Ben idd al naar het ziekenhuis geweest, maar feitelijk niets wijzer geworden dan dat ik al was… Stollingswaarde onderzoek willen ze pas doen na de 3e MK en chromosoom-onderzoek verwachten ze niets van, omdat we al een gezonde dochter hebben. Chromosoom onderzoek mogen we wel laten doen, maar dan moeten we het waarschijnlijk zelf betalen. Moet eerlijk zeggen dat ik daar zelf ook niets van verwacht, maar goed. Ze wijten de MK aan mijn leeftijd en ze willen op dit moment ook dus nog helemaal NIETS doen… Moet dus eerst nog maar een paar aantoonbare MK-en krijgen… voordat ze iets willen gaan doen . Stelletje rekening-schrijvers… Weet dus nou net zoveel als voordat ik naar het ZKH ging…
Mijn klachten worden sinds het weekend minder… en dat kan ik niet zo heel grappig vinden, gezien de voorgaande ervaringen. De :twisted: zijn nog niet gearriveerd… :shifty:
Sjemig Sabrina, wat heb jij voor HA zeg?! Heb je al wel valeriaan gehaald?
ICL, wat balen meid dat je er voor je gevoel echt helemaal niets mee bent opgeschoten. En nu dus weer afwachten hoe het deze ronde verloopt. Even een dikke virtuele knuffel voor jou :-* :hug:
Charity, dat je HA je niks geeft tegen de blaasontsteking is wel ontzettend balen zeg. Hopelijk is er toch iets wat je kunt nemen waardoor de pijn minder wordt.
Dragon, donderdag dus al voor een echo.
Dat verbaast me wel van je gyn als je ziet hoe vaak er moeilijk over wordt gedaan. In ieder geval weet je dan ook hoe ver je bent toch?
@ Tamara. Ja ik heb wel altijd vanaf het “nieuwe” bloed geteld…
@ Jensie. :hug: :hug: :hug:
@ Charity. Vervelende situatie zit je. Het botst wel heel erg tussen jullie op het moment. Lijkt me niet lekker voor jouw en Charity, geeft toch veel stress.
Ik moet wel zeggen dat ik mijn vriend naar een avondje flink doorhalen ook niet uit zijn bed krijg (hij staat gewoonlijk al pas rond 11 uur op, het is echt geen ochtendmens). Dat is iets wat ik weet en waar ik dan wel om kan gaan mopperen maar ik kan hem niet veranderen. En dan heb ik liever dat hij nog even zijn roes uitslaapt dan dat hij op zo’n braderie chagrijnig achter mij aan gaat slenteren. Daar zou ik ook niet echt vrolijk van worden, dan zou ik ook liever met mijn moeder gaan.
Ja, als het er niet in zit dan kun je hem moeilijk veranderen. Je schreef van de week nog dat je vriend zo goed geholpen had met het poetsen van het huis, dat zijn toch weer positieve dingen (doet mijn vriend echt niet uit zichzelf hoor). Alleen maar mopperen op elkaar maakt de situatie voor jullie beide niet leuk. Hij vlucht naar zijn vrienden en jij wordt alleen maar chagrijniger daardoor. Om die negativiteit te doorbreken zul je toch echt anders tegen elkaar aan moeten gaan kijken.
Mijn vriend is een schatje hoor, maar 's ochtends echt niet vooruit te branden. Als het moet voor werk kan hij er best vroeg uitkomen maar hij heeft geen 9 tot 5 baan en hoeft dat dus bijna nooit. Dat betekent dat hij meestal uitslaapt. Ik word er ook wel eens kwaad om (ik ben zelf een ochtendmens) maar het is nu al beter dan toen we een relatie kregen en hij is eigenlijk altijd al zo geweest. Dat kan ik niet veranderen en moet ik ook niet willen.
Ik verwacht dan ook niet dat mijn vriend straks om 8 uur 's ochtends zijn kleine in bad doet of een schone luier gaat geven. Daar kan ik dan straks wel ruzie om gaan zoeken maar ik weet nu al dat ik dat gewoon niet kan verwachten.
Hij heeft genoeg andere eigenschappen waarom ik hem echt niet in zou willen ruilen. En jouw vriend waarschijnlijk ook, ik neem toch aan dat je nu nog wel weet waarom je je vriend als vader van je kindje wil. Die dingen zou je moeten benadrukken.
Ik weet niet of je wel eens naar opvoedingsprogramma’s kijkt? Maar mannen zijn net grote kinderen. Als je ze alleen maar negatief benadert krijg je geen lief (groot) kind maar als je de positieve punten benadrukt kun je je ze best zover krijgen dat ze wat meer voor jou doen.
Geef hem dus liever een complimentje als hij je met iets in huis helpt en probeer even tot tien te tellen en je mond te houden op de momenten dat je anders boos was geworden. Dat verhoogt de sfeer in huis en doorbreekt dat geruzie op elkaar.
beetje lang verhaal geworden. :oops: maar ik wilde nog even op je berichtje van gister reageren.
rare huisarts dat je geen medicijnen krijgt voor je blaasontsteking. Misschien cranberrysap drinken, helpt goed tegen een blaasonsteking.
ICL balen dat ze dus geen verdere onderzoeken willen doen.
Snap niet wat het nu uitmaakt of je 2 of 3 miskramen hebt gehad ??
Vervelend ook dat je klachten alweer weg gaan nu hoop dat het je nu eens beter mag gaan :hug:
Ik ga morgen naar de HA heb toch een afspraak staan en zal eens even wat ervan zeggen.Hij neemt me ook niet serieus over hoe ik me voel terwijl hij moren een brief zal krijgen van mijn Psych die me naar een rusthuis wil sturen 6 weken. miss dat hij dan gaat nadenken dat het menes is en me ook wat voor de blaasontsteking gaat geven.
Denk dat ik er ga over nadenken voor een andere HA.
Ik heb wel al valeriaan gehaald slik ik nu 3 dagen.
Merk nog niet echt een verschil.
@Pupke wrote:
@ Tamara. Ja ik heb wel altijd vanaf het “nieuwe” bloed geteld…
@ Jensie. :hug: :hug: :hug:
@ Charity. Vervelende situatie zit je. Het botst wel heel erg tussen jullie op het moment. Lijkt me niet lekker voor jouw en Charity, geeft toch veel stress.
Ik moet wel zeggen dat ik mijn vriend naar een avondje flink doorhalen ook niet uit zijn bed krijg (hij staat gewoonlijk al pas rond 11 uur op, het is echt geen ochtendmens). Dat is iets wat ik weet en waar ik dan wel om kan gaan mopperen maar ik kan hem niet veranderen. En dan heb ik liever dat hij nog even zijn roes uitslaapt dan dat hij op zo’n braderie chagrijnig achter mij aan gaat slenteren. Daar zou ik ook niet echt vrolijk van worden, dan zou ik ook liever met mijn moeder gaan.
Ja, als het er niet in zit dan kun je hem moeilijk veranderen. Je schreef van de week nog dat je vriend zo goed geholpen had met het poetsen van het huis, dat zijn toch weer positieve dingen (doet mijn vriend echt niet uit zichzelf hoor). Alleen maar mopperen op elkaar maakt de situatie voor jullie beide niet leuk. Hij vlucht naar zijn vrienden en jij wordt alleen maar chagrijniger daardoor. Om die negativiteit te doorbreken zul je toch echt anders tegen elkaar aan moeten gaan kijken.
Mijn vriend is een schatje hoor, maar 's ochtends echt niet vooruit te branden. Als het moet voor werk kan hij er best vroeg uitkomen maar hij heeft geen 9 tot 5 baan en hoeft dat dus bijna nooit. Dat betekent dat hij meestal uitslaapt. Ik word er ook wel eens kwaad om (ik ben zelf een ochtendmens) maar het is nu al beter dan toen we een relatie kregen en hij is eigenlijk altijd al zo geweest. Dat kan ik niet veranderen en moet ik ook niet willen.
Ik verwacht dan ook niet dat mijn vriend straks om 8 uur 's ochtends zijn kleine in bad doet of een schone luier gaat geven. Daar kan ik dan straks wel ruzie om gaan zoeken maar ik weet nu al dat ik dat gewoon niet kan verwachten.
Hij heeft genoeg andere eigenschappen waarom ik hem echt niet in zou willen ruilen. En jouw vriend waarschijnlijk ook, ik neem toch aan dat je nu nog wel weet waarom je je vriend als vader van je kindje wil. Die dingen zou je moeten benadrukken.
Ik weet niet of je wel eens naar opvoedingsprogramma’s kijkt? Maar mannen zijn net grote kinderen. Als je ze alleen maar negatief benadert krijg je geen lief (groot) kind maar als je de positieve punten benadrukt kun je je ze best zover krijgen dat ze wat meer voor jou doen.
Geef hem dus liever een complimentje als hij je met iets in huis helpt en probeer even tot tien te tellen en je mond te houden op de momenten dat je anders boos was geworden. Dat verhoogt de sfeer in huis en doorbreekt dat geruzie op elkaar.
beetje lang verhaal geworden. :oops: maar ik wilde nog even op je berichtje van gister reageren.
rare huisarts dat je geen medicijnen krijgt voor je blaasontsteking. Misschien cranberrysap drinken, helpt goed tegen een blaasonsteking.
is ook wel zo maar als ik hem 3 x vraag weet je zeker dat je mee gaat en hij beloofd het dan moet hij die belofte ook na komen .
Hij staat vaak genoeg optijdop door de weeks om 6 uur al.Al is hij een week thuis geweest en heeft hij veel kunnen uitslapen.
dat poetsen doet hij omdat hij vind dat ik het niet goed genoeg doe dus heb ik gezegd dan doe je het zelf maar zoals jij wil.
We hebben afgesproken als hem iets niet bevalt over hoe ik poets dat hij het dan maar zelfdoet eerst zat hij iedere dag daarover te zueren tegen mij.
Hij vind dat iedere week alle meubels eruit moeten om te stofzuigen en dweilen en iedere week de keuken kastjes van binnen en buiten gedaan moeten worden ik vind dat onzin dus dat doet hij dan maar zelf
Op zich is beloofd beloofd, daar heb je gelijk in. Maar dingen lopen weleens anders dan gepland. Je kunt er kwaad om worden maar je kunt het ook nemen zoals het is en dan lekker de deur uitgaan zonder je vriend. Des te leuker zou hij het vinden als je aan het eind van de dag weer fris opgeladen terugkomt terwijl hij de hele dag zielig met een kater op bed heeft gelegen.
En doe mijn zo’n vent die uit zichzelf begint met poetsen… :lol: :lol: die van mij vindt alles best en ziet nooit een stoflaag liggen. Ik zou hem niet tegenhouden hoor, dat zijn nou juist van die punten waar ik niet over zou zeuren. Laat hem maar lekker poetsen, ga jij toch even lekker de stad in. Ieder zijn kwaliteiten zou ik zeggen.
ICL: Balen dat je in het ziekenhuis niet veel meer bent opgeschoten :hug: Kan begrijpen dat dat heel frustrerend voelt.
Is er alleens bloed geprikt om te kijken hoe je resus factor is?
Charity: nam niet zo goed waarom je geen kuurtje kan krijgen?
Raar van de huisarts om je daarzo mee te laten lopen.
Helpt paracetamol niet? deze innemen vlak voordat je naar bed gaat?
Appelsap wil ook wel eens helpen bij een blaasontsteking.
Sproetje: Ik heb inderdaad een schat van een gyn. Als ik naar de poli belde om wat te vragen of door te geven werd ik vaak met hem door verbonden of hij belde netjes op een afgesproken tijdstip terug (kun je van veel artsen niet zeggen :? )
Moeder lief heeft trouwens haar mond voorbij gepraat over het feit dat ze oma wordt :x kan haar natuurlijk ook niet kwalijk nemen want ze is helemaal happy er mee.
Het is alleen een beetje jammer dat veel mensen die ik nouwelijks ken het nu weten voordat mijn familie en vrienden het weten.
Zij wonen op de Veluwe dus laten we maar hopen dat het nieuws daar dan ook maar blijft.
Trouwens mijn BH’s beginnen te klein te worden :oops: Aan de zijkant komt mijn borst er zeg maar al wat uit en ook krijg ik echt een decolate (die mag overgins wel blijven ;-))
Hebben meer van jullie daar nu al last van??
Ja mijn bh’s worden ook echt te klein. Er zijn er nog maar een paar die goed zitten.
Maar ik ben al wat verder dan jij en helemaal al aan het groeien. M’n zus was gister ook bij mijn ouders en had een hele tas van haar zwangerschapskleren meegenomen. Ik had haar er al om willen vragen maar was er nog niet aan toe gekomen. Super lief dus, dat ze die al uit haarzelf had meegenomen. Heb ik weer wat meer keus in kleren.
Dragon mijn HA is van mening dat het met veel drinken wel over gaat alleen als dat niet zo is kan ik een nierbekken onsteking krijgen dus zal morgen echt even mijn zegje doen.
Pupke als je vriend je steeds verteld dat je het niet goed doet is niet leuk dat doet ook pijn. Als hij het gewoon deed als het hem niet bevalt ok maar dan steeds zueren en zeiken isniet leuk hoor ik kon het gewoon nooit goed doen.
@ Charity. Een vriend die zegt dat je nooit goed doet is zeker niet leuk en verdien je ook niet.
Ik vraag me eigenlijk af waarom je verliefd bent geworden op je vriend en waarom jullie hebben besloten om samen een kindje te krijgen, want dat is toch een hele grote stap. Op de manier die je nu over hem praat lijkt hij weinig goed te doen. Wat zijn de punten die je wel leuk aan hem vindt?
@dragon wrote:
Wie van jullie gaat er trouwens naar de jonge gezinnen beurs???
IKKE!!!
Last van de bilspier, dat heb ik ook. Volgens de gyn hoort dat erbij.
Heb jij er ook mee last van als je van bv de bank opstaat?
Ik ga ook heen en waarschijnlijk gaat mijn vriendin ook mee
Ik heb inderdaad last van mijn bilspier als ik opsta maar ook als ik ga zitten of zit :?
Maar jij bent al veel verder als ik, ik denk dat ik hem met het spit overbelast heb?
@dragon wrote:
Ik ga ook heen en waarschijnlijk gaat mijn vriendin ook mee
Ik heb inderdaad last van mijn bilspier als ik opsta maar ook als ik ga zitten of zit :?
Maar jij bent al veel verder als ik, ik denk dat ik hem met het spit overbelast heb?
Ik had hier rond de 10 wk last van, maar verschilt per persoon.
In je zwangerschap wordt alles losser, vandaar dat je last krijgt van van allerlei kwaaltjes.
Anke: Wat is ViaViela, ken ik niet.
Charity: Ik sluit me bij de rest aan.
Je vriend benauwd het misschien nu je echt zwanger bent.
Mijn vriend en ik hebben ook zo’n tijd gehad qua poetsen, maar nu inmiddels helpt hij dan zelf mee. (En gelukkig kijkt hij niet onder de bank)
Maar hij kan dat ook doen, niks aan de handjes lijkt mij.
Misschien (achteraf gezien) is het bij jullie gewoon te snel gegaan, maar ja dat is nu allemaal telaat, ik kan me wel voorstellen dat je nu spijt hebt dat je de huur van je appartement op hebt gezegd.
Als je je hart wil luchten, wij zijn er voor je.
Doe rustig aan en we denken aan je.
Als we weer tips/ideeen hebben dan meld ik me wel weer.
Hoe is het trouwens opgelost met 6 wk rust???
charity, :hug: toch raar dat hij niets geeft hoor. Ik moest za ook urine checken want als het een blaasontsteking was moest het direct behandeld worden volgens haar…toch tegenstrijdig zo van die artsen…
Dragon, lief zeg dat je al voor een echo mag. hier zijn ze niet zo makkelijk. Fijn dat je ook meteen weet hoe ver je nu eigenlijk bent.
ICL: hmm met dat ziekenhuis bezoek ben je niet veel opschoten zie ik. Balen zeg. Ik duim dat je je snel beter voelt en zwanger bent. :hug:
Hier gaat het weer. Ik heb geen pijn meer en bloedverlies lijkt af te nemen. Heb wel even gebeld voor een controle echo en die heb ik volgende week maandag om 8.30 uur. Vind het toch wel fijn dat ze je baarmoeder even checken enzo of alles schoon is. Weet ik meteen of er niets raars mee is.
Verder ben ik net lekker lomp geweest. Haal ik de vaatwasser leeg, snij ik mijn vinger open aan een mes dat rechtop staat :wall: Bloeden men…heb het nu provisorisch dichtgeplakt met zwaluwstaartjes :shifty:
Ga Yuri op bed leggen. Nog niets van Jensie gehoord>?
@dragon wrote:
ICL: Balen dat je in het ziekenhuis niet veel meer bent opgeschoten :hug: Kan begrijpen dat dat heel frustrerend voelt.
Is er alleens bloed geprikt om te kijken hoe je resus factor is?
Heb al een kind, dus ik ben daar al eens op geprikt.... :mrgreen:
Ow ja dat is waar ook. :oops: Maar je resus is alleen belangrijk als je voor je 2e gaat
Maar ik neem dan inderdaad aan dat je toen wel getest hebben of je resus positief of negatief bent en dat je daar dan evt een injectie voor hebt gehad
Ik heb O rhesus D positief… geloof dat je dan geen injecties nodig hebt toch?
Dat klopt inderdaad, dan geld het voor jou inderdaad niet
Kwam zo even in me op hoor
Ik heb O negatief, en weet eigenlijk niet wat vriend lief voor bloedgroep heeft.
ze prikken tegenwoordig geloof ik standaard bij 12 weken en als jij een negatieve rhesus factor hebt, zullen ze ook bij je vriend gaan prikken.
Heb jij trouwens enig idee wat de antistof anti-m is?