Baukz: wat een supernieuws meid!!! :dance: Fijn dat alles er goed uit zag. Nu maar goed je rust nemen.
En sproetje, heb je al getest? Ben niet nieuwsgierig hoor :liar: :roll:
Zo hier is de maandagochtend lekker begonnen. Wil ik naar mijn werk gaan, doet de auto het niet…
Net de anwb gebeld en ze komen tussen nu en 9 uur…
Vrees dat het de accu is. Maar met deze auto mag je niet gewoon startkabels erop zetten…Ben benieuwd.
Baukz, bij jou is het dus even flink spannend geweest.
Gelukkig gaat alles goed :dance:
Hier nog niet getest nee.
Ik heb er een dubbel gevoel over.
In ieder geval nog geen :twisted: :twisted: dus dat is alvast positief.
En voor het eerst (lees hier altijd over, maar voel zelf nooit zoiets) het gevoel dat mijn (.)(.) wat voller c.q. zwaarder zijn.
Verder toch ook het gevoel dat ik ongesteld moet worden, dus we wachten nog maar even af.
Vriendlief wil tot zaterdag wachten, maar dat duurt mij echt veels te lang
Uiterlijk woensdag!
Smurf, balen van je auto.
Bij die van ons gaat de uitlaat steeds harder pruttelen, dus daar zit ook wel een reparatie aan te komen volgens mij :?
Oh ja… Smurf en Jensie…
Als ik positief mocht testen, loop ik gelijk met jullie.
Lijkt mij wel gezellig :mrgreen:
@Sproetje wrote:
Oh ja… Smurf en Jensie…
Als ik positief mocht testen, loop ik gelijk met jullie.
Lijkt mij wel gezellig :mrgreen:
maar dan ben je geen april mama, maar een mei mamma… :lol: Testen zou ik zeggen en nieuw topic openen :thumbup:
Sproetje ik ga hard voor je :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: voor een vette positieve test!!
idd gezellie als je met ons gelijk loopt!!
Ik heb net de verloskundige gebeld en ik mag al op 9 september om 08.00 uur voor de eerste controle :dance: :dance: Was vrij lastig plannen want ik werk van di t/m vr. Dus het moet al op maandag (ze doen niet aan avondconsulten :x balen!) en dan ook nog eens zo vroeg mogelijk zodat Bas ook meekan voordat hij moet gaan werken. De 9e heb ik geluk dat ik kan dan, ik moet dan om 09.30u pas beginnen met werken dus voor die tijd kan ik wel ef op controle :mrgreen: Ik kijk er nu al naar uit!! :inlove:
:-* Jen
Baukz meid wat moet dat schrikken geweest zijn. Gelukkig is toch alles goed !!!
Sproetje ik duim voor je voor een positieve test.
We hadden gister de honden races het was echt gezellig we zijn de hele dag bezig geweest onze hondjes hebben niks gewonnen 1 is gediskwalificeerd omdat hij beet en de ander bleef ergens in het midden staan en beet zich vast in het touw terwijl hij een muilkorf om had want we weten dtat hij dit doet.
De andere moeten we nu gaan laten wennen aan een muilkorf hijkan niet meer mee doen zonder.Ik was gister zo moe en had last van harde buiken en flink wat pijn onder bij mijn schaambeen denk van het vele doen en lopen daar.
Vandaag dus maar wat rustiger doen ik ga Charity inschrijven voor de basisschool gaat veel te snel !!!
Nou meiden, ben vanmorgen weer naar de HA geweest voor mijn bloeddruk… Bij de HA was die natuurlijk weer veel te hoog (160/100), alleen thuis was mijn bloeddruk vanmorgen 110/80. En da’s volgens mij goed. Mijn HA zei dat ik duidelijk last had van een “witte jassen syndroom”. M.a.w.; bloeddruk is te hoog omdat ik bij de HA zit. Haar meter en de mijne zijn laatst vergeleken, en toen was mijn bloeddruk bij beide gelijk. Ik heb dus ook geen extra medicijnen gehad.
Nou heb ik twee weken geleden mooie nageltjes gekregen van 111, maar daar is niet veel meer van over. Ik krijg zoveel lucht eronder, dat ik er al een aantal kwijt ben (lees; er zitten er nog 5 op…) en ik heb er nog een aantal waar nog heel veel lucht onder zit. Ga ze dus deze week allemaal maar eraf halen . Zonde, maar ja… het blijft blijkbaar bij mij gewoon niet zitten. Toen wij gingen trouwen, heb ik ook nageltjes laten zetten en was ik ze ook na een week of 2 kwijt (maar toen kwam het waarschijnlijk ook doordat we enorm aan het verbouwen waren). Nou ja, het is niet anders…
Sproetje :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Van Baukje had ik natuurlijk al wat gehoord. Wij waren gisteren een dagje uit, dus ik hoorde daarna het nieuws en ook meteen dat alles goed was. Blij toe, anders had ik de hele dag niets anders kunnen doen dan me zorgen maken (was waarschijnlijk naar België geraced). Maar… het nifje zit nog steeds op z’n plek! :mrgreen:
Nou hier nog steeds geen smiley (positieve ovu-test). Ik begin te denken dat ik iets fout heb gedaan met het uitvoeren van de test. Ik verwacht deze maand dus geen zwangerschap. We hebben wel geklust, maar juist de afgelopen drie dagen gewacht op de smiley. (was te moe om spontaan te klussen :oops: )
Zonnetje Wat een lieve opmerking van je dochter. Wij hebben er hier ook zo één. We lagen zaterdagochtend met z’n allen in bed. Eryk was de plekjes aan het verdelen en zei ineens uit het niets dat we nog een plekje hebben voor een heel klein babietje :eh: .
Gisteren zijn we naar Blijdorp (dierentuin) geweest. Ook allemaal zwangere vrouwen en dames achter de kinderwagen. Op zo’n moment ben ik toch ook wel heel erg gelukkig dat ik er ook eentje heb.
Voor de geboorte van Mees was dit ooit zo’n issue, omdat we er toen helemaal niet bezig waren. We gingen er vanuit op de natuurlijke manier geen kinderen te kunnen krijgen en hadden dat feit allang geaccepteerd. Na de geboorte van Mees liggen die gevoelens dus anders.
Nou het is toch alweer een aardig lang berichtje geworden, dus excuses.
Anke
Misschien krijg ik mijn vriend wel zover om vanavond te testen…
Als het dan nog nut heeft
Charity, wat een eigenwijze honden, ha ha.
En ik kan me voorstellen dat je het snel vindt gaan, nu je kleine meid al naar de basisschool.
Jensie, wat mag je al snel voor een echo zeg! Is dat bij hun standaard?
ICL, het zou dan inderdaad mei worden.
Spannend!!!
Mijn vriend en ik waren zaterdag naar de praxis geweest hadden we z’n zware kar en daar nog wat gips platen op reed mijn vriend over zijn kleine teentje heen hij helemaal zielig dat hij z’n pijn had maar dat doet hij al snel dus ik zei dat hij zich niet zo moest aanstellen.
Gister heeft hij er de hele dag op gelopen had hij een verbandje eronder gelegd.
Vandaag was de teen zo pijnlijk en paars zwart toch ff naar de HA hij zit nu int ziekenhuis de HA denkt niet dat hij is gebroken maar miss wel een scheurtje in het bot.
Ik hoop dat het niks is natuurlijk voor hem maar ook voor mij stel je voor ik maak er grapjes over en zeg dat hij zich aansteld en dan heeft hij dadelijk een schuertje in zijn bot dan voel ik me echt erg :oops:
En hij mag dan 5 weken niet werken dat worden 5 lange en zware weken want wij beide thuis gat nooit zo lang goed een week gaat wel maar langer dan gaan we elkaar irriteren :oops:
Zal nog wel ff duren voor hij terug is ben benieuwd vind het erg voor hem dat hij dus echt z’n pijn heeft en ik zeg dat hij zich aansteld maar goed zoals ik al zei doet hij dat erg snel :oops:
Oh jee Charity, als dat maar goed gaat… een man met echte pijn, is geen pretje.
Arno had 3 1/2 jaar geleden wat pijn bij het plassen en pijn in zijn buik en weigerde om naar de HA-post te gaan. Ik zei tegen hem dat hij als ie pech had, een blaasontstekking had en dat dat bij een man erg pijnlijk kan zijn. En als hij dat niet had, dat hij met nog meer pech eventueel een blindedarm ontsteking had. Uiteindelijk werd de pijn zo hevig, dat ie toch maar is gegaan.
Om een lang verhaal kort te maken: geen blaasontsteking, geen blindedarm ontsteking. Wel opgenomen in het ziekenhuis omdat ie verging van de pijn. De volgende dag hebben ze 'm maar “opengesneden” omdat ze geen idee hadden wat ie had. Achteraf bleek het maar goed ook dat ze 'm toch maar hebben opengemaakt… want zijn darmen waren afgesloten door een strengetje… Hadden ze maar iets langer gewacht, dan waren de consequenties niet te overzien geweest. Hij heeft uiteindelijk een dag of 5 in het ziekenhuis gelegen. Door dit “akkefietje” zijn ze er ook achter gekomen dat hij suikerziekte heeft en daar heeft ie nou metformine voor.
Tja, soms moet je ook niet te stoer willen zijn.
Ik ging zelf ook nooit naar de HA (gaat vanzelf wel weer over).
Dat laatste dacht ik met een blaasontsteking ook en toen liep ik dus met een nierbekkeninfectie.
En mijn aanhoudende verkoudheid veranderde in een kaakholte-ontsteking.
Dus soms is het toch maar goed om naar je lichaam te luisteren… weet ik inmiddels
Maar ik blijf nog steeds wel een beetje eigenwijs in die dingen :silenced:
Goede morgen
Net even de gyn gebelt en die viel geloof ik bijna van zijn stoel hahaha ik mag 10 sept om 15:50 langs komen voor een termijn echo :mrgreen:
Hij zegt dat ik na alle waarschijnlijkheid gewoon via de verloskundige begelijd mag worden (dat wilde ik zelf ook heel graag) en daar moest ik dan ook maar meteen een afspraak voor maken en dat heb ik natuurlijk meteen gedaan dat wordt 18 sept 10:40.
Er werd ook gevraagd of ik een prenatale screening wilde laten doen.
Vanwege mijn leeftijd wordt het niet vergoed kost €160,- en dan krijg je twee onderzoeken. Bloed afname en nekplooimeting om een kans berekening te maken op een kindje met down of open rugetje/schedel.
Ik vind het een beetje moeilijk. Het geld heb ik er voor over hoor maar als je het zo leest weet je daarna volgens mij net niets?
Wat zouden jullie doen?
http://www.verloskundigepraktijkbeverwijk.nl/prenatale_screening.html
Anke: Anke voor je de ovu testen elke dag stipt om de zelfde dag uit? Want als je dat doet kun je bijna niets fout doen.
Ook is het zo dat heel veel vrouwen niet eens maandelijks een eisprong hebben.
Maar ik vond ze ook heel irri dus ik ben toen in overleg met de gyn er mee gestopt.
Bedankt voor alle lieve worden dikke :-* voor iedereen
Vannacht heerlijk geslapen na alle ellende van gisteren. Ben nu verplicht thuis, Ayla naar de onthaalmoeder en manlief is ook op stap vandaag. De poetsvrouw is ondertussen mijn huisje grondig aan het schoonmaken dus heb ik heerlijk rust nu. Ik voel me wel nog steeds ellendig maar na de eerste blik op mijn kleine “pinda” vind ik het precies minder erg .
Mannen met pijn, ik herken het ook. Ik denk ook snel dat hij zich aanstelt maar vorig jaar moest hij ineens geopereerd aan een hernia, das toch wel schrikken dan.
Kinderen kunnen hele leuke uitspraken doen, zo zei Ayla laatst dat de baby wel in haar bed mag slapen als zij een groot bed mag kopen :inlove: haha.
Over de kleuterschool gesproken, hier (in Belgie) mogen kindjes al vanaf 2,5 jaar naar school dat betekent voor Ayla vanaf pasen. Ik wordt dan ook bestookt met post van alle scholen in de buurt, maar ik denk dat ik wat langer wacht ik vind haar nog wel heel klein en dan krijgt ze ook precies een broer of zus, dan is het net of ze wordt weggestuurd :?
Dragon, bij ons gebeurt een nekplooimeting automatisch. de bloedtest is optioneel maar heb ik niet laten doen. De gyn vertelde mij dat hoe jonger je bent hoe groter de kans op een “foutieve” (in de zin van niet precies niet in de zin van grote kans) uitslag. En met die uitslag weet je dan nog niets, het is een kansberekening dus voor het zelfde geldt maak je je zorgen om niets.
Sproetje de duimen draaien hier voor een positest voor jou :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
O,ja bijna vergeten :oops:
Ank, gooi die dingen in de prullenbak en ga gewoon lekker genieten van je man. Het geeft je alleen maar onzekerheid. Ik
sowieso voor een heerlijke vakantie zonder :evil: :twisted: voor je (en ook een beetje voor mezelf). :hug:
Baukz
Nee :shifty: Dragon, precies dezelfde tijd iedere dag is bijna onmogelijk.
(Gezien twee kinderen die vanalles moeten en dan moet je ook nog net op dat moment moeten plassen en moet je ook nog eens 4 uur geleden voor het laatst zijn gegaan ! :doh: )
Ik heb ze dus iedere ochtend bij de 2e plas gedaan. Dat is meestal rond 10.00 uur. Ik heb dan iedereen van eten voorzien en de rust is terug. Zelf heb ik dan meestal nog niets gegeten of gedronken, dus het niveau van alle stofjes zou dan ongeveer gelijk moeten zijn aan m’n ochtendurine, dacht ik. Ben ik nou heel dom??? :wall:
Ik denk dat ik ze voor de rest van de maand maar weggooi, want ik weet inderdaad niet of wij hier allemaal nou veel wijzer van worden (in ieder geval wel ongeruster). Ik dacht dit is het proberen waard, maar blijkbaar is dit nog lastiger dan klussen op de gok :think:
Bij mij (de zwangerschap van Mees) werd de nekplooimeting ook meteen gedaan tijdens een echo (volgens mij zowel bij 12 als bij 20 weken, maar dat weet ik niet meer zeker). Alle andere onderzoeken hebben we niet gedaan. Ofwel het kon niet meer (was al 12-14 weken zwanger voordat we bij de juiste personen terecht kwamen) ofwel bedachten we, wat doen we met die uitslag (wat ook weer een kansberekening is). Het kindje laten weghalen was voor ons absoluut geen optie meer en toen hadden we zoiets van… we wachten de 20 weken echo af. Daar kunnen ze grote afwijkingen op terugzien en kun je je dus alsnog voorbereiden op wat er komen gaat.
Gelukkig bleek alles geheel normaal en perfect eruit te zien en ik heb me tijdens de zwangerschap dan ook verder geen zorgen meer gemaakt.
Groetjes
Anke
Anke: Ovu testen zijn alleen betrouwbaar als je ze dagelijks op het zelfde tijdstip uitvoerd en het liefst 2 keer perdag.
Ik heb ze helaas moeten doen en was blij dat de gyn acoord ging dat ik ze in de prullenbak wilde gooien
Over de prenatale screening zijn wij nog steeds niet over uit, vind het erg moeilijk namelijk :roll:
Maar hoe meer we er overlezen hoe meer ons gevoel zegt, “niet doen”
ik lees namelijk over dat als zo’n kansberekening bij jongemensen in de 20 gedaan wordt. Er een hele grote kans is op een foutieve uitslag.
Dus naar ons idee weet je dan eigenlijk nog niet veel.
Meiden kunnen jullie mij helpen??
Ik was even aan het uitrekenen wanneer ik nu ongeveer zou moeten bevallen maar ik kom er niet echt uit.
Zelf had ik berekend 25 april, echter als ik ze via verschillende sites bereken dan krijg ik steeds verschillende datum’s??
Predictor zegt 2 mei? en moeders voor moeders zegt 29 april.
laatste menst 18juli en ben nu maar van een 36 cyclus uitgegaan ipv 43.
wat denken jullie?
Dragon, wat zou je doen als uit de test blijkt dat je een kindje met down krijgt? Ga je dan het kindje krijgen, of zou je de zwangerschap beeindigen?
Zelf ben ik daar dus heel “makkelijk” in: een kindje is gemaakt uit liefde en is welkom. Ik zelf zou de zwangerschap nooit beeindigen. En dus, wil ik persoonlijk de testen niet.
Dragon, ik dacht gewoon 40 weken na de eerste dag van je laatste ongi en dat de lengte van je cyclus dus niet uitmaakt.
Maar kennelijk maakt dat wel verschil?
Zou het dus niet weten eigenlijk als de sites verschillende data geven :think:
Hier nog steeds geen :evil: :evil: