Charity, ook ik vind dat je vooral moet blijven schrijven over hoe je je voelt meid. Daar is dit forum toch voor, om lief en leed met elkaar te delen? Ik vind het net als Pupke heel erg om te lezen dat je liever niet meer zwanger zou willen zijn, maar het is wel zoals jij je voelt en daar kan niemand hier iets aan veranderen. Je hebt het enige dat je kunt doen inmiddels gedaan, professionele hulp zoeken.
Ik hoop dat je je er snel beter bij gaat voelen en het weer fijn vindt op zwanger te zijn!
Ellen, fijn om te horen dat alles goed gaat joh! Lekker!
Squirrel, spannend joh, een eerste echo! Weet je al wanneer je mag?
Het ging mij gewoon net iets te ver. Ik snap best dat het af en toe niet vol te houden is, en vind het helemaal niet erg om te lezen dat iemand af en toe een baaldag heeft. Maar zeggen dat je niet meer zwanger wilt zijn gaat mij gewoon iets te ver. Dan zijn van die dingen die je best eens mag denken maar die ik te hard vind om hardop uit te spreken. Zeker bij een groepje mensen die elkaar die toch nog niet zo goed kent.
Charity je mag best je gevoelens spuien. Maar besef wel dat je erg gezegend bent met een gezonde dochter, en een tweede spruit die heel goed groeit in jou. Er zijn mensen die dolgraag zwanger wil raken en daar jaren op moeten wachten of waarbij het misschien wel nooit lukt.
Ik hoop dat de huisarts je verder kan helpen. Ik las in een andere topic dat je weer bij je ouders in bent getrokken. Dat lijkt me ook geen ideale situatie. Hoop dat jullie er samen uit gaan komen. Voor je vriend is het ook allemaal nieuw, en helaas kan hij het niet af en toe van je overnemen. Probeer lief te zijn voor elkaar. Samen een avondje naar de film, of een lekkere feelgood film kijken op de bank.
Probeer die negatieve gedachten om te buigen in positieve. Er zijn zoveel leuke dingen om naar uit te kijken en om mee bezig te zijn. :-*
Anke, jammer dat de test negatief was. :hug:
Hoi hoi,
Echo gehad en alles is goed!!! :dance: Ze kon het met gewone echo niet goed zien, moest hard drukken achter schaambeen, zagen het heel even, dus om het goed te zien heeft ze inwendige echo gedaan. Dit deed gelukkig geen pijn!!
En ja hoor toen zagen we een bewegend fummeltje, met 2benen, 2 armen, ennnn een kloppend hartje :inlove: Het zag er allemaal goed uit!! We hebben een foto met het beebje er helemaal op, van hoofd tot stuit is het 3,2 cm en we hebben foto van de 2 voetjes, deze zijn 0,6cm. Onvoorstelbaar zo klein en alles er al op!! We zijn zo blij en kunnen het nu echt geloven dat het echt zo is…
Ben wel 3 dagen korter zwanger dan onze eigen berekening, nu 9 weken en 6 dagen en 4 maart uitgerekend!! Mooie datum, want dan zijn we 4 jaar en 4 maanden samen :lol:
Nou zodra ik de foto’s op computer heb staan, zal ik ze in het showforum plaatsen!!
Super Ellen!!! Echt heel leuk! :dance:
Ik kijk ook zo uit naar de Echo maar moet nog 2 weekjes wachten.
Lijkt me heel fijn om te zien dat alles goed groeit.
Charity: Hoe is het met je? Lees dat op andere topic hier dat je bij je ouders bent gaan wonen?? Voor tijdelijk of zijn jullie uit elkaar? Hoop dat jullie er samen uitkomen!! :hug:
Ellen, dat zou inderdaad een mooie datum zijn dan! Leuk! En ik ben benieuwd naar je foto’s!!!
Pupke, wat gaat het hard he…nog 2 weekjes en dan heb jij de eerste echo al! Wat super!
Ellen, wat lekker dat je de bevestiging van een goede zwangerschap hebt gekregen vandaag :dance: :dance:
Hebben jullie al bedacht hoe jullie de opa’s en oma’s op de hoogte gaan brengen van het goede nieuws?
Anke, een negatieve test zegt toch nog niks nu?
We duimen voor de zekerheid gewoon nog even door hoor
Ja gaat inderdaad hard. Ik sta er er ook van te kijken. Mijn vriend zij, ja we moeten nog 9 maanden wachten op de baby. Nee zei ik, a.s. vrijdag (dan ben ik 8 weken) is het nog maar 7 maanden. :shock:
Dus het gaat best hard. Maar ik zal wel blij zijn als ik de echo heb gehad. Op de een of andere manier vind ik het ook nog heel eng. Ben bang dat er misschien iets mis is, iets niet groeit of gestopt is met groeien. Als de echo goed is ben ik denk ik heel erg opgelucht.
Dan gaan we het ook aan vrienden vertellen. Ben wel blij dat mijn ouders en zus enzo het weten, dat scheelt al heel veel. Mijn vriend heeft niet altijd zin om over kleertjes, lakentjes, en andere babyuitzet te praten. Dat kan ik nu prima bij mijn zus en moeder kwijt, dat is wel fijn. (en gezellig!)
Heb gister al wel 3 tricot-lapjes gekocht om 2 zwangerschapsshirts en een jurkje te maken (was in de aanbieding op de markt), en heb van het weekend een heel lief babypakje gemaakt. :inlove:
Dus aan de ene kant ben ik nog wel angstig, aan de andere kant ben ik al wel aan de baby-uitzet begonnen. :lol: Gek mens ben ik! :lol:
Hoe is het bij jou. Beetje van je vakantie aan het genieten?
Hahaha, kan me voorstellen hoor. Je bent natuurlijk enorm blij dat er een wondertje in je groeit en wilt alvast alles in orde maken, maar aan de andere kant is er toch een beetje angst dat er nog iets fout kan gaan. Is volgens mij heel normaal hoor, zolang de positieve gedachten maar overheersen! :mrgreen:
Hmm, nog niet helemaal. Vanmiddag met papa kijken bij een hospice in Nijkerk voor straks als hij het allemaal niet meer aankan in zijn eentje thuis. Maar dat is eigenlijk nog het enige dat ik moet, de rest van mn vakantie besteed ik hopelijk alleen aan mezelf :mrgreen:
Sproetje: We willen het de opa’s en oma’s vertellen door de echo foto te geven in een lijstje…
Bij mijn ouders ga ik er dan bij zeggen, jullie hebben altijd foto’s van je kleinkinderen bij je als je op vakantie gaat, dus nu wij op vakantie gaan laat ik deze maar bij jullie…dan kan ze nog denken dat het een foto van ons is, omdat ze daar laatst om vroeg, omdat ze degene die ze van ons had stuk was gevallen en gescheurd!! En dan ziet ze dus in ene die echo foto!! :inlove:
En me schoonouders een kado geven is niet zo raar, want zijn vader is jarig geweest in vakantie, komen vandaag thuis en vrijdag is hun trouwdag, gaan er donderdagavond heen, dus die zullen niet raar kijken als we met een kadootje aan komen…alleen wel wat er in zit :lol:
Dus ben heel benieuwd naar alle reacties!!! Jullie horen het van me…
@ 111. Dat zijn minder leuke dingen om te doen. Maar wel fijn als je straks alles goed geregeld hebt. Dat is weer een zorg minder.
Morgen wordt het ook weer lekkerder weer, dus ideaal om van je vakantie te gaan genieten.
@ Ellen. Leuk he om het nu aan iedereen te vertellen. Bij ons weten alleen de ouders en zus en broer het maar we kijken er wel naar uit om het ook aan de rest van de familie en vrienden te vertellen. Zo leuk om iedereen blij te maken. :inlove:
@Pupke wrote:
Het ging mij gewoon net iets te ver. Ik snap best dat het af en toe niet vol te houden is, en vind het helemaal niet erg om te lezen dat iemand af en toe een baaldag heeft. Maar zeggen dat je niet meer zwanger wilt zijn gaat mij gewoon iets te ver. Dan zijn van die dingen die je best eens mag denken maar die ik te hard vind om hardop uit te spreken. Zeker bij een groepje mensen die elkaar die toch nog niet zo goed kent.
Charity je mag best je gevoelens spuien. Maar besef wel dat je erg gezegend bent met een gezonde dochter, en een tweede spruit die heel goed groeit in jou. Er zijn mensen die dolgraag zwanger wil raken en daar jaren op moeten wachten of waarbij het misschien wel nooit lukt.
Ik hoop dat de huisarts je verder kan helpen. Ik las in een andere topic dat je weer bij je ouders in bent getrokken. Dat lijkt me ook geen ideale situatie. Hoop dat jullie er samen uit gaan komen. Voor je vriend is het ook allemaal nieuw, en helaas kan hij het niet af en toe van je overnemen. Probeer lief te zijn voor elkaar. Samen een avondje naar de film, of een lekkere feelgood film kijken op de bank.
Probeer die negatieve gedachten om te buigen in positieve. Er zijn zoveel leuke dingen om naar uit te kijken en om mee bezig te zijn. :-*
Anke, jammer dat de test negatief was. :hug:
ja pupke dat is allemaal heel makkelijk te zeggen maar als je die gevoelens hebt kan je die niet zomaar ombuigen als je dat wil.
Dan zouden al die mensen die een depressie hebben wel heel makkelijk er van af komen en zijn die jaren therapie ook niet nodig sorry maar vind het erg naief om er zo over te praten.
Ik zeg ook niet dat ik het kindje niet wil maar ik wil de zwangerschap niet meer die gevoelens die ik heb die gedachten die ik heb die komen allemaal door de hormonen. sommige mensen zitten op een roze wolk andere mensen totaal niet.
Ik snap dat het moeilijk is voor jou net als dat het voor mij moeilijk is als ik lees of hoor dat anderen zo blij zijn met hun zwangerschap en zich zo goed en geweldig voelen dat doet mij ook pijn.
Dan kan ik toch ook niet zeggen dat hun dat ook maar niet meer moeten zeggen.
Ik ben weer samen met mijn vriend ik heb een paniek aanval gehad en daarna zijn we naar de huisarts gegaan ik kan nu geen medicijnen krijgen dat mag pas na 20 weken.
Charity, zeg maar lekker wat je wilt dan. Ik zal :silenced:
Zullen we er nu over ophouden.
Goed dat je het weer hebt bijgelegd met je vriend. :thumbup:
Nou nou dames, kom ik even bijlezen, zie ik dit :snooty: :naughty:
Ik begrijp jullie allebei zó goed! Ik zou er alles voor geven om nu zwanger te mogen zijn, maar ik weet ook hoe ontzettend naar het spugen is. Er blijft een schim van je over, je hebt totaal geen energie (en die had je toch al niet, want alles gaat naar dat kleintje in je buik). En dan ook nog die hormonen erbij… Echt Charity, ik voel met je mee.
Ik zou het fijn vinden als we hier gewoon onze gevoelens konden spuien, en dat kan dus beide kanten op. De één kan emoties uiten, de ander kan daardoor gevoelens krijgen en die uiten. Toch? :-* voor iedereen!
Mijn excuses dat ik hier niet meer zo vaak ben. Ik ben nog steeds geabonneerd op dit topic, en zal dus ook wel degelijk bijlezen. Ik probeer het lijstje zo goed mogelijk bij te houden (pben graag!), totdat iemand het van me over neemt! Hier gaat alles verder prima, mijn vakantie zit er bijna op. Volgende week maandag ga ik weer aan het werk, en heb ik dus nóg minder tijd…
Anke, hoe is het bij jou?
Nog steeds geen :twisted: :twisted: ??
En Marlous, jij bent de volgende met naderende nod.
Heb jij al enig idee?
Hier weinig te melden. Ik verwacht morgen mijn ei, maar heb nog niet echt slijm voorbij zien komen. Dus we wachten het af en houden verder ons schemaatje aan :mrgreen:
@Charity: veel sterkte meid. En ik hoop dat je hier blijft schrijven en dat het een beetje oplucht. Nog even volhouden, het wordt vast beter. :thumbup: :thumbup:
Heeft iemand wel eens het boek van Kluun gelezen: help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt? Manlief heeft het gisteren gekocht en we hebben blauw gelegen van het lachen. Het moet natuurlijk wel jouw humor zijn, want ik kan me voorstellen dat niet iedereen hiervan houdt. Maar wij vinden het erg grappig!
En één van vuistregels: ga niet in discussie met een zwangere vrouw! :dance: :dance:
Tja heb ik al wat gemerkt…ja, aan manlief :shock:
Die is er op het moment meer mee bezig dan ik (“voel je al iets???”)
Wel erg schattig hoor. :inlove: :inlove:
Ik heb gisteren wel wat buikpijn gehad (scherpe steken) maar ik heb echt geen flauw idee of er wat gebeurd of niet.
Vorige maand was ik er van overtuigd dat ik zwanger was en dat was dus echt een gevalletje ‘mind over body’. kortom allemaal verbeelding.
We gaan het volgende week wel beleven!
@pupke: goh dat jij zo handig bent met naald en draad! Ik hoef er niet aan te beginnen, maar net als Biebels doe ik wel aan scrappen. Ik ben pas net begonnen maar met een eventuele kleine kan ik me dus helemaal uitleven.
Ben nu bezig met een fotoboek van China, daar zijn we vorig jaar heen geweest.
@Biebels: ik dacht al, ik hoor maar niks! Maar ik zie dat ik op het lijstje sta, hartstikke goed! Helaas heb ik geen Photoshop, dus ik kan het lijstje niet van je overnemen…
Nou meiden ik ga snel weer aan het werk
Jeetje wat stuur ik altijd lange berichten :oops:
Hallo,
Hier nog geen :twisted: :twisted: , maar ze komen wel hoor. Vanochtend nog een test gedaan (had er nog eentje liggen) en ook die was weer negatief.
Ik schipper met m’n banner dan ook steeds heen en weer met een cyclus tussen 28 en 30 dagen.
Anke
Onderstaande is weer aangepast naar 30 dagen, want overtijd zien staan vind ik erg vervelend.
@Marlous79 wrote:
Nou meiden ik ga snel weer aan het werk
Jeetje wat stuur ik altijd lange berichten :oops:
Nou Marlous, dat geeft toch niet :mrgreen: , goed voor de pagina vulling. Volgens mij had ik je nog niet welkom geheten… daarom alsnog: WELKOM in ons gezellige kluppie (waar dus soms ook hard gediscussieerd wordt, zoals je al hebt gemerkt). Alles kan hier besproken worden.

Anyway… hier zet sinds gisteren de MK ook goed door.

@Anke wrote:
Hallo,
Hier nog geen :twisted: :twisted: , maar ze komen wel hoor. Vanochtend nog een test gedaan (had er nog eentje liggen) en ook die was weer negatief.
Ik schipper met m’n banner dan ook steeds heen en weer met een cyclus tussen 28 en 30 dagen.
Anke
Onderstaande is weer aangepast naar 30 dagen, want overtijd zien staan vind ik erg vervelend.
:hug: :hug: 't Is niet leuk…
Balen Anke!
@ Marlous. Scrappen ja dat is helemaal hot. Hier in het dorp is er zelfs een winkel helemaal aan scrappen gewijd. Vindt het er wel grappig uitzien, maar niks voor mij. Ik hou overigens wel weer van fotograferen.
Dat boek van Kluun willen wij ook nog lezen. Maarre is dat niet handiger om je man te laten lezen als je zwanger bent. Ik heb toch wel begrepen dat de zwangere vrouw daarin niet heel erg positief wordt beschreven. :lol: :lol: Straks wil hij niet meer.
Ik heb die andere 2 boeken van hem ook gelezen en er verschrikkelijk bij gehuild. Zo zielig en aangrijpend. Maar ik heb ook van mensen gehoord die het verschrikkelijk vinden hoe hij schrijft.
Maar ik houd ervan en wil dat boek zeker nog gaan lezen. Mmm, misschien koop ik hem vandaag wel. Alhoewel, de meisje uit de boekwinkel hier in de straat kennen mij tegenwoordig wel (kom er iedere dag om mijn pakketjes op de post te doen). Misschien wacht ik nog even tot wij de echo hebben gehad. :?
@ ICL. Hoop dat de MK snel over is. Lijkt me zo naar. :hug:
@ Biebels. Leef jij ook nog?? Dacht al dat je op vakantie was ofzo.
Lekker weer vandaag!! Nog meer mensen die vandaag de BBQ gaan aansteken. :drool: