Mei-stoppers 2008 deel 2: al 7 zwangeren!!!

Nog geen :twisted: voor de NOD dames? Niemand durven testen of wachten jullie het nog even af. Ik weet ook nog niet of ik gelijk op mijn NOD zou testen of nog paar dagen zou wachten. Ligt denk ik een beetje aan mijn gevoel, ik voel mijn ongi altijd vrij goed aankomen, als ik dan iets anders voel ga ik misschien wel gelijk testen.

@ Dragon. Ik zag net een stukje op TV gelderland over het VW-weekend in Budel. zag er vrij modderig uit. :? Ik snap wel dat je daar verkouden van terugkomt. Hopelijk knap je er snel weer van op.

Ik had al wel graag eerder kinderen gewild. Ik ben nu 28, maar mijn vriend was er nog niet helemaal aan toe. We gaan de laatste jaren ook niet zo veel meer naar de kroeg. Heel af en toe zakken we nog nog een keertje laat door, maar ik kan het best missen.

We hebben ook wel lang gewacht omdat we financieel niet heel ruim zitten. Maar we komen eigenlijk nooit wat te kort omdat we allebei zuinig leven en tevreden zijn met wat we hebben. En een vaste baan geeft ook geen zekerheid…als je baas je kwijt wilt komt hij toch wel van je af ( ik spreek uit ervaring).

We hebben nu allebei een onzeker inkomen, dus dat is best spannend maar ik heb er vertrouwen in dat dat allemaal wel goed gaat komen.

Dragon: klinkt wel heel gezellig dat weekend van jou! Ik ben zelf helemaal geen krampeerder :mrgreen: en Matthijs gelukkig ook niet, maar als je met een hele groep bent is het misschien wel leuk.

Biebels: al wat veranderd? Blijf duimen voor je hoor!

Hier nog geen spoor van mn ongi, wel nog steeds buikklachten en pijnlijke tepels… Morgen of overmorgen mag ik mn plasje inleveren bij de ha voor een onderzoekje om uit te sluiten dat ik blaasontsteking heb. De dokterassistente maakte nog een opmerking dat het misschien wel innestelingspijn was, maar ik heb al aangegeven dat mij dat sterk lijkt. Dat duurt toch geen week? Volgens mij heb ik er nu al een ruime 5 dagen last van! Volgende week moet ik voor een oortest bij de ha zijn en als ik dan nog geen ongi heb, willen ze me graag testen. Afwachten dus maar.

Hallo dames,

Ik spring er weer even tussendoor.

Ben net naar de sportschool geweest en heb daar aangegeven dat ik bezig ben met de 2e. Daar gaven ze aan dat je alles nog kan doen totdat het echt zover is. Nou voel ik mezelf daar niet echt prettig bij en doe dus niet meer de rechte buikspieren. Wel de schuine die kunnen wel gewoon. Ik ben ook heel fanatiek in steps en bbb, maar doe wat rustiger aan.

Zondag ga ik nog de 6.5 km hardlopen met de ladies run en dan stop ik daar ook mee (met hardlopen). Volgende maand, 13 juli, doe ik ook nog mee met de vrouwenfietsdag van Leontien van Moorsel. Fietsen maakt trouwens niks uit. Dat kan je blijven doen totdat je buik te dik wordt zodat het niet meer tussen je stuur en zadel in past, hahahahaha.

Heb vandaag weer last van mijn buik. Het voelt anders als vorige maand toen was het echt van het ontpillen dus ik ben benieuwd.

Ik ben trouwens ook best jong moeder geworden. Met 23 zwanger en 24 bevallen. Bij ons was het niet gepland, maar zeker wel gewenst. En ik vind het in 1 woord…GEWELDIG!

We hebben speciaal gewacht met de 2e tot nu. Ik heb inmiddels van vast dienstverband. We verdienen redelijk en we wilden met de 2e beginnen als zoë naar school gaat. Dan is er overdag wat meer rust en kunnen we hopelijk de aandacht tussen de 2 goed verdelen.

Vandaag heeft zoë de laatste prik bij het cons.bureau gehad en ze was echt superstoer, hihihihi.

Ik heb de eerste keer ook mee gedaan met moeders voor moeders en ga dat voor de 2e ook doen.

Mijn dochter is momenteel erg met baby’s bezig en zegt dat ze zelf ook graag een zusje wil hebben. Nou vroeg ze laatst hoe een baby in je buik komt :oops: Ik heb maar uitgelegd dat als papa en mama heel hard knuffelen er dan een baby kan komen. Nou zat ik vandaag op babybytes te kijken naar foto’s en toen vroeg ze heel schattig; MAM…wil jij heel hard met papa gaan knuffelen, want ik wil ook een baby in jouw buik, hihihi. Lief hè.

Is er al wat meer duidelijkheid onder de NOD’ers???

Spannend hoor 111. Geen idee hoe dat werkt met innestelingspijn. Ik heb ook nog nooit een blaasonsteking gehad. Maar de klachten die je hebt kunnen ook duiden op een zwangerschap volgens mij.

@ zonnetje: sportief ben jij zeg. Ik heb een tijdje 3 keer in de week hardgelopen maar het ligt nu weer een paar weekjes stil. Ik moet hoog nodig weer gaan lopen. :oops:

En wat schattig van je dochter.Misschien voelt ze wel een beetje aan dat jullie ermee bezig zijn.

@Biebels. Hoe is het nu? Ik geloof dat we daar allemaal wel benieuwd naar zijn.

Jullie zijn schatten! :-* Ik had echt even afstand nodig, sorry dat ik een beetje stil was… Ik geloof dat ik ongesteld word :dance: (nooit gedacht dat ik daar zo blij mee zou zijn!) Dat zou echt super zijn, kunnen we EINDELIJK weer verder! Ik juich niet té hard, maar ben wel blij :angel:

Zo, nu ga ik even lezen hoe het met jullie staat. Jensie, ik heb je pb gekregen en zal je steeds het nieuwe lijstje mailen. Ik zal je spammen, want ik pas hem best vaak aan :shifty:

Geeft niets Biebels, als je maar weet dat je hier gemist wordt!!!

Pupke: volgens mij is het geen blaasontsteking, want dan heb je toch pijn bij het plassen? Daar heb ik in ieder geval geen last van. En innesteling duurt toch niet zo lang? Vaag he? Tja, ik hou het voorlopig maar op ontpillen al zei de dokterassistente dat mijn verschijnselen inderdaad heel goed kunnen komen van een beginnende zwschap. Ik zie het wel, wil nergens teveel op hopen en wacht rustig af!

Biebels wat fijn weer wat van je te horen. Ik snap ook wel dat je even rust nodig had, maar we denken hier allemaal aan je :hug: . Nu maar hopen dat je :evil: snel komt zodat je verder kunt, dan is die onzekerheid ook weg want dat is vreselijk.

Ik heb geen ervaring met een blaasonsteking maar dan heb je volgens mij inderdaad pijn met plassen. Mandala ging ook met vage klachten naar de dokter en bleek zwanger te zijn…dus je weet maar nooit.

Maar buikpijn kan natuurlijk ook op ongi duiden. Heb je ook echt last onder in je buik bij je baarmoeder?

Ik kan me voorstellen dat het vruchtje in gaat nestelen en dat je vanaf dat moment vage klachten kan krijgen. Er begint toch ineens wat te groeien in je lichaam. Maar dat voelt voor iedereen weer anders, en alle klachten zijn bij iedereen ook weer anders. Heb je niks aan dus. :lol:

Goed dat je zo rustig kan blijven. Je kunt nu toch niks anders dan afwachten.

Goed dat je er weer bent Biebels! En ongi is in dit geval goed nieuws. Dan weet je in ieder geval zeker dat alles nog “werkt”.

Pupke ik ben het helemaal met je eens; je weet toch nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren, ook financieel gezien niet! Toen wij voor de eerste begonnen hadden we ook allebei een onzekere financiele situatie. Nu, omdat we met 2 kinderen nog net een beetje zekerder willen zijn, hebben we wel bewust Bas z’n vast contract afgewacht omdat je dan toch net ietsje meer zekerheid hebt dan met een tijdelijk contract, als dan alles goed blijft gaan op z’n werk zal hij in ieder geval niet de eerste zijn die eruit vliegt! Maar het belangrijkste is dat het voor jezelf en de partner goed voelt en dat je er vertrouwen in kan hebben, zeker weten!

111 innesteling kan volgens mij wel degelijk zo lang duren hoor :think: Ik hoop in ieder geval voor je dat het ergens op duidt allemaal en dat je volgende week een posi-test voor je snufferd krijgt bij de ha!! :mrgreen:

Zonnetje ik heb precies hetzelfde; mijn trainer zei ook dat ik gewoon kan doortrainen totdat ik weet dat ik zwanger ben maar dat voelt voor mij niet goed; ik wil gewoon de hele zwangerschap (dus ook die eerste 2 weken) zeker weten dat ik een verantwoord schema heb aangehouden!

Zelf ben ik met 25 zwanger geraakt en ook nog net met 25 bevallen, hihi

Echt schattig dat Zoë dat zo zei :inlove:

Biebels echt fijn dat de :evil: iig zijn doorgezet nu, het lijkt me idd echt fijn om alleen al te weten dat alles nog goed “werkt”, ik denk dat ik daar zelf ook wel blij om zou kunnen zijn, mochten de :evil: deze keer doorzetten…

Blaasontsteking-achtige klachten die ook op een beginnende zwangerschap kunnen duiden?? Ow, dat wist ik niet (misschien toch een nog iets groter kansje voor ons :pray: )

Ik ben doodmoe, twordt tijd dat ik naar bed ga (ik zei mezelf in het begin vd avond dat ik om half 10 er in zou liggen maar da’s dus niet gelukt… :shifty:

Trustels!! :zzz: :zzz:

:-* Jen

Biebels het nieuwe lijstje staat erbij, thanx!

:-*

Pupke, het is geen pijn dat vergeleken kan worden met menstruatiepijn. Dat zit meer aan de zijkant onder in je buik, vlakbij mijn liezen. Dit zit ongeveer een halve hand onder mijn navel in het midden en dan naar beneden tot net boven het schaambeen (zit dat daar wel?). Toch beter op moeten letten tijdens de biologieles geloof ik :mrgreen:

Pff…rustig afwachten valt wel mee hoor. Maak me vooral zorgen, ben ook met vlagen misselijk, vooral als ik iets heb gegeten en dan 's avonds ook nog tussendoor. Maar weer niet zo misselijk alsof ik moet spugen en volgens mij is dat wel met een zwangerschap. Voor mij mag het heel snel volgende week worden, hopelijk heb ik dan wat meer duidelijkheid. Ik ga niet uit van een zwangerschap hoor, daar heb ik te weinig klachten voor!

Jensie, ik zal je vertellen dat ik iemand ken die met 38 weken zwanger nog intensief paard reed…les, wedstrijden en al! Dat is dan wel weer wat overdreven, vind dat dat toch een behoorlijk risico voor het ongeboren kind met zich meebrengt, maar 't is maar om aan te geven dat je lijf zelf wel aangeeft of iets nog gaat of niet. Goed luisteren naar je eigen lichaam, want ik denk dat zo lang mogelijk doorsporten juist veel voordelen geeft. Maar da’s mijn mening!

@jensie: Nee helaas nog geen moeder :slight_smile: maar wij zijn bezig met onze eerste beeb :smiley:

@Pupke: Het was inderdaat dit jaar heel erg modderig door de vele regen die gevallen is. Maar normaal ziet het er was droger uit hoor :slight_smile:

@111: Wij hebben normaal een VW oldtimer camper (met kachel, heerlijk warm) maar die kon helaas door motor problemen niet mee.

En meestal is het met Budel lekker weer waardoor het in de nacht niet zo koud is.

Maar wij zijn erg fanatieke campeerder hoor :slight_smile: We vinden het heerlijk en zijn eigenlijk ook niet anders gewent.

Wij camperen meestal met onze grote bungalow tent, maar dit jaar gaan we voor het eerst met een caravan geleent van mijn schoonouders.

Bevalt de caravan dan gaan we er zelf een aanschaffen :slight_smile:

Heb jij eigenlijk al een positieve ovu getest of ben je er al mee gestopt?

@Biebels:
:pray: dat die ongi nou eens doorzet want dan weet je in iedergeval waar je aantoe bent, ik was ook zo blij dat mijn ongi eindelijk eens kwam na dagen onzekerheid.

dan kun je daarna in iedergeval weer met frisse zin verder.

Wij hebben met de beslissing om voor een beeb te gaan ook gekeken of het financieel haalbaar is.

We hebben beiden een vaste baan met een goed inkomen en een huis met genoeg ruimte dus een beeb is hier van harte welkom.

Persoonlijk vind het wel belangrijk dat als je voor een beeb gaat dat je ook zeker weet dat je deze goed kan verzorgen en het kan geven wat het nodig heeft.

Vrienden van ons zijn voor een beeb gegaan zonder dat ze beiden een echte baan hadden en een vast dak boven hun hoofd.

(ze wonen anti kraak met soms zelfs geen verwarming of stromend water)

Zelf vind ik dat persoonlijk niet echt verstandig omdat het voor de beeb totaal geen ideale woonomstandigheden bied.

Natuurlijk moet ieder dat voor zich weten maar zelf zou ik er dan niet aanbegonnen zijn.

sorry dames, heb weer even niks laten horen. Maar ik ben voetbal gek dus iedere avond gezellig voor de buis naar het voetbal kijken. En dan doen de belgen nog neit eens mee.

Maar ik kom hier kijken en wordt al helemaal happy van de titel.

:dance: Er is weer eentje zwanger, hoera hoera :dance:

Biebels, :evil: op komst. Kan mij voorstellen dat dat een ‘goed’ gevoel geeft.

Hier nog steeds niks, geen zwangerschapkwaaltje (niks concreet in ieder geval) en nog geen :evil: te bekennen.

Ben sinds het weekend wel gestopt met borstvoeding. Kate vond het niet meer leuk, ze wilde niet meer drinken. Dus nu maar de diepvries leegmaken en hopen dat mijn cyclus weer snel wat regelmaat krijgt.

Och alles heeft zijn voor en nadelen, zelfs stoppen met bv. ben al blij dat Kate het zelf heeft aangegeven.

Sorry dat ik neit reageerr op iedereen. Maar ik ben aan het werk en de tijd van de baas is kostbaar.

Ik volg jullie wel hoor.

Groeten

Isle

Goeiemorgen!!

Vandaag een vrolijke dag, m’n hubbie is jarig! Hieperdepiep! :mrgreen:

Dragon ah goed dat je 't onderschrift een beetje hebt aangepast, is wel wat duidelijker zo :thumbup: :wink:

Natuurlijk, ik vind het ook belangrijk dat je wel 'n basis hebt. Als wij in een antikraakpand hadden gewoond en allebei geen baan dan waren we er zeker niet voor gegaan (maar inderdaad ieder z’n eigen mening…). Kijk dat voorbeeld van die vrienden van jullie is natuurlijk ook weer een uiterste. Toen wij gingen proberen voor de eerste woonden we op een flat, Bas had werk (tijdelijk contract) en ik wist dat ik nog een heel tijdje uitkering zou krijgen. Dus we hadden nog net niet zo’n situatie als nu maar wel beter dan een woning waarvan je niet weet hoe lang je er nog kan zitten en allebei geen baan… Dat zou ik zelf ook te riskant vinden… Voor een tweede kindje vonden we 't het belangrijkste dat we in een eengezinswoning zouden wonen (en dat is nu ook het geval) en dat in ieder geval 1 van ons een vaste aanstelling zou hebben. Dat is nu ook het geval, voor de rest vertrouwen we erop dat we 't prima redden zo! (en natuurlijk hebben we dat ook vantevoren bekeken/uitgerekend).

111 je hoeft niet persé heel erg misselijk te zijn in een zwangerschap hoor. Sterker nog; totdat ik mijn posi-test kreeg toen ik zwanger was van Elynn geloofde ik echt niet dat ik zwanger kon zijn, ik heb tot de 6 a 7 weken zwangerschap helemaal geen kwaaltjes gehad! De weken daarna was ik wat vermoeider en ging ik 't een beetje zien aan mijn borsten maar dan moest ik er echt op letten wou het me opvallen… En misselijk ben ik geen moment geweest! Een vriendin van me die nu zo’n 8 weekjes zwanger is, is wel af en toe een beetje misselijk maar ook niet tot :sick: aan toe hoor! Dus het wil allemaal niks zeggen :slight_smile:

Ik wil ook zeker doorsporten, zo lang mogelijk. Maar ik moet me zlef wel echt goed voelen bij m’n sportschema, anders heb ik ook geen lekker gevoel meer bij het sporten.

Isle ik kan me voorstellen dat je in zo’n situatie stopt met de bv. Maar je hebt wel echt lang bv kunnen geven zeg, wow! :clap: Kate is iig niks tekort gekomen hoor! Ik heb Elynn 4 weken bv gegeven en toen liep de bv erg terug, dus moesten we gaan bijvoeden (zo zielig dat ze niet genoeg kon drinken…) en door de bijvoeding is de bv nog meer teruggelopen dus moesten we helemaal over op de fles. Als het kind het echt niet prettig meer vind is het naar mijn mening ook beter om ermee te stoppen, wij zijn iig blij dat ik Elynn de eerste (en allerbelangrijkste) bv heb kunnen geven, bij de volgende gaan we het ook gewoon weer proberen met de bv.

Pfff nu mag het van mij wel snel zondag worden hoor… Ik heb steeds van die tijdelijke vage kwaaltjes die zowel met zwangerschap als met blaasontsteking of ontpillen te maken kunnen hebben. De laatste paar dagen valt me op dat ik meer haar verlies als normaal, als ik met mijn handen door mijn haren ga haal ik er hele bosjes uit en dat ben ik echt niet gewend! Verder nog een raar gevoel in mijn buik en wat vermoeider… Maar ja, ik ga er maar even vanuit dat dat meer de hormoonveranderingen van het ontpillen zijn dan zwangerschaptekenen. Maar ik heb dus nog geen duidelijkheid en daar kan ik moeilijk tegen… (effe geduld nog Jenny… :roll: )

Meiden als jullie nog aanpassingen voor het lijstje hebben, stuur ze dan maar gelijk door aan Biebels, zij beheert het lijstje nog steeds. Ik zorg er alleen voor dat het op de goede plek komt te staan. Dan weten jullie dat.

Jensie, gefeliciteerd met je hub!! :dance:

Biebels, lekker dat de duivels zich lijken aan te dienen. Hopelijk kan je dan van start :-*

Hier nog steeds geen duivels te bekennen, hoewel ik vandaag dat gevoel wel sterker heb dan gisteren :frowning:

We hebben afgesproken dat we donderdagochtend gaan testen als de situatie dan nog steeds zo is. Ik zou het wel stiekem morgen overdag willen doen omdat ik dan vrij ben, maar ik denk niet dat hij me dat in dank zal afnemen. En met ochtendurine schijnt zo vlak rond je nod ook beter te zijn. Dus ook voor jullie nog even geduld :lol:

111, blaasontsteking is wel erg herkenbaar. Plassen doet dan echt pijn en je hebt ook continu het gevoel dat je moet en dan komen er maar drie druppels uit. Tenminste, dat was mijn ervaring.

Hopelijk is het dus héél iets anders :wink:

Isle, wij kijken ook zo’n beetje iedere avond naar het voetbal.

Ik vind het ook wel leuk, hoewel ik gisteren wel moe was en de wedstrijden niet zo goed waren… toch maar afgekeken.

Vanavond gaan we in de kroeg kijken. (aan de spa blauw uiteraard :? )

Sproetje dank je! :mrgreen:

Wij kijken het EK vanavond gewoon thuis, hebben geen oppas voor Elynn kunnen vinden en we nemen haar vanavond ook liever niet mee naar onze vrienden, want dan moeten we haar slaap toch weer onderbreken als we weer terug naar huis gaan. Voor af en toe maakt me dat niet uit maar deze wedstrijd zal ook nog eens niet zo spannend zijn omdat Holland zowieso al geplaatst is voor de kwartfinales :dance:

Ik denk inderdaad dat ze vanavond niet met de sterktste opstelling zullen spelen en de mannen met een gele kaart in ieder geval op de bank zitten. Zaterdag zal het in ieder geval een stuk spannender zijn :clap:

Ik zat me trouwens af te vragen of ik niet mijn cyclus in de war aan het schoppen ben doordat ik er zoveel mee bezig ben.

Tot nu toe was het 29-31-30 en dus vrij regelmatig. Maar in het verleden is mijn cyclus ook wel eens langer geweest. Hmmm… nog een paar dagen afwachten. Maar als de test dan negatief is, zou het wel fijn zijn als de regelmaat erin blijft en ik deze week nog ongesteld word.

Nou, ik hou jullie wel op de hoogte :thumbup: :thumbdown:

@Jensie: van harte met je hubbie! :smiley: heeft hij nog wat moois gehad :slight_smile:

@Sproetje: Het zou inderdaad kunnen dat als je er te veel mee bezig bent je, je eigen lichaam ontregeld.

Dat zie je ook bij stellen die heel graag zwanger willen worden en er te veel mee bezig zijn. Meestal lukt het niet, na een tijd geven ze de moed op en de meeste zijn dan binnen een jaar spontaan zwanger terwijl ze het zelf al niet meer verwachte :slight_smile:

Overgens geld dit ook voor meiden die allerlei zwangerschapssymptomen vertonen en niet zwanger zijn.

Lichaam en geest zijn niets voor niets 1 geheel :smiley:

Overgens moet ik vanavond helaas de wedstrijd missen want moet gewoon trainen :?

Ik probeer zoveel wedstrijden te zien,normaal vind ik het niet zo boeiend maar het EK of WK vind ik toch altijd wel erg leuk.

Dragon, ik heb het wel meer gehoord inderdaad.

Maar ik heb geen “verzonnen” verschijnselen hoor. Dus dat scheelt :smiley:

Tegen mijn nicht hadden ze gezegd dat ze onvruchtbaar was.

Dus ze ging voor een carriere en inmiddels hebben ze twee kinderen :think:

Ik denk dat ik het nu zo spannend vind omdat het de eerste ronde is…

daarna ben ik vast wat meer relaxed :liar:

Jammer dat je de wedstrijd moet missen, maar het is waarschijnlijk wel de minst interessante. Scheelt dan toch een beetje.

Welke sport doe je?

Nou, de ongesteldheid heeft doorgezet hoor :shifty: Ik heb vandaag lekker mijn verjaardag gevierd op school. Was een leuk feestje! :dance: Vanavond nog een leuke wedstrijd, en morgen vrij… lekker bijkomen.

Ik las ergens over klaar zijn voor een kind of niet. Johan en ik hebben niet echt bewust ergens naar toe gewerkt, maar achteraf klopte het wel allemaal. Johan heeft zijn eigen bedrijf, ik werk op een basisschool. We hebben eind 2004 een huis gekocht, in 2005 veel geklust en eind 2005 een positieve test. :inlove: Ja, geklust aan het huis bedoel ik dus he, hahahah. Dus wat dat betreft was het nestje wel klaar. Qua financieën hadden we eigenlijk nog even moeten wachten. Ik was liever wat meer thuis geweest, maar financieel gezien moet ik nu nog 4 dagen blijven werken. Het is allemaal goed geregeld met oppas, maar toch zou ik het prettiger vinden als ik wat meer thuis was.

Mariska: wat vervelend dat je nog steeds last hebt van buikpijn! Ik hoop dat je er snel achter bent wat er aan de hand is… :hug: Je zegt trouwens dat je te weinig klachten denkt te hebben voor een zwangerschap, maar er zijn ook mensen die nergens last van hebben hoor! :wink: Ik zou de deur bij de dokter voorlopig even plat lopen, tot je zekerheid hebt!

Jensie: nog een beetje kunnen slapen? :wink: Van harte gefeliciteerd met je hubbie!!! Jij gaat zondag testen?

Dragon: ja, dat lijkt me ook geen ideale situatie voor een beeb, geen vast dak en vast inkomen. :think: Ook dan kan alles goed gaan natuurlijk, maar je wilt je kind toch wel iets meer bieden dan alleen je warme armen en je liefde?

Isle: hier ook een voetbal-gek (ok, eigenlijk een EK/WK-gek), dus wij kijken ook alle wedstrijden. Maar mijn laptop staat in de woonkamer :mrgreen: Je bent dus gestopt met de borstvoeding? Klasse zeg, een jaar bv gegeven! :clap: Hoe kijk je er op terug?

Sproetje: ik duim voor je! We horen het natuurlijk zo snel mogelijk als je een positieve test te pakken hebt, nummer 4 mag nu ook wel eens komen!