Mei-stoppers 2008 deel 2: al 7 zwangeren!!!

Lekker Biebels, dat jullie ook van start kunnen.

Wij zitten aan de ene kant wat vroeg in onze planning omdat we net een huis hebben gekocht en er een bruiloft op de planning staat, maar aan de andere kant zijn we nu allebei boven de 30.

Dus van mij mag het wel zover zijn. Financieel gezien zal het wel even aanpassen worden. Geen idee wat het nou in het echt allemaal kost. Ik denk dat we allebei 4 dagen gaan werken of eentje 3 dagen en de ander fulltime. Maar tegen die tijd denken we daar misschien wel anders over.

Nou, nog even de was opruimen voordat de wedstrijd begint :dance:

Biebels: Wat een opluchting zeg dat het nu toch op gang is gekomen!!

Isle: Wat goed dat je zo lang bosrtvoeding hebt gegeven…hoor je niet vaak!!

Sproetje: Nou ben benieuwd wat de test gaat zeggen :pray: :pray:

Hier ook voetbal kijken vanavond, kijk niet alle wedstrijden, maar vindt nl wel leuk om te kijken…het is alleen niet zo spannend nu!!

Lekker voor je Biebels, duidelijkheid…zelfs al is het je ongi! Weet je wel weer effe waar je aan toe bent. :thumbup:

Sproetje: blaasontsteking kan het haast niet zijn, heb geen pijn bij het plassen en er komt ook meer uit dan een paar druppies per keer. Heb wel het idee dat ik vaker moet, zeker 1x per uur maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik last heb van mn buik, toch? Ben nog steeds wat zweverig, draaierig en licht misselijk. Dan weer wat trek, en zo gauw ik een hap heb genomen ben ik alweer wat misselijk… 't Blijft vaag. Ik wacht begin volgende week maar effe af tot de afspraak bij de huisarts voor mn oren en dan zie ik wel weer. Morgenochtend eerst ook nog even in een bekertje plassen (goed gokken…) en die mag Matthijs dan om een uurtje of 8 naar de dokter brengen voor onderzoek. Ben echt heel benieuwd wat eruit komt. Denk dat het nog wel veel te vroeg is om te testen op een evt zwangerschap, 't zou misschien net 2 a 3 weken zijn, dus dat lijkt me sterk. Maar Matthijs wil 't toch tussen neus en lippen door zeggen…je weet maar nooit zegt-ie.

Dragon, ben gestopt met die ovu-testen, snapte er helemaal niets van. De ene dag geen streepje, de andere dag heel licht een streepje en de dagen erna weer niets. Zal wel iets verkeerd gedaan hebben. Hihi, hopelijk lukt het me wel om een zwschapstest fatsoenlijk uit te voeren :mrgreen:

Wat betreft het moment van kinderen “nemen”… ik ben het met je eens Dragon. Tuurlijk vind ik wel dat je gaat leven naar wat je hebt, dus als je niet zoveel verdiend, heb je vaak ook minder nodig. Wij zijn allebei gezegend met een leuke baan die wel lekker verdient (ik verdien zelfs behoorlijk goed en ben kostwinner :mrgreen: ), we hebben een grote koopwoning en nog maken wij ons wel eens zorgen om de centen…Terwijl wij zeker niet smijten met geld hoor, we sparen allebei graag voor een financieel buffertje op de rekening zeg maar. Ik denk dat het belangrijker is om een STABIELE situatie te kunnen bieden aan een kleintje.

Pfff…wat een verhaal weer…SORRY!!!

@Biebels: he he meis eindelijk eens zekerheid na die ellelange dagen wachten :hug: Hopelijk kunnen jullie snel aan de slag voor de volgende knuffel ronde :wink:

En begreep ik het nou goed dat je jarig bent of bent geweest??

@Sproetje: de sport die ik beoefen is letterlijk een hondenbaan :slight_smile:

Ik geef gehoorzaamheidsles bij een hondenschool en train zelf ook met onze herder.

@111: Haha nou zo te lezen heb je de ovu testen goed uitgevoerd hoor. Het frustrerende bij ovu testen is die streep die inderdaad er dan wel is, dan niet, dan vaag, dan zichtbaar etc etc…

Dat heeft te maken met je hormoonspiegel die dus behoorlijk vaak wisseld en daarom moet je dus stipt elke dag op de zelfde tijd testen en het meest betrouwbare als je het 2x dgs doet.

Nou geef je groot gelijk dat je gestopt bent, want ik werd er ook gek van.

Groot voordeel van een zwangerschapstest is streep = streep en maak niet uit hoe zichtbaar :mrgreen:

Hopelijk hebben we na niet al te lang wachten zo mooie streep staan :mrgreen:

Mijn partner draait ploegendienst dus die kan helaas niet minder gaan werken.

Mocht hier een beeb komen dan ga ik 3 dgn in de week werken.

Een kennis van ons is gastouder en onze beeb mag daar dan komen :slight_smile:

Wij kiezen voor gastouder omdat die het meest flexibele is voor ons.

Nee hoor, ik ben in de zomervakantie jarig, maar ja. Dan zijn er geen kinderen om het mee te vieren :mrgreen: Dus vier ik altijd standaard mijn verjaardag aan het einde van het schooljaar.

oke ik dacht al dat vertel je hier toch wel even :wink:

Maar dat is inderdaad wel heel erg slim om het dan daar voor te doen, en voor de kids natuurlijk heel erg leuk :smiley:

Dragon, dat stipt elke dag op hetzelfde tijdstip is geen probleem. 's Ochtends om half 6 gaat mn wekkertje en dan is plassen het eerste dat ik doe. Alleen deed ik het alleen in de ochtend. Als ik straks ongi ben geweest, heb ik wat meer zicht op mn cyclus (hoop ik :mrgreen: ) en misschien dat ik dan wel weer ga testen.

Als er een beebje is wil ik 4 dagen gaan werken ipv 5 en hopelijk kan Matthijs ook een dagje minderen naar 4. Dan 3 daagjes gastouder of dagverblijf, misschien wil mijn moeder eventueel ook nog wel een dagje oppassen. Niet ideaal, 3 dagen uitbesteden, maar voor ons de enige optie.

Yes Holland weer gewonnen, 2-0 !!! :dance: :dance: op naar de kwartfinale met heel veel trots !!! (ookal speelden ze vanavond toch wel belabberd vond ik maar gelukkig waren de Roemenen nog slechter… :mrgreen: )trustels!!

:-* Jen

Hallo iedereen,

Ayla is vandaag gelukkig weer een stuk beter nadat ze gisteren een uur heeft overgegeven vanwege te zware antibiotica op een lege maag.

Isle: inderdaad goed van je om zolang BV te geven. Ik heb het zelf ook 13 maanden gedaan. Vind je het niet moeilijk om te stoppen ik vond het toch een soort afscheid van het baby zijn :frowning: . (schattig fotootje trouwens :angel: )

Jensie: gefeliciteerd met je hubbie. Ik hoop dat je een gezellige avond hebt. Nederland weer met 2-0 gewonnen voegt alleen maar toe aan de feestvreugde :dance:

Zwangerschapkwaaltjes hoef je inderdaad niet te hebben (ik voel ook nu pas dingen waar ik anders nooit op lette). Bij Ayla werdt ik pas misselijk en moe op 8 weken (toen ik het wist dus eigenlijk pas). Dit was over op 14 weken en ik heb een superzwangerschap gehad.

Financieele zekerheid is inderdaad belangrijk maar je kan het ook overdrijven. Als het aan mijn man had gelegen hadden we moeten wachten tot we miljonair waren zodat zijn kind niets te kort komt. Dat komt ze nu ook niet en desondanks koopt hij allemaal verschrikkelijk duur speelgoed voor haar terwijl zij eigenlijk nog het liefst gewoon met een paar plastic potjes, bakjes, doekjes en haar poppen speelt. Ik werk 3 dagen per week en dan gaat Ayla naar een onthaalmoeder (in Belgie noemen ze dat zo, is gewoon een vrouw die thuis een stuk of 6 a 7 kindjes opvangt), ze vind het geweldig om hier de hele dag te spelen en ik denk dat het heel gezond is voor een (tot nu toe) enig kind om met andere kinderen te spelen. Je moet je dus vooral niet schuldig voelen.

Als ik het zo lees zijn jullie allemaal ontzettend sportief!!! De laatste keer dat ik in een sportschool was ging ik een vriend bezoeken die daar werkt :oops:. Hardlopen doe ik alleen achter mijn dochter aan en dit in combinatie met het huishouden houdt me fit genoeg :wink:

Ojee wat een verhaal, zo zitten we snel weer op pagina 42. In ieder geval een goede nacht met mooie dromen voor iedereen :-*

Over Mooie Dromen gesproken…

Hoe is het daarmee? Jij had toch ook maandag je nod??

En Marisca, jij al enig idee.

Het voelt vandaag wel meer alsof ik ongesteld zou kunnen worden, maar tot nu toe in ieder geval dus nog geen duivels hier.

Daarbij komt dat ik een spastische darm heb en dus sowieso regelmatig vage buikklachten heb.

We gaan maar nergens vanuit… alleen wel even richting Kruidvat vandaag :mrgreen:

Baukz, gelukkig dat het met Ayla weer een stuk beter gaat. Zo zielig als die kleintjes niet lekker zijn. En bv geven, is dat niet lastig dan als je weer aan het werk bent. Ik neem aan dat je dan regelmatig moet kolven of zie ik dat verkeerd :think:

Het lijkt mij vooralsnog helemaal niet prettig, maar dat verandert misschien tzt nog wel. Zal wel moeten, want bij mijn vriend is hierover geen discussie mogelijk :roll:

Voor ons is het geld niet het belangrijkste en dus ook niet doorslaggevend om voor kinderen te kiezen. Wij werken allebei als zelfstandig ondernemer en weten aan het begin van de maand niet wat we die maand gaan verdienen. Onzeker dus maar de ervaring leert dat alles altijd wel goed komt. We hebben ook een aardige financiele buffer om tekorten op te vangen, maar die hoeven we eigenlijk nooit aan te spreken.

Wij wonen ook soort van anti-kraak, maar wel in een mooi huis met alle voorzieningen (geen dubbelglas en alles is retro in dit huis :lol: …maar wel stromend water).

We wonen er nu al ruim 3 jaar, maar er komt een tijd dat we er uit moeten. Ook onzeker dus, maar we hebben er vertrouwen in dat we altijd wel weer ergens kunnen gaan wonen en hopelijk ook ooit iets kunnen kopen.

Daarintegen werken wij beide vanuit huis, zijn we veel samen en kunnen ons kindje dan ook samen thuis opvoeden. Als we het allebei druk hebben dan kan er altijd een oma bijspringen. En dat vind ik ook erg belangrijk. Ik denk dat ik het niet zou kunnen om zo’n klein hummeltje naar een KDV te brengen, dat is gewoon niks voor mij.

Ik heb er dan ook heel bewust voor gekozen om vanuit huis te gaan werken zodat ik straks het moederschap met werk kan combineren.

En je gaat inderdaad leven naar wat je hebt. Wij zijn allebei zuinig, we hebben niet het idee dat we dingen moeten laten, we hebben er gewoon geen behoefte aan. Alle meubels hebben we gekregen of zijn 2e hands, kleding maak ik voor mezelf veel zelf en verder kan ik alles kopen wat ik wil. Het is voor ons meer een “way of life”. En ons kindje zal ook zo worden opgevoed.

Voor ons dus geen vaste baan met lease-auto en koophuis in kindervriendelijke buurt, als we daarop zouden moeten wachten dan zou het er nooit meer van komen. Wij leven gewoon iets anders, maar wel heel gelukkig met alle vrijheid en vertrouwen in de toekomst. :wink:

Biebels, :dance: ik ben blij voor je dat het op gang is gekomen… Je weet nu eindelijk waar je aan toe bent.

111, blaasontsteking wil niet meteen zeggen dat je hele kleine beetjes plast en dat het plassen pijn doet… Als ik blaasontsteking heb heb ik ongi-achtige-krampen en pijn in mijn onderrug. Verder heb ik nergens geen last van…

Baukz, sporten doe ik ook niet. Ik fiets zo vaak mogelijk naar het werk (5 km heen, 5 terug). En ik probeer gewoon zoveel mogelijk met de fiets te doen. Ik ben behoorlijk fors, altijd al geweest, ik heb me erbij neergelegd dat ik nooit een slanke den zal worden. Een paar kilo zou er toch wel af mogen, maar ik heb geen zin om hier voor naar een muffe fitnes zaal te gaan. Ben liever buiten…

Mijn grootste wens was om op mijn 25ste mama te worden. Ik was net klaar met mijn deeltijd opleiding verzorgende IG, ik had een vaste baan, we woonde in een koophuis dus niets hield mij nog tegen… Alleen mijn vriend, hij zag het nog niet zitten om papa te worden. Ik was toen nog net 24. Toen kregen goeden vrienden van ons hun eerste kindje en Bart was om… :dance: Ik ben op 16 juli 25 geworden, dus ik moest wel opschieten om nog op mijn 25 mama te worden. In september is het spiraaltje verwijderd en 4 november had ik een positieve zws test in handen!! Ik was op 13 juli uitgeteld. Uiteiendelijk is Juul 9 juli geboren, dus ik ben nog een week 25 geweest…

iemand hier die niet of niet voldende antistoffen heet tegen rodehond?

Ik kreeg bij mijn eerste zwangerschap al te horen dat het twijfelachtig was en ik zou me eigenlijk moeten laten enten ertegen voor een volgende zwangerschap maar de schijthuis die ik ben heb dat dus niet gedaan.

Nu dringt eigenlijk pas tot me door dat me dochtertje het nog niet heeft gehad en dat ik dus de antis toffen niet heb.

Nu kom ik misschien dom over maar is er veel kans dat mijn dochtertje dat krijgt daar word je toch voor geent als kind?

Baukz: Gelukkig gaat het weer wat beter met je meisie…altijd zielig zo’n klein kindje die ziek is!!

Charity: Ik heb geen idee of ik genoeg anti-stoffen voor rode hond heb!! Wordt je daar niet voor ingent als je jong bent? Of wil dat dan nog niet zeggen dat je genoeg anti-stoffen hebt?

Jensie: Nog gefeliciteerd met je man!!

Hier hebben we ook gewacht tot we financieel beetje zeker waren. Ik heb zelf al een paar jaar een vaste baan, maar mijn vriend studeerde nog en heeft nu eigen bedrijf. Dit loopt goed. We wonen nog wel klein, maar dat heeft ons toch niet tegengehouden om te beginnen met een kindje. We hebben wel 2 slaapkamers. En ik heb altijd geroepen dat ik met m’n 25ste zeker moeder wou zijn…dus nu hopen dat dat ook gaat lukken!! Waar we het kindje heen brengen als we aan het werk zijn, weten we nog niet helemaal. We gaan wel kijken wat onze ouders willen en anders het liefst een gastouder. We hebben zowieso iemand nodig die beetje flexibel is vanwege mijn onregelmatige werktijden…maar tegen die tijd ga ik me daar in verdiepen, omdat niemand weet dat we zijn gestopt, dus kan het er ook niet over hebben!!

Zo Moosje, dat is nog eens knap gepland :wink:

Ik vind ons al best wel oud, hoewel we van de vriendengroep waarschijnlijk wel de eerste zullen zijn. Althans van zijn kant. Mijn vriendinnen zijn iets ouder en de meeste daarvan zijn al moeder.

Baukje ai, overgegeven door te zwager antibiotica? Goed dat ze er vandaag wel wat beter aan is!!

Je hebt toch een prima situatie voor een kindje zou ik zeggen, gewoon erop vertrouwen dat 't allemaal goed gaat!

Sproetje spannend!! Ga je die test ook doen vandaag? Of morgenvroeg?

Pupke jullie hebben samen iig heel duidelijk besproken hoe jullie je leventje willen voor jullie zelf :thumbup: en dat is naar mijn mening het allerbelangrijkste; dat je allebei (wb de belangrijke dingen) “dezelfde kant op kijkt” en van jezelf en elkaar weet waar je aan toe bent. Als dan het gevoel voor allebei goed is staat het licht toch op groen!! Bas en ik hebben een hele bijzondere en open relatie, als mensen ons vragen hoe het kan dat 't nog steeds zo super gaat tussen ons zeg ik ze altijd dat het vele communiceren 't allerbelangrijkste is. Niet bang zijn om elkaar te vertellen wat er in je omgaat en elkaar vertrouwen, dat heeft voor ons nog steeds 'n zeer belangrijke rol gespeeld!! Wij hebben ook alles zorgvuldig bekeken en tegen elkaar afgewogen voordat we de beslissing hebben genomen weer voor 'n tweede te gaan, we weten nu duidelijk waar we aan toe zijn en hoe we er allebei over denken en we hebben er een goed gevoel bij! Gaan met die banaan dus! :lol: :wink:

Moosje grappig zeg, nog een week 25 geweest toen jullie kleintje er was en dus toch je “droom” kunnen verwezelijken! :thumbup: Ik heb Elynn ook gekregen met 25 en ik ben daarna nog bijna 2 maanden 25 geweest voordat ik verjaarde.

Sabrina ik heb geen ervaring met teveel of te weinig antistoffen maar maak je maar geen zorgen, elk kindje wordt tegen Rodehond ingeent! Met 11 maanden krijgen ze de BMR-spuit (Bof, Mazelen en Rodehond) dus dat komt allemaal goed!

ppfff ik merk weer goed dat we gisteravond pas om 12u in bed lagen, ben kapot… En best een drukke dag; dalijk naar de fitness, dan vanmiddag naar mijn reintegratiecoach en daarna nog de dagelijkse klusjes in huis (wassen, afwassen en de vloeren…) En vanavond naar een vriendin, ze gaat me leren om gelnagels te zetten bij mensen, zodat ik dalijk een “bijbaantje” kan hebben voor het geval ik dan nog geen werk heb…

en daar ziet het wel naar uit, ik kreeg gisteren een mail van mijn reintegratiecoach, ze had bij het UWV geinformeerd hoe lang mijn uitkering nog loopt… Een der komende weken krijg ik weer een heronderzoek, en ik weet dan ook zeker dat dat effect heeft op mijn uitkering omdat ik weer helemaal hersteld ben en dus prima kan werken… Dus in het ergste geval wordt mijn uitkering per volgende maand al helemaal stopgezet. Dat hoop ik niet want dan hebben we (totdat ik beschikking krijg over een loonheffings- oftewel huisvrouwenuitkering)alleen nog het salaris van Bas en dat wordt heeeeel krap… Ik weet dat ik er wel op moet vertrouwen dat het allemaal goed komt en daarbij zijn we al heel bevoorrecht met elkaar, Elynn, ons huisje, eten op de plank en auto voor de deur… Maar toch schrok ik er even van dat dat onderzoek al over een paar weken is, ik had gehoopt nog een paar maandjes de tijd te hebben. Maar daar heb ik het vanmiddag met mijn reintegratiecoach nog wel over, zij weten dat ik er alles aan doe om aan werk te komen en kunnen misschien nog uitstel v beëindiging regelen bij het UWV :pray:

Nou Jensie, dat is natuurlijk even schrikken. Je weet dat het eraan zit te komen, maar toch… als het dan zover is…

Hopelijk heb je inderdaad nog een paar maanden de tijd!

Enneh, misschien koop ik twee testen en kan ik me vanmiddag niet beheersen :oops:

@Sproetje wrote:

Enneh, misschien koop ik twee testen en kan ik me vanmiddag niet beheersen :oops:

Stiekem hoop ik inderdaad dat je je niet kunt beheersen, hihi :wink:

Ik ben helemaaaaaal niet nieuwsgierig hoor :liar: :liar: :mrgreen:

Ik kwam bij de fitness aan, in de veronderstelling dat we gewoon mijn schema zouden doorspreken en verder niets, want ik heb geen tijd voor een training vandaag omdat ik om 1 uur bij mijn reintegratiecoach moet zijn… Mijn coach keek heel verbaasd toen ik in mijn goeie kleren kwam aanlopen want hij dacht dus wel dat we gelijk nav het nieuwe schema zouden gaan trainen :shifty: … Beetje miscommunicatie maar maakt niet uit, volgende week maandag hebben we een nieuwe afspraak en dan zorg ik ervoor dat ik mijn sportkleren bij me heb :mrgreen:

@Biebels wrote:

Isle: hier ook een voetbal-gek (ok, eigenlijk een EK/WK-gek), dus wij kijken ook alle wedstrijden. Maar mijn laptop staat in de woonkamer :mrgreen: Je bent dus gestopt met de borstvoeding? Klasse zeg, een jaar bv gegeven! :clap: Hoe kijk je er op terug?

Ik zou het iedereen aanraden om te proberen met geen 'te' grote verwachtingen. Ik was met de ingesteldheid begonnen van laten we het proberen. En met kleine stappen gewerkt. Eerst proberen of hte lukt, toen dat goed ging, ging ik voor de 3 maanden. Ben omwille vna ene knieoperatie een maand langer thuis gebleven dus nog een maand extra (.). Toen ik terug moest gaan werken wou ik stoppen maar zei mijn baas dat ik dat niet moest doen. DUs toen ben ik voor de 6 maanden gegaan. Toen ik Kate begonnen met groentepap dus wou ik ook nog niet stoppen dat waren dan 2 aanpassingen. En van toen gewoon maand per maand gekeken. En lekker het jaar gehaald.

Hier had ik en Jeroen gewoon het evoel van we zijn er klaar voor. We hebben wel netjes gewacht dat ons huis klaar was. Ik zei al 2 kids voor ik 30 ben. En ik ben nu 28 dus hopelijk gaat dat lukken.

Wat opvang betreft, Kate gaat hier 4 dagen naar mijn moeder. Ik werk sinds een paar maanden 4 dagen ipv 5 dagen, heb nu mijn moederschapverlof aangesrpoken, dus daarna gaan we weer terug naar 5 dagen werken. Maar tegen dan hoop ik bevallen te zijn van nummer 2 en heb ik weer nieuw ouderschapsverlof :lol:

ZO ga even naar de bakker brood halen.
Groeten
Isle

@Sabrina: Als jou meid geent is volgens het Rijks Vaccinatie Programma dan hoef je, je inprenciepe geen zorgen te maken hoor.

Dan heeft ze haar BMR prik gehad en is ze gevaccineerd voor de rode hond :slight_smile:

Maar het kan zijn dat haar titer waarde even goed laag is ondanks dat ze gevaccineerd is (kijk maar bij jou).

Maar ik zou me daar niet druk om gaan maken hoor! Want dit geld voor alle vaccinaties die een mens gedurende zijn leven krijgt.

@sproetje: Moeilijk he dat wachten :slight_smile:

Wij wilde eigenlijk altijd “jong” ouders worden, en eigenlijk vorig jaar al beginnen.Maar toen kregen we onze pup en een jonge pup en een beeb leek ons nou niet helemaal een geweldige combi. :smiley:

Nu is onze hond inmiddels ruim een jaar en heb ik weer de handen vrij :slight_smile:

Ik ben een zeer grote voorstander van borstvoeding en zou dit het liefst ook willen gaan geven tot de evt beeb een jaar is.

Of het lukt is natuurlijk altijd vraag 2, maar ik zou het zeker gaan proberen.

Al moet ik van vriend lief ook de evt beeb aanleren om uit een fles te drinken, want anders kan hij het nooit voeden en dat lijkt hem heel speciaal :slight_smile:

Hebben jullie wel eens die documantaire gezien op SBS6?

Ging ook over borstvoeding.

Daar kwam een Amerikaanse vrouw in voor, die haar 5 jaar oude zoon nog borstvoeding gaf!

Deze kwam uit school duwde gewoon zijn mam op de bank, trokt de trui + BH omhoog en begon gewoon te zogen :shock:

Dit deed hij ook na het eten of gewoon te pas en ontepas.

Die documantaire maker vroeg nog hoelang ze het nog vol wilde houden,maar ze begon het wel een beetje zat te worden want hij beet zo en dan behoorlijk :eh:

Nou zo extreem wil ik nu ook weer niet gaan hoor… :?