mei-stoppers 2008 (dl 4): 16 zwangeren!!

Oooh, dat ziet er nog redelijk relaxed uit, geen opstapjes waar je vanaf kan vallen :mrgreen:

Nou ja, we zien het tegen die tijd wel… als ze maar van m’n nek afblijven, anders ga ik gillen!!

miss is het gewoon fijn om je aan vast te houden bij de weeen dat je ergens houvast aan hebt ofzo haha.

Ik ga ook niet met mijn benen in de beugels bepaal ik zelf wel hoor haha ja ok alleen met de vacuum toen moest het wel van te voren heb ik gelegen en gezeten op een baarkruk en weet ik veel wat.

miss in het nieuwe ziekenhuis hebben ze dat wel jah

Ik denk om aan te hangen??

Sommige vrouwen kunnen staand de weeën beter opvangen dus ik kan me voorstellen dat het dan wel lekker is om aan die liaan te hangen.

Ja ICL, ik had al even gegoogled en gezien dat je die baden ook kan huren. Eerst ook maar even vragen of de VK dat ook goed vindt. En dan vraag ik me nog af waar ik zo’n groot bad in huis neer ga zetten. Midden in de woonkamer is ook weer zo wat. En wij hebben een oud huis met houten vloeren, en zo’n bad weegt wel wat.

Op de begane grond zou hij wel kunnen staan maar die ruimte is niet warm te stoken en in maart kan het nog best koud zijn. Ik denk dus dat het niks wordt maar mooi lijkt het me wel.

@Pupke wrote:

Ik denk om aan te hangen??

Sommige vrouwen kunnen staand de weeën beter opvangen dus ik kan me voorstellen dat het dan wel lekker is om aan die liaan te hangen.

Ja ICL, ik had al even gegoogled en gezien dat je die baden ook kan huren. Eerst ook maar even vragen of de VK dat ook goed vindt. En dan vraag ik me nog af waar ik zo’n groot bad in huis neer ga zetten. Midden in de woonkamer is ook weer zo wat. En wij hebben een oud huis met houten vloeren, en zo’n bad weegt wel wat.

Op de begane grond zou hij wel kunnen staan maar die ruimte is niet warm te stoken en in maart kan het nog best koud zijn. Ik denk dus dat het niks wordt maar mooi lijkt het me wel.

ik zou het ook wel een gedoe vinden hoor want dan moet iemand dat bad laten vol lopen terwijl je weeen hebt en dan hopen dat hij optijd vol is als je een snelle bevalling hebt en waar laat je daarna het water ??

Haha of denk ik nu te moeilijk

@charity wrote:

ik zou het ook wel een gedoe vinden hoor want dan moet iemand dat bad laten vol lopen terwijl je weeen hebt en dan hopen dat hij optijd vol is als je een snelle bevalling hebt en waar laat je daarna het water ??

Haha of denk ik nu te moeilijk

Nee hoor, die gedachten had ik ook. En als je een houten vloer hebt, lijkt het mij ook niet echt handig… straks zakt 'ie er idd door :think:

Ja, dat zijn ook de dingen waardoor het het denk ik voor ons niet gaat worden. Het is hier gewoon niet echt realiseren. :?

Hmm, thuis of in het ziekenhuis… Ik ga voor thuis, lijkt me fijn om in m’n eigen omgeving te zijn. We wonen erg dicht bij het ziekenhuis en dat vind ik wel een veilig gevoel.

Pupke:ik heb ook dat sommige dingen me tegenstaan, terwijl ik dat anders wel graag at. Zo heb ik een periode niet gesnoept, geen drop, koekjes of chocola…moest er niet aan denken! Nu wordt dat weer een beetje minder. Van vlees moet ik al helemaal niets hebben, vooral hamburgers, van de geur wordt ik al :sick:

Jensie: kost idd tijd om in het ritme te komen en een nieuwe baan is altijd wennen! Ik heb er zelf nu ook last van, maar kwam er gelukkig achter dat 2 (ook nieuwe) collega’s zich net zo voelen als ik! Geef jezelf idd een bepaalde periode en als het dan nog niet bevalt, zoek je wat anders (weet niet meer wie dat zei, maar is een goede tip :thumbup: )

Morgen is de echo!!! Vind het best wel spannend, heb er zelfs al over gedroomd :? Het is om 15.00 dus dat zal nog best een lange werkdag worden. Hopelijk heb ik morgenavond dus een mooie foto te showen!

Alle meiden die binnenkort gaan testen, ik :thumbup: :thumbdown: :thumbdown: voor jullie!

Squirrel, superspannend joh! Ben benieuwd naar je echo foto’s!

Zo’n bevallingsbad gaat het zeker voor mij niet worden, heb eczeem en dan is (vooral warm) water eigenlijk uit den boze. Mag ook maar kort douchen. Vind ik niet zo erg, heb namelijk ook nog een waterallergie, dus tegen de tijd dat ik me heb ingesopt begint het al te jeuken. Snel afspoelen en raggen met die handdoek om al het water weer van mn huid te krijgen :mrgreen: Vind het ook niet zo hygiënisch eigenlijk…bevallen in bad. Al dat bloed en water wat meekomt, daar zit je dan midden in te weken…brrrr!

Wel een geruststelling dat ik niet de enige ben die angst heeft voor een verwisseling bij de geboorte. Hahahaa, waar zou dat toch vandaan komen? Bij mij denk ik echt puur van die film denk ik, maar toch typisch dat jullie er ook over nagedacht hebben :eh:

Hier is alles nog steeds rustig…had gisteravond en vanochtend ontzettende steken in mn rechteronderbuik en een pijnlijke onderrug dus ik denk dat dat mn ei geweest is. Dan nu dus nog 14 dagen tot mn ongi (of eigenlijk niet met een beetje geluk). Heb ook weer last van tintelingen in mn heupen en benen, maar dit kan ook komen door een stroomsessie bij de acupuncturist vanmiddag :?

hallo dames

Hier gisteren een vrije maar drukke dag gehad. Ben samen miet mijn nichtje kleren voor de trouw van mijn broer in September gaan kppen. Ik haat winkelen en zeker voor zo’n gelegenheid. Maar het is verbijsterend goed gegaan. Heb een broek, 2 truitjes en een vestje. Daarna voor laarzen gaan kijken en dat ging ook super snel. Dus ikke weer helemaal happy.

Wat betreft bevallen. Hier gaan we weer voor een ziekenhuis bevalling (als ik de kans nog eens krijg). Zou het absoluut niet thuis willen. Al die rotzooi en de accomodatie thuis is daar helemaal neit op ingesteld en als er iets gebeurt is het voor mijn gemoedsrust veel beter dat ik in het ziekenhuis ben. Voelde mij ook heel erg op mijn gemak in eht ziekenhuis, super leif personeel. Was zo’n lieve stagiare van een jaar of 20 die de hele bevalling heeft mogen doen onder toezicht van de vroedvrouw en gyno natuurlijk.

bij ons in het ziekenhuis kan je geen onderwaterbevalling doen maar er is wel een bad waar je kan inliggen voor de weeen op te vangen. Daar heb ik dan ook even gebruik van mogen maken, heerlijk was dat. Ik was op een drie kwartier tijd van 3 cm naar 10 dus dat water werkte bij mij goed.

Ik moet wel de hele tijd lachen met die liaan. Heb hem bij ons in het ziekenhuis niet gezien maar ik ga er volgende keer wel op letten en als ik zin heb eens aan bengelen :lol:

Heir nog steeds geen ongi of zwangerschapsverschijnselen te bekennen, pff we zijn weer vertrokken.

Groeten

Isle

Goedemorgen!

Squirrel succes vandaag!!

Hier nog geen zw verschijnselen of ongi vermoedens. We wachten dus maar rustig af.

Het enige waar ik last van heb zijn puisten :twisted: en dat heb ik dus bijna nooit meer. En ik heb weinig zin in klussen :oops: dus manlief zei gisteravond al: ben je soms zwanger haha :roll:

Doeg!

Goeiemorgen allemaal,

Ik ben van Mees in het ziekenhuis bevallen en zou dat zeer zeker weer doen. Wij wonen in een dorp waar een ambulance minstens 20 minuten nodig heeft om te komen en dus ook minstens 20 minuten (meestal 30) om weer in het ziekenhuis te komen. Ik wil(de) absoluut niet het risico lopen dat er iets mis zou gaan en die aanrijd-tijd te lang is.

De bevalling zelf heb ik gewoon op het bed gedaan met m’n benen in de beugels. Baukz schreef dat absoluut niet te willen, maar ik had juist de puf niet meer om zelf m’n benen op te trekken/vast te houden. Ik had m’n ene hand (met infuus) om het bed geklemd en met de andere m’n man z’n hand fijngeknepen. Hij heeft na de bevalling nog 3 dagen last gehad van z’n hand en spierpijn in z’n arm!! :mrgreen:

Verder heb ik in het ziekenhuis bijna continu (tot aan de uitdrijving) aan het lachgas gelegen. Dat heb ik de volgende keer ook absoluut weer nodig!!! De pijn wordt niet echt minder, maar je lichaam ontspant zich, dus kun je het beter hebben. Bovendien kun je je er ook niet echt tegen verzetten (en dat komt de ontsluiting weer ten goede).

Na de geboorte heb ik Mees ook geen seconde uit het oog verloren. Hij moest en zou continu bij/naast me blijven en dat is gelukt :smiley:

Squirrel; veel succes en plezier vanmiddag.

Anke

Ik lag ook gewoon met mijn benen in de beugels. Weet je van tevoren maakte ik mij ook druk om dat soort dingen maar toen ik eenmaal aan het bevallen was maakte het allemaal niets meer uit al stond de hele wereld naast mijn bed zeg maar :lol:

Je bent echt nog maar met 1 ding bezig.

Toen Yuri geboren was vond ik het nog best onwezelijk allemaal. Ik ben rond 21 uur als een blok in slaap gevallen en werd pas de volgende ochtend weer wakker. In de tussentijd heb ik dus echt geen oog gehad voor Yuri :oops: De zusters hebben hem gevoed etc. Dat vond ik dus heerlijk! Nee dat op slag verliefd zijn herken ik niet. Het groeide bij mij met de dag…

Ben net terug van de VK ze wilden het hartje luisteren maar dat konden ze niet vinden eerst een stagiare toen dacht ik nog miss ligt het aan haar daarna de VK ze hebben 5 min gezocht en gedraaid met dat ding. Ik kreeg het helemaal benauwd zeg ze hoorden gewoon niks alleen mijn hartslag in mijn aderen.

Gelukkig kunnen ze bij mijn VK mzelf echo’s maken en dat gebeurde dan ook meteen daar zagen we gelukkig wel een hartslag en beeb is goed gegroeid hij had de hik en zwaaide het maagje was vol en hij doet het goed.

Wat een schrik zeg !!

tjee wat een schrik!

Gelukkig heb je even kunnen gluren en zag alles er goed uit :hug:

Ik heb dat met 16 wkn bij Yuri gehad, het zweet breekt je uit. Het schijnt in die periode vaker te gebeuren doordat de uk nog heel klein is en steeds wegzwemt of zich onder het schaambeen kan verstoppen.

Nu lekker genieten weer :inlove:

ja ik kreeg echt een brok in mijn keel maar bleek dat beeb inderdaad achter mijn schaambeen zat .

Jeetje Charity, je zal wel flink geschrokken zijn. Wat fijn dat ze meteen een echo maakte, scheelt toch weer een hele spannende rit naar het ziekenhuis.

Anke

Jemig Charity, wat een schrik! Gelukkig maar dat alles toch goed blijkt te zijn! Voel je je inmiddels ook wat beter, minder misselijk en depri?

Dikke knuf meid!

Schrikken Charity! Gelukkig hebben ze gelijk je ongerustheid weg kunnen nemen met een echo. En nog een extra echo ook!! Leuk dat hij zo goed groeit en nu al begint met zwaaien.

mijn misselijkheid heeft vandaag weer een diepte punt maar voel me verder wel wat beter niet meer zo depri gelukkig.

30 Sept heb ik de 20 weken echo en dan 22 oktober de pretecho dan heb ik in totaal 5 echo’s gehad deze zwangerschap echt leuk.

tis stil hier…

Verveel me haha. Heb nog 2 dagen vakantie en dan mag ik maandag weer aan het werk…