?

@111 wrote:

Zo te lezen gaat jouw spruit alles in één keer doen straks, hahaha.

:naughty:
Sttt.... niet zeggen... is wel de 2e he... moet zolang mogelijk baby blijven.. :angel:

kinderen zijn meestal moe als ze van het kdv terug komen..

Femke heeft dit zelfs als ze van de psz terugkomt... en die is bijna 2.5