Squirell fijn dat de echo goed was !!
Ik heb net een super leuke site gevonden ze maken geboorte kransen en guirlandes echt mooi met naam.
En ooievaars van stro die je aan de vlaggestak kan hangen alsof die vliegt we hebben geen vlaggestok maar mijn vriend vind hem zo leuk en ik ook dat hij wel een vlaggestok gaat halen haha.
Baukz, nog gefeliciteerd met Ayla!
Squirrel, wat lekker dat je het hartje hebt gehoord. Geeft toch weer even een stukje bevestiging lijkt me. Ik ga morgen bellen met de vk. Ben echt benieuwd wanneer ik langs mag komen (en dan hopelijk niet alleen voor de intake…)
Baukz, van harte gefeliciteerd met Ayla! Ja, het gaat snel he zucht Gaat zij ook binnenkort naar de peuterspeelzaal? (dat schijnt een normale vraag te zijn, aangezien dat ook al regelmatig aan ons gevraagd is :think: :lol: )
Ik voelde trouwens bij mijn eerste zwangerschap ook niets hoor, had hetzelfde gevoel (zal vast niet goed zijn, ik voel niets bijzonders). Maar na 7 weken werd ik dan toch ‘blij’ gemaakt met een flinke lading misselijkheid, die ook meteen maar even tot 24 weken volhield! :sick:
Gisteren voelde ik trouwens weer even hoe dat was… Ik was de hele dag al misselijk (dacht zelfs al even: zó vroeg kan dat toch niet als je zwanger bent? :eh: ). Ik mailde Johan in de lunchpauze dat ik zo beroerd was. Nadat ik de kinderen de deur uit had, nog even met een collega gekletst en me verontschuldigd omdat ik even naar de wc moest! :sick: :sick: Bibberend naar huis gefietst, bleek dus dat Johan hetzelfde had, buikgriep dus. Gisteravond niets gegeten, me 's avonds maar ziek gemeld voor vandaag… Leonie ging gelukkig vandaag naar de oppas, dus we konden beiden lekker uitzieken. Ik geloof dat het nu wel weer gaat, niet misselijk meer, alleen nog een beetje dizzy van het weinige eten. Morgen ben ik nog vrij, dus donderdag weer aan de slag.
Zo, heel verhaal weer… :oops: :shifty:
@charity wrote:
111 onze problemen en de relatie gaat echt niet beter omdat we een leuk weekend hebben gehad was het maar zo makkelijk.
Daar is veel meer voor nodig.
Dat snap ik ook wel Charity, ben niet achterlijk…'t was maar een vraag hoor, omdat je zo opgewekt schreef dat je blij was dat je vriend toch mee was gegaan en ik er in dit topic niets meer over lees. Sorry als het verkeerd bij je aankwam, het was puur belangstellend bedoeld.
Pupke, ik ben ook niet zo van het testen voordat mn NOD is geweest. Wacht inderdaad liever af of mn ongi komt of niet. En wie weet hebben jullie wel gelijk, ik had bij de vorige rondes wel wat klachten dus het zou kunnen dat ik er bij een zwangerschap juist geen last van heb. Maar ik denk dat mn lijf de vorige rondes bezig was met ontpillen en geloof nog steeds niet dat er iets moois aan 't groeien is in mn buik. Maar ik merk ook nog niets van een lichte aankondiging van de :twisted: die voor vrijdag staan gepland, dus vooralsnog kan het alle kanten nog op gaan.
Baukz, van harte nog meid!
Squirrel, leuk dat je er weer bent. Lekker gehad in NY?
Ben best wel moe, vandaag de eerste dag van een hele intensieve cursus gehad met oa geheugentechniek…Zwaar, maar ik heb er nu al veel aan gehad. Morgen mindmapping en snellezen, heb er alweer zin in.
't Wordt nu toch wel spannend voor ons hè? Voor jou vrijdag al, wanneer ga je testen 111? En er zijn toch nog meer met een bijna-NOD?
Ik verwacht óf een ongesteldheid maandag (aangezien ze de laatste maanden steeds stipt op tijd waren), óf een positieve test. De vorige maanden kon ik steeds wel bedenken waarom het 'em niet geworden was (Johan ziek, Johan net een AB-kuur op, of niet voldoende geknutseld), maar nu kan ik eigenlijk niets bedenken…
En weet je wat grappig is? Toen ik de positieve test van Leonie had, had ik vlak daarvoor ook een buikgriep gehad! (toen kon ik nog niet zwanger zijn) Dus het zou wel toevallig zijn als ik nu een positieve test zou hebben!!
Dan houden we nog moed 111!! Ik had toen rond mijn NOD ook geen flauw idee…maar had ook niet echt het idee dat ik ongi werd…dus het kan bij jou ook nog alle kanten op. Spannend hoor!!
En dat snellezen lijkt me ook wel wat.
Beterschap Biebels!
Biebels, toeval bestaat niet
Testen? Euhm…ik denk dat dat pas maandagavond of dinsdagochtend op zn vroegst wordt…
Ik heb dus vrijdag mn NOD, als deze dus overgaat wil ik zo’n 3 dagen aanhouden voor evt schommeling van mn periode. Dan zit ik maandag op 31 dagen en mocht mn ongi dan nog niet zijn begonnen, wil ik er wel een testje aan wagen :mrgreen:
squirrel: Heerlijk dat je het hartje gehoord hebt, geeft vast een heerlijk gevoel :inlove:
Baukz: Nog van harte met je dochtertje
Biebels: Het heerst inderdaad, ik heb er namelijk ook last van zakt nu gelukkig na bijna een week weg :?
En heel vroeg misselijk in je zwangerschap kan heel goed hoor
111: Spannend weer voor jou! hoop natuurlijk dat het nu eens raak is :thumbup: :thumbdown:
zucht, weer veel nieuws hier en ik krijg gewoon niet de gelegenheid om te reageren
iig voor de jarigen: proficiat!!! :dance: :dance: :dance:
En voor degenen die het nodig hebben dikke knufs :hug: :hug: :hug: :hug:
ik ben het een beetje zat met het werk, er zit teveel druk op (omdat als ik over een paar maanden niet op mijn maximale afhandeltijd van 420 sec zit ik niet daar word aangenomen) en de uren zijn me ook behoorlijk veel dus ik ga toch solliciteren naar iets anders, liefst voor 24 uur pweek. Een administratieve functie waarbij kwaliteit belangrijk is maar je wel op je eigen tempo kan werken, dat is meer mijn ding. Krijg ik misschien ook nog de ruimte en tijd voor mezelf… :roll:
Gistern trouwens naar de vk geweest en alles is schoon dus we kunnen meteen weer aan de klus hopelijk blijft het volgende keer allemaal goed gaan
Nu moet ik echt weer gaan werken
:-* Jen
Jensie lijkt me een goede beslissing over je werk. Ik zou die druk en de vele uren ook niet meer aankunnen en combineren met privé en mezelf. Succes met het zoeken!
En ook fijn dat alles schoon is en je aan de klus kan.
Het wordt hier inderdaad spannend voor een aantal meiden! Ik begin vast langzaam te :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Hier ff weinig te melden, vanmiddag kan ik bellen voor een eerste uitslag van de punctie…precies onder de zwemles van mijn dochter, dus kruip ik dan maar even terug in de auto (tenminste nog een beetje privé-bellen). Gisteren is mijn oma overleden…95 jaar en ze was op. Zag haar maar 1 keer per jaar, met haar verjaardag op Valentijnsdag, maar toch, geen leuk nieuws. Mijn ouders zijn gescheiden, en daardoor heb ik minimaal contact met de vaderskant van de familie.
Fijne dag allemaal!
Mandala: :hug: 95 jaar is een mooie leeftijd, maar toch…
Mandala, gecondoleerd.
Ik zie mijn oma (90) ook niet veel, maar toevallig heb ik donderdag een cursus in haar woonplaats. Dus dan ga ik daarna gezellig bij haar langs.
Jensie, die druk van het halen van de targets is natuurlijk wel slopend.
Het zou leuk zijn als je iets anders kunt vinden voor 24 uur.
Volgens mij zou zonnetje vandaag testen.
111, ik zou denk ik ook tot maandag wachten. Ik heb zelfs tot drie dagen na mijn nod gewacht. Voordeel is dan wel dat je al een aardig eind op weg bent en niet het risico van een (onterechte) negatieve test loopt.
Maar ieder voor zich natuurlijk
Mijn intake is 24 september. De echo waarschijnlijk twee weken later.
We krijgen er maar 1 vergoed en als ik die dan eerder doe is er nog niet zoveel te zien. Ik ga vanmiddag een afspraak maken, dus dan overleg ik wel even met de echoscopiste.
waarom krijg je maar 1 echo vergoed??
Het is toch zo dat je alle noodzakelijke echo’s vergoed krijgt?
Ik had mijn eerste echo bij 6 wkn omdat ze het nog niet goed konden zien krijg ik er nog 1 bij 10 wkn deze wordt ook vergoed.
En alle nodige echo’s daarna ook o.a 20 wkn echo’s.
Mandala gecondeleert met je oma en inderdaad 95 is toch wel een hele mooie leeftijd.
Jensie: Ik begrijp je helemaal, veel succes met zoeken hopelijk kom je snel wat tegen.
Mandala gecondoleert met je oma 95 is inderdaad een mooie leeftijd.
Ik heb er nu 3 gehad echo’s 1 met 9 weken en daar zagen ze te weinig op dus kreeg ik er nog 1 die gewoon vergoed word met 12 weken met 14 weken nog 1 gemaakt omdat ze het hartje niet hoorde en die was dus ook noodzakelijk dus word ook vergoed.
Als jou VK of GYN vind dat je 2 echo’s nodighebt krijg je er 2 vergoed maar vind ze dat niet en wil je het echt zelf dan niet.
Maar meestal als je zo vroeg een echo krijgt zeggen ze zelf dat je moet terug komen voor nog een echo en word hij dus vergoed
Hm, ik had wel gezegd dat het vorige keer mis is gegaan bij 5,5 week dus toen zei ze dat ik waarschijnlijk wel eerder kon dan 12 wk.
Maar dan bv met 10 wk en dat ik er maar 1 vergoed krijg. Zij doen het niet zelf, maar moeten wel de verwijzingen uitschrijven.
Vanmiddag maar even horen wat ze erover zeggen…
Iedereen krijgt standaard 2 echo’s vergoed: de termijnecho met 12 weken en de 20 weken echo. De andere echo’s worden vergoed als ze een medische indicatie hebben. En dit is tricky… als verloskundigen je doorsturen naar het ziekenhuis voor een echo (zoals in mijn geval met 37 weken, toen Leonie nog geen milimeter ingedaald was), is dit een medische indicatie. Maar als verloskundigen hier anders mee om gaan, zou het wel eens kunnen betekenen dat je het niet vergoed krijgt…
Tenminste… zo was het 2 jaar geleden, toen de 20 weken echo net ingevoerd werd! Of zouden ze de regels nu al weer veranderd hebben… :think:
nee dat klopt en sommige vk doen veel sneller een extra echo dan de ander.
Mijne maakt zelf de echo’s en declareerd die dan gewoon als medische noodzakelijk.
Maar ook toen ze nog niet zelf echo’s maken 4 jaar geleden stuurde ze je best snel door voor een echo.
Ik heb gewoon vk die graag echo’s maken hihi
Volgens mij is de 20-weken echo toch al langer geleden ingevoerd?? Ik heb tenminste 7 jaar geleden ook een 20-weken echo gehad…
Mandala, gecondoleerd met het overlijden van je oma :hug:
@ICL wrote:
Volgens mij is de 20-weken echo toch al langer geleden ingevoerd?? Ik heb tenminste 7 jaar geleden ook een 20-weken echo gehad…
ja en daarna is die afgeschaft en nu weer ingevoerd haha.
Omdat ze toch vinden dat ze veel kunnen zien op die echo.
Ik kreeg hem bij Charity niet vergoed