Sproetje, dat zijn al best weinig voedingen. Ik denk dat wij nu nog op ongeveer 5-6 voedingen zitten en dan bijvoeding natuurlijk. Late avondvoeding en nachtvoeding blijft ze ook echt volhouden.
Overdag drinkt ze alleen 's ochtends bij en dan in de middag tussen 15-17 uur ongeveer. Overdag drinkt ze dan uit een rietjesbeker wat thee of water.
Maar we hebben niet echt een strak schema, soms drinkt ze toch vaker overdag. Wij zijn ook niet zo strak gestructureerd… :shifty: , met bijvoeding probeer ik wel echt een structuur erin te houden maar omdat ze niet altijd op dezelfde tijden slaapt vind ik dat nog best moeilijk.
Ga je Rapley bijvoeden of gepureerd? Ik ben nog steeds Rapley-fan, ik vind het zo leuk dat ze zelf zo lekker kan eten, met “mmmm” erbij :lol: .
Daar zijn we nog niet helemaal uit. Omdat ze natuurlijk pas bijvoeding krijgt met 6 maanden heb ik er niet zoveel op tegen dat ze zelf de structuur van het eten ontdekt en zo spelenderwijs ermee bezig gaat. Ik moet er nog even wat meer over lezen denk ik.
Dinsdag wil ik haar even laten wegen. Ze laat nu af en toe wat melk staan (als ze de fles krijgt). Haar tijden zijn nu 08.00-12.00-16.00-20.00-22.00, Ze drinkt gemiddeld 190cc en bij mij natuurlijk geen idee.
Rapley gaat heel goed in combinatie met bv, inderdaad ja omdat ze met 6 maanden al zelf dingen kunnen vastpakken en naar de mond brengen. Ik vind het een aanrader, ook omdat ze er gewoon gezellig bij zit. Nooit geen gedoe hier tijdens het eten, ze hapt lekker mee en anders zit ze er nog gewoon geduldig bij.
Ze maakt dat wel een lange nacht zeg. Evi komt meestal nog om 23:00 uur en dan in de nacht rond 3-4…maar ik kijk meestal niet op de klok en dan komt ze rond 7-8 weer. Nu het eerder licht buiten is komt ze eerder rond 7 uur, vind ik eigenlijk te vroeg :lol: . We moeten echt een gordijntje nemen nu, we hebben een klein dakraampje zonder gordijntje maar ik denk dat ze daarom nu zo vroeg komt.
Ze kruipt nl. ook over onze benen heen uit bed en dan is het hek van de dam :lol: .
Vanochtend ook, ze was nauwelijks wakker en ze wilde er al uit klimmen :naughty: . Ze was d’r slaap nog uit haar ogen aan het wrijven en vergat zelfs te drinken. Er zit zo’n drive in, ze wil gewoon gaan ontdekken.
Hier ook Rapley hoor! Helemaal super…ze eet nu eigenlijk gewoon met de pot mee, en alleen 's ochtends drinkt ze nog bij mij. Alles krijgt ze in een eigen bordje en ze graait het er wel uit. Toetjes wil ze zelf met lepel doen en dat begint er ook op te lijken :mrgreen:
Om half 8 's avonds krijgt ze een fles Nutrilon voor de nacht en daar doet ze het op tot 7 uur 's ochtends…ze is nu wel zo bijdehand dat ze 's ochtends zelf aan mijn kleren begint te frunniken, omdat ze weet dat het aan de kant moet voor haar ontbijtje
Op BV.com staat een heel handig introductie-schema voor bijvoeding: bepaalde dingen moet je echt nog even mee wachten!
Marijne heeft inderdaad genoeg reserve maatje 50 wordt een beetje krap. We zijn nu ook gestopt met 's nachts de wekker zetten, we zien wel wanneer ze komt. De afgelopen nachten was dat pas na 6 uurtjes! :dance: Dus van begin van de ene voeding naar begin volgende voeding. Kijk dan kun je dus gewoon lekker 5 uurtjes slapen als moeder, helemaal niet verkeerd
Zou helemaal mooi zijn als ze iets van een schema krijgt want nu is het iedere keer weer gokken hoeveel tijd ze ertussen laat. En toch komt ze altijd op 7 voedingen uit.
Leuk om te lezen hoe iedereens schema is en toch allemaal weer net anders :lol:
Ik ben met Yalissa nu overgestapt op de volle melk. Ze krijgt 's ochtends een fles, drinkt ongeveer 150cc, nadat ze een broodje op heeft. 's Middags eet ze een broodje. En 's avonds gewoon warm en ongeveer 19:30 een papfles met 200cc melk. Tussendoor drinkt ze thee of limo. En natuurlijk d’r fruit en koekje. Op dit moment eet en drinkt ze echt weer goed, maar heeft ook periode’s dat het weer een stuk minder is. Melkfles van de middag heb ik op vakantie eraf gehaald, want dronk er bijna niks meer van, maar dronk andere dingen wel goed. had er blijkbaar geen behoefte aan. Als ze haar brood 's middags niet goed eet, maak ik vaak wel een melk fles, maar de laatste tijd gaat het allemaal erg goed, dus is op dit moment niet nodig. Vindt het wel steeds makkelijker worden nu het allemaal wat flexibeler gaat. Vorig jaar liet ze echt wel om de 3 uur of eerder weten dat ze honger had, maar als we nu wat later zijn met een broodje maakt ze er niks van :lol:
@Marlous79 wrote:
Marijne heeft inderdaad genoeg reservemaatje 50 wordt een beetje krap. We zijn nu ook gestopt met 's nachts de wekker zetten, we zien wel wanneer ze komt. De afgelopen nachten was dat pas na 6 uurtjes! :dance: Dus van begin van de ene voeding naar begin volgende voeding. Kijk dan kun je dus gewoon lekker 5 uurtjes slapen als moeder, helemaal niet verkeerd
Zou helemaal mooi zijn als ze iets van een schema krijgtwant nu is het iedere keer weer gokken hoeveel tijd ze ertussen laat. En toch komt ze altijd op 7 voedingen uit.
Maar…er is toch niks op tegen om er zelf een soort van ritme in te brengen? Heb ik (noodgedwongen) toen wel gedaan, ook al was ik van het voeden op verzoek. Met schoolgaande kindjes moet je gewoon sturen…en als het mij uitkwam kreeg ze gewoon eerder, of na een uurtje nog iets, zodat ze daarna weer genoeg tijd kon overbruggen…
Wel goed dat je de wekker niet meer zet…hebben wij nooit gedaan, was dat een advies van het CB of zo :think: Lekker hoor dat ze jullie s nachts lekker laat slapen…hopen dat die 6 uurtjes snel een uurtje of 8 worden, dan is mama helemaal blij toch?
Ow ja…Sproetje, hoe is het nu na je tandarts-bezoek?
Ellen, lekker een groter huis met meer ruimte en Yalissa die het lekker doet, eten en drinken sturen ze op een bepaalde manier helemaal zelf, en ook al vind ik dan soms dat ze wel errug weinig heeft gegeten/gedronken op een dag…krijg er dan vaak ook de avondfles niet in, dus laat het maar.
Pupke…die kleine van jullie is echt van het ondernemende…moet wel lachen om jouw verhalen, zie het dan ook helemaal voor me! Hoe was het feestje?
Verder…wens ik jullie allemaal een top-weekend!
Mandala, feestje was zoals verwacht…suf :silenced: . Maar ja, hoort erbij. We zijn toch tot het laatst gebleven. Evi heeft toch nog gedronken 's middags. M’n zus moest ook voeden dus die had al om een ruimte apart gevraagd. Ik heb wel 2x moeten proberen maar uiteindelijk dronk ze toch :dance: , zelfs zittend terwijl ze eigenlijk altijd liggend drinkt. Ze kan het dus wel :mrgreen: .
Ik had een pannenkoek van gister voor d’r mee dus ze heeft lekker gesmuld :drool: . En d’r nichtje van 2,5 was er ook dus de twee dames hebben lekker samen gespeeld.
Ze was echt poeslief, geen kik gegeven. In de auto terug sliep ze gelijk.
Thuis pyjama aan, nog even voeden en ze kroop zelf haar bedje in en liet zich lekker instoppen .
Ik moet zeggen dat ik de bv wat eten betreft nog wel makkelijk vind. Ik ben nu helemaal niet zo bezig met dat ze perse goed moet eten omdat ze door de bv nog zoveel goede dingen binnenkrijgt. Eigenlijk is bv best wel voor luie mama’s :lol: .
Klinkt helemaal goed dus…lekker hoor dat Evi zich zo goed kan vermaken!
En ja…door de bv krijgt ze gewoon binnen wat ze moet hebben (geldt ook voor FV hoor) en tot het 1e jaar heet het ook niet voor niks ‘bij’-voeding…ze hebben het niet nodig, maar moeten wel leren andere dingen te eten, structuur ontdekken, smaak ontwikkelen…en de rest.
Hier geef ik haar soms 's middags ook gewoon een fles Nutrilon, als ze een potje maakt van haar boterham…daarna zegt ze zelf altijd ‘lapun…’ en wil ze lekker naar bed, en slaapt dan ook gerust 2,5 uur…
Vanochtend heeft ze zelfs van 9 tot iets voor 2 uur in haar bed gelegen…hoorde haar wel af en toe maar niet zo dat ik haar eruit moest gaan halen…ze had wel haar luier tot aan haar oren volgeduwd…daarna heeft ze geen dutje meer gedaan en is om iets na 8-en lekker gaan slapen. Normaal slaapt ze echt 's ochtends en 's middags ruim 2 uur (of langer) behalve de 2 dagen dat ze bij oma of op de opvang is, dan bakt ze helemaal niks van slapen…en haalt dat dus blijkbaar op een dag als vandaag weer is. Nu had ze vandaag ook geluk dat oudste ADV had en ze niet om 12 uur mee hoefde om haar uit school te halen…
oeps…zit weer een heel verhaal te zetten hier, terwijl ik moe ben, wil slapen, en nog een paar checks voor mijn werk moet doen, die ik altijd doe na het afsluiten van een week…ga dus nu snel verder en dan ‘lapun’…
Morning…
Het valt hier gelukkig mee met mijn kaak. Hij is niet dik geworden en ik heb uiteindelijk maar 1 paracetamol gehad. Gisterenavond wel pijn en dus wat langer wakker gelegen, maar verder is het wel te doen.
Pupke, lekker dat het ondanks een suf feestje was met Evi daar goed is gegaan. Ik vrees dat ik me in de toekomst nog wel moet gaan verdedigen dat ik nog bv geef na zes maanden, maar als het allemaal goed gaat zou ik niet weten waarom ik ermee zou moeten stoppen eerlijk gezegd. Het remt me alleen wel in het voeden in bijzijn van anderen.
Dametje moet nu slapen, maar ik hoor haar nog. Wacht dus nog heel even met douchen…
Goedemorgen!
Sproet, gelukkig valt de pijn mee, is altijd toch weer afwachten.
Als het goed gaat is het makkelijk om door te gaan met de bv dan over te stappen op fles, tenminste zo ervaar ik het.
Ik ga eigenlijk nooit in discussie met mensen over bv, ik heb me ook nog nooit hoeven verdedigen eigenlijk. Maar ik merk ook wel dat mensen het soms wat raar vinden. Zelfs mijn eigen zus vindt het volgens mij toch wat lang terwijl ze haar dochter zelf bijna 10 maanden heeft gevoed. Ze zegt het niet maar ze had wel zoiets van, “je ging toch tot 1 jaar voeden”. Terwijl ik zoiets heb, zolang we het beide nog fijn vinden ga ik nog wel door.
Openbaar drinken wil Evi niet :mrgreen: dus dat doe ik nu ook niet meer. Gister heb ik haar ergens anders gevoed maar ik denk dat bijna niemand wist dat ik haar even de borst heb gegeven. Zo sta ik er ook in, ik wil het als iets normaals zien, dat is het natuurlijk ook. Dus ik schreeuw niet van de daken dat ze “nog” bv krijgt maar als het ter sprake komt dan vertel ik het gewoon. Ik wil me er niet voor hoeven schamen. Net als dat ze nog bij ons op kamer slaapt en eigenlijk zelfs in hetzelfde bed (nou ja, in haar co-sleeper). Voor ons voelt dat heel natuurlijk maar andere mensen vinden dat ze op haar eigen kamertje hoort.
Ach, iedereen is anders…ik probeer dat wat “hoort” een beetje los te laten.
Evi maakte me vanochtend wakker (we zijn eigenlijk altijd tegelijk wakker, dat is vast instinct ofzo…maar ik houd altijd nog even m’n ogen dicht ) door haar hoofdje op mijn hoofd te leggen :inlove: , echt superlief. …en dat maakt al die nachtvoedingen van vannacht toch weer goed :lol: .
Gewoon lekker doen waar je je fijn bij voelt.
Mandala, tis nu nog bijvoeding maar over 2 weekjes is ze 1 en wordt het dus wel belangrijker maar ze eet echt nog niet super veel.
Wat is jouw kruimel een slaapkop zeg. Evi slaapt maar 1 lange slaap overdag en soms tijdens het koken nog een hazeslaapje op mijn rug. Rond 19:00 ligt ze wel altijd op bed, en dat vind ik ook wel lekker…dan kan de naaimachine op tafel :mrgreen: .
Hallo meiden, zo das lang geleden en heb niet alles terug gelezen maar ik hoop dat het met iedereen helemaal toppie gaat. Ik denk heus nog wel eens aan jullie maar het is een gekkenhuis hier dus komt het er gewoon niet van. Zoals jullie misschien van Anke gehoord hebben (???) gaan wij de stap wagen en naar Mallorca verhuizen. Ons huisje is inmiddels verkocht en per 30 mei moeten wij eruit. Dat is een hoop geregel zeker met nog 2 kleine kindjes in huis maar het komt allemaal wel in orde.
Nog maar een kleine 2 weken en mijn kleine mannetje wordt alweer 1 jaar. Het gaat hartstikke goed met hem en hij probeert momenteel zijn eerste echte stapjes in de wereld te zetten al moet hij zich nog goed vasthouden want het is allemaal nog wat wankel. Het is al een echte “grote” vent (hij draagt al maat 80/86, dat droeg Ayla vorig jaar haha :lol: ) Eten is bijna een obsessie voor hem en dat gaat allemaal prima, alleen melk uit een fles weigert hij waardoor ik dus nog steeds bv bijgeef. Nu heb ik opvolgmelk met aardbeien smaak gevonden en de laatste 2 dagen drinkt hij dit 's ochtends ipv de borst. Nu alleen voor het slapen gaan dus nog een slokje maar eigenlijk heeft hij dat niet meer nodig en is het alleen voor de lekker :roll: Broer en zus kunnen het erg goed vinden samen, Yaro is dol op haar poppen en prinssesenspulletjes :? :think: alhebben ze afentoe ook wel al eens ruzie. Het enige wat minder is is dat hij niet echt doorslaapt 's nachts het ging de laatste 2 weken wel goed maar nu heeft hij last van pseudo-kroep en wordt weer telkens wakker, maarja kan hij ook niets aan doen he. Nou even genoeg ego, ga even in het sf kijken hoe prachtig al jullie kindjes al zijn en probeer snel weer eens te komen spieken.
:-* Baukz
Marlous nog van harte gefeliciteerd en wat een prachtige naam zeg :thumbup:
baukz… leuk dat je even langskomt… Anke had het gezegd ja dat jullie gaan verhuizen… knap hoor… is een hele stap… wel beter weer dan hier…
even offtopic. had jij je schommelwieg al verkocht?
hier op kok is iemand die m vlgs mij graag wil overnemen…
He Baukz, bedankt en wauw dat gaat snel zeg. Over twee maanden dus definitief Mallorca! Zal een drukke tijd worden.
Spreken jullie eigenlijk al een beetje spaans of zijn jullie nog druk lerende? Enne, wat is pseudo-kroep :think: ?
Marijne heeft afgelopen vrijdag haar eerste feestje gehad,de verjaardag van mijn schoonvader. Ze heeft zich keurig gedragen (oke wel gehuild onder het eten, maar dat is tegenwoordig haar standaard huiluurtje :? ). Heeft lekker op schoot gezeten bij mij en manlief en toen ze begon te gapen, naar boven en heerlijk geslapen in de reiswieg. We hadden geen babyfoon mee daar wordt je dan wel een beetje zenuwachtig van. Dus iedereen die naar de wc ging, moest even onderaan de trap luisteren.
Ga ik zelf ook even naar de wc, is het wel meteen ‘oh ga je even kijken’ ‘nee ik moet plassen’ :roll:
De tijd gaat zo snel! Je bent zo weer een week verder! Gelukkig heb ik nog even voordat ik weer aan het werk moet, lekker nog ruim 7 weken…
Vraagje: heeft iemand hier ervaring met infacol? Marijne klokt haar eten zo snel naar binnen (er staat behoorlijk druk achter iedere keer :oops: ) dat ze daarna last van windjes en lucht in haar maag heeft. Is dus niet echt krampjes door het verteren van de melk, maar ze weet even niet waar ze alles moet laten. Boeren gaat soms wel soms niet. Enig idee of infacol daar ook voor helpt?
Baukz…leuk weer iets van je te lezen, wat een grote vent is jullie mannetje al! Succes met de voorbereidingen en de verhuizing, spannend hoor!
Marlous…hier wel infacol gebruikt, maar niet echt het idee gehad dat het werkt…lees hier op het forum bij anderen wel positieve ervaringen, maar vooral dat je er toch wel veel van moet gebruiken? Bij mijn kleine meid waren de krampjes redelijk snel over toen ikzelf minder melk ging gebruiken en geen chocola meer at, hihihi.
Wij hebben wel een tijdje infacol gebruikt en bij ons hielp het wel tegen krampjes en om makkelijker te boeren.
Wat me wel een beetje tegenstond is dat het spul zo zoet ruikt en een sinaasappelsmaak heeft…vind ik eigenlijk een beetje onnodig voor een baby. Maar we hebben het wel een tijdje gebruikt tegen de krampjes.
Baukz, leuk weer wat van je te horen. Wat is je mannetje al groot :shock: .
Spannend hoor zo’n emigratie.
Jullie ook zo aan het genieten van het mooie weer. Wij zijn al een paar middagen naar de moestuin geweest. Evi vindt het ook prachtig, lekker buiten.
Hier ook zoveel mogelijk naar buiten…we hebben achter een lekkere binnenplaats, weinig wind, dus al gauw lekker!
Gisteren de bellenblaas erbij gehaald en met een harkje heeft de kleine meid de katten gekamd :inlove:
ha ha, zullen de katten ook leuk gevonden hebben :lol: .
Baukz: Spannend hoor dat het nu echt definitief gaat gebeuren. Jullie hebben wel allebei daar al een baan he?
Marlous: Hier geen ervaring met infacol, wij gebruikte wat anders wat goed hielp, ben even de naam kwijt, ga denken :think: