Mei-stoppers 2008: al 3 zwanger!!!

Hoi hoi,

Mag ik ook op het lijstje erbij? :mrgreen:

Gisteren heeft mijn hub besloten dat hij eindelijk klaar is voor een tweede :dance: Ik was het al veeeeel langer :wink:

Ik ben in November al gestopt met anticonceptie maar dat was om andere redenen.

Vanaf deze maand gaan we er dus voor :inlove:

Hopelijk gaat het deze keer net zo snel als met Hailey destijds.

Toen was ik in Juli gestopt en hield ik 6 augustus al een positieve test in handen.

Maar ja, ik ga er maar niet vanuit dat we deze keer weer zoveel geluk hebben…

wendy welkom

Hallo

even snel een berichtje vna op het werk in de tijd van de baas :naughty:

Hier nog steeds geen ongi te bekennen dus dat gaat de goede kant op. Heb wel nog neit durven testen, ben zo bang dat het niks is.

Mijn ouders blivjen 2 nachten bij ons overnachten, de nieuwe trap wordt bij hun in de verf gezet dus geraken ze niet aan hun bed.

misshien woensdag toch maar testen :think:

Maar op Kate haar verjaardag is mss ook niet zo slim :think:

sorry, dames dit is een luxe probleem.

Biebels, ik vind het lisjtje er leuk uitzien.

En dat buikgevoel heb ik hier de afgelopen dagen ook wat meer. wie weet ?

Marisca, zou wel leuk zijn als we weer samen zwanger zijn. Jij dan een meisje en ik een jongen 8)

Tot strakskes,

Groeten

Isle

Succes Marisca en Isle!!!

(en de andere meiden ook natuurlijk)

Hoi,

Biebels ziet er leuk uit dit lijstje, kleur vind ik ook goed, vrolijk zo!!

Enne spannend eind van de maand…nog even geduld hebben.

Marisca jammer dat het deze maand niet raak is, nu hopen voor de volgende keer.

Wendy welkom, hopen dat het deze keer ook weer snel lukt. Succes!

Hoi Lydia; hoe zit het dan met je contract? Het is wel verstandig als je zekerheid hebt. Wij hadden een aantal punten waarop wij wilden wachten totdat we aan de 2e zouden gaan beginnen en 1 daarvan was ook mijn contract.

Jammer hoor Marisca; hopen op de volgende keer!!

Wendy; hopen maar dat het snel gebeurd…spannend hoor.

Isle; oooooooh spannend zeg. Zou toch een dag eerder of later als de verjaardag van Kate testen, maar ja, kan je zolang wachten?

Biebels; Het lijstje ziet er zeker leuk uit hoor. Spannende dagen zeg. Nog even geduld tot het einde van de maand.

Ik heb gister weer alle spullen en kleertjes van de eerste in mijn handen gehad. (we gingen de zolder opruimen). Kan niet wachten om het weer te gebruiken.

Toch heb ik ook een beetje rare gevoelens. Kan me niet voorstellen dat je net zoveel van een 2e kan houden als van je eerste. Mijn moeder zegt dat dat vanzelf gaat en dat je ook je aandacht vanzelf kan verdelen. Mijn dochter wilt graag een broertje of zusje (liever een zusje) en ze is ook heel erg lief voor kleine kinderen dus ik maak me daar weer niet zo druk om.

Laat het allemaal maar over me heen komen. Eerst zwanger worden, hhihihi

Ik voel me zo stom ik lees steeds overal NOD maar heb geen idee wat het betekent ???

ILse spannend hoor wie weet heb je geluk !!!

En biebels al die rare “tekens” haha ik krijg ze ook en ik kan nog niet eens zwanger zijn denk dat ze heel erg worden versterkt door dat je het graag wil.

Het lijstje ziet er leuk uit !!

Marisca jammer deze maand volgende keer beter hopen we maar

zonnetje ja is moeilijk te geloven he.

Ik vind het wel dubbel eng omdat Charity niet van mijn vriend is,ik weet dat hij zijn eigen nooit zal voortrekken maar denk dat het normaal is daar toch bang voor te zijn.

Hij ziet Charity als zijn dochter en toch zit die angst er wel een beetje in.

NOD betekend : Niet Ongesteld Dag ( de dag dat je niet ongesteld wilt worden.

Ik moets in het begin ook even goed zoeken hoor naar al die afkortingen die hier gebruikt worden en toen vond ik de pagina.

Heel erg handig al vind ik het zelf :slight_smile:

KLIK HIER

Ik vind NOD een beetje een stomme afkorting (ik zeg in gedacht steeds NOT, en dat klinkt zo negatief :shifty: ), maar het dekt wel de lading. Hoe moet je die dag anders worden? De-eerste-dag-van-je-verwachte-ongesteldheid-waarvan-je-eigenlijk-wenst-dat-die-uitblijft :mrgreen:

Ok, ik ga aan de slag met het lijstje, sturen jullie me gegevens die ik nodig heb?

Wendy: jij mag er bij! :dance: Fijn die kerels die ineens mee willen werken 8) Op een snelle positieve test!!

Isle: spannnnennnnd!! :pray: Ben benieuwd wanneer je gaat testen!

Zonnetje: ow, heerlijk he, al die kleine spulletjes! Ik moet het ook nog eens uit gaan zoeken, ben gestopt bij maat 68 :shifty: Enneh… vergeet niet dat jij als mama 9 maanden de tijd hebt om aan beeb2 te wennen he, dat zal al een band geven! Zodra je elkaar dan in de ogen kijkt… :inlove:

Charity: Ja, dat gevoel kan ik me wel voorstellen. Rationeel denk je waarschijnlijk: alles gaat goed, maar dat gevoel hè… :snooty:

De zwangerschapstekens… tsja… Ik ren steeds naar de wc, Johan wordt er gek van. Hij zegt steeds: ben je zwanger ofzo? :lol: Maar ik heb vandaag weer de hele dag gewerkt, dan denk ik er niet zo aan (en zo vliegt de tijd voorbij).

@Biebels: Welke gegevens wil je van me hebben?

dan kan ik je doe toesturen :slight_smile:

Klussen vind ik ook zo’n raar woord, maar toen ik in de afkortingslijst keek zag ik dat Knuffen de zelfde betekenis heeft als klussen.

Kunnen we niet het woord knuffen gaan gebruiken? Klinkt een stuk “leuker en liever” al zeg ik het zelf :smiley:

Biebels, leuk lijstje hoor, lekker vrolijk!

Heb je alle info al die je nodig hebt om het lijstje te maken of moeten we je nog iets doorgeven?

Welkom aan alle nieuwe meekletsers! Hopen dat we allemaal snel zwanger raken.

@ Lydia, moet je lang wachten op een contract? Aan de ene kant snap ik dat je wilt wachten op zekerheid aan de andere kant weet ik zelf ook heel goed dat een vast contract ook geen zekerheid geeft. Ook dan kun je ontslagen worden door bijvoorbeeld reorganisatie. Hopelijk hoef je niet te lang te wachten. Ik ben blij dat wij nu eindelijk de beslissing hebben genomen om ervoor te gaan.

Hoi Charita ik moest in het begin ook even zoeken wat het nou betekende, maar had ondertussen ook de lijst van dragon gevonden. Heel handig.

Nog even en dan heb ik mijn NOD datum denk ik, tenminste als ik dezelfde cyclus heb als met pil. Heb ondertussen wel geregeld last van opgezette buik en gevoelige borsten…maar ja daar heb ik wel vaker last van, dus hier nog niet echt tekens van zwangerschapsverschijnselen.

Wij gaan het misschien uitstellen.

Net hele grote ruzie gehad omdat ik graag wil dat hij mindert met roken en bier als we proberen zwanger te worden, hij vind dat onzin het kind is toch ook wel gezond terwijl hij dat wel doet.

Ik vind dat hij daar veel te makkelijk vanuit gaat , ik ben heel bang dat het misgaat heb gewoon die angst dit keer heel erg weet ook niet waarom.

En hij kan dan niet eens wat begrip tonen want ik stel me aan en het is onzin.

Maar daar gaat mijn gevoel niet van weg.

Hoe denken jullie erover : mannen en roken en drinken terwijl je een kindje wil.

@charity wrote:

Net hele grote ruzie gehad omdat ik graag wil dat hij mindert met roken en bier als we proberen zwanger te worden, hij vind dat onzin het kind is toch ook wel gezond terwijl hij dat wel doet.

Ik vind dat hij daar veel te makkelijk vanuit gaat , ik ben heel bang dat het misgaat heb gewoon die angst dit keer heel erg weet ook niet waarom.

Hoe denken jullie erover : mannen en roken en drinken terwijl je een kindje wil.

Mijn partner rookt niet maar drinkt wel elke avond een biertje, ik zelf zal hem dit niet gaan verbieden.

Roken en drinken KAN invloed hebben op het kwaliteit van het zaad, en dus niet op de gezondheid van een eventueel kindje.

En dan hebben we het natuurlijk wel over overvloedig veel roken en drinken. Een of 2 biertjes/wijn/ whiskie etc heeft dus niet veel invloed.

Wat wel schadelijk is voor het kind is als moeder zou roken en drinken.

Roken kan natuurlijk wel schadelijk zijn voor kind omdat er dan meegerookt gaat worden, maar dan krijgen we hier een heeeeeeeeele andere discusie :wink:

Ik zou me dus niet zoveel zorgen maken als mijn vriend zou roken en drinken, tenzij er een vruchtbaarheisprobleem optreed dan is het natuurlijk weldegelijk van belang dat hij stopt met roken en drinken maar nogmaals dit heetf alleen invloed om het zaakkwaliteit niet op de evt gezondheid van het kindje in de maakt.

Maar ruzie maken is nooit leuk, misschien als jullie allbei weer een beetje bedaard zijn zouden jullie er nog eens rustig over kunnen praten en misschien een compremie sluiten??

Charity, ja moeilijk. Mannen hebben gewoon geen eierstokken en ook dat rammelende “Ik wil een baby-gevoel” niet. Mijn vriend vind het ook allemaal eng en kan er lang niet zo enthousiast over praten als ik doe. Roken doet mijn vriend niet maar bier drinkt hij toch wel elke avond… Ja…ik denk dat we eerst maar gewoon gaan proberen. Als het na een tijd niet lukt kun je altijd proberen of minder drank werkt. Maar in eerste instantie wil ik gewoon rustig gaan proberen. Misschien is het wel snel raak en hoeft helemaal nergens mee te stoppen. Als je hem teveel in dit soort dingen onder druk zet dan wordt het misschien niet “leuk” en een kindje krijgen moet toch in eerste instantie leuk zijn. Mannen zie dit soort dingen toch heel anders (niet alle mannen natuurlijk).

Was je van je eerste kindje snel zwanger?

@dragon wrote:

@charity wrote:

Mijn partner rookt niet maar drinkt wel elke avond een biertje, ik zelf zal hem dit niet gaan verbieden.

Roken en drinken KAN invloed hebben op het kwaliteit van het zaad, en dus niet op de gezondheid van een eventueel kindje.

En dan hebben we het natuurlijk wel over overvloedig veel roken en drinken. Een of 2 biertjes/wijn/ whiskie etc heeft dus niet veel invloed.

Wat wel schadelijk is voor het kind is als moeder zou roken en drinken.

Roken kan natuurlijk wel schadelijk zijn voor kind omdat er dan meegerookt gaat worden, maar dan krijgen we hier een heeeeeeeeele andere discusie :wink:

Ik zou me dus niet zoveel zorgen maken als mijn vriend zou roken en drinken, tenzij er een vruchtbaarheisprobleem optreed dan is het natuurlijk weldegelijk van belang dat hij stopt met roken en drinken maar nogmaals dit heetf alleen invloed om het zaakkwaliteit niet op de evt gezondheid van het kindje in de maakt.

Maar ruzie maken is nooit leuk, misschien als jullie allbei weer een beetje bedaard zijn zouden jullie er nog eens rustig over kunnen praten en misschien een compremie sluiten??

Ik voel me zo rot de laatste dagen ik weet niet hoe het kan.

Ik ben gewoon bang en weet niet waardoor ik wil zo graag een tweede en mijn vriend ook.En ik ben juist erg vruchtbaar geweest dus weet niet waar die angst vandaan komt

@Pupke wrote:

Charity, ja moeilijk. Mannen hebben gewoon geen eierstokken en ook dat rammelende “Ik wil een baby-gevoel” niet. Mijn vriend vind het ook allemaal eng en kan er lang niet zo enthousiast over praten als ik doe. Roken doet mijn vriend niet maar bier drinkt hij toch wel elke avond… Ja…ik denk dat we eerst maar gewoon gaan proberen. Als het na een tijd niet lukt kun je altijd proberen of minder drank werkt. Maar in eerste instantie wil ik gewoon rustig gaan proberen. Misschien is het wel snel raak en hoeft helemaal nergens mee te stoppen. Als je hem teveel in dit soort dingen onder druk zet dan wordt het misschien niet “leuk” en een kindje krijgen moet toch in eerste instantie leuk zijn. Mannen zie dit soort dingen toch heel anders (niet alle mannen natuurlijk).

Was je van je eerste kindje snel zwanger?

Van de eerste binnen een maand en daarna een miskraam toen was ik na 1 x zwanger.

Hij zegt ook hij had het heel anders verwacht.

Miss overdrijf ik wel omdat ik zo bang ben

Charita, praat er weer eens over als julie beide weer wat rustig zijn. Zelf zou ik het denk ik niet meteen verbieden. Mijn vriend rookt heel af en toe en drinkt soms een biertje. Als er nou echt een tijd overheen gaat voordat je zwanger raakt, kan hij er altijd nog mee stoppen!! Hoe snel was je bij de vorige zwanger??

Nou sterkte met deze discussie…

Charity, voor je vriend wordt het ook zijn eerste kindje. Ik denk dat hij het al spannend genoeg vindt. Als jij hem nu ook al zijn geneugten gaat verbieden dan wordt het niet echt leuker voor hem. Gewoon rustig gaan proberen samen, probeer het leuk te houden. Als het na een tijd proberen niet lukt kun je altijd nog dingen gaan aanpassen.

Heb je ook zo’n chocoladekoekjes aanval als je zwanger bent. Ik ben nu ongi, ben eigenlijk een beetje aan de lijn maar ik heb nog een rol chocolade-koekjes ontdekt in de la… :oops: :naughty:

Heel gevaarlijk :wall:

Ik heb er nu al een paar op…maar ik denk dat het niet bij een paar blijft…elke maand heb ik toch wel behoefte aan chocolade.

Pff morgenochtend dan maar weer hardlopen.