~~ MEI-STOPPERS 2008 (deel 5) nu al 13 zwangeren! ~~

Pupk; fijn dat alles goed is.

Leuk dat je het hartje hebt gehoord :inlove:

Nu idd op naar de 20 weken echo!!!

Zonnetje, ik had al even gespiekt bij de septembermama’s.

Ze had een goed voorgevoel dus :wink:

Pupke, lekker dat alles goed was! :thumbup:

Anke: Gefeliciteerd met jullie trouwdag!! Lekker dat jullie samen thuis zijn op deze dag…altijd beter dan werken…

Pupke: Oh wat leuk het hartje gehoord :inlove: Nu inderdaad op naar de 20 weken echo…leef ik ook wel naar toe hoor!!

Zonnetje: Oh wat leuk voor je vriendin!! En leuke naam zeg…zo heet het zoontje van mijn vriendin ook!! (alleen eerste naam dan :slight_smile: )

pupke: wat heerlijk om het hartje te horen :inlove:

Zonnetje: gefeli met je vriendin!

Biebels: en hoe is het bij jou?? Al getest??

Jep, al getest, en negatief. Het overgrote deel van mij zegt dat ik niet zwanger ben, en toch wil de ongesteldheid maar niet door zetten. Maar ik ga me niet weer zo gek laten maken als vorige keer hoor, ik wacht gewoon af! Jullie horen wel van me als ik positief getest heb, ik denk dat ik dan stiekem op mijn werk even achter de pc kruip :wink: Ik heb het de komende dagen erg druk, dus ik weet niet wanneer ik er weer ben!

Pupke: fijn dat alles in orde was bij de VK! Een lage bloeddruk is alleen een beetje vervelend, maar verder heel gezond voor je kleintje (had/heb ik ook :mrgreen:) Ik had in mijn zwangerschap altijd een bakje met van die salmiak snoepjes bij me. Als ik me wat flauw voelde nam ik er één om de bloeddruk weer wat op te pompen.Eén keer ben ik uit voorzorg op de vloer gaan liggen, omdat ik voelde dat ik anders flauw zou vallen :shifty:

Mijn bloeddruk is altijd standaart 90/60 voel me er prima bij, maar er zijn mensen die inderdaad zich erg flauw kunnen voelen daardoor.

Wat Biebels ook al zei is een goede tip en boven dien erg lekker :wink:

Biebels: jammer dat die test negatief was :hug:

En, hoe was het Mandala?

Heb je goed afscheid kunnen nemen?

Hoi meiden,

Zo weer een werkdag erop zitten.

Pitje nog gefeliciteerd met je dochter!

Biebels, balen dat de test nega was…

Hopelijk wordt hij alsnog postief :pray:

Mandala, hoe was het afscheid vandaag?

Anke, gefeliciteerd met jullie trouwdag! Wij waren 9-9 alweer 6 jr getrouwd. Het gaat zoo snel vind je niet?!

Hier nog steeds geen ei gespot. Mijn cyclus is dus wel degelijk van slag na de miskraam :? Beetje jammer…

Amy: gefeliciteerd met jullie zoon!!!

Ga Yuri op bed leggen.

Doei!

Hallo dames

Hier hebben we ook weer even tijd om te internetten. We hebben eend ruk weekend achter de rug gehad. Zaterdag na het voetbal geweest en zondag gezellig naar de dierentuin Planckendael.

Helaas zijn er weer een paar verder naar de volgende ronde. :hug: Maar vooral de moed niet blijven verliezen.

Biebels voor jouw nog even extra :thumbup: :thumbdown:

Hier meoten we nog een weekje wachten voor dat we kunnen testen. Ik voel nog helemaal niks, dan goed of slecht zijn. we zullen maar gewoon geduldig :liar: afwachten.

Er waren ook nog een paar jarige kindjes, nog een dikke verjaardagsknuffel vanuit Belgie.

Mandala, ik vind dat geel/groen super leuk. En over elke kinderwagen valt wel iets te zeggen. En de ene wagen heeft voordelen in de stad,d e ander in het bos, …

Groeten

Isle

Groeten

Isle

pfff sorry meiden voor wéér een ego-bericht… :oops: het is niet leuk meer hoe druk ik het de laatste tijd heb, nauwelijks nog kans om te posten… ben aan het twijfelen of ik niet even stop met posten hier en dan een keer terugkom als ik weer wat meer tijd heb. Ga binnenkort ook op mijn werk vragen of ik niet 1 dagje minder kan werken in de week. 32 uur is wel heel erg veel…

Verder hebben wij er nog over nagedacht of het niet beter voor ons is als we het bij 1 kindje houden… We hebben allebei het verlangen wel ontzettend naar een tweede maar je hoort de laatste tijd zoveel negatiefs in het nieuws over die hele kredietcrisis in Amerika en hoeveel invloed dat op de hele wereld gaat hebben. En daarbij, als ik zoveel uren in de week moet werken heb ik het al druk met 1 kind dus met 2 wordt het nog veel drukker… We merken het ook aan ons ‘klus-leven’ :wink: het wordt tijd dat we daar wat meer aandacht aan besteden. Na veel nadenken hebben we evengoed besloten om voor een tweede kindje te gaan, alleen vestigen we de aandacht nu meer op het genieten van het vrijen dan aan het ‘kindje maken’. En ik ga dus proberen minder te werken zodat het allemaal wat beter te behappen is en ik Elynn (en straks hopelijk ook een 2e kindje) iets vaker thuis heb. En we vertrouwen onszelf en elkaar erop dat we het wel kunnen redden ook als het financieel wat krapper gaat worden. We hebben al zoveel meegemaakt samen, we komen er wel doorheen! Het belangrijkste is dat je brood op de plank houdt en het/de kind(eren) genoeg liefde kan geven. En die 2 dingen gaan ons zeker weten lukken!!!

Ik laat jullie nog wel weten of ik blijf posten of even een pauze inlas. Aangezien we de eerste tijd onze aandacht niet teveel willen richten op het aantellen post ik misschien een tijdje niet, al weet ik wel dat ik deze groep met momenten dan erg zal gaan missen :frowning: :-

:-
Jen

@jensie wrote:

pfff sorry meiden voor wéér een ego-bericht… :oops: het is niet leuk meer hoe druk ik het de laatste tijd heb, nauwelijks nog kans om te posten… ben aan het twijfelen of ik niet even stop met posten hier en dan een keer terugkom als ik weer wat meer tijd heb. Ga binnenkort ook op mijn werk vragen of ik niet 1 dagje minder kan werken in de week. 32 uur is wel heel erg veel…

Verder hebben wij er nog over nagedacht of het niet beter voor ons is als we het bij 1 kindje houden… We hebben allebei het verlangen wel ontzettend naar een tweede maar je hoort de laatste tijd zoveel negatiefs in het nieuws over die hele kredietcrisis in Amerika en hoeveel invloed dat op de hele wereld gaat hebben. En daarbij, als ik zoveel uren in de week moet werken heb ik het al druk met 1 kind dus met 2 wordt het nog veel drukker… We merken het ook aan ons ‘klus-leven’ :wink: het wordt tijd dat we daar wat meer aandacht aan besteden. Na veel nadenken hebben we evengoed besloten om voor een tweede kindje te gaan, alleen vestigen we de aandacht nu meer op het genieten van het vrijen dan aan het ‘kindje maken’. En ik ga dus proberen minder te werken zodat het allemaal wat beter te behappen is en ik Elynn (en straks hopelijk ook een 2e kindje) iets vaker thuis heb. En we vertrouwen onszelf en elkaar erop dat we het wel kunnen redden ook als het financieel wat krapper gaat worden. We hebben al zoveel meegemaakt samen, we komen er wel doorheen! Het belangrijkste is dat je brood op de plank houdt en het/de kind(eren) genoeg liefde kan geven. En die 2 dingen gaan ons zeker weten lukken!!!

Ik laat jullie nog wel weten of ik blijf posten of even een pauze inlas. Aangezien we de eerste tijd onze aandacht niet teveel willen richten op het aantellen post ik misschien een tijdje niet, al weet ik wel dat ik deze groep met momenten dan erg zal gaan missen :frowning: :-

:-
Jen

meid ik ben vorig jaar november ook begonnen met 32 uur werken dacht dat ik dat wel zou aan kunnen na 5 maanden was het echt teveel en ben ik 20 uur gaan werken gelukkig was dat bij ons geen probleem ik deed klantenservice. Ik ging met die 12 uur 250,- per maand achteruit.Ok je hebt wat minder op financieel gebied maar hier zijn andere dingen belangrijker. Als je er straks onderdoor gaat heb je niks.

Ik hoop dat het op jou werk ook zo makkelijk kan ,ik begrijp helemaal hoe je je voelt.Veel serkte meid !!

Jensie: Probeer inderdaad gewoon lekker van elkaar te genieten…En jullie redden het vast wel met 2 kinderen, zoals je al zegt eten en veel liefde is het belangrijkst…en dat komt helemaal goed bij jullie, dat weet ik zeker!!

En ik snap ook heel goed dat 32 uur wel veel is…hoop dat je minder kan gaan werken bij dit berdijf…en wieweet kom je uiteindelijk ook een veel leukere ban tegen!!

Jensie. :hug: Jullie gaan het vast wel redden hoor! Sterkte met je werk.

@Dragon. Normaal is mijn onderdruk ook rond de 60 maar nu dus best een stuk lager. Ik voel me er verder ook prima bij. Ik neem gewoon af en toe een dropje.

Mijn buik is nog steeds aan het groeien. :mrgreen: Ik voel me echt al huge.

Volgens mijn dagboekje leert de kleine deze week lachen omdat de reflexen in zijn (of haar) gezichtje aan het ontwikkelen zijn. Vriendlief moet van mij dus iedere avond een mop vertellen voor het slapengaan. :lol:

Verder heb ik het gevoel dat ik mijn energie weer een beetje aan het terugkrijgen ben. Ik ben druk aan het naaien enzo. Dat is wel lekker, want ik heb nog genoeg te doen. :mrgreen:

@Pupke wrote:

Gefelicteerd Anke!

Wij zijn vanochtend weer op controle geweest bij de VK. Alles was goed. Mijn bloeddruk was erg laag 50-90 vandaar dat ik me dus af en toe een beetje flauw voel en op tijd moet eten, maar dat is verder alleen maar goed.

Mijn baarmoeder stak wel dubbel zover boven het schaambot uit dan gebruikelijk is met 3 maanden maar gezien mijn kleine postuur vond ze dat niet erg verwonderlijk. De kleine heeft in ieder geval genoeg ruimte daar binnen. :lol:

Het hartje voor het eerst horen kloppen en het klonk heel goed en snel. :mrgreen: Super allemaal dus!!

We kunnen nu ook een afspraak gaan maken voor de 20 weken echo. Dat wordt helemaal spannend. :dance: :dance: :dance:

Dan bedoel je dus 90/50? anders kan je onderdruk niet lager zijn dan 60 :wink:

Leuk he zo’n dagboek. Ik houd er ook eentje bij. Welke heb jij? Ik heb het 9mnd dagboek van Marianne Amelink. Maar heb intussen al weer een leukere gezien :oops:

Onderdruk was gister 50 en normaal dus 60, dat bedoel ik. :mrgreen: Schrijfwijze is inderdaad 90 over 50 dan…Ik ben daar niet zo goed in. Mijn vader heeft zo’n professionele meter en dan is hij altijd 60. Dat is ook best laag maar nu dus nog een stuk lager, daar stond ik wel van te kijken. Maar het is inderdaad alleen maar goed voor de baby.

Ik heb van mijn zus een klein klappertje gekregen waarin bij elke dag iets bij staat. Je kan er dan zelf ook iets bijschrijven en stickertjes bij plakken. Bij bijvoorbeeld de eerste echo en gister dus dat ik voor het eerst het hartje heb gehoord. Ik schrijf niet elke dag wat, maar best vaak. Ik weet niet meer precies van wie het is maar mijn zus heeft er stad en land voor afgelopen omdat het nergens meer te krijgen was. Het wordt zo wel een leuk naslagwerkje.

Ik heb thuis ook mijn eigen spullen bloeddrukmeter, stethoscoop, suikerapp.

Bloeddruk meten doe ik nog altijd op de hand, dit om dat die elektrische meters niet altijd betrouwbaar zijn (veel mensen vergeten de na 6mnd steeds te eiken)

Ook in het ziekenhuis hield ik het bij mijn eigen pomp kunsten :slight_smile:

Maar dan moet je natuurlijk wel weten hoe het moet en wat je moet horen :wink:

Dus ik doe hier zo tijd tot tijd een check up bij vrienden :slight_smile:

En als je je best wel goed voelt bij zo’n bloeddruk dan is er niets aan de hand.

Een vriendin van mij viel steeds flauw, dat is een teken dat het niet bij je hoort maar anders lekker niets aan doen :slight_smile:

Het negen maanden dagboek dat ik heb gaat steeds van week tot week. Dus gelukkig niet elke dag want dat zou ik straal vergeten :oops:

Maar inderdaad het is erg leuk om het terug te lezen, ook lijkt het me erg leuk om het als kind zijnde over een tig jaar tekrijgen en te lezen hoe je moeder haar zwangerschap heeft beleeft :slight_smile:

Ja, ik schrijf het ook op de manier alsof ik het aan mijn kindje schrijf. Dus ik heb het echt over mama en papa. En ik schrijf niet altijd over hoe ik me voel maar ook gewoon als we iets leuks hebben gedaan, dan heeft de kleine straks ook een beetje een idee wat we toen allemaal deden.

Maar niet iedere dag heb ik iets te melden. Dus dan schrijf ik niks en soms is het maar ook 1 of 2 zinnetjes (veel meer ruimte is er ook niet).

Voel je al wat minder misselijk? Ik heb echt het gevoel dat ik me weer beter ga voelen, het HCG is bij mij ook alweer aan het dalen dus daardoor voel ik me waarschijnlijk beter. Meer energie enzo.

En flauwvallen…dat heb ik nog nooit gedaan. 1x keer bijna, maar toen had ik ook een stukje van mijn vinger afgesneden. :oops:

ben ongesteld geworden, zal m’n banner aanpassen en Mandala pb-en: op naar de volgende ronde!

Ja zo schrijf ik het ook :slight_smile:

Nee voel me helaas niet beter,misselijkheid wordt met de dag erger helaas :sick:

Voel me verder heel erg moe en soms wat licht in het hoofd.

Zetpillen die ik van de HA heb gehad helpen niets, donderdag voor het eerst naar de verloskundige en dan zal ik het wel voorleggen.

Biebels: :hug:

Jammer Biebels!! Ik hoop voor je dat de volgende raak is. :thumbup: