~~ MEI-STOPPERS 2008 (deel 5) nu al 13 zwangeren! ~~

Jensie: goed van je hoor, als je er zelf geen goed gevoel over hebt, snel actie ondernemen! Lijkt me vreselijk om zo op tijd te worden beoordeeld. Nou heb ik zelf in mijn werk veel deadlines maar kan het wel zelf inplannen, als ik het maar haal (en ik doe ook iets in de administratieve wereld).

Overigens doe ik op dit moment helemaal niets want ik zit thuis behoorlijk ziek te zijn. Getverdemme…gisteren werk gebeld, ze willen me niet voor maandag terug zien. Da’s dan toch wel weer lekker, geeft een beetje rust.

Mandala: nog gecondoleerd meid.

Dragon: hihi, iedereen kijkt altijd naar buiken als ze een zwangerschap vermoeden, maar in jouw geval moeten ze dus ergens anders naar kijken! Grappig hoor. En van dat drinken, dat herken ik! Drink ook altijd veel te weinig maar heb nu ook limoensap in mijn koelkast zo’n klein flesje. gewoon water wordt er net iets lekkerder van en dat drinkt een stuk makkelijker.

Nou Biebels en 111: wat gaan we ervan maken? Ik heb hetzelfde, geen idee waarom het dit keer niet zou lukken (vakantie is errug goed besteed :mrgreen: :mrgreen: ) maar ook geen enkele aanwijziging dat er iets gebeurd.

Manlief wil zondag testen maar ik wil het een paar dagen uitstellen. Je kunt niet aan de gang blijven met dat testen :smiley: :smiley:

Jee ik ben echt niet helemaal lekker…

Ik zit naar mijn eigen antwoord te kijken en denk he??? 1 dag tot NOD???

Ik dacht dat dat pas zondag was :oops: :oops:

Nou ja ik wacht wel even af. Vind een negatieve test vervelender dan :evil: :evil: zien arriveren

Spannend Marlous! :thumbup:

@ Dragon. Voor de misselijkheid is het ook beter om meer verspreid over de dag kleine maaltijden te eten. Als je nog niet veel meer honger hebt dan normaal zou je kunnen proberen het dus iets meer te verspreiden. Dus 's ochtends gelijk beginnen met eten en dan om de 2 uur of zoiets een klein hapje te nemen (broodje, stukje fruit, bakje yoghurt etc.) Je lijf geeft vanzelf aan als je meer honger hebt.

Ik merk echt dat ik tussen de lunch en avondeten nog iets nodig heb omdat ik anders rond 5 uur helemaal op ben. Dus rond 3 of 4 uur neem ik een appel ofzo om die flauwte voor te zijn.

En ja, drinken is sowieso belangrijk. Ik drink veel thee, daar begin ik mee maar ik kom ook echt niet aan de 1,5 liter. Tussendoor pak ik af en toe een sapje, tijdens het eten water en bij GTST drink ik weer een paar koppen thee. Ik drink geen melk en eet geen kaas dus krijg weinig calcium binnen. Ik heb nu sojamelk gekocht met calcium omdat wat meer binnen te krijgen.

Je moet zelf maar kijken hoe je je ritme wilt indelen maar meer verspreid over de dag eten kan ik je toch wel aanraden. Ook tegen de misselijkheid wordt vaak aangeraden 's ochtends in bed alvast een crackertje te nemen, even te blijven liggen en dan op te staan. Juist de hele dag eten zorgt ervoor dat de misselijkheid minder wordt.

Mandala wat een goed bericht. Moet inderdaad een hele opluchting zijn!

Ik voel me hier een echt dikkerd worden. Ik moet er nog steeds aan wennen. De buik mag van mij nog wel iets overtuigender zwanger lijken omdat ik nu net zo goed wat dikker kan zijn geworden. Maar met dit lekkere weer heb ik ineens wel genoeg jurkjes om aan te doen. :stuck_out_tongue:

Pupke: je hebt ook helemaal gelijkt en ik ga denk ik maar een wekkertje zetten.

Op mijn werk (voordat ik thuis werkte) vergat ik altijd mijn middag lunch.

Met gevolg dat ik om 8.00 in de ochtend voor het laatst 1 broodje at (in de auto ivm reistijd) en pas om 18.30 weer voor het eerst at.

Meeste mensen worden flauw, knorrig of krijgen hoofdpijn, droog mond als ze iets moeten eten of drinken.

Ik heb dat dus niet (nooit gehad ook) waardoor ik dus met gemak vergeet te eten en drinken.

Als vriend lief middagdienst heeft en dus niet thuis eet belt hij altijd rond 17.30 op om te vragen of ik niet vergeet om zo wat te gaan eten :oops:

Is namelijk heel vaak voorgekomen dat hij rond 22:00 thuis komt en vroeg “en wat heb jij gegeten?” en ik moest zeggen "uh… nog niet niets :oops: "

Marloes: Spannend hoor, en zo gaan de NOD dagen toch iets sneller dan je zelf verwacht had :slight_smile:

Jensie: Geef je groot gelijk als je je er niet prettig voelt dan zal het ook nooit gaan werken. En er is niets verveelender dan met veel tegen zin naar het werk te gaan.

Nou ik ben een echte bourgondiër en gek op eten. Zo ben ik van huis uit opgevoed, eten is belangrijk. Je hebt maar 1 lichaam en daar moet je het meedoen, dus goed voor zorgen. Ik zou het dus ook nooit kunnen vergeten. En als ik niet op tijd mijn avondeten krijg wordt ik ook erg knorrig…

Mijn vriend moet altijd om mij lachen omdat ik volgens hem zelfs over eten droom. Ik lees vaak nog een receptenboek voor het slapengaan, en lig dan volgens mijn vriend te smakken in mijn slaap omdat ik over eten aan het dromen ben. :drool:

Ha, ha, had ik al gezegd dat ik een beetje gek ben.

M’n zus had trouwens een gids van Prenatal voor me meegenomen en daar stonden een heleboel dingen met draken in. Speelkleed, knuffels, boekjes enzo. Misschien wist je het al, ik kom nooit bij Prenatal omdat wij die hier in het dorp niet hebben maar ik moest gelijk aan je denken toen ik het zag.

Ja die ken ik ik al lang al uiteraard :mrgreen: dat is de “er was eens” serie van Prenatal met een klein groen draakje er op.

tegenwoordig hebben ze de serie ook in beige.

Ik heb de boxkleed daarvan al ruim 6 mnd hier liggen :oops:

Was toen in de aanbieding en er was spraken dat de draakjes serie er uit zou gaan, dus kon ik hem toen niet laten liggen.

Maar de serie bleek zo’n succes dat deze toch blijft.

Maakt niets uit ik heb een boxkleed met een groot groen draakje er op :inlove:

Wij hebben hier een Prenatal xl, dus over een paar maanden wil ik de serie compleet hebben :mrgreen:

De buikgriep was gisteren al over, maar vanmorgen werd ik misselijk wakker :think: Ging na het eten ook weer over. Tsjee, dan ga ik toch weer denken hè! Mijn collega’s trouwens ook, die geloofden niets van mijn buikgriep verhaal…

Ik denk dat ik maandag ga testen, als ik het tot die tijd uit houd!

Oh, en dagritme? Dat krijg je vanzelf als er een kleintje bij is :inlove:

Ha Biebels…klinkt inderdaad wel een beetje alsof je misschien wel…bent!

Ik ben benieuwd hoelang je het testen uit kan stellen.

Dat dagritme met op tijd eten en drinken heb ik niet, en krijg ik er ook niet in. Met de kinderen op school, en veel tijd voor mezelf, schiet dat er vaak bij in. Ben sowieso een slechte eter, en dat is er deze zwangerschap nog niet veel beter van geworden.

Ik drink wel heel veel sinds ik zwanger ben, heb op momenten ook echt megadorst. Als ik de deur uitmoet stel ik drinken uit, om te voorkomen dat ik onderweg naar het toilet moet, maar als ik dan thuis kom, gaat er zo een halve liter melk in.

Mandala: nog gecondoleerd met het verlies van je oma. Maar wat een leeftijd zeg, dat moeten wij nog maar zien te halen :wink:

Jensie: goed dat je besloten hebt iets anders te gaan zoeken. Met tegenzin naar je werk gaan is vreselijk!En als ik je verhaal zo lees kan ik het mij goed voorstellen…succes met zoeken!

Voor de dames die bijna op hun NOD zitten…spannend!!! Als ik die verhalen lees van jullie dan moeten er gewoon weer een paar zwangeren tussen zitten hoor :pray: :pray: :pray:

Hier nog in afwachting van mij ei. Probeer nu een beetje te tempen dan weet ik ongeveer hoe of wat. Mijn temp is erg constant dus dat is makkelijk. Zelf verwacht ik hem op zijn vroegst zaterdag, maar we zullen zien. Voor hetzelfde geld is alles ontregeld.

Heb geen testen in huis en dat gaat voorlopig zo blijven. Kan ik over een week ook in de verleiding komen.

Zo vandaag weer het laatste dagje gehad voor deze week. Lekker weekend. En onze kleine grote man :mrgreen: wordt zaterdag alweer 3 jaar dus daar moeten ook nog voorbereidingen voor getroffen worden :dance:

Fijne avond en tot morgen!

biebels wie weet spannend zeg !!

Ik heb wel een dag ritme die had ik niet maar als ik nu te lang wacht met eten dan moet ik overgeven dus gaat van zelf.

ik eet smorgens een boterham verder eet ik 2 appels daarna middag eten en savonds 2 sinasappels.

soms eet ik tussen de middag nog een broodje ofzo maar niet altijd.

Blij om te horen dat ik dus niet de enige ben die geen dag ritme heeft en jullie kinderen zijn ook gezond te wereld gekomen, dus zal me er geen zorgen om maken :slight_smile:

Biebels: kliknt inderdaad erg hoop gegevend :wink:

Zo juist een heel mooi huis gezien op funda :inlove: voor de vakantie hadden we ook al een droom huis gezien en daar wilde we na de vakantie echt werk van gaan. Werden door bekende ook de hele tijd op de hoogte gehouden of het nog te koop stond.

Wilde we die zaterdag bij thuis komst een optie nemen… huis verkocht :frowning:

Maar nu ik dit huis weer heb gezien krijgen we weer hele kriebels, is precies zo als we willen.

Maar mijn zwangerschap maakt me wat onzeker want ik wil niet bevallen te minden de verhuis dozen :think:

@dragon wrote:

Blij om te horen dat ik dus niet de enige ben die geen dag ritme heeft en jullie kinderen zijn ook gezond te wereld gekomen, dus zal me er geen zorgen om maken :slight_smile:

Het 'mooie' is dat zo'n kleintje precies neemt wat het nodig heeft in je buik. Ik heb destijds van de 9 maanden misschien 3 normaal gegeten, en Leonie kwam nog steeds als bijna 9-ponder ter wereld :lol: (Johan zegt dat het kwam door mijn snicker-verslaving in de laatste weken van de zwangerschap ;))

ow een snicker :drool: daar ben ik ook gek op, maar als ik dat ding momenteel alleen al ruik wordt ik al misselijk :?

Zelfde ik ben gek op koken en bakken (taarten,cake etc) en het liefst zo uitgebreid mogelijk, dat is echt ontspanning voor mij.

Maar als ik er alleen aan denk heb ik er geen zin meer in.

Maar goed even tanden op elkaar en ik mag niet klagen vindt ik maar soms is het wel eens lekker… :slight_smile:

Hallo,

Heb eindelijk mijn beloofde foto van mijn buik in ons showforum gezet.

Hoi meiden,

Ik ben ook weer eens online…pfff

Woensdag niet aan toegekomen en vandaag had ik een cursus. Ik ben net thuis. Bus-trein-trein gemist door eigen onoplettendheid (en 5 minuten vertraging :x )-twee stoptreinen-bus…

's Avonds heb ik eigenlijk niet zoveel puf voor dat heen en weer gereis, maargoed, ik ben weer thuis.

Zit nog een beetje te dubben wanneer ik nou de echo zal plannen. Hij staat nu onder voorbehoud op 6 oktober maar ik mocht ook in die week ervoor. Maar ik wil niet het risico lopen dat het dan vlak erna alsnog misgaat. Aan de andere kant voel ik helemaal niks en word ik daar nu wel een beetje onzeker van (beetje boel eigenlijk)…

111, lief dat je ernaar vraagt.

De operatie van mijn moeder wordt waarschijnlijk over twee weken. Ze willen voor die tijd nog bij ons langs komen. Dus waarschijnlijk gaan we het dan wel vertellen. Maar dan heb ik de echo dus zeker nog niet gehad.

Mijn buik is 's avonds wel flink. Dat gaat nog lastig worden met mijn team. Gelukkig krijgen we een nieuw competitieshirt dat ietsje langer is dan het huidige. Want deze laat niet veel meer aan de verbeelding over… :roll: :smiley:

Nou, ik ga naar mijn bedje!

Tot morgen

Xx

Enneh, de duimen draaien flink overuren voor de bijna nod-ers :pray:

oh er komen weer wat nod’s aan, spannend.

Hoop dat er weer zwangeren bijkomen en natuurlijk wil ik er liefst eentje van zijn. Gun het iedereen, hoor.

Hier nog anderhalve week wachten met testen, pffff.

Hier wat betreft dagritme. Op het werk is er een redelijk goed ritme. 's morgens normaal mijn boterhammekes maar die vergeet ik nogal eens dan is het aftellen tot 's middags. 's middags gaan we altijd met een hele groep eten, dus er is altijd wel iemand die eraan denkt.

Als ik thuis ben vergeet ook nogal eens te eten. Of dan geef ik Kate haar eten en heb ik soms geen tijd meer.

Als ik werk kom ik gemakkelijk aan 2 liter, flesje op het bureau ideaal. En als ik veeel saaie meetings heb dan gaat er nog meer in, heb dan wel soms een blaas die op springen staat.

Als ik thuis ben dan moet ik goed opletten dat ik genoeg water drink, maar ik doe mijn best. Voel mij ook minder goed als ik te weinig gedronken heb, zit wwss in het koppeke.

Zo ga nu lekker slapen. Nog 1 dag werken en het weekend kan beginnen voor mij

Groeten

Isle

ik ga weer :pray: :pray: :pray: en :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: voor de meiden die bijna hun nod hebben!!

Het is weer vrijdag en de week is heel snel gegaan vind ik. Morgen weer lekker weekend, kheb er echt zin in om weer met z’n 3tjes samen te zijn een paar daagjes.

Ik ga ef een nieuwe cyclusbanner maken. Kheb wel eens gehoord dat je ‘cyclus’ na een mk wat langer is meestal, normaal tel je vanaf de eerste dag van je ongi maar bij een mk zou je moeten tellen vanaf de laatste dag van het bloeden. dus vanaf die dag maar 32 dagen (langste cyclus) voor de zekerheid…

:-* Jen

voor de bijna NODs: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Jensie, is dat zo wat je zegt tellen vanaf de laatste bloedingsdag…

Nou ja ik tel gewoon vanaf de eerste zie wel. Volgens de gyn kan je cyclus wat onregeld raken maar dat hoeft niet perse. Het zag er bij mij erg rustig uit van binnen dus hij had goede hoop dat het mee ging vallen.

Hou ook mijn temp in de gaten dan weet ik ook ongeveer hoe of wat.

nou weinig te melden alhier. Ga zo even aankleden en snel naar de winkel want tussen 10 en half 11 komt een oud collegaatje en wil nog even iets voor haar kleintje halen.

Oh wat betreft een ritme…ik had er nooit een maar sinds Yuri met de pot mee uit is er wel ritme gekomen. Doordeweeks dan he…haha.

In het weekend is het bal, dan lunchen we niet en zit Yuri gerust om 11 uur en om 15 uur aan een boterham :lol:

Ben niet zo van de regels zeg maar…

's Avonds eten we meestal tussen 18 en 19 maar kan ook zo 1930 worden als ik geen zin heb om te koken of niet weet Wat ik moet koken :roll:

Mijn zwangerschapsdagboekje zegt dat ik vandaag het eerste trimester erop heb zitten!! :dance: :dance:

Ik begin vandaag alweer aan de vierde maand…het gaat zo snel.

We hebben gisteravond ook nog tickets geboekt om in oktober een paar dagen langs te gaan bij vrienden die in Spanje wonen. Dus nog even een korte vakantie nu het nog met z’n tweetjes kan. Heerlijk!! :inlove:

Pupke, lekker hoor… nog even ertussen uit!

Het zit er voor ons dit jaar niet meer in vrees ik. Had het wel gehoopt, maarja. Sparen voor de bruiloft hè… :wink:

En het 1e trimester er alweer op. Dat gaat goed!!

Jensie, ik heb ook gewoon geteld vanaf de eerste dag en had toen ook gewoon weer een cyclus van 31 dagen. Dat is ook wat ik hier op het forum heb gelezen. Maar als je vanaf de laatste dag telt en je test positief ben je alweer een paar daagjes verder :smiley: