mei-stoppers 2008 (dl 4): 16 zwangeren!!

Je moet inderdaad standaard bloed laten prikken, ze testen dan op van alles.

Ik heb er nog een hele blauwe plek van op mijn arm (lijkt net of ik mishandeld ben). :mrgreen:

Dan heeft degene die je geprikt heeft, niet goed geprikt. Ik heb dus nooit last van blauwe plekken. Het bloeden stopt bij mij ook altijd heel snel.

Icl: jemig wat een vraag :think: Ik weet wel wat anti M is, ik ben meer aan het denken hoe ik het kan uitleggen.

Bij bloed wordt er vaak gesproken over A/B/A.B/O en rhesus - / +

Maar in het bloed zitten nog veel meer anti stoffen.

Over deze anti stoffen worden niet zo veel gepraat omdat ze van minder belang zijn. Maar ze kunnen wel reageren op elkaar zeg maar net zo iets als rhesus - op +

Ik vindt het echt heel moeilijk om je dit uit te leggen :? Het bloed is echt een gecompliseert iets.

Anti M is volgens mij tijdens een zwangerschap niet zo van belang, wel meer als je een bloedtransfusie ooit zou krijgen.

Sorry ik kan het je gewoon niet duidelijke uitleggen :frowning:

http://www.sanquin.nl/sanquin-nl/sqn_bloed.nsf/3a2242a452c1430fc1256776004bd295/6fdc678e94d64853c12568c40024954f?OpenDocument misschien heb je daar iets aan?

Pupke: Inderdaad dan ben je niet goed geprikt :slight_smile: dat houd eigenlijk in dat ze je bloedvat heeft “lek” geprikt :slight_smile:

Smurf en Jens…ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen…Vind het zo sneu voor jullie! :hug:

ICL en Charity, tegen jullie is alles eigenlijk al gezegd en het enige dat ik nog kan zeggen is dat ik me erbij aansluit. :roll:

Hier is alles oke, behalve dat ik me ongerust maak over papsie. Vorige week donderdag heeft hij een CT-scan gehad die ze zouden vergelijken met die van juni om na te gaan hoe hard de gezwellen groeien enzo. Het ziekenhuis had aangegeven dat ze hier zo’n twee weken voor nodig zouden hebben, maar papa belde me vandaag dat hij woensdagochtend om 9 uur al in het ziekenhuis wordt verwacht. 't Blijft maar in mn hoofd rondzingen dat dit nooit goed kan zijn… Erg naar. Morgenochtend moet ik ook al met hem naar het ziekenhuis voor een afspraak/onderzoek bij de longarts (afspraak stond al langer). Pfff…hoop maar dat het meevalt woensdag.

IK ben vandaag nog eens geweest gezegd dat ik ef echt niet van kan slapen nog eens urine laten testen en de ontsteking was erger geworden ik krijg gelukkig toch kuurtje van een week en moet dan opnieuw urine inleveren om te kijken of het weg is.

gelukkig maar dat je er nu wat voor krijgt. Toch wel heel vreemd dat ze dat niet meteen gedaan hebben.

En uiteraard dat het erger was geworden, die bacterien nemen met de dag toe, gek he dat het dan niet binnen een dag over is. :roll:

Hopelijk slaat die keur snel bij je aan. :hug:

Ahhh…net gezondigd en geluncht met een broodje kroket. :drool: :drool:

:oops: :oops: :oops:

Ha ha… hier sloeg de behoefte aan chocola toe.

Net terug uit de kantine… mét een Nuts :drool: :drool:

zeg dames ga allemaal eens aan het werk, beetje Koken in de baas zijn tijd :naughty: :stuck_out_tongue: :mrgreen:

Ha ha, ben eigen baas dus ik mag het lekker zelf bepalen. :mrgreen:

Hey meiden

ik heb helaas weer geen tijd om te reageren op iedereen, sorry :oops: heb vanmiddag toevallig vrij van het werk omdat we met Elynn op controle naar het cb gaan.

Hier is het nog steeds onzeker. Ik ben gisteren naar de vk praktijk geweest en had een hele botte lompe vk :evil: Ze vertelde me dat het onzin was om weer een echo te maken aangezien ik er vrijdag al een gehad had in het ziekenhuis en dat je daar iemand op wil wijzen, okee. maar de manier waarop… Ze lag me van vanalles en nog wat te beschuldigen en ik voelde me echt niet gewaardeerd of serieus genomen :frowning: Anywayz, nu weet ik nog niks en moet afwachten tot volgende week dinsdag… En dan mocht ik nog verrekte blij zijn dat ze me zo ‘optijd’ weer een echo wilden geven want eigenlijk had er nog meer tijd tussen moeten zitten, aldus de vk :cry: :cry: ik ga aangeven bij de praktijk dat ik geen afspraken meer wil bij deze vrouw want ik voel me niet op mijn gemak bij haar.

Verder maar gewoon hopen dat alles nog goed blijkt te zijn volgende week, ik verlies nog steeds bloed… het gaat steeds in vlagen; dan weer iets meer bloed en dan weer minder tot het helemaal weg is en vervolgens weer opnieuw begint, wel nog steeds geen buikpijn te bekennen maar dat wil ook niet altijd iets zeggen… ik word soms gek van de onzekerheid :cry: :cry: maar ja we zien wel waar het schip strandt, zucht…

Ik moet nu echt Elynn gaan halen, tot snel!

:-* Jen

Jensie, meid wat vervelend die onzekerheid nog langer :hug:

En bij een vk moet je toch een goed gevoel kunnen hebben en je op je gemak voelen. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat je geen afspraken meer bij deze vrouw wilt.

Nu maar duimen dat je over een week met goed nieuws kunt komen :pray:

Jensie: Ik geef je gelijk hoor, ik zou ook vragen naar een ander.

Je moet je er inderdaad toch pretig,vertrouwd en zeker voelen bij zo’n iemand.

Wel jammer dat die echo zo lang duurt :-(, we houden maar hoop zolang er nog geen buikpijn is :pray:

@ICL wrote:

ze prikken tegenwoordig geloof ik standaard bij 12 weken en als jij een negatieve rhesus factor hebt, zullen ze ook bij je vriend gaan prikken.

Heb jij trouwens enig idee wat de antistof anti-m is?

Ze prikken standaard bloed voor je Rhesus, maar je vriend maakt niet uit.

Ik heb zelf A negatief, maar mijn vriend is niet geprikt, je moet dan met 30 wk weer bloed prikken (dit is een speciaal buisje, iets groter als normaal) en deze sturen ze op naar Amsterdam.

VK/ZKH hierna krijg je een Anti-D spuit.

Na de bevalling wordt de bloedgroep van je baby geprikt (halen ze uit de navelstreng) en is deze positief dan krijg je weer anti-D

Dit heb ik dus 2x gehad en krijg dit weer met 30 wk (en misschien na de bevalling)

Als ze je die spuit zetten (doen ze in de spier) dan moet je vragen of ze deze in je bilspier zetten, is minder pijnlijk en probeer te ontspannen.

In de bil :shock: Nee dankje graag in mijn bovenbeen :mrgreen:

Ik prik mensen zelf ook niet graag in de bil :slight_smile:

ik was van iddag op kraam bezoek geweest bij de zus van mijn vriendin wat een heerlijk ventje Charity vond het helemaal super. ben anderhalf uur daar geweest en heb net een uur geslapen ben kapot ga zo lekker naar bed vriend verzorgt het klein. Ik kan echt bijna niks doen ben meteen kapot :zzz

@jensie wrote:

Hey meiden

Hier is het nog steeds onzeker. Ik ben gisteren naar de vk praktijk geweest en had een hele botte lompe vk :evil: Ze vertelde me dat het onzin was om weer een echo te maken aangezien ik er vrijdag al een gehad had in het ziekenhuis

:-* Jen

Jensie:

Heb jij vorige wk een termijnecho gehad ofzo.

Heb ook zo’n vk gehad die zo lomp reageerde, dat is ook de reden dat ik PERSEE onder controle van het ziekenhuis wilde staan (achteraf ook geluk dat ik toen al onder controle van het zkh stond).

Maar het is altijd goed een extra echo, heb dit na de MK ook gehad om te kijken of alles wel weg was. (ik bedoel er niet mee dat het bij jou nu mis is hoor, extra echo is altijd prettig)

Dragon: mij werd gezegd dat in het bovenbeen pijnlijker is.

Ben jij verpleegkundige?

Charity: hoe is het nu met je/jullie? rust wedergekeerd (of minder)?

He hallo, zo dames er wordt hier wat gekletst op een dag :lol:

Vind het toch jammer dat mijn werk dit soort site geblokt heeft :mrgreen:

Maar goed…Jensie wat een hork van een vk zeg!

Ik snap haar wel maar toch, je wilt toch duidelijkheid hebben. Ik kijk ook al uit naar maandag hoe raar het klinkt. Ben toch blij als alles goed weg is dan kan ik het echt afsluiten en met een goed gevoel verder gaan.

Heeeeel stiekem hoop ik toch ook dat er misschien toch nog een ukje zit maar dat zou echt een wonder zijn na het bloedverlies…

Yuri is niet zo lekker dus plicht roept alweer.

Fijne avond verder!

Zoooooo, ik ben weer bijgelezen :mrgreen:

Zoals je aan mijn banner ziet heb ik het druk hahahahah :lol: Geintje hoor :wink:

Jensie: spannend!! Ik duim voor je dat er toch nog hoop is :pray:

Smurf: balen… ik weet niet wat ik anders moet zeggen. Je weet dat het mis kan gaan, maar toch… &*&^$%& :silenced:

Ik ben/heb (hoe zeg je dat eigenlijk?) B negatief en ben gewoon in mijn bovenbeen geprikt. Geen centje pijn, maar ik was ook niet gespannen. Johan vond het spannender dan ik :lol: