mei-stoppers 2008 (dl 4): 16 zwangeren!!

Ik heb net even met spoedgevallen gebeld en die raden mij aan toch even langs te komen. ik ga dus zo naar het zh. ik hou jullie op de hoogte en :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: voor een goede afloop

:thumbup: :thumbup: :thumbup: op volle toeren!

:pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :pray: Ik duim voor je Baukz!!! :hug:

Baukz: ik duim voor je!!! :pray:

111: tsjee… het klinkt alsof je vader alles goed doordacht heeft en alles redelijk overziet. Hoe is dat voor jou?

Jeetje Baukz, de :thumbup: :thumbdown: :thumbup: draaien hier voor je.

baukz: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

:pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

@111: Zo te lezen weet je vader heel erg duidelijk wat hij wel en niet wilt en dat is natuurlijk alleen maar goed.

Wat de chemo betreft daar heeft hij inderdaad gelijk, het verlengt maar bied geen kwaliteit en het is natuurlijk net waar hij voor kiest.

Blij dat het hospice jullie beiden erg goed bevalt, ik kan eigenlijk alleen maar uit werk ervaring vertellen dat een hospice een goede keuze is.

Er wordt gewerkt met heel veel liefde, veel rust en er kan en mag veel zonder dat er meteen een soort ziekenhuis sfeer heerst.

Wel erg moedig hoor van jullie!

Hoe gaat het met je moeder? Moet voor haar ook erg zwaar en moeilijk zijn.

Baukz, :pray: :pray: :pray: :pray:

Biebels, ik vind het wel lastig hoor. Hij is zo koppig! Eerst wilde hij eigenlijk de kijkoperatie niet, maar uiteindelijk heeft hij dat toch gedaan gelukkig. En nu die chemo weer… Ik vind het moeilijk. Ik snap hem wel en het is net wat Dragon zegt: het verlengt alleen zijn leven en maakt hem niet beter. Hij voelt zich nu goed, dus de noodzaak is er niet echt op dit moment vindt paps.

Maar ik vind het eerlijk gezegd niet zo slim…Want op het moment dat de pijn begint, is je weerstand minder en kan het zo snel gaan. Waarom zou je daarmee willen wachten? Papa is nu redelijk fit, voor zover dat kan in zijn gezondheidstoestand, en zijn lichaam kan dus nu beter de negatieve bijwerkingen van de chemo aan. Denk ik tenminste. En als de chemo de kanker afremt en hopelijk zelfs tot staan brengt, waarom zou je dan nog wachten want het betekend dan toch dat het daarna alleen maar langer goed gaat?

Paps wil hier niets van horen, hij heeft in zijn hoofd zitten dat zo gauw je begint te “rommelen” met chemo’s etc, de kanker alleen maar agressiever wordt en het heel snel is afgelopen. En zoals ik al zei, paps is erg koppig dus vooral hierin gaat hij zijn eigen weg volgen.

Ik begrijp je gevoelens voorkomen, maar die van je vader ook.

Chemo is echt bocht, het breekt de slechte cellen af maar helaas ook de goede cellen.

Je weerstand wordt er zeer laag van met allerei toestanden vandien b.v infecties.

Waarvoor hij dan weer appart behandelt zou moeten worden d.m.v b.v Neulasta injecties.

Uiteraard kan het de tumoren verkleinen en het proces verlangzamen.

Maar daar zitten dus wel de nadelen aan vast dat hij zich waarschijnlijk niet meer zo “fit” zal voelen als dat hij nu doet.

Het is dus inderdaad kiezen ga je voor verlenging van het leven of voor de kwaliteit van het leven.

Maar nogmaals wij zitten niet in jullie positie en kan met erg goed voorstellen dat het erg moeilijk voor jullie zal zijn om het met deze keuze eens te zijn.

Je wilt je vader natuurlijk zo lang mogelijk bij je houden en gelijk heb je natuurlijk! :-*

Dragon, exact! Dus het is gokken dat mijn papa nu de beste weg kiest. En natuurlijk sta ik achter hem, wat er ook komen gaat. Misschien zou ik wel hetzelfde doen als ik in zijn schoenen stond…

En om terug te komen op je vorige vraag: mijn ouders zijn al 14 jaar gescheiden en hebben eigenlijk geen contact meer. Mijn moeder is wel op de hoogte van mijn vaders toestand, maar ik breng haar niet volledig verslag van hoe het met hem gaat. Alleen de hoofdlijnen. In de afgelopen jaren voelde ik me erg “gebruikt” door allebei, ertussen geplaatst eigenlijk. Zo’n 4 jaar geleden heb ik tegen allebei gezegd dat ik niet meer over de ander wilde praten als ik op visite was en dat ik ook niet meer verjaardagen dubbel wilde vieren. En dat als ze op onze verjaardagen/feestjes wilden komen, ze maar over hun kinderachtige gedoe heen moesten stappen en hun wrok maar even een paar uurtjes aan de kant moesten schuiven. Gelukkig begrepen ze het volledig en proberen ze zich hier nu aan te houden :mrgreen:

Baukz; :pray: :pray: :pray: :pray:

111; hopen maar dat je vader zo lang mogelijk pijnvrij blijft. :pray:

Wel ontzettend fijn dat jullie een goed gevoel hebben bij de hospice.

Jensie; ik vind het ook heel erg moeilijk hoor om er niet aan te denken. Ik hoor dan inderdaad weleens mensen zeggen dat ik er niet zoveel mee bezig moet zijn anders lukt het helemaal niet, maar ja makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben er eigenlijk continu mee bezig. Probeer het er wel zo min mogelijk over te hebben, maar denk er dus wel aan.

Vriendlief is vanmorgen ziek thuis gekomen van het vissen en het eerste wat ik dacht was, als je dinsdag maar wel zin hebt om te knuffelen :think:

anders is er weer een maand verloren.

Vandaag was ik met mijn moeder zus neefje tante en zoë in de dierentuin en daar waren echt zoveel zwangeren…niet normaal meer. Word er dan een beetje sip van dat wij het nog niet zijn. Zoë begon er vandaag zelf ook weer over dat ze zo graag een broertje of zusje wilt. Ze zei dat ik dan maar een week heel veel met papa moest knuffelen en dat er dan vanzelf een baby in mijn buik komt :inlove:

Nou ja, we doen ons best en meer kunnen we er niet aan doen!

Bedankt voor al jullie steun en :thumbup: :thumbdown:

en het heeft geholpen!!! :stuck_out_tongue: Ik heb een echo gehad en we zagen het hartje kloppen :dance: :dance: . Er zit nog steeds wat bloed maar dat komt van buiten de baarmoeder, het is een stuk moederkoek wat mijn lichaam niet nodig heeft ofzo (ik heb het niet helemaal meegekregen want zodra ik het hartje zag kloppen was de rest een beetje wazig :oops: , ik zal het 5 sept nog eens aan mijn eigen gyn vragen.) Ik kan voorlopig dus nog wel wat bloed verliezen en moet het rustig aandoen maar de beeb ziet er gezond uit en de grootte kwam idd overeen met 8 weken. Ik zal de foto op het showforum plaatsen

Sorry voor dit ego bericht :oops:

Baukz wat een opluchting zeg! Blij dat je kindje er nog zit en het dus gewoon goed doet! Kan me voorstellen dat je het verhaal wat je verteld is amper hebt meegekregen, belangrijkste was voor jou/jullie dat kloppende hartje en dat was er gelukkig!

Doe het rustig aan, en ik hoop dat ook de andere klachten die je al een paar weken parten spelen snel minder worden en je mag gaan genieten! :hug:

baukz wat fijn en wat een geruststelling moet dan geweest zijn toen je het hartje zag kloppen.

dragon echt super van jouw zwangerschap geniet er lekker van en veel plezier met vertellen

nou verder veel hormonen toe gewenst en tot over drie weken

Baukz; gelukkig dat het nog helemaal goed zit, :thumbup:

Echt een hele opluchting.

@zonnetje01 wrote:

Vandaag was ik met mijn moeder zus neefje tante en zoë in de dierentuin en daar waren echt zoveel zwangeren…niet normaal meer. Word er dan een beetje sip van dat wij het nog niet zijn. Zoë begon er vandaag zelf ook weer over dat ze zo graag een broertje of zusje wilt. Ze zei dat ik dan maar een week heel veel met papa moest knuffelen en dat er dan vanzelf een baby in mijn buik komt :inlove:

Nou ja, we doen ons best en meer kunnen we er niet aan doen!

wat is het ook een schatje :inlove: :inlove: :inlove:

beterschap voor D… enne, ik ken het, dat je overal zwangeren ziet… :think: ik had het gister in het dorp, zag overal kinderwagen en kleine beebjes :inlove: nog ff! :wink:

baukz; fijn dat de echo goed was en dat het hartje van jullie frummel nog lekker klopt!!! :dance:

jeetje kheb hier ook alweer veel gemist zeg!

Baukz super dat alles toch goed was meis! :thumbup: :thumbup: Wat zal jij in de onzekerheid gezeten hebben zeg! :hug:

Zonnetje ooooohhhh wat lief is ze toch!! :inlove: :inlove: wel kan ik me voorstellen dat je nog ongeduldiger en gefrustreerder raakt door zo’n uitspraak :roll:

Ik heb eigenlijk de laatste paar dagen nauwelijks kwaaltjes meer maar eigenlijk maak ik me er op de een of andere manier niet echt druk om. Bij Elynn had ik in het begin namelijk zelfs helemaal geen kwaaltjes en toch is alles toen goed gegaan. Dat wekt wel vertrouwen bij mij. Daarbij is er bij mijn man, toen ik 35 weken zwanger was van Elynn, teelbalkanker ontdekt en is de “besmette” teelbal helemaal verwijderd. De vraag nu was dus of de andere goed genoeg zou functioneren om de functie van die ene over te nemen. Ik prijs me al heel gelukkig met dat dat inderdaad zo blijkt te zijn. Ik denk dat die combi van dingen ervoor zorgt dat ik er redelijk relaxed onder ben nu. Het kan altijd nog veranderen natuurlijk maar nu heb ik zoiets van; zolang ik geen rood bloedverlies en geen buikkrampen heb zal alles nog wel goed zijn. Verheug me natuurlijk evengoed op de eerste echo en hoop dat ik deze snel mag krijgen Morgen weet ik meer, dan kan ik voor een afspraak bellen. Ik ben benieuwd!!!

:-* Jen

Baukz: GEFELICITEERD!!!

Gelukkig dat het hartje klopt en dat alles er gewoon goed uitziet!! En dat je rustig aan moet doen… nou ja, als dat het ergste is; alles voor je beebje toch?!

Baukz, gelukkig goed nieuws! Wat zal jij in de rats gezeten hebben joh!

Heerlijk dat jullie het hartje hebben zien kloppen, dat zal toch een grote geruststelling zijn geweest.

Nu even lekker aan jezelf en je beeb denken hoor, en rustig aan doen dus! :hug:

Pfff, ben blij met dit goede nieuws…heb de hele avond aan je zitten denken! :oops:

Baukz: wat ontzettend goed nieuws!!! En was dit de eerste keer dat je jullie beeb zag??

Gelukkig is alles goed.

@Jensie: Wij gaan gelijk op zien ik :slight_smile: ook ik ga morgen de verloskundige bellen en ik heb me zo juist aangemeld voor “moeder voor moeders”

Vandaag mijn schoonouders het nieuws gehoord en uiteraard kwamen daar ook de waterlanders voorbij.

Ze hadden het nog lang niet verwacht (wij ook niet) door al die toestanden dus kwam bij hun echt als een verassing.

Schoonmoeder haalde spontaan de babywieg van zolder (echt een super mooie en oude wieg) en vroeg al in wat voor kleur we de wieg willen hebben :smiley:

Komen net terug van een verjaardag en daar had ik het echt super moeilijk.

Kwamen allemaal verukelijke kaasje (met rauw melk) op tafel

en carpaccio :drool:

Die ik nu dus moest overslaan en dat viel wel wat op. Maar verteld dat ik niet zo lekker ben maja die smoes kan ik natuurlijk niet elke verjaardag ophangen.

Hoe lossen jullie deze situaties op??? :think:

Nou hier is a.s. mams net terug van het stappen. Het is hier feestweek. Gelukkig heb ik mijn energie weer terug en kan ik het goed volhouden.

Morgen maar weer uitslapen. Vriendlief zal het wel laat maken. Hij moest hier spelen in de kroeg dus ben even wezen kijken. Blijkt de zangeres net 6 weken zwanger te zijn, echt toevallig.

Nou was even ego maar we zijn het hele weekend al de hort op dus vandaar even een kort berichtje.

Mijn oren toeteren nog van de muziek, even nog wat eten en dan lekker onder de wol. :zzz: