Mei-stoppers 2008 deel 2: al 7 zwangeren!!!

@Charity: Dan moet je volgens mij je nieuwe partner wettelijk als voogd aanstellen, maar dan blijft nog altijd je ex partner in beeld dit omdat hij charity erkend heeft en dus daarmee zijn vaderlijke rechten opeist.

Maar inderdaad dit moet je even goed navragen hoor.

@111: Als je niet getrouwd bent moet Mathijs het kind erkennen, dit kan gedaan worden voor dat het kind geboren is. (erkennen van de ongeboren vrucht)

Daar voor moeten jullie inderdaad samen naar het stadhuis, maar informeer altijd even bij de gemeent wat voor eisen zij daar aanstellen.

Jullie zullen daarvoor uitgebreid gescreend worden, de burgelijkstand zal onder andere kijken of jullie niet getrouwd zijn (met een ander dan he), of Mathijs niet onder curatele staat :wink: en de moeder moet inderdaad schriftelijk toestemming geven.

Als Mathijs de ongeboren vrucht erkent heeft dan staat hij ingeschreven als de officiele vader.

Als het kind geboren is kan hij dus het kind aangeven.

Jullie kunnen dan ook meteen samen bepalen welke achternaam het kind gaat dragen.

Bij een event. 2e en jullie zijn nog niet getrouwd, dan kan Mathijs met een schriftelijke toestemming naar het stadhuis om het kind te erkennen.

Bij de eerste moet jij ook in lijven aanwezig zijn, en met een al geschreven toestemming.

Maar ik ben gewoon een verpleegkundige he en jurist :wink:

@dragon wrote:

@Charity: Dan moet je volgens mij je nieuwe partner wettelijk als voogd aanstellen, maar dan blijft nog altijd je ex partner in beeld dit omdat hij charity erkend heeft en dus daarmee zijn vaderlijke rechten opeist.

Maar inderdaad dit moet je even goed navragen hoor.

:wink:

Het is dan ook de bedoeling om mijn vriend wettelijk als voogd aan te stellen nu heb ik alleen voogdij.Als mij nu wat gebeurd gaat Charity naar een pleeggezin en das niet de bedoeling natuurlijk.

Thanx Dragon, globaal gezien had ik dit ook wel zo’n beetje in mn hoofd :mrgreen:

Weet jij of er een termijn is waarop hij het ongeboren vrucht moet erkennen, bijvoorbeeld tussen de 3 en 6 maanden, of kan het vanaf het moment dat een zwangerschap zeker is tot een dag voor de bevalling zeg maar?

Handig hoor, dat jij er wat meer vanaf weet dan ons leken!

Goeiemorgen klussers, knutselaars en knuffers :wink:

Het is nu zeker; ik ga door naar de volgende ronde! De :twisted: zijn vanmorgen al doorgezet! Perfect op tijd :dance: Eigenlijk voel ik me nu heel blij :mrgreen: aangezien ik al 'n negatieve test gekregen heb eergisteren had ik er al op gerekend dat de :twisted: zouden komen, mijn enige onzekerheid was nog of ze ook op tijd zouden komen, dat zou voor mij het teken zijn dat alles nog goed ‘werkt’ en als het vandaag al zou doorzetten zou dat het teken zijn dat ik ook mijn eisprong weer goed heb gevoeld. Nou, voila! Ik werd vanmorgen wakker en voelde gelijk dat 't zover was. Nu ben ik eigenlijk alleen maar opgelucht; mijn cyclus heeft weer gelijk een mooie lengte en ik heb meteen de eerste ronde alweer geovuleerd. Daarbij de voordelen van dat 't de eerste ronde niet al gelijk raak was;

• ik slikte pas 'n paar weken foliumzuur (vanaf na m’n vorige ongi) en het is altijd beter om minimaal 4 weken voor bevruchting foliumzuur te slikken. Dus als ik volgende keer aantel heb ik in ieder geval lang genoeg foliumzuur genomen!
  • we kunnen weer aan de klus :wink: :mrgreen:
  • we hadden allebei een beter gevoel over komende maand dan over afgelopen maand
  • aangezien ik de eerste keer dat ik aantelde ook net pas gestopt was met de pil, en dit na 6 weken misging, zou het wel een zuur bijsmaakje gehad hebben als ik nu zwanger was geweest. Nu heeft mijn lijf even “rust” gekregen na het stoppen met de pil en dat voelt voor mezelf gewoon nog lekkerder aan!

Al die ‘tijdelijke kwaaltjes’ zijn waarschijnlijk toch allemaal van het ontpillen geweest, ik zou het anders echt niet weten :think:

Anywayz, alles werkt prima en we gaan door naar de volgende ronde! Biebels, pas je dit even aan in het lijstje? Ik zie 'm wel weer verschijnen in mijn mailbox! :mrgreen:

:-* Jen

@111 wrote:

Thanx Dragon, globaal gezien had ik dit ook wel zo’n beetje in mn hoofd :mrgreen:

Weet jij of er een termijn is waarop hij het ongeboren vrucht moet erkennen, bijvoorbeeld tussen de 3 en 6 maanden, of kan het vanaf het moment dat een zwangerschap zeker is tot een dag voor de bevalling zeg maar?

Handig hoor, dat jij er wat meer vanaf weet dan ons leken!

vanaf de 12de week kan je het vruchtje erkennen tot wanneer weet ik niet…

Thanx Charity…en ik zeg het nog maar eens: wat is dit forum handig!!! :mrgreen:

Omdat ik nog totaal geen ongi-aankondigende klachten heb, hebben we vanochtend een zwschapstest gedaan - negatief! Maar Matthijs heeft toch wel heel sterk het gevoel dat het raak is, en ik begin nu ook toch wat meer te hopen. Heb nog steeds pijnlijke tepels, voel me nog steeds zweverig, licht misselijk en als ik op mijn onderbuik druk vind ik dat geen fijn gevoel. Geen pijn meer daar, dat is weg, maar 't is gewoon geen fijn gevoel. Wil dan ook de hand wegtrekken. Beetje vaag. We wachten woensdag maar af, als ik toch voor een ander iets naar de ha moet…

Duimen maar dat mn ongi uitblijft!

Jensie jammer dat de :twisted: duivels hebben doorgezet maar wel fijn dat je z’n regelmatige cyclus hebt.

111 jammer dat hij nog negatief was. ik heb 3 dagen voor mijn NOD negatief getest en 1 dag ervoor positief dus het kan nog !! IK duim voor je mee en wacht tot het woensdag is.

Yep, maar we wachten rustig af. Zal morgen wel even de CB digital halen. Heb nu getest met die van de DA (huismerk), misschien zit daar nog verschil in. Maar dan wil ik zowieso pas woensdag testenals Matthijs en ik het uithouden :mrgreen:

Jensie, jammer dat het heeft doorgezet. Maar inderdaad weet je nu wel weer waar je aan toe bent. Ik ga in ieder geval voor je duimen dat de volgende ronde wel raak is!

111 dat is dus nog steeds spannend voor jou!! :pray: :pray:

@charity wrote:

111 jammer dat hij nog negatief was. ik heb 3 dagen voor mijn NOD negatief getest en 1 dag ervoor positief dus het kan nog !! IK duim voor je mee en wacht tot het woensdag is.

Wauw, in 2 dagen tijd al van negatief naar positief?? Ik wist niet dat dat kon!

:-* Jen

@jensie: Uiteraard jammer dat het niet raak was, maar zoals je nu zelf zegt je hebt wel duidelijkheid en kun je weet met frisse moet vreder.

@111: Zoals charity al zij kan het vanaf je 12e week.

Er zit aan het erkennen van je kind geen limiet. Mathijs zou het bewijze van spreken ook kunnen erkennen als de beeb inmiddels 12 is :wink:

Maar dan kan hij het niet bij de geboorte aangeven, dat zou jij dan moeten doen :wink:

Nee jullie hebben inprenciepe nu 2 opties, Mathijs kan de ongeboren vrucht erkennen en kan dan bij de geboorte de beeb aangeven.

Of jullie doen dat pas bij de geboorte tijdens het aangeven van de beeb, maar daar moet jij dan ook bij aanwezig zijn.

Mijn lijkt optie 1 het handigst :smiley:

En ik blijf natuurlijk :pray: dat het raak is :smiley:

Ik ben zometeen niet op het forum vinden, want wij gaan zometeen even heerlijk naar de sauna :mrgreen:

tot vanavond!

Jensie: Wat jammer zeg…maar gelukkig wel een regelmatige cyclus!! Daar was ik de vorige maand ook al blij om…nu nog even afwachten voor mij, heb nog niet het gevoel ongi te worden, vorige maand was ik de avond voor m’n NOD ongi, dat zou dus nu vanavond zijn!! Ik ben echt heel erg benieuwd, maar kan me nog inhouden…heb gewoon geen test in huis gehaald, haha!!

111: Spannend voor jou, jammer dat e nu negatief was…maar dat kan natuurlijk nog veranderen!! :pray:

Dragon: Veel plezier in de sauna…even lekker ontspannen!!

Goed dat jullie het hier hebben over het kindje aangeven als je niet getrouwd bent…dat is bij ons namelijk ook van toepassing!! Ik wist het wel een beetje, want mijn zus is ook niet getrouwd en heb er toen wel wat over gehoord toen hun de 1ste kregen. Bij een tweede is het anders toch? Dan hoef je niet van te voren heen?

Hihi Dragon, we kiezen inderdaad voor optie 1 :mrgreen:

Ellen, jaja, 't blijft spannend en merk dat ik het nu zelf ook begin te hopen. Maar niet teveel, want anders is het zo’n teleurstellingals mn ongi toch nog komt. :wink:

Hoi meiden,

Wat hebben jullie veel geschreven!!!

Ik heb helaas een teleurstellend bericht.

Het is hier gisteren misgegaan. Ben “iets” verloren en heb nu al twee dagen enorm veel krampen/bloed(prop)verlies etc. (sorry voor het onsmakelijke, maar het is al na etenstijd :silenced: )

Ben er behoorlijk beduusd onder geweest, maar ik kan me nu wel weer richten op de volgende ronde.

Geen idee hoe ik nu mijn nod moet bepalen. Zaterdag dan als “1e menstruatiedag” tellen??

Nou ja… flink balen hier dus! :cry:

Sproetje: Oh wat naar zeg…sterkte!! Lijkt me echt niet leuk om dat mee te maken…helemaal omdat je toch het idee had dat het raak was en dan verlies je het weer.

Nou probeer toch positief te blijven en hopen dat het de volgende ronde beter gaat!!!

Dank je Ellen.

Maar bij jou begint nu een spannende tijd zo te zien.

Ik ga in ieder geval niet meer zo vroeg testen denk ik. (hoewel ik dat tegen de tijd dat het weer zo ver mocht zijn toch niet kan laten, ha ha)

Nu zou ik het evengoed wel gemerkt hebben, omdat het duidelijk geen gewone ongi is, maar je verheugt je er zo op en dan gaat het alsnog mis.

Pff… :frowning:

Hopelijk hebben we binnenkort meer geluk…

Ahhh neeee, Sproetje meid! Wat ontzettend naar! :hug: :hug: :hug:

Kan het geen innesteling zijn geweest?

Nee, ik heb nu zoveel bloedverlies gehad dat dat echt geen optie meer is.

Wij gaan het de komende ronde weer proberen. Jeetje, wat duurt een cyclus eigenlijk lang he…

Hoe is het bij jou? Las dat je een test hebt gedaan.

Spannend zolang er nog geen ongi te bekennen is :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Hey daar ben ik weer, we hebben het heerlijk gehad alleen ben ik behoorlijk verbrand door het heerlijke zonnetje :S

En in eens ben ik tot mijn verbazing 3 zwangeren tegen gekomen, normaal zie ik ze nooit daar en nu lijkt alles en iedereen in eens zwanger te zijn :think:

@Sproetje: Wat een ontzettend naar bericht :hug: kan me voorstellen dat het een behoorlijke domper is :hug:

Hopelijk kunnen jullie het een plaatsje geven.

@Ellen: Bij een eventuele 2e hoeft de moeder inderdaad niet meer mee en kan de vader gewoon aangifte van geboorte doen.

Dit is voor mij een rede waarom ik niet te vroeg wil testen, als je bijvoorbeeld niet voor NOD zou testen dan zou je er nooit achter komen dat je zwanger bent geweest en gewoon denken dat het bij je ongi hoort.

Daarom raden bijna alle artsen het af om voor je NOD te testen.

Dit gebeurt bij heel veel vrouwen, maar het is en blijft een behoorlijke domper.

sproetje wat jammer meid veel sterkte en ik hoop dat het snel weer raak mag zijn en goed blijft gaan !!!

Sproetje: Hier inderdaad nu even spannend!! Heb nog geen ongi gevoel, maar ook geen zwanger gevoel, haha. Dus kan nog alle kanten op!!