Leonie heeft 15 maanden borstvoeding gehad, en ik had eigenlijk nog wel een tijdje door willen gaan. Maar ze had er genoeg van, en dat deed de productie afnemen. Ik heb de eerste maanden voor de borstvoeding moeten vechten (eerst kloven, toen een dubbele borstontsteking, toen spruw, en toen ik weer aan het werk ging moest ik ook nog moeilijk doen om te kunnen kolven…). Maar uiteindelijk ging het gewoon vanzelf, en dat was een genot! Het maakte het gevecht meer dan waard, en ik ga bij een tweede nog harder knokken. Ik ben er nu achter dat Leonie door haar te strakke lipbandje (heb ik zelf ook) nooit goed kon aanhappen. Bij een volgende beeb kijken we eerst even naar het bandje, en laten we dat waarschijnlijk meteen knippen :mrgreen:
Maar goed, als ik eenmaal over borstvoeding begin raak ik niet uitgepraat :shifty:
Baukz: :hug: voor Aula! En hier ook zo’n verwen-papa, die het liefst alles koopt wat los en vast zit. Hij is zelfs al aan het kijken naar een laptop :eh: :lol:
Sproetje: Ik ben ook nieuwsgierig, hahahaa, heb je al getest?
Pupke: aha, ook ondernemers! Wat doen jullie, als ik vragen mag? Johan heeft een automatiseringsbedrijf, en ik zelf ben trouwens ook juf slash ondernemer :mrgreen:
O, ik weet niet meer wie het opmerkte, maar ik ben ook geen fanatieke sporter hoor. Ik heb jaren gedanst, maar ben een jaar voordat ik zwanger werd van Leonie gestopt. Ik kon het hoge niveau niet meer bijbenen (werd oud zeker :lol: ) en vond het niet leuk om op een lager niveau verder te gaan. Nog steeds kriebelt het dansen wel (was een combinatie van klassiek, jazz, streetdance en musical), maar ik heb er nu gewoon geen tijd voor. Ik probeer dagelijks op de WiiFit te staan, maar dat is gisteren al niet gelukt. Daarnaast probeer ik zo vaak mogelijk op de fiets naar mijn werk te gaan, is toch ook bijna een uur beweging per dag.
Ook ik ben een groot voorstander van borstvoeding. En zoals ik het nu voor me zie wil ik dat minimaal 6 maanden maar liever langer 1 a 1,5 jaar geven.
Mijn zus geeft nu al 8 maanden borstvoeding, ik denk dat ze het nu niet lang meer zal volhouden. Maar ik ben super trots op haar dat ze dat al zo lang doet.
@ Dragon. Ik heb weleens zo’n documentaire gezien maar dat was volgens mij op RTL4. Die vrouw gaf nog borstvoeding aan haar dochter van 7, dat ging wel erg ver.
Bibber bibber…
Net de kruidvat test gedaan (2 voor 4,99)
Zie een lichte tweede streep :shock:
Zit dus met een dilemma.
We zouden morgenochtend samen testen…
Vertel ik het nou straks of niet???
Sproetje van goed!!! Een streep is een streep he!
Wil je het echt heel zeker weten dan kun je misschien nog een digitaletest van clearblue halen
Ik wacht nog heel even met je te feliciteren
maar ik zou het gewoon aan je partner vertellen hoor, vertel dat je je nieuwsschierigheid niet meer kon bedwingen
Je kan ook strak nog een 2e test doen samen met hem. Dan zeg je nog niets en is het voor hem nog een totale verassing
Sproetje wauw :mrgreen: wat dragon al zegt: een streep is een streep maar toch wacht ik nog ef met je te feliciteren.
Wb je vriend; ik zou het 'm zeker wel vertellen, gewoon omdat ik weet hoe belangrijk vertrouwen in een relatie is. Je zal z’n vertrouwen meer schaden door 't hem nu (of iig als hij thuiskomt) niet te vertellen dan door 'm te moeten zeggen dat je de test toch zelf gedaan hebt. Hij zal het vast wel begrijpen dat je ongeduldig was hoor! Maar ik zou de “voor alle zekerheid-test” dan wel samen met hem doen en idd misschien een digi-clearblue dan heb je altijd zekerheid… Zie je die tweede streep trouwens wel op de eerste blik of moet je je er helemaal op blindstaren? Want alleen in het laatste geval kan het toch zijn dat hij negatief is… Dat heb ik met de laatste test dus gehad; als je heeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed keek (maar dan bedoel ik ook heeeeeeel goed) dan kon je misschien een streepje zien, maar het zou ook gewoon tussen de oren kunnen zitten, snap je? Alleen in zo’n geval kan je niet helemaal van het resultaat op aan maar in zo’n geval zijn die digitesten dus erg handig…
:-* Jen
Jensie, inmiddels (niet meer geldig dus) is het wel een dikke streep. Maar ik zag al vrij snel “iets” verschijnen. Heb nu alleen nog een kruidvat test en had er voor morgen twee van matcare besteld (voor als ik niet naar de winkel zou durven… :o )
Ik laat de test gewoon aan hem zien als hij thuis komt.
Hij weet hoe nieuwsgierig ik ben en zal het wel begrijpen en dan doen we die andere gewoon alsnog samen inderdaad. Wel jammer dat ik geen digitale heb, maar om daarvoor nou naar de stad te gaan???
sproetje gefeliciteerd !!! :dance: :dance: :dance:
jajajajaj, streep is streep!!! :dance: Ik zou het wel vertellen trouwens, ik zou mijn mond niet eens kunnen houden. Vertel gewoon dat je een verrassing voor hem hebt :mrgreen:
Jaaaa, de volgende zwangere alweer. Gefeliciteerd Sproetje!!!
Sproetje, gefeliciteerd!!! :dance: Het schiet op hier…
Ik heb bij Charity geen borstvoeding gegeven ik was toen te gestresst veel gedoe met mijn ex ect .
Ik heb geen spijt dat ik het niet heb gedaan het enige wat wel is dat ze koemelk allergie heeft maar dat heb ik ook dus had ze misschien zowiso wel gekregen.
Nu wel daarintegen wel borstvoeding geven ik wil het in ieder geval proberen en zie wel hoe het loopt en hoelang het lukt, ik ga in ieder geval informeren wat de mogelijkheden zijn met kolven op het werk etc.
:dance: GEFELICITEERD Sproetje, super!!! :dance:
Sproetje, GEFELICITEERD! Het gaat echt hard hier!
Ik heb zelf nog geen nieuws - plasje is onderzocht, Matthijs heeft gebeld voor de uitslag en het is in ieder geval geen blaasontsteking. Ze hebben nu wat kweekjes gemaakt en morgen tussen de middag mogen we weer bellen om te vragen of er iets uit is gekomen. Matthijs wist niet precies wat ze nou nog gingen testen, in ieder geval niet op een zwangerschap want daar was het volgens de ha-assistent nog te vroeg voor. Wat een sul he, Matthijs van mij, ik had hem dat ook al gezegd, maar toch proberen! :inlove:
Bedankt voor de felicitaties!!
Voelt nog wat onwerkelijk.
Het enige waar ik “last” van heb zijn wat eisprong-achtige steken.
We zijn net lekker uit eten geweest om het te vieren.
Heb het vrijwel direct toen hij binnen kwam verteld.
Wel jammer dat ik niet had gewacht, maar natuurlijk zeer blij met het resultaat. :inlove:
Net de tweede test gedaan, die bleef een stuk lichter.
Dus zaterdagochtend nog een keer (want er zijn nog twee testen onderweg via internet). Hopelijk is ie dan duidelijk positief!
Sproetje,
hier nogmaals GEFELICITEERD!!
lichter…maar een streep is een streep toch, ook al is hij lichter?
Ik snap dat je nog heel terughoudend bent, en nog vaker wilt testen.
Lekker uit eten geweest, super!
@111. Ik had nog niet gereageerd, maar die plaats die jij beschreef, waar je pijn hebt is volgens mij wel je baarmoeder. Ze zijn er bij vorige week met een cameraatje naar binnen gegaan en dat voelde ik ook onder mijn navel, boven mijn schaambeen. Ghi ghi, dus of je voelt je eierstokken rammelen of je bent gewoon hartstikke zwanger. :mrgreen: Zou wel een goeie grap zijn.
Sproetje: geniet er maar even van dat vliegen op je roze wolk, dat is een heerlijk gevoel de hele wereld doet er even niet meer toe. Even over een vorige opmerking over afkolven om te gaan werken. Ik heb de luxe gehad de eerste 11 maanden gewoon thuis te kunnen blijven bij mijn beeb. De 12e en 13e maand kreeg ze alleen nog 's ochtends en 's avonds de borst dus hoefde ik niet te kolven. Ze is wel pas flessen beginnen drinken op 7 maanden dus tot die tijd heb ik altijd zelf moeten voeden, vaak wel 4 x per nacht! Ze slaapt ook pas door sinds 3 maanden dus dat ga je wel voelen.
Moosje: voor de kilo’s hoef ik het gelukkig niet te doen ik ben altijd slank geweest, tijdens mijn zwangerschap maar 12 kilo bij (alleen buik) en na de zwangerschap 5 kilo lichter als ervoor. Ik denk dat dat het probleem is ik HOEF niet te sporten dus gebeurt het ook niet. (LUI :oops: ).
Jensie: oeps, dat is inderdaad schrikken :shock: hopelijk kan je reintegratiecoach (leuk galgjewoord ) nog een paar maanden tijd voor je rekken.
111: goed nieuws, geen blaasontsteking! en nu maar :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Pupke, dat zei de ha-assistent eergisteren ook al… Maar ze zei ook dat buikpijn en zwangerschap een slechte combi is, en dat als de klachten aanhouden en ik inderdaad toch zwanger ben, ik direct wordt onderzocht op een bbz. Buikpijn en een zwangerschap is nooit goed - dat waren letterlijk haar woorden.
Maar voorlopig hou ik het echt op ontpillen hoor, al word ik wel steeds erger misselijk. Vandaag op mn werk voor het eerst het gevoel gehad dat ik wel kon spugen als het gevoel nog iets sterker zou worden. Gelukkig niet gebeurd. Overigens word ik dus niet misselijk van geur van eten of zo, al vond ik mijn dagelijkse beker melk tijdens de lunch niet zo lekker smaken als anders en ook mn bruine harde bol met fricandeau had een andere smaak als ik gewend ben. Hmmm… Oh ja, hahaha, Matthijs is ervan overtuigd dat het ‘raak’ is. Heeft gisteren al op zn werk aangegeven dat het heel goed zou kunnen dat ze weer een cadeaubon aan mn moeten overhandigen (policy van het bedrijf: bij speciale gebeurtenissen in een werknemers’ leven krijgt hij/zij een cadeaubon) :mrgreen:
Spannend hoor! Hopelijk komt het allemaal goed.
Wow even snel doorgelezen…ennuh…
GEFELICITEERD sproetje!!!
@biebels fijn dat het eindelijk heeft doorgezet kan je weer met een gerust hart verder :lol:
Ik ben gisterochtend nog naar de ha geweest ivm de pijn in mijn buik en nou bleek ik een blaasontsteking en een geprikkelde darm te hebben dus niet zo raar dat ik last had. Heb medicijnen gekregen en het is alweer wat minder.
Ik heb zelf al de eerste paar weken gekolfd. In het zh kreeg mijn dochter gelijk een flesje dus ze wilde de borst niet meer. Ik vond het wel belangrijk en ben dus gelijk gaan kolven. Na ong. 3 weken had ik geen melk meer dus ben ik overgegaan op flesvoeding.
Over gewicht gesproken :naughty: Toen ik nog niet zwanger was woog ik 48 kilo. Aan het einde van de zwangerschap 75 :x dus ik was 27 kilo aangekomen!!! Echt erg…gelukkig is het er heel snel en vanzelf weer vanaf gegaan. Nu weeg ik 54 kilo en hoop eeeeeeeecht niet dat ik weer veel ga aankomen. Iig probeer ik zolang mogelijk te blijven sporten.