Sproetje: Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!
Sproetje bij deze dan de officiële felicitatie;
:: :dance: proficiat met je zwangerschap!!! :dance: :: Ik zei het toch dat het zou meevallen met de reactie van je mannie? :mrgreen:
Sorry effe ego want het is alweer laat geworden dus nu gaan we echt slapen… Vanaf morgen reageer ik weer op iedereen!!
:-* Jen
Hey Sproetje meid van Harte!!! helemaal super voor je!!! Nou het duimen heeft wel geholpen heheheheheehehehehe
Hee bon je hebt nog steeds je cyclusbanner… (of vind je het gewoon interessant om tijdens de zwangerschap te blijven zien hoeveel dagen je overtijd bent? :mrgreen: )
Sproetje en vanmorgen nog een keer getest??? Is het nu echt officieel??
Ben natuurlijk uitermate nieuwsgierig :mrgreen:
Sproetje: GEFELICITEERD!!! … Wie wordt nr. 5!!!
Biebels: mooi dat het heeft doorgezet, nu weet je in iedergeval waar je aan toe bent!
Weet nog niet of ik bv ga geven, ik denk wel dat ik het ga proberen…maar zal me daar wel in gaan verdiepen als ik zwanger ben!
Ik denk trouwens niet dat het deze ronde raak zal zijn, geen idee waarom maar zo’n gevoel heb ik steeds. Helaas duurt het nog wel even voor ik het zeker weet . Had maandag en gisteravond steken vlakboven m’n lies, voelt als eisprong maar is nog een beetje vroeg en kan dat, dat je het een paar dagen voelt??
Moet zo naar m’n sollicitatiegesprek…brrrr, ben best wel nerveus. Is toch altijd spannend!
Meiden, nogmaals bedankt!
Ik ga zaterdag nog een keer met ochtendurine testen en dan mijn banner maar eens aanpassen bij een positief resultaat.
Wij zitten nog wel een beetje te twijfelen wanneer we het onze ouders willen vertellen. Wachten op de echo duurt misschien wel erg lang :roll:
Althans, ik hoor dat je die meestal toch pas rond de 12 weken krijgt.
Ik zou nu precies op vijf weken zitten…
Squirrel, succes met je gesprek!!! :thumbup: :thumbup:
Ik heb mijn dochter ruim anderhalf jaar bv gegeven, idd op het laatst alleen nog avond en ochtend, maar het was genieten: onze momentje samen…
Over een half uurtje naar de HA eindelijk!
Zo…dat zit er weer op…pffff. Best wel een pittig gesprek, duurde een uur!! Heb ook geen idee of ik een kansje maak, dus maar afwachten.
Squirrel… spannend!!
Wanneer verwacht je iets te horen?
Mandala, ga jij bewust eerst via de HA? Ik heb nog geen idee wanneer/wat ik bij wie moet melden.
Ze hebben beloofd dat ik deze week nog bericht krijg, dus hoef gelukkig niet lang in spanning te zitten…
Ik heb ook geen idee, wie, wat, hoe en waar ik zou moeten als ik zwanger zou zijn… :?
@squirrel: Spannend hoor zo’n solicitatie! maar gelukkig krijg je snel bericht. zal hard voor je :thumbup: :thumbdown:
@Sproetje: De eerste echo wordt gedaan als je tussen de 10 a 12 wkn zwanger bent. Dit is een richtlijn want er zijn ook verloskundige praktijken die het soms wat eerder doen.
En zodra je weet dat je zwanger bent kun je meteen een afspraak maken bij een verloskundigepraktijk bij jou in de buurt.
Ze zullen dan vragen hoelang je ongv zwanger denkt te zijn en dan hoor je wannneer je langs mag komen.
Normaal gesproken krijg je je eerste afspraak als je ongv tussen de 6 a 8 wkn zwanger bent (bij de verlosp. bij ons in de buurt pas bij 9 wkn).
Dus ook dit verschild per praktijk
Als je in een klein dorpje woont, dan is er vaak geen verlosp. dan neemt de huisarts die taken waar.
Pffff ik ben me rot aant zoeken naar een zak aardappelen.
Ik dachtbdat je als vrouw zwangerschaps dementie kreeg .
Maar dat mijn vriend er ook last van zou krijgen :wall:
Hij heeft de zak uit de auto gehaald maar hij weet niet meer waar ze zijn, ik heb al,es afgezocht de kelder de garage de keuken zelfs de slaapkamer en douche.
Ik zou het nu niet meer weten hoor :wall: :wall:
Sabrina hahahaha ja dan heb je een a.s. vader die zo betrokken is bij je zwangerschap dat hij zelf ook zwangerschapskwaaltjes krijgt :lol:
Succes met zoeken van de aardappelen! :mrgreen:
Squirrel gelukkig krijg je deze week nog bericht, ik ga ook voor je :thumbup: :thumbdown: :thumbdown:
Sproetje ja je kan inderdaad gelijk als je zwanger bent de vk bellen voor een afspraak.
Nadat ik de eerste keer zwanger geraakt was hebben we 't iedereen meteen verteld. Maar toen kreeg ik met 6 weken een miskraam, mijn moeder heeft het zo aangegrepen dat ze ons vroeg of we 't haar volgende keer pas met 12 weken wilden vertellen omdat dan die miskraamgevoelige periode erop zit. Dat hebben we haar beloofd, maar toen ik een paar maandjes later 7 weken zwanger was van Elynn gingen we met mijn moeder en haar man een paar dagjes kamperen… En ik kon niet meehelpen met het zware werk én ik weigerde een wijntje (wat ik niet snel doe omdat ik meestal samen met mijn moeder een wijntje drink als ik bij haar ben). Dus dat ging opvallen en aangezien ze me al bijna voor a-sociaal aanzag hebben we 't haar toch maar verteld, ze was er evengoed superblij mee! De andere familieleden hebben we 't overigens allebei de keren meteen verteld, maar we hebben dan wel alle familie van tevoren ook verteld dar we zouden gaan proberen zwanger te raken. Deze keer ook dus als ik nu weer aantel zullen we 't de mensen ook meteen vertellen. Mocht het dan onverhoopt nog een keer misgaan dan weten mensen dat ik zwanger geweest ben en kan je ook extra steun krijgen. Maar iedereen pakt het op z’n eigen manier aan.
Zo met Elynn weer eens naar het cb geweest op weeguurtje, ze weegt nu 9850 gram. Dat is goed voor haar leeftijd, ietsje aan de lichte kant maar ze is altijd al wat fijntjes geweest. Ze ziet er prima uit verder en eet/drinkt/plast/poept naar behoren, lachen en grenzen testen doet ze in overvloed :inlove: :inlove: Dus het is een supergezonde dreumes!!
Kmoet weer gaan, oppassen bij m’n zwangere vriendin. Die gaat met d’r vriend samen naar de gyneacoloog even checken of 't vruchtje nu toch weer gegroeid is, de laatste keer was ie niet meer gegroeid dus het is nu best spannend voor haar. Ik pas zolang op d’r 7 jarige zoontje en ander zoontje van 7 maanden.
tot snel!
Halla allemaal,
wat gaat het weer snel!!!
Sproetje: GEFELICITEERD :dance: :dance:
Squirrel: Succes met het wachten op het andere goede nieuws
Biebels: Ook ik ben blij weer iets van te vernemen. “Klaag” gerust, daar zijn we voor toch :hug: Ik weet hoe het kan zijn om lang te wachten in onzekerheid. Toen wij nog aan het proberen waren heb ik ook weleens een cyclus gehad van 52 dagen. Het was ook echt een cyclus en geen mk. Op dat moment was het heel lastig om mijn lijf te begrijpen.
Wat betreft BV kan ik niet meepraten. Ik heb tot tijdens de bevalling getwijfeld, maar kon het na de bevalling gewoonweg niet meer opbrengen. Ik was stuk! Achteraf ben ik wel blij met FV. Mees drinkt prima en groeit geweldig. Dinsdag bij het CB geweest. Hij weegt nu 7150 gram (op de 80 lijn) en is 66,9 cm (over de 100 lijn).
Hij sliep ook na een week of 6 / 7 al door en inmiddels slaapt hij netjes van 23.00 tot 7.30 (ongeveer) :oops:
Ik voel me bevoorrecht met zo’n makkelijk kindje.
Qua werk is het hier allemaal eigenlijk vanzelf gegaan. Na de thuiskomst met Eryk (dus na onze adoptiereis) ben ik ruim 4 maanden met ouderschapsverlof thuis geweest. Na ongeveer een jaar kreeg ik een kans om als zelfstandige te beginnen en die kans heb ik genomen. Dat betekende dat ik kon werken zoveel en wanneer ik wilde. Papa bleef 1 dag in de week thuis en Eryk ging 1 dag per week naar oma. De rest deed ik 's avonds en in het weekend.
Inmiddels zit Eryk op een MKD (medisch kleuterdagverblijf) voor 4 dagen per week. Mees is ingeschreven bij het kinderdagverblijf voor 2 dagen per week en mag 1 dag per week naar oma.
Ik kan het op dit moment zelf echter nog niet voor elkaar krijgen om hem weg te brengen :oops: .
Af en toe past oma op en we zullen zien of ik na onze vakantie wel in staat ben om Mees naar het kdv te brengen. Ik heb absoluut last van scheidingsangst op dit moment .
Nou ik ben benieuwd wat ik bij te lezen heb na onze vakantie. We vertrekken morgen voor een week. Ik :thumbup: :thumbdown: dat er maar een hoop zwanger mogen zijn als we terugkomen. Misschien zijn we dan ook al aan een deel 3 begonnen
Anke
Anke, wat lekker… een weekje ertussen uit.
En dan ook nog je eisprong toch?? :dance:
Ik verlies af en toe een beetje rozig slijm (sorry voor de details), word er wel een beetje onzeker van.
Pff…
Probeer me maar niet gek te laten maken. Maarja, dat valt natuurlijk niet mee als het de eerste keer is :shifty:
Trouwens, wel begrijpelijk toch dat je moeite hebt om je kind achter te laten?! Het is ook weer zo’n andere fase.
Ik heb geen idee hoe het hier geregeld is met verlof. Ga ik zo langzaam maar eens uitzoeken. Maar voorlopig voelt het daar nog een beetje te onzeker voor.
Enneh Charity, ik heb het pak thee in de koelkast gevonden
Dus die mannen doen inderdaad net zo hard mee :lol: :lol:
sproetje wat rot he dat slijm verlies word je inderdaad onzeker van maar het komt echt vaker voor dus maak je niet te druk. Al is dat natuurlijk moeilijk dat snap ik wel.
anke veel plezier op je weekje vakantie !!!
Vanmiddag weer gebeld naar de ha-assistente voor de uitslag van de kweekjes…blijkt er toch een lichte urineweginfectie te zitten dus heb voor 5 dagen capsules gekregen die ik 4x per dag moet nemen. Volgende week weer een plasje inleveren en dan kijken of het over is. Qua timing komt dat goed uit, als ik morgen begin moet ik de laatste dinsdagavond nemen en woensdag heb ik weer een date met de huisarts voor een oortest. Kan het mooi allemaal in één keer en misschien zelfs wel een zwschapstest.
Zag in mn agenda dat ik bij een 24-dagen cyclus (wat ik dus gemiddeld had voordat ik met de pil begon) afgelopen dinsdag mijn NOD had, maar nog steeds geen enkel teken dat het er aan zit te komen. Het blijft nog even spannend dus en volgens de ha-assistente verklaart de infectie mijn pijnlijke tepels ook niet…Zou 't dan toch?
Ik ga een beetje een rare tijd in nu, spanning van een evt zwangerschap maar ook spanning over mn papsie. Is vandaag opgenomen voor een operatie en onderzoek die ze maandag gaan uitvoeren. Ze gaan een stukje darm weghalen en onderzoeken of het gezwel dat ze onlangs hebben gevonden goed- of kwaardaardig is én er wordt een CT-scan gemaakt van zijn borst. Hij is zware longpatient en het gaat helemaal niet goed met hem. Blegh…zo dubbel allemaal.
Ga nu effe tukkie doen, ben helemaal gebroken - zo moe!
En sorry allemaal voor het ellenlange ego berichtje, ik zal 't snel goed maken! :mrgreen:
@Anke: wat heerlijk zo’n weekje er tussen uit! waar gaan jullie heen?
@Sproetje: Ik snap helemaal dat je daar een beetje onzeker van wordt, wat Charity al zei komt dit vaker voor als je net zwanger bent.
Ik heb er nog geen ervaring mee hoor, maar meer vrouwen hebben dit en zijn daar uiteraard ook erg bezorgd over. Ze noemen het innestelingsbloeding (weer zo’n galgje woord )
@111: Wat naar dat het niet zo goed met je vader gaat :hug: juist in deze spannende tijd.
hopelijk komt alles goed voor jullie. ik zal in ieder geval :thumbup: :thumbdown:
@Charity: heb je inmiddels je zak met aardappelen al gevonden :lol: Mijn partner is hier precies het zelfde hoor en kun je nagaan ik ben niet eens zwanger :mrgreen:
Ik heb aan jullie misschien een beetje een vies vraagje :oops:
Ik heb sinds vandaag wat extra afscheiding het is licht wit van kleur en draadig maar zo draadig dat is ik het met mijn vingers probeer te breken dat dit bijna niet lukt?!?
Ook als ik het met een papiertje probeer af te vegen blijft het in mijn vagina hangen zeg maar…
Kunnen dit tekenen zijn van een naderende ovulatie?
Ik heb namelijk wel geleerd dat het dat de afscheiding dat echt doorschijnend is en dat je er draaden van “kunt” maken.
Verder voel ik helemaal niets.
Zijn er hier meiden die dit misschien herkennen?
:oops: Nogmaals sorry voor het vieze praatje :oops:
@dragon wrote:
@Anke: wat heerlijk zo’n weekje er tussen uit! waar gaan jullie heen?
@Sproetje: Ik snap helemaal dat je daar een beetje onzeker van wordt, wat Charity al zei komt dit vaker voor als je net zwanger bent.
Ik heb er nog geen ervaring mee hoor, maar meer vrouwen hebben dit en zijn daar uiteraard ook erg bezorgd over. Ze noemen het innestelingsbloeding (weer zo’n galgje woord)
@111: Wat naar dat het niet zo goed met je vader gaat :hug: juist in deze spannende tijd.
hopelijk komt alles goed voor jullie. ik zal in ieder geval :thumbup: :thumbdown:
@Charity: heb je inmiddels je zak met aardappelen al gevonden :lol: Mijn partner is hier precies het zelfde hoor en kun je nagaan ik ben niet eens zwanger :mrgreen:
Ik heb aan jullie misschien een beetje een vies vraagje :oops:
Ik heb sinds vandaag wat extra afscheiding het is licht wit van kleur en draadig maar zo draadig dat is ik het met mijn vingers probeer te breken dat dit bijna niet lukt?!?
Ook als ik het met een papiertje probeer af te vegen blijft het in mijn vagina hangen zeg maar…
Kunnen dit tekenen zijn van een naderende ovulatie?
Ik heb namelijk wel geleerd dat het dat de afscheiding dat echt doorschijnend is en dat je er draaden van “kunt” maken.
Verder voel ik helemaal niets.
Zijn er hier meiden die dit misschien herkennen?
:oops: Nogmaals sorry voor het vieze praatje :oops:
Ik had dit ook op de dag dat ik mijn ovu zou krijgen die dag en de dag erna geknuffeld en ik ben zwanger de rest van de dagen was het knuffelen echt wat ver te zoeken dus bij mij was het echt mijn ovu !!!
Dus knuffelen geblazen voor julie !!
Aardappelen zijn nog steeds zoek heb er een paar van mijn mams :inlove: .
Mijn vriend is binnen een half uur thuis mag hij gaan zoeken. zal je zien dat ik erover heen heb gekeken haha