Ellen84 Begint nu wel spannend te worden…zou het / zou het niet? Wel een grappig verhaal over het stekkertje…
Pupke Geniet van je vakantie!!!
Bon Hij is leuk je banner
111 Ik had het verhaal van je vader even gemist…sorry. Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen. Hoe lang moet hij op de uitslag wachten?
Dragon jij ook al een andere baan? Hoe lang heb je bij deze gewerkt? Succes alvast met de nieuwe start!
Squirrel je nieuwe baan…hoe bedoel je precies autorisaties en zo? Je zegt dat je al een paar weken thuis zit, is dat omdat je vorige baan al eerder is gestopt?
Marisca Al :evil: in aantocht? Of nog alles rustig?
Fijn weekend allemaal, ik zal hier weinig zijn…feestje van mijn schoonouders vanavond…en nog druk met de voorbereidingen! Ook na het feestje meehelpen met opruimen (maar ik betwijfel of ik het volhoudt tot 1 uur)
sproetje ik zou me geen zorgen maken mijn HA zegt altijd dat een test wel vals negatief kan aangeven maar niet vals positief.
Sproetje, misschien moet je 't laten checken bij de ha?
Wel vaag hoor!
Mandala, als het goed is een week. Morgen gaan we bij hem op bezoek in het ziekenhuis en hopelijk krijg ik daar even een zaalarts te spreken. Kan ik zelf even het eea navragen want mn papsie is niet altijd even duidelijk en vraagt niet door. Heb zelf nog wat vragen en daar kan hij mij geen antwoord op geven.
@Sproetje: Jemig meid dat is even raar kijken een negatieve test.
Ik zou een digitale test van Clearblue kopen en dan morgen ochtend misschien nog een keer testen? Die testen zijn wel wat duurder maar wel heel betrouwbaar.
Heb je nu getest met een test die je via internet besteld had??
@Mandala: Ik had in april gesoliciteerd naar een andere baan en ben daar aangenomen. Maar omdat ik opzeg termijn had van drie maanden ga ik 30 juni pas aan de slag bij mijn nieuwe werkgever.
Ik heb ruim 6 jaar in het ziekenhuis gewerkt waar ik nu ben weg gegaan.
@Jensie: :hug: ondanks dat je er rekening meehoud is het toch een teleurstelling. Begrijp het helemaal want hier was het precies het zelfde.
Blijf positief en ik zal dat je in de volgende ronde wel een mooie test in handen hebt
@Pupke: Heerlijk zo’n vakantie! Geniet ervan. Hier moeten we nog 6 weken wachten voordat we mogen en hopelijk gaan we natuurlijk met zijn drieetjes :inlove:
@111: je eerste menst afwachten na het stoppen ,met de pil is inderdaad erg spannend, zal het wel of zal het niet??? ik zal voor jullie :thumbup: :thumbdown:
@Ellen84: Heel herkenbaar zo iets Mijn schoonvader heeft zuks met zijn pc gehad.
Die deed het op de een van de andere dag in eens niets meer. Hij alles proberen maar niets.
Helpdesk van de pc fabrikant gebelt en die vroeg nog “meneer zit de stekker er in?” Mijn schoonvader zei dat heb ik gecontroleerd.
Pc fabrikant wist het ook niet en zou zo spoedig mogelijk iemand sturen.
Komt mijn schoonvader weer thuis na wandeling met de hond, ziet hij mijn schoonmoeder achter de pc zitten die het doet!
Hij het verhaal vertellen en zij lachen, want hij had naar de verkeerde stekker gekeken. Schoonmoeder had stofgezogen en de stekker er uit gehaalt. Mijn schoonvader had niet goed gekeken maar is wel een halve dag met die PC en helpdesk bezig geweest :mrgreen:
Mannen soms!
Hier zijn we flink aan de klus mede ook omdat we absoluut geen zin hebben om naa de gyn. te gaan, dus ik hoop zo dat het deze ronde raak is
Wisten jullie trouwens dat slechts 8 tot 10% van de vrouwen meteen na de eerste ronde zwanger is??
Volgens de gyn op mijn werk komt dat niet vaak voor, wilde bijna tegen hem zeggen dat hij dan maar eens goed hier moest komen kijken
Sproetje: Wat raar zeg nu een negatieve test…zou toch nog een duurdere test doen of had je dat nu ook al? En anders even langs de HA.
Jensie: Zijn de :evil: of zal je toch te vroeg getest hebben?
111: Sterkte met je vader…hoop dat de uitslag mee zal vallen!!
Dragon: Ik wist inderdaad dat de kans op zwangerschap na de eerste ronde weinig kans was…maar als ik hier kijk…dan is het toch al heel wat!!
Dus hoop dat de rest van de meiden ook geluk hebben!!
Hier vanaf gisteren de oppas gehad van me twee neefjes, de één wordt in augustus 2 en de ander was vandaag 5 geworden. Erg gezellig!! Zijn net weer weg. Door me zus en zwager opgehaald en zijn nu op vakantie naar Spanje met de auto!! Dat ik ze weg zag gaan…dacht ik oh ik wil ook!! Maar ja nog even wachten want wij gaan in augustus denk ik. Tenminste heb dan vakantie, en hoop dat me vriend het ook rustig heeft op het werk!! Daar ligt het even aan of we weg kunnen, heeft eigen bedrijf.
Hier verder alles nog rustig…ook nog geen gevoel dat ongi komt, heb ik meestal wel. Wel soms wat misselijk, vooral 's ochtends, maar ja dat kan ook komen omdat ik dan moet eten, haha!! Naja nog even geduld en dan zullen we het weten…of wel of niet???
Vanavond weer voetbal…wij gaan kijken in de kroeg!! Dus zal wel gezellig worden.
Hey meiden
Sproetje ben wel benieuwd hoe het nu is !!!
We zijn al bezig met de namen we hebben nu voor een meisje.
Noëmi
Angie-Fay
voor een jongen
Joëll
Noëll
Waar zou jullie voorkeur naar gaan?
Voor een meisje vind ik het mooist:
Angie-Fay
Voor een jonge
Noell (die hebben wij ook op lijste staan )
Kunnen jullie er een beetje uitkomen? Want jullie hadden qua namen toch een hele andere smaak
Name verzinnen vind ik zo leuk, ik heb al een hele lijst en we zijn niet eens zwanger
Ja het begint nu langzaam ik heb al een lijst met iets van 50 namen en daar kwamen deze uit die we beide mooi vinden.
Ik had eigenlijk:
Luna-Fay of Noa-Fay maar die vind mijn vriend niet mooi. Hij is helemaal gek van Angie en ik van Fay zodoende Angie-Fay ik houd niet van korte namen maar een korte dubbele naam vind ik weer wel mooi.De roepnaam blijft trouwens wel Angie-Fay
Joëll had ik al eens opgeschreven heeft hij overheen gekeken nu vond hij hem wel mooi en Noëll ook al heet een meisje hier in de buurt ook zo maar dat maakt me niet uit.
En Noëmi vind ik ook wel speciaal en hij ook wel wat me wel verbaasde haha.
Ik ben ook al lang met namen beig hij niet maar nu moet ie hahaha
Noemi (hoe krijg je die puntje op de e?) vindt ik ook erg mooi hoor!.
Wij zijn het hier inmiddels over een naam uit, een meisje gaat zeker Sanne-Fleur heten, maar een naam voor een jonge is hier echt een ramp.
Nou hebben we gelukkig nog heeeeel lang de tijd om daar over na te denken
Mijn vriend begon gisteren in eens over wie we willen als voogden voor onze beeb mocht er wat gebeuren :eh: (bij gelovige heet dat peter of meter)
Ik vind namen al erg moeilijk maar dat lijkt met helemaal wat :think:
Als je voor je de E intoets eerst met shift aanhalingstekens doet dan krijg je de puntjes.
ik vind dubbele namen ook mooi.
Sanne-Fleur spreekt ook vloeiend en mooi !!
Ik wil alleen graag een engelse naam omdat Charity ook engels is en ook lang dus dit moet ook een iets lange naam worden. En ook beetje apart want dat is Charity ook haha wat een eisen he !!
de peetoom weten we wel maar peettante niet ik heb bij Charity allebij van mijn familie en is het nu dus lastig om weer iemand van mijn familie te kiezen we hebben bijna geen contact met veel familie van mijn kant.
peetoom word de broer van mijn vriend mijn vriend is ook peetoom van zijn zoontje.
Van Charity is mijn browr peetoom en mijn nichtje peettante
Een Engelse naam bij de naam van je dochtertje is inderdaat wel het mooist.
Sanne vinden we allebei heel erg mooi en Fleur is de naam van het dochterje van vrienden en die is zeer speciaal voor ons dus vandaar dat het Sanne-Fleur wordt.
Net geschekt en die naam komt nauwelijks voor in NL dus is nog leuk ook.
Mijn broertje wordt het zeker niet want die leeft nog erg vrij en onbevangen dus dat wil ik liever niet.
Onze ouders vinden we te oud en de broer + vriendin van mijn vriend wordt het ook niet omdat we hun manier van leven en opvoeden niet bij die van ons vinden passen, haha volgens mij gaat het nog moeilijker worden dan het verzinnen van namen
Misschien kunnen jullie hier nog wat mee? http://www.babybytes.nl/namen/herkomst/jongens/Engelse/1
Ons overbuurmeisje heet Naomi vind je dat we dan de naam Noëmi niet zouden moeten pakken omdat het zo op elkaar lijkt?
We zien ze wekelijks.
Pfff jah dat is dan lastig zeg bij jullie peettante en peetoom maar denk dat dat niet hetzelfde is als bij jullie.
bij ons zijn peetoom en peettante niet de voogd. die moet je nog apart aanstellen bij ons.
Ik zou Noëmi gewoon doen ondanks dat het buurmeisje ook zo heet.
Jullie vinden die naam mooi en er zijn nog zat meisjes die de naam ook hebben
Het zou natuurlijk zonde zijn de jullie dit bevoorbeeld de mooiste naam zouden vinden maar het niet doet omdat het meisje aan de overkant ook zo heet.
Ik zou het dus gewoon doen En mocht je ooit gaan verhuizen dan heb je het probleem niet meer hahaha
Wij hebben inderdaad geen peter of meter,maar echt een voogd.
Iemand die dus de zorg van het kind opzich neemt mocht er met onze beide wat gebeuren.
Zij nemen de kinderen dan in huis en voeden het op als of het hun eigen kinderen zijn.
Wat is de rol van peter en meter bij jullie dan? Aangezien de meter en peter niet bij elkaar leven??
Tjah vroeguh was het wel dat die voor je zouden zorgen maar niet wettelijk vastgesteld.
Nu moeten hun het petekindje wat extra verwennen ze worden ook pas benoemd bij het doopsel.
de voogd moet ik voor charity ook nog aanstellen ik heb namelijk alleen voogdij .
maar dat wil ik samen doen als we ook een voogd kiezen voor het tweede kindje.
Voor voogd is het inderdaad wel makkelijker om te doen als de 2e er ook is. en het is goedkoper aangezien je het dan in een keer kan later vast leggen en het daarna niet weer hoeft te veranderen omdat de 2e er ook is.
En een notaris is tegenwoordig behoorlijk duur :?
De voogd die wij kiezen moet ook evt een 2e of 3e (ja we zouden er graag 3 willen) kind erbij willen aangezien we niet willen dat de kinderen uit elkaar gehaalt worden mocht er iets gebeuren.
Ja dat snap ik dat zou ik ook niet willen.
We hadden laatst in een boekje gelezen als ik mijn vriend als voogd van Charity zou aanstellen dat we dan ook haar zijn achternaam kunnen geven.Ze heeft nu de achternaam van haar vader en als ik met mijn vriend ga trouwen(als de tweede ook kan lopen) dan zou het natuurlijk fijner zijn als ze dezelfde achtenaam zou hebben.
Maar ik zou dan natuurlijk ook een voogd willen aanstellen voor als ons samen iets gebeurd weet niet of dat dan ook kan.
@charity wrote:
Ja dat snap ik dat zou ik ook niet willen.
We hadden laatst in een boekje gelezen als ik mijn vriend als voogd van Charity zou aanstellen dat we dan ook haar zijn achternaam kunnen geven.Ze heeft nu de achternaam van haar vader en als ik met mijn vriend ga trouwen(als de tweede ook kan lopen) dan zou het natuurlijk fijner zijn als ze dezelfde achtenaam zou hebben.
Maar ik zou dan natuurlijk ook een voogd willen aanstellen voor als ons samen iets gebeurd weet niet of dat dan ook kan.
je kan je dochter inderdaad de achternaam van je vriend geven, maar heeft je vriend charity erkent? Zoja dan wordt het een stuk ingewikkelder omdat hij dan toestemming moet geven voor de verandering van haar achternaam.
Is ze niet door hem erkent dat dan is het een stuk makkelijker.
Je kan bij de notaris een testement laten maken waarin julie je wensen kunnen laten vast leggen wat er moet gebeuren mocht er met jullie wat gebeuren.
Daarin kun je te kennen geven wie de de volledige voogdij krijgt mocht er iets met jullie gebeuren.
Daarin kun je ook vast laten leggen dat de kinderen ten aller tijden samen moeten blijven.
De rest van de familie van bij de kanten moeten zich hier bij neerleggen, en kunnen het alleen nog proberen ongedaan te maken door een evt rechtzaak.
Vaak loopt dat op niets uit omdat het testement is opgesteld toen de ouders nog bekwaamd waren en dit hun wensen waren.
Mijn ex heeft haar wel erkent maar geen voogdij .
dit staat op de site van postbus 51 :
De gezamenlijke voogden kunnen de rechter vragen om de achternaam van het kind te wijzigen, zodat het kind de achternaam van een van hen krijgt. Bij dit verzoek staat het belang van het kind voorop. Kinderen van 12 jaar en ouder moeten instemmen met het verzoek om naamswijziging. Het verzoek om naamswijziging moet tegelijk met het verzoek om gezamenlijke voogdij worden gedaan
moet nog even navragen hoe het zit als de bio vader het kind heeft erkent.
Dragon, jij schijnt nogal veel te weten op dit vlak: hoe zit het met erkenning door de vader als de ouders niet getrouwd zijn? Matthijs en ik zijn niet getrouwd, maar uiteraard wil hij wel graag ons kind als zijn zoon/dochter zien.
Ik heb al een beetje rondgesnuffeld en zag dat we dan samen moeten laten vastleggen op het stadhuis dat hij het ongeboren vrucht erkend als vader en dat ik hem toestemming moet geven om dat te mogen erkennen? En zodra het kindje dan is geboren, kan hij daarvan aangifte doen. Klopt dit, of zien we belangrijke dingen over het hoofd?
Hij kan inderdaad de ongeboren vrucht erkennen daar moet jij toestemming voor geven je hoeft na de geboorte niks meer te doen dan.
Jij hebt wel alleen voogdij als jullie samen de voogdij willen moeten jullie dat met een formulier bij de kantonrechter aanvragen.Dat kan pas als de kleine geboren is.