Mei-stoppers 2008: al 3 zwanger!!!

Hoi meiden,

Mag ik ook meeschrijven? Wij gaan er ook weer voor. Van het weekend (moederdag) had ik mijn eisprong en we hebben heerlijk gevreën. Klussen, wat een woord zeg :silenced: .

Dus nu dik twee weken geduldig :liar: wachten.

Vorige twee keren was het gelijk raak (1e keer miskraam), dus wie weet…

Heel veel :thumbup: :thumbdown: voor iedereen hier.

En OJA foliumzuur :oops: :oops: :oops: . Ren gelijk naar de drogist…

Groetjes,

Femke

Hoi LaBruja, welkom hier!

Ik heb gisteren heel voortvarend zwangerschapstesten gekocht op internet… Vorige keer heb ik ze gewoon in de drogist gehaald, snap nu niet meer dat ik dat durfde :oops: :shifty:

Dank!

Ja suf he? Voor de vorige zwangerschap had ik 4 testen nodig voor er een pos was, en ben naar 4 verschillende drogisterijen gegaan… Alsof het dien mensen wat uitmaakt. Nu ook via internet. Sensitest. Stukken goedkoper ook!!!

Groetjes,

Femke

Ik zit mezelf trouwens gigantisch voor de gek te houden, moet mezelf steeds tegenspreken :wall: . Ik voel steeds ‘plopjes’ en denk dan: hee, zo voelde het ook toen ik Leonie voor het eerst voelde. En ik heb sinds kort een type-gebrek (zoals een spraakgebrek, maar dan met typen), wat ik ook had toen ik zwanger was van Leonie. Kon toen helemaal niet uit mijn woorden komen! Ik weet niet wat het is hoor, maar vind het knap irritant…

haha herkenbaar! Ik drink ineens weer veel melk. Net als de vorige keren. Maar vorige week KON ik nog niet eens zwanger zijn en nu kan ik er nog helemaal niks van merken als het al zo zou zijn. De menselijke psyche is een wonderbaarlijk iets…

Groetjes,

Femke

Hallo allemaal,

Heb jullie verhalen allemaal wat doorgelezen, leuk om te lezen en wil dan ook graag mee praten met wat iedereen bezig houdt.

Ik ben zelf 23 jaar en heb 27 april mijn laatste pil geslikt, ben toen ongi geworden en nu zijn we dus bezig om zwanger te raken. Dus officieel in mei begonnen!!! Weet dus nog niet wat mijn cylcus is zonder pil gebruik.

Vind het wel spannend allemaal, want dit is ons 1ste kindje.

Even kijken of de banner het doet, want weet niet of dit helemaal goed is gegaan. Deze moet er toch automatisch onder komen te staan als ik bericht intik??

Femke, wat leuk dat jullie voor de 2e gaan!

Heel veel succes, ook voor de andere meiden!

Groetjes Sophia, een mede augustus 2007-mama

Hoi Sofia! Dank voor het succeswensen… Hoop dat met jullie ook alles goed is!

Ellen, leuk dat je mee komt schrijven! Ik vond het zwanger proberen te worden bij de eerste wel spannender, nu is er veel meer afleiding met zo’n kleintje om me heen, en we hebben in elk geval al een prachtig kind. Vaag gevoel… Misschien voelt het nu ook wel zo relaxed omdat we het nog maar net proberen. Weet niet. 1e keer was wel spannender, nu zijn we er laconieker over, zegmaar. Best jammer eigenlijk.

Gister weer een pak melk leeg gedronken. Moet maar weer op de magere versie over gaan. Verder voel ik me trouwens helemaal niet zwanger. Bij Friso ‘wist’ ik het gelijk bijna zeker. Vandaar de vier testen; ik geloofde de negatieve uitslag toch steeds niet. En ik had lekker gelijk :wink:

Hebben jullie verder al (schijn)zwangerschapsverschijnselen?

Groetjes,

Femke

Hoi Ellen, je banner doet het, welkom hier! :mrgreen: Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag raken!!

Johan zit me te pushen dat ik moet testen :doh: , hij vindt dat ik ineens ‘gekke dingen’ eet en DUS ben ik zwanger, volgens hem. Wij zijn hier dus helemaal niet zo relaxed :lol:

Hallo

Ik ben deze maand ook gestopt heb in februari mijn spiraal laten verwijderen en ben deze maand met de pil gestopt we gaan voor een tweede !!!

Ik heb vandaag de afspraak gemaakt bij de gyn om mijn spiraaltje te laten verwijderen. De laatste week van mei gaat hij eruit. :dance: Dus ik ben toch nog net een mei-stopper. Theoretisch zouden we dan nog net in mei raak kunnen schieten, maar in juni gaan we denk ik pas serieus beginnen…:liar: Ha ha we hadden eigenlijk afgesproken dat het spiraaltje er in juni uit zou gaan, nu heb ik mijn vriend dus zover dat het al eerder gebeurd. Dus wie weet gaan we toch nog wel proberen of het nog in mei lukt.

Ik vind het super spannend allemaal. We hebben er echt zin in en het krijgt voor ons beide toch wat meer vorm nu.

Van de week heb ik bij mijn zus gelogeerd die een dochtertje van 7 maanden heeft. Heerlijk getut met de kleine…daar gaan je eierstokken wel van rammelen.

Biebels, heb je al getest???

Gezellig! Hoe meer zielen etc.! Leuk dat jullie nu ook echt gaan beginnen, pupke! Spannende tijd dit! Zijn jullie ook gestopt met alcohol drinken / roken etc.? Of wachten jullie tot een positieve test? Ik neem vanavond nog een lekker glas wijn en dan basta (tot ik weer ongesteld ben).

Groetjes,

Femke

welkom ellen en charity

pupke spannend hoor je spiraaltje te laten verwijderen en wel fijn dat het toch eerder kan.

biebels ben benieuwd wat de test zegt en of je je zwanger voelt.

hier nog geen ongi te bekennen maar voel me ook niet zwanger. manlief zei gisteren heb zin in de vakantie en wie weet gaan we wel met zijn vieren op vakantie vond het zo lief

nou tot later

:shifty: ik mag nog lang niet testen hoor, ik zit mezelf gewoon op te fokken :lol: Ik wil pas testen als ik mijn ongesteldheid verwacht, en die verwacht ik pas aan het einde van de maand (al heb ik zonder pil nog nooit een regelmatige cyclus gehad).

Charity: welkom hier! Veel succes bij het knutselen van een brusje :mrgreen:

Pupke: ik stem voor mei :lol:

Femke: ja, ik ben al symbolisch gestopt door voor het eerst weer wijn te drinken… en dat was dus meteen de laatste! Sinds de zwangerschap en de daarop volgende bv-periode (9 + 15 maanden) heb ik geen alcohol meer gedronken. Roken heb ik nog nooit gedaan, dus dat was geen probleem!

Marisca: ah, dat is inderdaad lief! Zo zeggen wij dus ook steeds: volgend jaar om deze tijd… :inlove:

Hoelang zijn jullie allemaal al gestopt met de pil/spiraal? Omdat ik sinds kort ben gestopt weet ik nog niet helemaal hoelang mijn cylcus is…hoop natuurlijk dat dit gewoon rond de 28 dagen zou zijn, in ieder geval regelmatig…maar ja nog andere halve week en dan weet ik dat ook.

De eerste maand na pil-stop is het toch ook niet zeker of je wel meteen een eisprong hebt? Volgens mij had ik dit ergens gelezen…naja wacht het allemaal maar gewoon af…moet er natuurlijk ook niet te veel mee bezig zijn.

@ellen84 wrote:

Hoelang zijn jullie allemaal al gestopt met de pil/spiraal? Omdat ik sinds kort ben gestopt weet ik nog niet helemaal hoelang mijn cylcus is…hoop natuurlijk dat dit gewoon rond de 28 dagen zou zijn, in ieder geval regelmatig…maar ja nog andere halve week en dan weet ik dat ook.

De eerste maand na pil-stop is het toch ook niet zeker of je wel meteen een eisprong hebt? Volgens mij had ik dit ergens gelezen…naja wacht het allemaal maar gewoon af…moet er natuurlijk ook niet te veel mee bezig zijn.

Ik ben 1mei gestopt met de pil. En voor mij is het ook een grote verassing wat mijn cyclus wordt, ik ben ook uitgegaan van 28 dgn.

En het klopt dat je niet altijd een eisprong hebt als je net gestopt bent met de pil. Maar er zijn dus ook meiden die dat wel hebben.

Het is dus even goed spannend als je net gestopt bent, wij hopen natuurlijk op meteen raak :wink:

ik ben niet gestopt met de pil die heb ik namelijk nog nooit geslikt maar we zijn sinds mei weer aan het vrijen zonder condoom.

mijn cyclus is heel erg wisselend van netjes 29 dagen tot soms wel 50 dagen

Welkom voor alle nieuwe stoppers!

@ Biebels, ik denk dat mei niet gaat lukken hoor. Spiraaltje wordt net voor de eisprong verwijderd. In theorie kan het dus…maarre ik ga er niet vanuit. Pff Ik denk dat mijn vriend zich kapot zou schrikken als het in 1 keer raak is.

@ Femke: foliumzuur slik ik al, roken nooit gedaan. Ik drink nu nog wel af en toe een wijntje (spiraaltje is er ook nog niet uit, dus we zijn nog niet bezig). Ik weet nog niet helemaal of ik helemaal niks meer drink vanaf dat het spiraaltje eruit is of dat ik wacht tot een positieve test…Op het moment drink ik sowieso even niet omdat ik een beetje aan het lijnen ben. Ik heb pas kort mijn rijbewijs en ben nu dus altijd de BOB (ik moet zo’n 6 jaar bobben inhalen, kan mijn vriend lekker drinken. :lol:

Maarre zetten jullie je vriend/man ook op een speciaal dieet??

Mijn vriend rookt niet, drinkt wel regelmatig bier. Krijgt verder atijd gezond te eten. Ik bak altijd zelf brood en stop er nu extra veel zonnebloempitten in omdat dit goed schijnt te zijn voor het zaad. :lol:

Heb laatst ergens gelezen (weet even niet meer waar) dat foliumzuur ook goed voor het sperma is, kun we dus eigenlijk samen slikken. :lol: :lol:

Wij zeggen ook tegen elkaar dat het van de zomer wel de laatste vakantie met zijn tweetjes kan zijn. We hebben vorig jaar al een grotere tent gekocht met een extra cabine, die ik altijd al gekscherend de babykamer noem. Misschien ligt er volgend jaar wel echt een kindje in…

@ Ellen84, nadat ik stopte met de pil (en overstapt op een koperspiraaltje) was mijn cyclus gelijk weer regelmatig (ongeveer 28 dagen). Vond het wel een lekker idee dat mijn lichaam dat zelf ook prima kon regelen.

Hallo,

Ik ben ook nieuw hier. Sinds 2 mei gestopt met de pil.

Heb al een dochter van 3 1/2. Ik was al 6 weken zwanger van haar toen ik erachter kwam. Niet helemaal gepland, maar zeker gewenst. Nu gaan we voor de tweede en is dit dus een hele nieuwe ervaring. Heb wel last van ontpillen hoop dat het snel over gaat.