Hoe denken jullie trouwens over de test om te kijken of het kindje syndroom van down heeft?? Ga jullie die uitvoeren? Wij hebben besloten om het niet te doen, zowieso omdat we het dan even goed niet weg willen laten halen, en het blijkt dat bij mensen onder de 25 jaar de testen nog niet goed kunnen uitwijzen of je kindje het wel of niet heeft, na die test heb je dan namelijk nog 40% kans dat ze het niet hebben kunnen opsporen,maar het kindje het dus wel heeft.
Hoewel ik boven de 35 ben, wil ik geen prenatale screening. Mochten wij een down kindje krijgen, dan is het welkom. Natuurlijk, het is niet wat je wenst, maar het zou ons kind zijn en uit liefde geboren en dus welkom!! DUS!
Hoe denken jullie trouwens over de test om te kijken of het kindje syndroom van down heeft?? Ga jullie die uitvoeren? Wij hebben besloten om het niet te doen, zowieso omdat we het dan even goed niet weg willen laten halen, en het blijkt dat bij mensen onder de 25 jaar de testen nog niet goed kunnen uitwijzen of je kindje het wel of niet heeft, na die test heb je dan namelijk nog 40% kans dat ze het niet hebben kunnen opsporen,maar het kindje het dus wel heeft.
Hoewel ik boven de 35 ben, wil ik geen pre-natale screening. Mochten wij een down kindje krijgen, dan is het welkom. Natuurlijk, het is niet wat je wenst, maar het zou ons kind zijn en uit liefde geboren en dus welkom!! DUS!
Wij laten het niet doen omdat we nog jong zijn en omdat het een kans berekening is dus je hebt nooit zekerheid. Wat heeft het dan voor nut om te weten dat je er meer kans op hebt straks word het geboren heeft ie het toch niet of anders om. Nee wij laten het niet doen. De broer van mijn vriend is geestelijk gehandicapt maar niet aangeboren dus ook geen verhoogd risico voor ons.( heeft vroeger hersenvlies ontsteking gehad)
Wij hebben ook niets laten onderzoeken, vonden we niet nodig (om dezelfde redenen als hierboven al genoemd werden).
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zitten er aan een vlokkentest wel risico’s. Maar je moet volgens mij ook tot de risicogroep behoren wil je de tests vergoed krijgen. Anders mag je het zelf betalen (niet dat dát me tegen zou houden als we het wel nodig vonden ;))
Uiteraard wil ik wel de 20 weken echo… maar dat zal niet zo’n probleem worden, aangezien ik bij de gyn onder controle moet i.v.m. de keizersnede bij Nynke!
bij Yuri hebben we ook geen extra screening laten doen. Ik had ook zo iets van tja wat zegt nu die kansberekening nou werkelijk. Eigenlijk wordt je er nog onzekerder van…Toen hadden wij nog geen 20 wkn echo en kreeg ik er alleen 1 met 29 wkn voor de groei.
Bij een tweede zwangerschap ga ik ook groei echo’s afdwingen, yuri was 8.5 pond bij zijn geboorte…en dat uit mijn kleine lijf…ging net wel/niet zeg maar…
Is het bij jullie ook zo lekker weer? Hier schijnt eindelijk de zon. We hebben net een stukje fietst en het was ineens warm :shock:
Ik wil ook geen extra testen. Het komt zoals het komt, we zien het wel.
Waarom ze denken dat ik een tweeling krijg?? Nou het komt in de familie voor , maar alleen 1-eiige en dat is niet erfelijk. Ja, ze vinden gewoon bij me passen denk ik. Ik ben dan ook echt een moedertje die wel wat drukte aan kan.
Het lijkt ons super leuk maar met 1 kloppend hartje zijn we ook al heel erg blij. Ik verwacht het dus ook niet.
De 20 weken is toch standaard?
8,5 pond, dat is veel…mijn kleine lijf kan dat denk ik ook niet aan. Ik was klein bij mijn geboorte (ha, ha dat ben ik nu nog steeds met mijn 1.55), maar mijn vriend was ook iets van 9 pond en is lang. Ik hoop niet dat ik zo’n peuter moet baren. Pff
8,5 pond, dat is veel…mijn kleine lijf kan dat denk ik ook niet aan. Ik was klein bij mijn geboorte (ha, ha dat ben ik nu nog steeds met mijn 1.55), maar mijn vriend was ook iets van 9 pond en is lang. Ik hoop niet dat ik zo’n peuter moet baren. Pff
Ik heb wel eens gehoord dat een kind ongeveer hetzelfde geboortegewicht en dezelfde lengte krijgt als zijn/haar ouders. Dit ging bij ons dan ook niet op. Arno was bij de geboorte 5 1/2 pond en ik was ongeveer een pondje meer. Beide waren we 49 cm lang. De verloskundige zei tegen mij een week voor de uitgerekende datum dat ons kind ongeveer 6 1/2 a 7 pond zou worden en maximaal een 51 cm lang. Tja, dat bleek toch even iets anders; Nynke was 8 1/2 pond en 54 cm. Ben op zich niet klein (1m73) maar kreeg haar er niet uit. Na een uur was ze nog geen mm verder gekomen. Bleek dan weer de komen door de AAA ligging (sterrekijkertje).
haha, ik ben 1.65 maar had echt de hulp nodig van een vaccuum…maar dat kwam ook doordat hij de navelstreng om zijn nek had waardoor hij werd tegen gehouden bij iedere perswee…
Wij staan hier voor een nieuw raadsel…Het WKZ belde over Yuri zijn labuitslagen en nu blijkt voedselpakket positief te zijn in de allergietest. De grap is dat de top 8 van standaard allergenen allemaal negatief zijn…Dus ook tarwe, ei, soya en melk :think: Die toch echt positief waren in de huidtest. Maar de huidtesten schijnen betrouwbaarder te zijn dan de bloedtesten en omdat hij deze stoffen niet krijgt ivm zijn dieet kan het een vals negatieve score zijn. Maar goed er is dus iets waar hij allergisch voor is de vraag is alleen WAT?? Nog meer erbij… :?
Jeetje Sandra wat vervelend! En inderdaad een raadsel wat het dan is waarvoor Yuri allergisch is. Hopelijk komen jullie er snel achter.
Ik zou ook wel eens een dieet op maat willen mbt mijn spastische darm. Want ik kan er ook de vinger nog niet opleggen wat ik nu wel en niet kan eten. Ik hou het maar op zoveel mogelijk volkorenbrood, weinig ui en kruiden etc. Veel water drinken en weinig koolzuur.
Helaas blijft dat ook nog steeds een raadsel :think:
Gelukkig gaat het al een tijd wat beter, maar gisteren lag ik dus met een harde buik op de bank.
Balen he sproetje zo’n spastische darm. Ben ook eens bij een dietiste geweest maar eerlijk gezegd werd ik daar niet veel wijzer van…
Het is hier ook een hele tijd goed gegaan maar nu de laatste paar maanden is het weer bal…
Zit zo verstopt dat ik echt niet zonder laxeermiddel kan…pff en het is zo :sick:
Zo de badkamer is ook weer gesopt :dance:
Morgen weer werken, toch best lekker zo’n extra dagje vrij in de week 8) Normaal werk ik 4 dagen van ma tm vrij maar vandaag had ik geen oppas voor Yuri aangezien opa en oma op vakantie zijn en de dinsdag oma dag is.
Maar het is aftellen vrijdag VAKANTIE heerlijk!!! :dance:
Shoppen was erg geslaagd…met name voor Yuri :roll: Heb voor hem twee nieuwe mexx spijkerbroeken gekocht en een esprit tshirt in de uitverkoop. En sokken bij de hennes.
Ter afsluiting geluncht bij de mac donalds. :mrgreen:
Weten jullie na hoelang de innesteling kan plaatsvinden. Had net een beetje dikke bruine slijm. Weet niet precies wat het is. Heb ook een beetje raar gevoel in mijn buik. Nogsteeds verschrikkelijk pijn in mijn borsten. Ik ben er eigenlijk nogsteeds van overtuigd dat het raak is, maar maak me nu wel zorgen. Als dit mijn ongi is dan zou ik een cyclus van 24 dagen hebben, begrijp er niks van :think:
Die pijn in mijn borsten is zeker geen ongi pijn. Dat voelt heel anders en dit heb ik dus al sinds vorige week maandag.
Volgens mij zou het nog om een innesteling kunnen gaan hoor zonnetje01. Geloof dat dat zou betekenen dat je over een dag of 4 a 5 zou kunnen testen… (maar door alle verschillende meningen en dingen die je erover leest, weet ik het niet zeker. Wacht het anders even af of het doorzet.)
Uiteraard wil ik wel de 20 weken echo… maar dat zal niet zo’n probleem worden, aangezien ik bij de gyn onder controle moet i.v.m. de keizersnede bij Nynke!
breekt ff in
ICL; 20 weken echo is tegenwoordig standaard en wordt ook standaard door ziekenfonds vergoed
zonnetje; wow geloof dat ik hier even wat vaker moet komen lezen :inlove: dat bruinige slijm klinkt positief… gok zelf dat het morgen zo weer over kan zijn… enne, nog even volhouden he om niet te testen!!! doe zondagmiddag maar :mrgreen:
Jeetje Sandra wat vervelend! En inderdaad een raadsel wat het dan is waarvoor Yuri allergisch is. Hopelijk komen jullie er snel achter.
Ik zou ook wel eens een dieet op maat willen mbt mijn spastische darm. Want ik kan er ook de vinger nog niet opleggen wat ik nu wel en niet kan eten. Ik hou het maar op zoveel mogelijk volkorenbrood, weinig ui en kruiden etc. Veel water drinken en weinig koolzuur.
Helaas blijft dat ook nog steeds een raadsel :think:
Gelukkig gaat het al een tijd wat beter, maar gisteren lag ik dus met een harde buik op de bank.
Ik ben even aant denken een vrien din van mij is bij iemand geweest homeopatisch die doen dan een test om te kijken waar je allergies voor bent je moet dan op je rug gaan liggen en hij heeft dan flesjes met producten erin die hij op je buik legt je moet je arm strekken hij zet dan heel weinig druk op je arm en als je arm dan meteen naar onder zakt ben je allergische voor als je arm niet zakt dan ben je er niet allergische voor.
Je moet erin geloven ze heeft een dieet gekregen en het gaat nu veeeel beter. Mijn vriend heeft het ook laten doen hij gelooft er niet zo in maar het werkte wel zegt ie. Ik weet alleen even de naam niet meer het is een heel rare en moeilijk naam.
Verder eigenlijk weinig verandering. Verlies nogsteeds slijm en het wordt iets roder dus waarschijnlijk zet het wel door helaas. Vindt het alleen heel erg raar dat ik dan zo’n last van mijn borsten heb. Hopen maar dat dit een klein beetje was.
Ennuh Amy, als het nog nodig mocht zijn om te testen dan doe ik dat zondagavond als we bij jullie vandaan komen, hihihihi.
Meiden ik voel me zo rot ik ben constant misselijk ben constant moe heb last van verstopping en iedereen zegt maar dat het erbij hoort
Ik heb vanmiddag mijn moeder gebeld om Charity te komen halen omdat ik het niet aan kon
Ik kan niks hebben voel me zo ellendig en suf.
Ik word om alles kwaad Ik kan niet meer tuurlijk is het om een goede reden maar dat maakt het niet minder erg ik barst in huilen uit als ik alleen ben…