MEI stoppers 2008 - Aukje en Yalissa geboren!

Elocin natuurlijk meid, welkom hier en proficiat met je zwangerschap!! Ik zie dat je nu op 8 wk en 4 dg zit, dan ben je wel echt heeeelemaal aan het eind v juli uitgeteld of niet?

:-* Jen

Elocin, welkom hier :smiley:

Als je in het lijstje erbij wilt, moet je mij maar even je gegevens mailen.

Enneh… gefeliciteerd met je zwangerschap :dance:

@jensie wrote:

Elocin natuurlijk meid, welkom hier en proficiat met je zwangerschap!! Ik zie dat je nu op 8 wk en 4 dg zit, dan ben je wel echt heeeelemaal aan het eind v juli uitgeteld of niet?

Jen… dit zijn de mei-stoppers :mrgreen:

Denk dat Elocin in augustus is uitgerekend :wink:

Maar welkom Elocin. Begrijp dat je mei afgelopen jaar “gestopt” bent?

Elocin: Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Pitje: Voor een meisje hebben we een lange naam, heb uiteindelijk gevonden dat het een spaanse naam is, komt niet veel voor!! Maar is wel makkelijk uit te spreken!! :lol:

Jongensnaam maakt niet uit of het kort of lang is…meestal komen we een beetje op engels achtige namen uit. Jongensnaam moet wel een beetje stoer zijn. Wat ik leuk vindt is Dinand, maar vindt vriend niet leuk :frowning: We hebben op dit moment wel 2 opties, maar twijfel nog te veel, dus ben benieuwd welke jij voor ons hebt :mrgreen:

Pupke: Lekker dat alles weer goed was…ook met je suikerwaarde :thumbup: En kindje al in de goed richting, helemaal goed :lol:

zie bericht hieronder

@ICL wrote:

@jensie wrote:

Jen… dit zijn de mei-stoppers :mrgreen:

Denk dat Elocin in augustus is uitgerekend :wink:

Maar welkom Elocin. Begrijp dat je mei afgelopen jaar “gestopt” bent?

ICL o ja natuurlijk :oops: :oops: :oops: :shifty: :shifty: :shifty: Hoezo kheb last van zwangerschapsdementie…?? :wall: haha

Haha geeft niks hoor Jensie…je zal niet de enige zijn :mrgreen:

Herkenbaar Ellen?? hihihihi. :wink: Ik word er een beetje gek van hoor, heb er al zowat sinds ik zwanger ben last van, vergeet alles, haal dingen door elkaar, ik ben zo chaotisch als maar kan! :x Na ja, het is voor het goede doel zeggen we dan maar he :mrgreen:

Ja zeker herkenbaar…vergeet geregeld wat, moet echt alles opschrijven anders wordt het niet gedaan :oops: Ook als ze op me werk zeggen wat ik nog moet doen…zeg ik al standaard, opschrijven hoor, anders vergeet ik het :lol:

Ik heb net de intake van de kraamzorg gehad. Die vrouw gaf aan dat ik niet op zolder mag bevallen (wij hebben de woonkamer op de 1ste etage en slaapkamers op zolder). :think: Dat wordt dus bevallen in de woonkamer ofzo :eh: of toch op de begane grond in de repetitieruimte (en dan gaat mijn voorkeur natuurlijk uit voor op het drumpodium :lol: :wink: ).

Pff, moeten we toch maar even over gaan nadenken hoe we dat gaan doen. Woonkamer is groot zat dus er kan makkelijk een kraambed staan maar ik vind het wel een gek idee om te bevallen in de woonkamer. :lol:

We hebben nog wel een kamer op de 1ste etage maar die is niet warm te krijgen (oud huis, enkel glas) dus als het rond 21 maart nog koud is, is dat niet echt een optie. :think:

En daar een extra kachel neerzetten?? :think:

Fijn trouwens dat de GTT goed!! :thumbup:

Ja dat zou ook nog kunnen. Er is wel een radiator maar die krijgt die kamer nooit echt warm, woonkamer hebben we een grotere radiator en een houtkachel dus daar is het wel warm te stoken.

We moeten het maar een beetje tegen die tijd bekijken. Is ook geen probleem en ik zit dan ook op dezelfde etage als de badkamer, dat is ook praktischer (toilet is alleen op de beg.grond :frowning: )

Ik ben ook wel blij dat de GTT goed was. Ik kon mezelf al bijna niet voorstellen dat het mis zou zijn maar toch werd ik na de vorige vk-controle, toen ik werd doorverwezen voor die GTT-test, heel onzeker. Maar hij was helemaal in orde en mijn HB was heel hoog, nog hoger dan de vorige keer dus ook helemaal goed. Ik voel me ook goed maar als je toch nog even die uitslagen van die testen krijgt dan weet je ook zeker dat het goed zit. Ben weer helemaal gerust dus.

Pupke, wat komt het allemaal al lekker dichtbij :dance: :dance:

Better save than sorry zullen we dan maar zeggen. Ik heb bij N.y.n.k.e. alleen maar een ontbijtcurve gehad en geen GTT, terwijl ik enorm hard groeide (baarmoeder weet ik niet, maar kilo’s des te meer :? ). Ben wel blij dat ik nu goed onder controle sta bij gyn en internist :slight_smile: . Het lijkt er alleen op, dat, zolang ik niet teveel snoep, mijn glucose goed is en hopelijk ook blijft. De internist is alleen toch van mening dat de kans op zwangerschapssuiker heel erg groot is… Hoop maar dat 'ie uiteindelijk ongelijk krijgt. :shifty:

ICL, hopelijk zit hij ernaast inderdaad en kun je het toch mooi in de hand houden door niet al te veel te snoepen :wink:

Sproetje, Ja :shock: morgen al 7 maanden. :dance: :dance: Gaat echt hard.

Gister heb ik samen met mijn mams het wiegje al opgemaakt :inlove: . Ze had ook mijn oude babykleertjes mee ( ja, mijn moeder bewaart alles :mrgreen: ). Allemaal van die lieve superkleine witte gebreide truitjes. Heel schattig, beetje ouderwets maar voor een meisje vind ik dat wel schattig.

Mijn zus komt volgende week de rest van de uitzet brengen, ze neemt zelfs de ooievaar voor in de tuin al mee. Nu wordt het dus echt echt.

Gister ook met mams het kraampakket gekocht…daar wil je liever niet naar kijken. Ik heb die doos maar snel weggezet nadat ik er maandverbanden in zag liggen die zo lang zijn als mijn bovenbeen. :wink:

ICL, Ze verwees mij vorige keer alleen door omdat de baby wat groot was, naar de kilo’s wordt hier helemaal niet gekeken. Ik ben nu 6 kilo aangekomen en dat is volgens mij nog erg netjes. Het is ook alleen mijn buik en een beetje boobs die wat dikker zijn. Maar de beeb had dus gewoon een groeipspurtje, ik was toen 25 weken geloof ik en normaal hebben ze rond de 27 weken een groeispurt dus ze was gewoon iets eerder.

Ik ben juist blij dat ik alleen bij de vk onder controle sta, ik roep steeds ik ben niet ziek, ik ben alleen maar zwanger. Liefst blijf ik dus zoveel mogelijk weg uit het ziekenhuis. Zolang ik me goed voel wil ik gewoon genieten.

Maar als bij jouw de kans op zw.suiker groot is dan is het goed dat ze het extra in de gaten houden. Maar met een dieet kunnen ze volgens mij ook nog veel onder controle houden. Alles voor een gezonde beeb he! :wink:

Hoi Hoi

Vandaag een heerlijke dag gehad, namelijk heerlijk met vriend lief lekker aan het “baby” shoppen geweest :slight_smile:

We hebben vandaag de laatste dingen in huis gehaalt en nu hebben we dus echt alles in huis, wel erg prettig idee hoor :smiley:

En nog een goed nieuwtjes we zijn uit een naam!!! :dance: :dance:

We stonden vanmiddag met zijn 2 in de babykamer alles in ruimen enzo toen we het over namen kregen.

Hij krijgt er zelfs 2 :slight_smile: 1 officieele naam en een roepnaam (zo noem je dat toch?? :think: )

B.v onze zoon is geboren en zijn naam is Willem (Wim)

Vriend kwam er mee en was een naam die ik waarempel ook nog leuk vond :inlove:

Hij is wat langer en begint met een J :wink: maar de roep naam heeft 3 letters :wink:

Vandaag ook naar de verloskundige geweest. Alles was uiteraard nog steeds goed.

Bloeddruk blijft te laag maja dat weten we inmiddels en daar kunnen we weinig aan doen.

Heerlijk naar het hartje geluisterd en de vk heeft de beeb inmiddels ook gevoelt.

Hij drukte namelijk even in mijn buik aan de zijkant en kleine spruit was het daar niet geheel mee eens geloof is, dus kreeg ie een trap terug :inlove:

Ik moet nu om de drie weken terug komen voor controle.

De volgende controle is op 29 januari.

111: leuk dat iedereen zo enthousiast reageerd he :slight_smile: En spannend vrijdag de eerst echo :dance:

Ellen: Ik heb inderdaad 2 banen 1 baan als kinderleidster 3 dgn in de week en die is op 2 minuten afstand :slight_smile:

En nog als verpleegkundige in de uren die ik zelf geheel kan inplannen (0 uren contract)

pupke Goed nieuws mbt je suikerwaarde, lekker dat je van die onzekerheid af bent!

En wat jammer dat je niet gewoon lekker in je eigen bed mag bevallen.

Maar als je een maal beneden bent bevallen mag je toch wel weer naar boven?

En op het podium geweldig als jullie kind ook zo’n artiest wordt kan hij/zij letterlijk zeggen dat het op het podium is geboren :lol:

En ik zou er denk ik ook een extra kacheltje bij zetten, die zijn tegewoordig niet zo heel erg duur meer geloof ik.

En anders heb ik er nog wel 2 voor je :wink:

Elocin Tuurlijk mag je mee kletsen… enne wij zijn behoorlijk nieuwschierig dus vertel eens meer over je zelf :mrgreen:

Jensie Heerlijk he al die topics :mrgreen: ik haal ze soms ook door elkaar hoor :oops:

Oja heb weer een buikfoto geplaatst hoor :wink:

@dragon wrote:

En nog een goed nieuwtjes we zijn uit een naam!!! :dance: :dance:

We stonden vanmiddag met zijn 2 in de babykamer alles in ruimen enzo toen we het over namen kregen.

Hij krijgt er zelfs 2 :slight_smile: 1 officieele naam en een roepnaam (zo noem je dat toch?? :think: )

B.v onze zoon is geboren en zijn naam is Willem (Wim)

Vriend kwam er mee en was een naam die ik waarempel ook nog leuk vond :inlove:

Hij is wat langer en begint met een J :wink: maar de roep naam heeft 3 letters :wink:

Roepnaam: Job
Officiele naam:Johannes.

Ik gok maar.

Wij hebben dat bij Femke ook gedaan, roepnaam Femke en 1e doopnaam Francisca (en nog 3 andere)

Deze krijgt dat precies hetzelfde.

Dragon: Oh je gaat ons even lekker nieuwsgierig maken :lol: Dus nu mogen we raden :wink: Euh ga er even over nadenken hoor :think:

haha ja hoor jullie mogen raden :slight_smile:

Pas als het DE naam er tussen staat zeg ik :mrgreen: