mei-stoppers 2008 (dl 4): 16 zwangeren!!

Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen.

Dat is me de vorige keer ook heel goed bevallen :wink: :smiley:

Ik vind het prettiger om te weten dat als er iets niet goed is dat je dan iig gelijk in een ziekenhuis bent, maar ja, ieder voor zich.

Thuis is het natuurlijk wel heel vertrouwd.

Ja, daarom voor mij ook liever thuis omdat het zo vertrouwd is.

Nu wonen wij 5 min. rijden van het ziekenhuis af dus al er iets verkeerd zou zijn dan zijn we er ook zo.

Mijn moeder en zus hebben alletwee een hele makkelijke en snelle bevalling gehad. Mijn zus zei zelfs dat het een eitje was achteraf…nou van te voren dacht ze er toch heel anders over. :lol:

Maar ik ga eerder tegen de VK zeggen dat ze er vooral niet te laat bij moet zijn. Toen mijn moeder van mijn zus beviel had de VK haar tas met “gereedschap” niet bij zich. Ze dacht dat het nog wel even zou duren. Maar nee dus. Moest mijn vader met vliegende vaart die tas nog op gaan halen om nog net op tijd voor de bevalling terug te zijn.

Bij mijn zus kon de VK haar jas niet eens meer uittrekken omdat ze mijn nichtje al aan kon pakken.

Dus doe mij ook maar zo’n bevalling.

Jeetje ICL een bevalling van meer dan 11 uur. :shock:

Maar wel fijn om onder behandeling van de gyn te staan, dan wordt alles wel extra goed in de gaten gehouden.

Ik ga denk ook voor het ziekenhuis. De bevalling van Yuri was bepaald geen pretje met meer dan 12 uur weeen en slechts 3 cm. Al met al heeft hij 19 uur geduurd :? en is hij in het ziekenhuis met de vaccuum geboren :shifty: na een ruggeprik en infuus met wee opwekkers. Ook de placenta wilde niet echt soepel komen dus die is er na ruim 30 min uitgetrokken door de gyn terwijl zusterlief op mijn buik lag :silenced: :shifty:

Brr toch jammer dat ik straks weer een keer moet bevallen :think:

Welterusten!

Ik ook ziekenhuis!

Alles is meteen bij de hand mocht er iets verkeerd gaan.

Het vertrouwde gevoel is bij mij toch weg als er een vreemd iemand in mn slaapkamer staat terwijl ik daar open en bloot lig :mrgreen: dus dan kan het net zo goed in een ziekenhuis.

Niet lachen…heb toen ik (te) klein was een keertje een film gezien waarbij pasgeborenen werden omgewisseld in een ziekenhuis door de verpleging. Ben ik dus bang voor :oops: Heb Matthijs al op het hart gedrukt vooral de baby niet uit het oog te verliezen als deze wordt geboren totdat deze een bandje om de pols heeft met onze achternaam. Och…erg he! :mrgreen:

Hum…eerst nu maar zwanger worden :mrgreen: :mrgreen:

Ha ha, 111… dat probeert mijn zus ook steeds. Volgens mij ben ik verwisseld zei ze dan als mijn ouders - in haar ogen - gek zaten te doen. Maar nee, ik herken toch duidelijk trekjes, dus daar is geen sprake van geweest :naughty:

Vandaag een dagje vrij.

Wel naar de tandarts en nog wat andere dingen op het programma, maar in ieder geval een dagje niet naar mijn werk :dance:

Ik ga ook dit keer weer in het ziekenhuis bevallen.

Ik vind bevallen eng en vind het fijn dat er in een ziekenhuis alles bij de hand is.

Als ik bij Charity thuis was bevallen had ik hals over kop onder het persen naar het ziekenhuis gemoeten voor een vacuum bevalling.

Nou ik was toch blij dat dat nu meteen kon hoor.

Ik was uitgeput en was blij dat ze me gingen helpen.

Hmm…ziekenhus of thuis…ik ben bang dat ik geen kzeuze krijg en dat het het zieknhuis wordt.

In de familie van mijn man komen erfelijke hartkwalen voor, niet hele ernstige cq levensbedreigende zaken, maar toch iets om in de gaten te houden.

Als ik wel een keuze krijg, ga ik denk ik toch voor het ziekenhuis. Alles bij de hand hebben, voor het geval dat, vind ik wel een prettig idee.

Maar ja je hebt het niet voor het uitkiezen. In de categorie ‘snelle bevallingen’ ken ik een vrouw die naar het toilet ging, iets vreemd voelde en toen ineens haar zoontje in de pot vond… :shock: :shock: :shock:

Ik wil ook weer in het ziekenhuis bevallen net als bij Ayla, als er iets mis gaat is alles tenminste bij de hand. Ook wil ik dit maal graag een onderwaterbevalling en het bad in het ziekenhuis is net “ietsje” groter en comfortabeler als mijn eigen mini badkuip (170x50). Na de geboorte heb ik Ayla geen seconde uit het oog verloren zodat ik zeker was dat ze niet omgewisseld was ofzo, alhoewel het kon niet missen het was de mooiste baby ter wereld :inlove: :inlove: .

Marlous je kind in de pot vinden?? wel lekker snel dan maar lijkt me toch erg schrikken.

Jensie hopelijk voel je je snel beter bij je nieuwe baan, het heeft ook wel een hoop stress en energie gekost he. Binnekort gaat het misschien allemaal wat makkelijker als je wat meer gewend bent.

Voor alle dames die gaan testen :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

111: maak je geen zorgen, ik mijn vriend en ik hadden na de bevalling allebei hetzelfde, onze klein uk blijft bij ons in de buurt.

Mijn vriend heeft haar zelfs meegenomen naar de andere kamer, de verpleegkundige heeft mijn bed toen meegenomen.

Ik ga ook nu weer 100% zeker voor een ziekenhuisbevalling.

Geeft me toch meer rust, als er iets is alles bij de hand.

Vandaag naar het zkh geweest voor een extra echo.

Alles was goed en voor de 5e ziekte (parvo-virus) zijn ze nog steeds met onderzoeken bezig. Maar de kans is klein dat onze ukkie er iets van meekrijgt en anders wordt ik gewoon heel goed in de gaten gehouden.

Het blijkt dat je voor de 5e ziekte ook antistoffen aangemaakt kunt hebben.

Ik zou ook wel een bad bevalling willen maar geloof niet dat dat in het ziekenhuis waar ik ga kan.

Weet nog niet eens zeker welk ziekenhuis haha want hier in sittard word een nieuw ziekenhuis geopend in oktober maar weet niet wanneer het oude dicht gaat dus weet eigenlijk niet of ik in het nieuwe of oude zal bevallen.

Word z’n bad bevalling in het ziekenhus gewoon vergoed als een gewone bevalling?

Is dat het ziekenhuis bad?? Moet zeggen dat me dat nou ook niet echt iets lijkt… Had thuis tijdens de zwangerschap op het eind al moeite om mijn bad in en uit te komen en had echt hulp nodig :oops: ging dus toch echt liever douchen :mrgreen:

@ICL wrote:

Is dat het ziekenhuis bad?? Moet zeggen dat me dat nou ook niet echt iets lijkt… Had thuis tijdens de zwangerschap op het eind al moeite om mijn bad in en uit te komen en had echt hulp nodig :oops: ging dus toch echt liever douchen :mrgreen:

ow ik vind hem lekker groot met opstapje etc.

Mij lijkt het wel wat hoor

Ja, hij lijkt mij ook wel lekker groot.

Maar er hangt toch een liaan aan het plafond, je slingert er gewoon zo in. :mrgreen:

Het lijkt me in ieder geval heel ontspannen in bad. Maar of dat hier in huis te realiseren valt.

@ICL wrote:

Er zit ook een deurtje in bij ons in het ziekenhuis zodat je niet hoeft te klimmen :smiley:

Volgens mij wordt de bevalling in het bad ook volledig vergoed maar dat is afhankelijk van je verzekering (+ ik woon in Belgie dus in NL misschien weer anders). Zo’n bevalling schijnt voor moeder en kind erg prettig te zijn het enige nadeel is alleen dat je geen ruggeprik krijgt als je in bad bevalt :think:

Ik geloof dat er speciale baden te huur zijn (of dat een VK die heeft) om thuis in te bevallen… :think:

Pupke hahaha ik zie me al gaan met een dikke buik… :lol:

ff ge-googled…

hier kan je dus een bad huren!

http://www.duikertje.nl/

@ICL wrote:

Ik geloof dat er speciale baden te huur zijn (of de een VK die heeft) om thuis in te bevallen… :think:

Ik meen dat ze dit in sommige ziekenhuizen wel hebben, maar meen niet zoveel.

Dus charity die kan dat misschien wel hebben (nieuw zkh, hebben meestal de luxe dingen wel).

voor een thuisbevalling kun je die altijd huren.

Ik zou het wel leuk vinden, maar weet dat ons zkh dat niet heeft, en ach maakt ook niet uit.

ICL je kan ze inderdaad ook huren maar dat zijn meer van die poedelbadjes zeg maar. De vaste ziekenhuis baden hebben een zitje erin en een speciale vorm zodat de gyn er ook goed bij kan. Ik heb met geen van 2 ervaring dus kan niet zeggen wat uiteindelijk prettiger is, is denk ik per persoon verschillend. Maar NOOIT meer in die beugels voor mij, het was niet te doen uiteindelijk met mijn benen in de nek van de zuster :oops:

Ik heb een foto gevonden van het bad bij ons in het ziekenhuis, vraag me toch af waar die liaan voor dient :think: