ja en daarna is die afgeschaft en nu weer ingevoerd haha.
Omdat ze toch vinden dat ze veel kunnen zien op die echo.
Ik kreeg hem bij Charity niet vergoed
Maar goed dat die weer is ingevoerd, want bij de zus van een vriendin is bij de 20-weken echo een vergroot nierbekken geconstateerd bij het kindje… Nu moet ze dus met 32 weken weer voor een echo…
Ik heb gelukkig een VK die zelf echo’s kan maken, en dat dus ook nog elke keer heeft gedaan: de 1e keer, de 2e keer toen de meiden mee waren (zij mochten kiezen tussen hartje luisteren of baby kijken) en vorige week na de punctie voor extra controle. Ik sta er helemaal niet bij stil of ze wel of niet vergoed worden…eigenlijk.
6 jaar gelden hebben we zelf een pretecho laten doen met 22 weken en die moest natuurlijk betaald worden.
Nu is de 20-weken echo voor mij gratis ivm mijn leeftijd.
Hoe het ‘officieel’ geregeld is weet ik eigenlijk niet.
vanaf 2006 de nieuwe zorg wet word de 20 weken echo weer vergoed.
Als een echo in het zieke huis word gemaakt met verwijskaart van gyn of vk of als de vk hem maakt valt het ook onder de vergoeding.
Hij word dan als mediche noodzakelijk gezien en ook zo vergoed.
Als je de echo bij een particulier iemand laat maken word hij niet vergoed of dat bureau moet aangesloten zijn bij je verzekering maar dat geld alleen voor de 20 weken echo die word dan ook weer anders gedeclareerd bij je verzekering door het bureau of op de nota die je mee krijgt.
Ik lees dat er een aantal jarigen zijn geweest, waaronder ook een paar kids: GEFELICITEERD nog allemaal!!!
Dragon: Zo dan groeien jou boops al snel zeg …ik merk er nog helemaal niks van, ze zijn ook niet pijnlijk!! Wel grappig dat je er ook al een opmerking over kreeg…dus laat die vriendin nog maar even denken,haha
Charity: Leuk dat het weekend zo gezellig was…hoop dat het tussen jullie ook vooruit gaat. Kunnen jullie er nu wel beter over praten??
Mandala: Gecondoleerd met je oma!! Ik hoop dat wij ook zo’n mooie leeftijd zullen halen!!
Verder gaat hier alles goed. Voel me goed…heb eigenlijk nergens last van…af en toe wat moe, maar is al minder dan paar weken terug.
Even een ander vragen zijn er hier meiden die weten hoeveel uur 0,6 fte ?
1 fte is 38 uur toch??
Snap er even niets van en kan ook niet vinden… :think:
Ligt helemaal aan de organisatie hoeveel uur er fulltime gewerkt wordt. Bij mijn laatste werkgever was FT 40 uur, de werkgever daarvoor 37,5 en ik heb ook een werkgever gehad, waar FT 35 uur was…Bij de meeste instanties/bedrijven is FT tussen de 36 en 40 uur. Dus ja… beetje lastig. Ik zou denk ik gewoon uitgaan van 40 uur. Dan is 0,6 FTE 24 uur.
He Sproetje, met 10 weken kunnen ze volgens mij al heel veel zien hoor. Ik ging met 9 weken en een paar dagen (zie mijn echo in het sf) en dan kun je al genoeg zien. (handjes, voetjes, kloppend hartje, beweging, echt een mensje). Als ze het via een uitwendige echo niet goed kunnen zien kunnen ze altijd een inwendige echo doen (stelt niks voor). Dus ik zou voor de 10 weken gaan hoor.
Mandala, gecondoleerd. Maar 95 is wel een hele mooie leeftijd, daar kun je vrede mee hebben.
Ellen, Lekker een dagje Brussel. Wij hebben gistermiddag ook even lekker op een terrasje gezeten en van de zon genoten. Heerlijk…ik ga er zo ook even uit.
Hier ben ik weer even. Ja de voorbije avonden wat minder tijd gehad, maar die hebben we nuttig doorgebracht. :lol:
Zo dus ik ga alvast :thumbup: :thumbdown: voor een paar onder ons. Want de NOd komen er weer aan. Heir nog 14 dagen geduld, pffff.
Bij ons is 1 FTE 40 uur,maar dat verschilt idd van bedrijf.
In Belgie ga je steeds na een gyno ook als er geen complicatie zijn. En krijg je bij elke bezoek een echo. als ik mij goed herinner hebben wij er zeker een 5 tal gehad. 6 weken, 12 weken, 20 weken, 26 weken, 32 weken, 37 weken. En allemaal vergoed :dance:
Mandala, gecondoleerd. 95 jaar is een mooie leeftijd maar lijkt toch altijd te vroeg.
Ellen, lekker de Belgissche hoofdstad bezocht met strallend weer. En onze BV (bekende vlaming) Jean-Maire tegen het lijf geschreven :lol:
Ik kreeg met 10 weken ook nog inwendige echo, omdat het kindje nog achter schaambeen zat…voelde er trouwens weinig van, was alleen maar geconcentreerd op het beeld :inlove:
Mandala, voor jou een dubbel gevoel: gecondoleerd met je oma, maar ook gefeliciteerd met de goede echo! Ik hoop dat alles goed blijft gaan!
Sproetje, heeft je moeder al een datum gehoord waarop ze geopereerd gaat worden of zitten jullie nog in afwachting. Hoe is het met je moeder, en met jou?
Jensie, groot gelijk heb je hoor. Als je het niet naar je zin hebt, kun je beter kijken naar iets anders voordat je echt met volle tegenzin aan het werk moet. En als je echt wilt, zijn er banen genoeg, daarvan ben ik overtuigd. Misschien in eerste instantie niet helemaal naar je ideaalbeeld, maar wel als basis om daar vandaan verder te kijken.
Dames, ik ben gesloopt! Maar zit ook weer boordevol energie! Tweede en laatste cursusdag gehad en het was zo ontzettend leuk! Ik heb nog nooit een cursus gedaan waar ik zoveel aan had (behalve mijn opleidingen dan he). Vrijdag maar meteen wat technieken in de praktijk proberen te brengen op mn werk. Ben benieuwd. Mindmapping vond ik echt geweldig, dus dat wordt mn nieuwe hobby, hahaha. Helaas had ik totaal niets met snellezen, maar ik blijk van nature al een supersnelle lezer te zijn met 325 woorden per minuut - terwijl 151 woorden normaal schijnt te zijn.
Kan ik toch nog iets goed, whahahaha.
Morgen lekker een dagje vrij om bij te komen en dan ga ik me lekker voorbereiden op de aankomende beurs van dit weekend. Heb mn boodschappenlijstje al klaar en een aantal dingen op de lijst gezet die ik even wil zien/voelen in het echt om te kijken of het iets is wat ik kan gebruiken in mn salon. He, heb het prima naar mijn zin deze dagen. Lekker zeg! :thumbup:
Mandala: Kijk dat is nog eens een super bericht! :thumbup: en ga je je zoon/dochter geslacht ook met ons delen?? :mrgreen:
ben stiekem wel wat jaloers, want zou het nu ook al heeeeeeel erg graag willen weten, wat erg he… :oops:
Meiden hebben jullie iets van een dag ritme??
Ik denk dat ik maar een soort van dagplannig voor me zelf ga maken want ik merk heel erg dat ik nog steeds in me oude patroon zit en nu ik zwanger ben kan dat echt niet meer.
Ik eet nog steeds maar 2 keer per dag en drink ook nog steeds niet eens een halve liter op een dag :oops:
Ook ben ik in de avond gewoon helemaal gesloopt, omdat ik overdag totaal geen rust neem.
Ik weet het ik drink en eet te weinig maar ik vergeet het gewoon.
Meid, na alles wat je meemaakt is dat toch wel het minste wat ik kan zeggen! Ik ga nog even een aantal dagen voor je duimen, misschien hebben we dan samen straks een positieve test in handen!!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
Bedankt voor jullie reacties :-* gelukkig gaat het wel goed op het werk, mijn afhandeltijd wordt steeds ietsje minder en ik schiet tegenwoordig niet meer zo vaak in de paniek als in het begin… Toch is het niet het werk voor mij en ga ik naar iets anders zoeken want ik vind het risico gewoon te groot dat ik straks niet goed genoeg ben als mijn contract bij het uzb afloopt…
Mandala gecondoleerd met je oma :hug:
Wel super dat je uitslagen zo goed waren!! :thumbup: En over 2 weken al weten of het een jongen of meisje is, ik denk dat er veel ‘pril-zwangeren’ jaloers op je zijn wat dat stukje betreft :mrgreen: zij kunnen het pas met minimaal 20 weken weten en dat duurt heeeeel lang
111 superfijn om te lezen dat je je zo goed voelt! ik ga voor je duimen, bijna je nod!!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Biebels kga ook maar alvast beginnen om voor jou te duimen :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Dragon ik had je graag tips gegeven maar toen ik thuis zat had ik zelf ook nogal gebrek aan dagritme :shifty: ik herken je verhaal echt, maar nu ik werk heb ik eigenlijk automatisch een dagritme, je wordt toch een beetje een ritme ‘ingeduwd’ dan :lol:
ik hoop dat ik niks belangrijks vergeten ben :shifty: