mei-stoppers 2008 (dl 4): 16 zwangeren!!

@dragon wrote:

Meiden kunnen jullie mij helpen??

Ik was even aan het uitrekenen wanneer ik nu ongeveer zou moeten bevallen maar ik kom er niet echt uit.

Zelf had ik berekend 25 april, echter als ik ze via verschillende sites bereken dan krijg ik steeds verschillende datum’s??

Predictor zegt 2 mei? en moeders voor moeders zegt 29 april.

laatste menst 18juli en ben nu maar van een 36 cyclus uitgegaan ipv 43.

wat denken jullie?

Is inderdaad lastig te bepalen met zo’n “onregelmatige” cyclus. Zou gewoon even de echo afwachten!! :-*

Maakt idd wel uit Sproetje. De duur van de zwangerschap wordt feitelijk bepaald vanaf 2 weken voor de bevruchting (2 weken voor ovu-dag dus). Als je dus een cyclus hebt van zeg 22 dagen (is geloof ik de minimale lengte voor een cyclus, omdat een eitje minimaal 8 dagen nodig heeft om te rijpen na de menstruatie), dan ben je op je NOD, 4 weken zwanger, ondanks dat je EDLM nog maar 22 dagen geleden is. Als je dus een cyclus van 48 dagen hebt, ben je op je NOD ook 4 weken (28 dagen) zwanger en niet al 48.

Dank jullie wel, ben erg nieuwschierig :slight_smile:

ICL: Dat is dus precies waar mee wij zitten. Ik weet uit eigen ervaring dat kinderen met down syndroom heel gelukkig kunnen zijn, maar ik weet dat het heel anders kan.

Persoonlijk denk ik dat ik het zou houden.

Bij de kansberekening zeggen ze dus dat er bij ons een grote kans is dat de berekening fout is.

Dus misschien laten we wel een kindje weg halen dat kern gezond was of andersom natuurlijk.

Op dit moment kiezen we er inmiddels bijde voor om het niet te doen.

Maar al wel moeilijk hoor om er over na te denken als het allemaal nog zo pril is…

Dus het is standaard 4 weken op je nod?

Mijn EDLM is 23 juli en ik zit nu op dag 32. Dus gisteren dan 4 weken?

Ik begrijp het nog niet helemaal geloof ik.

Maargoed. Ik wacht het eerst nog maar even af… heel rustig, kalm en geduldig :liar: :lol:

Ik zag trouwens dat in het lijstje dat Pitje een vruchtwater punctie krijgt?

Is er bij haar reden tot zorgen? of heb ik wat gemist in mijn vakantie??

Sproetje, ik zou in jouw geval uitgaan van 31 dagen en dan is NOD idd 4 weken… Dus 4 weken terug rekenen (27 juli) en daarmee uitgerekende datum bepalen (maar ja, wat is 3 dagen???) Bij jou is dat dan 3 mei.

@dragon wrote:

Er werd ook gevraagd of ik een prenatale screening wilde laten doen.

Vanwege mijn leeftijd wordt het niet vergoed kost €160,- en dan krijg je twee onderzoeken. Bloed afname en nekplooimeting om een kans berekening te maken op een kindje met down of open rugetje/schedel.

Dragon.
Je bent nog zo jong, de kans op een kindje met down is zo klein.
en (natuurlijk moet je dit met je partner overleggen), maar mocht het zo zijn, zou je je zwangerschap dan af breken.
Zowiezo is het een kansberekening. Dadelijk krijg je te horen dat je een kans van 1 op .. heb op een kindje met down en wordt het geboren dan is er niks aan de hand.

Wij hebben altijd gezegd wat er ook gebeurd het is en blijft ons kind.

En open ruggetje, je hebt foliumzuur geslikt? ik denk het wel
dan verklein je de kans nogmaals met (meen ik ) 50% .

Bij de 1e zwangerschap heeft de VK dat ook aan ons gevraagd (wij zeiden op voorhand al dat we dat niet wilde), maar de VK heeft aangedrongen dat we er heel goed over na moesten denken.
Dit heeft bij mij zoveel stress opgeleverd dat ik meteen heb gezegd NOOIT MEER.

(ze kunnen trouwens met de echo (bij ons rond de 10 wk) al zien of de rug aaneen gesloten is.

Maar nog als het jou zekerheid/geruststelling bezorgt gewoon doen, kan voor je uk geen kwaad.

@dragon wrote:

Is er bij haar reden tot zorgen? of heb ik wat gemist in mijn vakantie??

HUH :shock: :shock: :shock:

Nou Dragon, het is voormij ook een verrassing.

Ik moet 3-9 gewoon op controle bij de verloskundige.

Ik zou niet weten waarom ik een vruchtwaterpunctie zou doen.

Ik moet er niet aan denken, ik ben als de dood voor naalden.

Misschien verkeerd ingevuld.

We weten inderdaad dat bij ons de kans heel klein is, vandaar dat we ook net besloten hebben om het niet te doen :slight_smile:

Maaruh in het lijstje staat toch echt dat je een punctie krijgt dus vandaar dat ik zo verbaasd was.

Dacht namelijk dat alles goed ging, maar gelukkig is dat dus ook het geval :slight_smile:

ICL shame on you mensen zo te laten schrikken :naughty: :mrgreen: :-*

@dragon wrote:

Is een regeltje gezakt…moet bij mij staan…we hebben er voor gekozen vanwege mijn leeftijd (39) en mijn vriend is geboren met een open gehemelte. Een vruchtwaterpunctie is geen kansberekening, maar een chromosomen-onderzoek van het vruchtwater. Na een week krijg ik de uitslag ten aanzien van trisomie 21,13 en 18. 21 is Down, die andere 2 zijn niet met het leven verenigbare syndromen (of het kindje overlijdt voor het geboren wordt of leeft slechts zeer kort). Na 3 weken krijgen we de volledige uitslag.

Net als een zwangerschapstest is de uitslag van een punctie 99,9%. Eerst wilden we het niet, maar na overleg met de verloskundige hebben we er wel toe besloten, al is het alleen maar dat we voorbereid zullen zijn en op het moment van geboorte de medische zorg aanwezig zal zijn, die het kindje op dat moment nodig zal hebben.

We hebben op zich al een ingewikkeld gezin (samengesteld uit 2 gescheiden gezinnetjes, met 3 kinderen met afwijkende omgangsregelingen). Mocht dit wonder op de een of andere manier een bijzonder kindje blijken, kunnen we daar rekening mee houden.

Beetje lang verhaal, maar ik lees zoveel voor mijn gevoel ‘halve’ waarheden en misverstanden rondom dit onderwerp, dat ik even de behoefte kreeg wat uitleg te geven. Er is een duidelijk onderscheid tussen de prenatale screening (o.a. echo’s en de combinatietest) en prenatale diagnostiek (o.a. vruchtwaterpunctie en vlokkentest).

Baukz. Fijn dat alles goed is! Een hele geruststelling.

Dragon voor ons ook geen extra testen. Je krijgt alleen te horen of je een verhoogde kans hebt. Dus je hebt een kans van 1 op 10 bijvoorbeeld en na de test een kans van 5 op 10…Dan weet je dus eigenlijk nog niks en ben je alleen maar de rest van je zwangerschap bezorgd. En ik zou een kindje met down niet weg laten halen, maar dat is persoonlijk.

Ik heb net mijn eerste zwangerschapsspijkerbroek gekocht. Mijn broeken zitten niet echt lekker meer en deze kan ik eigenlijk nu al aan en ik kan er lekker in groeien. Ik moet hem alleen inkorten voor mijn korte pootjes. :lol:

mandala je hebt inderdaad gelijk, het wordt heel vaak door de war gehaalt.

Maar als die vlokkentest bij jou hoort te staan dan snap ik het inderdaad wel :slight_smile:

pupke: waar blijft je buikfoto in het showforum? :mrgreen: Zal er straks eens eentje van mijn plaatsen.

Niet dat er wat te zien is hoor, is meer het idee :mrgreen:

Al moet ik wel zeggen dat het net boven mijn schaambeen wel wat "strak"voelt.

Waar blijven trouwens de buikfoto’s van onze mede forumers :mrgreen: , vind buikjes kijken altijd er leuk :wink:

:oops: :oops: Is idd wat mis gegaan met het invoegen van regels denk ik… Heb het weer recht gezet… :smiley: :wink:

Jemig, wat hebben jullie weer veel gekletst!!! :mrgreen:

Vandaag weer mn eerste werkdag gehad, ben er moe van!

Verder niet echt veel nieuws, behalve dat ik echt stront chaggie ben…komt vast omdat ik me niet helemaal lekker voel. Zit in een dipje, geen idee waarom :mrgreen:

Gewoon een baaldag denk ik, dus ik kom morgen maar weer kijken hier. Ga nu maar een filmpje opzetten ofzo, weet niet zo goed wat ik met mezelf aan moet. :roll:

Tot morgen dames!

Nou meiden wat ik nu toch weer mee maak.

:shock: 8)

Een van mijn beste vriendinnen had ik vrijdag verteld dat wij zwanger waren aangezien ze wist dat wij er mee bezig waren. Ik had mijn testen die over waren aan haar gegeven. Komt ze net langs, heeft ze ze maar meteen gebruikt en wat denk je: ook zwanger :dance:

We zijn waarschijnlijk op een paar dagen na elkaar uitgerekend.

Hoe krijgen we het voor elkaar! Als je het wil en probeert lukt het je niet haha! :mrgreen:

Maar wel super leuk. Nu maar hopen dat bij ons beiden alles goed blijft verlopen :pray:

Wordt gek van die zeurende pijn in mijn onderrug en onderbuik. Kan het me niet meer herinneren van Yuri. Vooral 's avonds heb ik er last van…

Merk dat het erger is als mijn blaas voller zit. :?

Hoop maar dat dit een goed teken is van een groeiende baarmoeder.

Verder sinds gisteren wat gevoelige borsten, vooral als ik erop druk of als Yuri er tegen aan stoot.

En vandaag voor het eerst toegegeven aan lekkere trek: een big mac van MC donalds :drool:

Nou ga douchen en lekker slapen. :zzz:

Dames, ik meld me ook af voor vandaag. Ik voel me al een paar dagen echt ziek en ben vreselijk moe. Gelukkig is het vloeien bij mij in de tussentijd wel gestopt!! Gelukkig!

Truste allemaal. Ik ga :zzz: . (en nou maar hopen dat ik niet weer wakker lig vanacht en weer een aantal uren niet kan slapen… pfffffff)

Wordt net gebeld door “moeders voor moeders” om een afspraak te maken.

Ze komen morgen om 10 uur langs. Moet wat ochtend urine opvangen om een test te doen of ik wel al voldoende HCG aanmaak.

Moet eerlijk bekennen dat ik het wel wat spannend vindt hoor weer zo’n test…

ICL: Lekker voor dat het bloeden gestopt is! Toch blijf ik ook wel een beetje raar vinden dat ze je zo lang hebben laten lopen.

Gelukkig kunnen jullie het nu hopelijk een plekje geven :hug: :-*

Smurf: Wat onwijs leuk zeg! hier hebben we een beetje de zelfde situatie.

Het nichtje van mijn vriend is inmiddels een hele goede vriendin geworden en ook zij zitten nu in hun wachttijd dus wie weet :slight_smile:

Ik heb hier geen last van mijn borsten,(zou dat miscchien kunne omdat ik maar cup AA heb? :oops: )

Wel last van steeds kleine steekjes in mijn onderbuik, echt het gevoel dat er iets bezig is zeg maar, dus ook wel weer prettig :slight_smile:

Wel misselijkheid maar eigenlijk nooit in de ochtend, met vlagen af en toe overdag en behoorlijk als ik s avond’s in bed lig.

Jeetje meiden, wat is er veel geschreven vandaag.

Heb echt geen tijd om alles door te lezen en te reageren. Morgenavond waarschijnlijk ook niet, dan ga ik zoë naar mijn zus brengen die blijft daar een nachtje logeren.

Woensdagavond heb ik een condoleanceavond dus dan waarschijnlijk ook niet.

Donderdag overdag ben ik vrij, maar weet niet of ik dan tijd heb en 's avonds ga ik sporten.

Vrijdag moet ik werken en 's avond heb ik dan pas tijd.

Dussss dames…niet teveel spammen anders moet ik zoveel bijlezen :shock:

Slaap lekker!!

Goeiemorgen meiden

ik voel me vanochtend echt rot, ben behoorlijk :sick: maar naar mijn eigen gevoel komt dat niet door de hormonen maar meer doordat ik er tegenop zie om weer naar mijn werk te gaan… Ik werk sinds ruim 1 maand bij een callcenter (klantenservicewerk dus niet mensen dingen aansmeren :hand: ) en het is behoorlijk pittig werk. Je moet zoveel weten op zoveel gebieden, het duurt een hele tijd om erin te komen en je krijgt ook hele “lastige”, verdrietige of kwaaie klanten aan de telefoon en ik vind het toch wel moeilijk om daarmee om te gaan… Ik trek het me veel te zeer aan en wil het te snel al helemaal goed doen en dat nekt me. Ik krijg wel heel veel steun op het werk, ook van supervisor die goed ziet dat ik erg mijn best doe, dus daar ben ik heel blij mee, alleen hoe lang ik dat werk kan blijven doen is de vraag :roll: Daarbij kunnen ze me (in principe van dinsdag t/m vrijdag) inzetten tot 18.00u en dat vind ik wel erg laat. Daardoor zie ik Elynneke op die dagen 's avonds nog maar een half uurtje voordat ze naar bed moet en dat zit me ook tegen… Ik weet even niet wat ik hiermee moet, kan niet zo makkelijk iets anders zoeken want aangezien ik zwanger ben zal ik niet zo heel snel ergens aangenomen worden nu…

Ik zie wel, nu even verstand op 0 en maar gewoon gaan… Misschien is het de eerste periode waar ik doorheen moet bijten, ik hoop het maar…

:-* Jen

Jensie dikke :hug: Begrijp dat het zwaar is, zeker tot zo laat…en nu je zwanger bent. Sterkte vandaag met werken!