Mei-stoppers 2008 deel 2: al 7 zwangeren!!!

Sproetje wat een rotbericht zeg…het klonk zo veelbelovend! En ja, een cyclus duurt eigenlijk best wel lang, als het niet gelukt is…weer zoveel dagen wachten tot je misschien wel die positieve test in handen hebt! Sterkte!

Mijn cyclus was altijd precies 25 dagen (gebruikte sinds zwangerschap van mijn dochter geen pil meer, maar kon de klok erop gelijk zetten wanneer ik ongi moest worden). 25 dagen is relatief kort, en ja, als je zwanger wilt worden is dat best fijn, maar als je dat niet wilt is dat minder prettig.

Sproetje: wat naar voor jullie! :hug: Ik hoop dat het snel weer raak is :wink: en ja…zo’n cyclus duurt dan lang!!!

ellen84 en 111:spannend daar bij jullie? Wanneer gaan jullie testen?? Ik zou niet kunnen wachten denk ik!! Mijn ongi kwam vorige maand 4 dagen eerder dan ik had verwacht, dus ik heb die spannende dagen eigenlijk helemaal niet gehad…

Jensie: veel succes in de volgende ronde! :slight_smile: En is toch ook wel fijn om te weten dat alles gewoon nog werkt.

Dragon: ik ga bij een verzekeringsmaatschappij werken (polisbeheer). Omdat het een heel groot bedrijf is, duurt het even voordat alle inlogcodes etc. werken, en dus kan ik pas 2 juli beginnen. En ik zie ook overal zwangere mensen (bij de kapper, in de super…) volgens mij let ik er gewoon meer op.

:mrgreen:

Sproetje, :hug: :hug: :hug: wat erg dat het mis is gegaan :cry:

Je cylcus duurt voor je gevoel inderdaad heeeeeeeeeeel erg lang als je door gaat naar de volgende ronde.

Vooral als je een lange cyclus hebt, ik ben blij dat mijn “groene” dagen er weer aankomen :slight_smile:

Ellen: Dat had ik ook geen zwangerschap gevoel maar ook niet het gevoel dat ik ongi ging worden.

Heel vreemd want voor dat ik aan de pil ging werd ik bijna een week van te voren echt al ziek voordat ik mijn ongi had.

Helaas was ik opeens van de een op de andere dag ongi zonder voortekenen hier van.

Geeft wel aan hoe je lichaam je voor de gek kan houden.

Hoop zo :pray: dat het bij jullie lekker weg blijft!!!

Squirrel:
Klinkt leuk je nieuwe baan! Ook wel weer spannend.

We zitten nu in de zelfde situatie, ik heb helemaal een beetje het gevoel in me buik, dat is had toen ik voor het eerst naar de middelbare school ging… zenuwen en spanning dus…

En volgens mij let je er inderdaad onbewust op, in de sauna zag ik ze dus in het restaurant waren de gene die naast ons zat uitgebreid aan het roddelen over een vriending die zwanger was en sinsdien behoorlijk aan het zeuren was (mag tot hopen dat mijn vriendinen zuks niet doen).

Alles lijkt alleen maar te bestaan uit baby,baby en nog eens baby’s erg leuk natuurlijk maar niet zo goed voor de rammelende eistoken :smiley:

Squirrel: Als ik niet ongi wordt gaan we woensdag testen denk ik. Vorige maand hoefde ik ook niet te wachten omdat het toen al de avond voor NOD kwam…heb ik toch liever hoor als je dan toch niet zwanger bent, weet je meteen waar je aan toe bent. Heb nu toch wel beetje het gevoel dat het komt…ik hoop natuurlijk van niet!! :pray: :pray:

Al die zwangere om je heen, ja het lijken er opeens wel heel veel. Op me werk ook, ik heb de afgelopen week gehoord dat er 5 zwanger zijn!! :o Niet van mijn groep, maar wel mensen die ik ken!!

Sproetje sht wat balen meis! :hug: :hug: Ik weet precies wat het is, toen wij voor de eerste wilden gaan kreeg ik aanvankelijk meteen de maand na het stoppen met de pil een positieve test maar dat is met 6 weken ook misgegaan. Ik had ook heftige buikkrampen en veel bloedverlies. Maar het bloedde zo hevig dat ik het vruchtje niet eruit kon herkennen (voor zover dat uberhaupt kan in zo’n vroeg stadium). Mag ik je 1 tip geven: hou voor julliezelf een afscheidsritueeltje, dat helpt heel goed met het afsluiten/afscheid nemen. Wij dachten toen in eerste instantie dat we 't zonder zoiets ook wel afgesloten kregen maar 1 maand later merkte ik pas dat 't toch nog steeds ergens knaagde. Ik had al een klein knuffeltje gekocht toen ik net de posi-test had gekregen. We hebben toen een mandje voor dat knuffeltje gekocht en een witte hartvormige heliumballon. We hebben toen in een natuurgebied, op een voor ons speciale plek, het mandje met knuffeltje begraven en de hartballon (waar we ons “vaarwel” opgezet hebben) opgelaten. Het was een mooi afscheid en pas daarna hebben we het goed kunnen afsluiten. Want ookal is het dan nog zo vroeg misgegaan, het doet toch pijn…

Wel nog ef een opstekertje voor je: (misschien weet je het zelf ook al maar toch, het doet vaak goed om te weten of nog eens te horen) als het 1 keer is misgegaan wil dat nog niet zeggen dat de geen zwangerschap kan uitdragen, een miskraam komt heel vaak voor. Na onze miskraam zijn we in 3 “probeermaanden” aangeteld en toen is alles goed gegaan, voor jullie zal het vast ook goed gaan volgende keer! :thumbup:

In ieder geval voor nu veel sterkte meid :hug: :hug:

Ellen ik :pray: met je mee!!

Over zwangere buiken; hoe herkenbaar, ik zie ze inderdaad ook ooooveral!!! :inlove: Zelfs als het een beginnend buikje is, het is net alsof ik er een radar voor heb, hahahaha :wink: :lol:

Een voordeel van mijn buik; ik heb nog steeds een buikje “overgehouden” van de zwangerschap van Elynn, ik heb 'm gewoonweg niet helemaal weggetraind gekregen in die tijd… Maar als ik straks weer aantel kan ik al met 4 weken met buikbanden gaan lopen, iedereen ziet dan meteen dat ik zwanger ben (al foetel ik dan een beetje door gezichtsbedrog te creëren als het gaat om de duur van de zwangerschap :wink: ) whoaahahahaa :lol: Handig!!

Over de cyclus; ik ben heel blij met mijn lengte cyclus (afelopen keer dus 31 dagen) maar het is inderdaad wel balen als je moet wachten want dan duurt ie laaaannngg…

:-
Jen

Dank je jensie…ik ben nu toch wel zenuwachtig!! Heb helemaal kriebels in me buik, vandaag vrij, dus zal wel lange dag worden, haha!! Morgen drukke dag dus dan zal ik er wel wat minder bij stil staan!!

Bij mij is vandaag dan toch de misselijkheid toegeslagen Blehhhhhh

Ja ik herken die zenuwen helemaal hoor Ellen! Als je echt niet voor woensdag wil testen, nodig vandaag en morgen dan maar geen nieuwsgierige vriendin uit op de koffie, want als je dan ook nog je zenuwen hebt zal ze je zo overtuigd hebben om toch maar alvast te testen! :wink: (ik heb er ervaring mee :mrgreen: )

:-*

Oh bah Charity!! Hoop dat het niet al te erg wordt voor je!

Ellen84 zeker als je vrij bent…heb je alle tijd om te denken, voelen, etc en zenuwachtig te worden…

ik :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: alvast voor je!!!

Charity misselijk…heel erg of bij vlagen? Vervelend voor je!!

Hoop dat dat hier nog (even) wegblijft. Heb het wel als ik meteen 's ochtends al te actief ben, maar dat is helaas nodig met 3 meiden die op tijd op school moeten staan.

Sabrina Bij Elynn heb ik dat niet gehad, maar ja lijkt me erg vervelend! :sick: (maar het is voor 't goede doel dus da’s dan wel weer okee! :wink: :mrgreen: )

:-* Jen

Jensie ik zal daar geen last van hebben, want niemand bij ons weet dat we gestopt zijn!!haha. Alleen 1 iemand van de chat van Kok die ik nu ook live ken, omdat ze hier in de buurt woont en we vorige week hadden afgesproken.

Ellen dat scheelt weer! :thumbup: :mrgreen:

Sabrina ef een goed weetje voor je; wist je dat je minder risico hebt op een miskraam als je misselijk bent in de eerste periode van de zwangerschap?? Dat is geen fabeltje, het is echt waar! Heeft te maken met de hormoonhuishouding in je lijf.

Andere zwangeren die niet misselijk zijn, ben niet bang; dit wil niet zeggen dat je een groot risico op een mk hebt als je niet misselijk bent hoor! Ik was bijvoorbeeld helemaal niet misselijk bij de zwangerschap van Elynn en toch is alles prima gegaan! Je hebt alleen nog minder risico als je in die eerste periode misselijk bent.

:-*

Hoi meiden,

Het voelt wel raar om de draad weer op te pakken alsof er niets gebeurd is. Had niet verwacht dat het me toch aardig van mijn stuk zou brengen. Omdat het nog zo pril was. (en ik behoorlijk nuchter ben ingesteld)

Jensie, het doet me dus wel goed om jou berichtje te lezen. Had jij nog contact gehad met je HA of dat niet. En hoe lang duurde het?

Zou je mijn gegevens willen aanpassen in het lijstje??

Ik verwacht dat mijn volgende NOD ongeveer 24 juli zal zijn.

Ellen, hoe is het bij jou???

En hoe was je blind date :wink: Wel grappig dat je zo via kok dan iemand ontmoet bij jou in de buurt.

Charity, jammer van de misselijkheid.

Maar volgens het bericht van Jensie wel een goed teken :wink:

Hopelijk zakt het binnenkort weer!

Sproetje: Hier veel zenuwen, haha, dus vandaag het huis maar lekker poetsen om bezig te zijn!! :lol:

De blind date was erg gezellig, waren naar de bios geweest!! Was inderdaad wel heel toevallig dat ze bij mij in de buurt woont, en zelfs maar 500 m hier vandaan!!

Zijn er hier trouwens ook mensen die op de chat zitten af en toe of op msn?

Ellen ik zat net nog op de chat, er zat toevallig ook een Ellen op (die niet reageerde) was jij dat toevallig?? :think: :wink: :mrgreen: ( mijn alias was “butterfly” :vlinder: )

Sproetje nee ik heb geen contact gehad met de ha maar ik heb wel een echo gehad in het zkh. Maar als ik jou was zou ik de ha evengoed even bellen en de situatie uitleggen, je zal misschien even een echo krijgen om te kijken of alles goed is “schoongespoeld”. Het is niet de bedoeling dat er iets achterblijft wat misschien kan gaan ontsteken of zo snap je? Meestal hoef je je daar niet druk om te maken hoor, maar gewoon voor alle zekerheid is altijd beter lijkt me.

Ik zal je in het kort proberen te vertellen hoe het bij ons ging;

We zijn in november 2005 voor het eerst gestopt met de pil. 14 december 2005 kreeg ik de eerste positieve test en ik was natuurlijk helemaal in de 7e hemel dat het al zo snel raak was. Maar toen we 27 december terugreden van mijn moeder (kerst daar gevierd) kreeg ik ineens erge buikpijn in de auto. Het werd steeds erger en Bas belde de vk en vroeg om een echo voor mij. Ze deden in eerste instantie moeilijk omdat ik nog geen bloedverlies had en de zwschap nog maar zo pril was. Maar uiteindelijk kreeg ik er toch een, ik zou 1,5 uur daarna terecht kunnen in het zkh. We reden verder, naar huis, en toen ik thuis aankwam voelde ik dat ik bloed aan het verliezen was. Het was erg veel en ik was al erg bang dat het voorbij zou zijn. Later in het zkh was ook niks meer te zien in de bm, alles was al “leeggespoeld”. :cry: Dat was een schok maar achteraf was ik blij dat ik nog geen vruchtje met kloppend hartje had gezien voordat het misgegaan is… We hebben toen de maand daarna niet “geklust”, om zelf even bij te komen en ook op advies van de gyn van het zkh. Dus in januari konden we niet aantellen. Februari wel weer geprobeerd maar niet raak. In maart werd ik met hoge koorts en een longinfectie opgenomen in het zkh en kreeg antibioticum waardoor we weer niet konder klussen. Daarna nog een paar maandjes moeten proberen maar op 23 juni 2006 kreeg ik dan toch weer een positieve test (geheel onverwacht want de timing was niet optimaal en ik was zeer gespannen tijdens de vruchtbare dagen) en toen bleef alles goed gaan en werd Elynn op 23 februari 2007 geboren!

Nog even 1 tipje; wij hebben (naast ons afscheidsritueeltje) ons “1e kindje” ook in de vlindertuin op kok gezet. Dan geef je het letterlijk een plekje. Ons vlindertje, Djess, zit in tuin 68 . Je kunt een kijkje nemen op:

http://kindjeopkomst.nl/vlindertuin/ritueel.html

Kies “uw vlinder in onze tuin” en je kan dan je eigen vlindertje uitkiezen en een naam en datum erbij zetten (natuurlijk kun je ipv een naam ook zoiets als “onze kleine vlinder” erbij zetten)

Kijk maar of je er iets mee kan.

:-* Jen

Jensie: ja dat was ik, maar was even wat anders gaan doen, omdat er niemand was en wist eigenlijk ook niet dat ik nog aangemeld stond. Jammer dat we elkaar gemist hebben…wieweet de volgende keer!! Ga je altijd met die naam erop?

Rustig dagje hier vandaag…en dat nu ik vrij ben en alles bij kan houden :lol: Hier nog steeds geen ongi :pray: :shifty:

ellen dat is positief dat je nog steeds geen ongi hebt.

sproetje jammer dat het mis is gegaan hopelijk de volgende ronde weer geluk.

hier ook nog steeds geen ongi maar denk wel dat ze er aan komen heb af en toe van die buik pijn dat heb ik altijd als mijn ongi komt.

zo ga even mijn vetnje vermaken en dan ion bed gooien.