Mei-stoppers 2008: al 3 zwanger!!!

Was het de vorige keer snel raak bij jou? Niet dat dat iets zegt natuurlijk.

Ik vond van wel :angel: Ik was nog bezig met uitvogelen hoe lang mijn cyclus duurde, toen ik ineens wel een héél lange cyclus had. Toch maar een test gedaan, en raak :inlove: Ben gestopt in augustus en had tweede kerstdag een positieve test.

Dat is inderdaad best rap. Hopelijk gaat het nu ook zo snel.

Mijn cyclus is eigenlijk altijd heel regelmatig, 28 dagen. Ik voel ook precies aan mijn lichaam als ik ongi ga worden (mijn vriend ook want die krijgt altijd de volle laag :twisted: ).

Wel een fijn idee dat je al weet dat jullie samen vruchtbaar zijn, als je voor de eerste gaat is het allemaal nog afwachten.

Hopelijk gaat het bij ons allemaal ook zo vlot :wink:

Ik heb eigenlijk geen enkel idee wat mijn cyclus is? :think:

Ik heb namelijk nog nooit echt een cyclus gehad .

@dragon wrote:

Hopelijk gaat het bij ons allemaal ook zo vlot :wink:

Ik heb eigenlijk geen enkel idee wat mijn cyclus is? :think:

Ik heb namelijk nog nooit echt een cyclus gehad .

Met je pil wordt je cyclus aangepast aan de pil. Je pilstrip heeft 21 pillen, dan volgt een stopweek van 7 (je kunt ook 28 pillen hebben, daar zit de stopweek bij in). Dan is je cyclus dus altijd 28 dagen.

Zonder pil tel je je cyclus door vanaf dag 1 van je menstruatie te gaan tellen, tot de dag dat je weer ongesteld wordt (die telt dus niet mee). Dat aantal dagen is de lengte van je cyclus.

dat klopt helemaal ja, ik heb voor mij banner de cyclus van mijn pil gebruikt omdat ik toch ergens vanuit wilde gaan. :slight_smile:

Wat ik bedoelde is dat ik nog nooit een cyclus heb gehad,ik ben de pil gaan gebruiken omdat ik op mijn 15e nog niet menstrueerde.

Maar wel elke maand echt goed ziek er van was, hoofdpijn, buikpijn etc.

Door de pil is mijn menstruatie opgang gekomen, daarna ben ik even gestopt maar dat was echt een zooitje.

3 wkn ongesteld, 1 week niet, 2 weken ongesteld 8 wkn niet, en daarna was ik eigenlijk meer ongesteld dan niet.

Met gevolg laag HB, hoofdpijn, buikkrampen goed ziek dus.

Tijdens een gyn onderzoek is eingenlijk nooit naar voren gekomen wat hier nou de oorzaak van was.

Wel zijn we te weten gekomen dat ik maar 1 eierstok heb, maar dat was niet de oorzaak van mijn problemen.

Ik ben weer aan de pil gegaan eerst de lichte die hielp niet, daarna de zwaarste variant en sindsdien ben ik er nooit meer meegestopt.

Ik ben nu dus zeer nieuw schierig hoe het nu zal gaan, ik houd het nu ook elke dag bij.

Ik ben bij de HA geweest en hij rade me aan om ovulatietesten te doen om te kijken of ik die wel heb, maar om nu elke dag zo test te gaan doen?

Daarom laat ik nu eerst de natuur zijn werk doen en ben ik dus zeer benieuwd wat voor cyclus ik ga krijgen.

ok, ikke snappe!! :mrgreen:

mm word denk ik vandaag ongesteld want heb me toch een buikpijn het goede nieuws is dat ik dan weer eens een cyclus heb van 28 dagen inplaats 50 :mrgreen:

ben even druk de komende dagen met verjaardagen enzo maar daarna kom ik echt mee kletsen

@dragon wrote:

dat klopt helemaal ja, ik heb voor mij banner de cyclus van mijn pil gebruikt omdat ik toch ergens vanuit wilde gaan. :slight_smile:

Wat ik bedoelde is dat ik nog nooit een cyclus heb gehad,ik ben de pil gaan gebruiken omdat ik op mijn 15e nog niet menstrueerde.

Maar wel elke maand echt goed ziek er van was, hoofdpijn, buikpijn etc.

Door de pil is mijn menstruatie opgang gekomen, daarna ben ik even gestopt maar dat was echt een zooitje.

3 wkn ongesteld, 1 week niet, 2 weken ongesteld 8 wkn niet, en daarna was ik eigenlijk meer ongesteld dan niet.

Met gevolg laag HB, hoofdpijn, buikkrampen goed ziek dus.

Tijdens een gyn onderzoek is eingenlijk nooit naar voren gekomen wat hier nou de oorzaak van was.

Wel zijn we te weten gekomen dat ik maar 1 eierstok heb, maar dat was niet de oorzaak van mijn problemen.

Ik ben weer aan de pil gegaan eerst de lichte die hielp niet, daarna de zwaarste variant en sindsdien ben ik er nooit meer meegestopt.

Ik ben nu dus zeer nieuw schierig hoe het nu zal gaan, ik houd het nu ook elke dag bij.

Ik ben bij de HA geweest en hij rade me aan om ovulatietesten te doen om te kijken of ik die wel heb, maar om nu elke dag zo test te gaan doen?

Daarom laat ik nu eerst de natuur zijn werk doen en ben ik dus zeer benieuwd wat voor cyclus ik ga krijgen.

met zo’n test breng je de natuur niet in de war maar kun je je cyclus volgen. Je ziet dan wanneer je eisprong er is, of dat nou in een regelmatige of onregelmatige cyclus is. Het nadeel is dat die dingen duur zijn…

Met de natuur zijn gang laten gaan bedoelde ik eigenlijk, dat ik gewoon nog wilde wachten met testen en hopen dat ik een gewoon een eisprong heb. Mocht ik na een paar maanden nog niet zwanger zijn dan wilde ik beginnen met ovulatietesten.:slight_smile:

Maar inmiddels heb ik vandaag de eerste ovulatietest in huis gehaald,

wat zijn die dingen duur zeg!

En nu maar hopen dat ik er een heb, al weet ik dat het na pil gebruik nog wel eens wil voorkomen dat je de eerste cyclus geen eispron heb.

Erg spannend dus!

spannend hoor om te zien of je een eisprong hebt. en inderdaad wat zijn ze duur.

toch niet ongesteld geworden maarja dat zegt niks hier dus we wachten maar af.

he maris kai is bijna 1 :shock:

(alsof jij dat niet weet :mrgreen: )

Dragon, snapte het op zich wel hoor :wink:

Ik geloof dat het weer wat stiller klappert hier aan het front. We zijn wat wiebelig geloof ik qua besluiten :wall:

Nou, hier klappert het bij Johan ook, we hebben het er constant over :lol: :dance:

Iemand heeft me voorspeld dat er 10 mei ‘iets’ zou gebeuren, en dat ik 8 januari zou bevallen. Ze dacht eerst dat 10 mei stond voor de positieve test, maar dat kan niet meer 8) . En 8 januari bevallen lijkt mij wat vroeg, maar toch ben ik benieuwd wat er van deze voorspelling klopt!

Wij zijn er nu ook wel helemaal zeker van. Mijn moeder had van de week al gedroomd dat ik bevallen was. Ik heb haar nog helemaal niet gezegd dat we er voor willen gaan, dus het zal wel een soort van telepathie zijn. :doh:

Gister heerlijk geknuffeld met mijn nichtje van 7 maanden en dan gaan mijn eierstokken nog harder rammelen. Mijn moeder gaf mijn vriend nog een paar hints dat hij ook aan de bak moet. Pff ik hoop maar dat het straks snel raak is zodat iedereen niet langer in spanning hoeft te blijven.

@Pupke wrote:

Mijn moeder gaf mijn vriend nog een paar hints dat hij ook aan de bak moet. Pff ik hoop maar dat het straks snel raak is zodat iedereen niet langer in spanning hoeft te blijven.

Hihi, leuk zeg die hints :wink: . Aan de ene kant vond ik het heel leuk om de eerste weken lekker stiekem zwanger te zijn, aan de andere kant wilde ik het wel van de daken schreeuwen. Ben benieuwd hoe lang we het bij een tweede zwangerschap geheim kunnen houden!

Ik ben ook best wel een flapuit en zie mijn ouders erg vaak (paar keer in de week). Hoop dat ik het tegen die tijd ook wel een paar weekjes stil kan houden.

Mijn zus had wel verteld dat ze bezig waren en heeft bij 2 maanden aan de de naasten familie verteld dat het raak was.

Ik wil mijn ouders nog niet vertellen dat we aan de slag gaan, misschien als het naar een aantal maanden nog niet raak is, dan wel. Maar voorlopig lijkt het me wel leuk om ze straks te verrassen.

Mijn vader heeft al een keer een kleinkind voor zijn verjaardag gevraagd aan mij, maar mijn zus heeft hem dat toen gegeven (op zijn verjaardag was ze toen al zwanger, maar ze heeft het ons pas een week later verteld). Het wordt tijd dat hij er ook 1 van mij krijgt.

Heb jij het de vorige keer snel verteld?

Ik was 7 weken zwanger toen de misselijkheid toe sloeg… en hoe! Ik heb een tijdje ‘buikgriep’ vol kunnen houden, mijn baas al wel verteld dat ik nog wel eens een tijdje afwezig kon zijn (met reden), en toen we met 10 weken de eerste afspraak bij de verloskundige hadden gehad, hebben we iedereen ingelicht. Gek genoeg dacht niemand ‘buikgriep? yeah right, die is vast zwanger’! :think:

Wij komen er net achter dat de broer van mijn vriend ook bezig zijn en het nichtje van mijn vriend ook.

We hebben met hun alle twee zeer goed contact en ook met de ouders dus dat kan nog eens heel leuk gaan worden :smiley:

In juni gaan we met zijn alleen op vakantie dus wie weet :wink:

We zaten net al als echte meiden onder elkaar hele plannen te maken hoe geweldig het zou zijn als we tegelijk zwanger zouden zijn.

Mocht dat zou zijn, dan willen we het de familie tegelijk op een speciale manier vertellen…

Gelukkig kan ik hier mijn ei kwijt, want ik zou het wel gewoon aan iedereen willen vertellen dat we bezig zijn, maar ik heb soms echt moeite om mijn mond te houden :slight_smile:

@dragon wrote:

Gelukkig kan ik hier mijn ei kwijt, want ik zou het wel gewoon aan iedereen willen vertellen dat we bezig zijn, maar ik heb soms echt moeite om mijn mond te houden :slight_smile:

Dat is nu precies de reden waarom ik dit topic gestart heb :wink: :lol:

inderdaad dat is nou heel fijn van dit topic kan je toch even er wat over kwijt maar het blijft nog wel even van je zelf

hier nog geen ongi maar ook geen andere tekens van iets wat op een zwangerschap lijkt