Omdat je baarmoedermond iets open staat als je ongi bent is het dan wat minder pijnlijk. Heb jij voor of na je eerste je spiraaltje laten verwijderen? Als je nog geen kinderen hebt kan het nl. wat pijnlijker zijn. Het plaatsen is dan ook veel pijnlijker.
Ik ga volgende week bellen en als het eerder kan dan laat ik het misschien wel eerder doen. We hebben juni afgesproken, zo kan mijn vriend ook een beetje naar het idee toe leven. Die tijd heeft hij wel nodig :lol: .
Ik heb mijn spiraaltje na de bevalling genomen en eind april laten verwijderen.
Ik verwacht dat het bij mij toch wel weer pijnlijk wordt. Als je al een keer bent bevallen schijnt het een stuk minder pijn te doen. De weg is dan al een beetje uitgerekt, zeg maar.
Ik dacht bij het plaatsen ook, dat doe ik wel even. Ik ben ook niet echt kleinzerig…maar ik vloog toch echt tegen het plafond toen hij geplaatst werd. Ik had een gyn in opleiding, plaatsen ging ook niet helemaal goed waardoor de touwtjes nu te kort zijn. Ik moet dus ook weer naar de gyn om hem eruit te laten halen.
hmm… dat is minder… :? Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet! Iets wat ik wel geleerd heb sinds de bevalling: laat het over je heen komen en span vooral niet aan :thumbup: Succes!!
Dragon: gun jezelf nu niet nog af en toe een biertje? De eerste weken heb je volgens mij nog geen bloedband met de vrucht dus hoef je je nog niet al te schuldig te voelen als je wat drinkt. Alhoewel ik wel snap dat je nu al het zekere voor het onzekere wilt nemen. Ik drink tegenwoordig ook heel weinig, maar met dat soort feestdagen valt het natuurlijk extra op als je niet drinkt. Moeilijk is dat he.
Wat super dat je vriend er zelf mee kwam! Dat had ik ook wel gewild.
Ja ik kan die laatste maand ook wel omkijken.
Biebels:
Ja, ik laat het wel over me heen komen. Ik neem dit keer van te voren wel een paracetamolletje. Maar goed, als hij er eenmaal uit is kunnen we er wel gelijk voor gaan.
Dragon: gun jezelf nu niet nog af en toe een biertje? De eerste weken heb je volgens mij nog geen bloedband met de vrucht dus hoef je je nog niet al te schuldig te voelen als je wat drinkt. Alhoewel ik wel snap dat je nu al het zekere voor het onzekere wilt nemen. Ik drink tegenwoordig ook heel weinig, maar met dat soort feestdagen valt het natuurlijk extra op als je niet drinkt. Moeilijk is dat he.
Ik heb gisteren mijn laatste wijntje voorlopig gehad Gewoon een soort van ritueeltje, ik mag pas weer van mezelf als ik de volgende spruit geen bv meer geef :mrgreen:
Ik had mezelf voorgenomen om te stoppen met drinken zodra ik zwanger wilde worden en ik wil idd ook pas weer beginnen als ik een kleine heb die geen borstvoeding meer krijgt.
De reden hiervoor voor mij was is omdat je nooit precies weet wanneer je zwanger bent.
Ik zou mij erg geschuldig voelen als ik in de kroeg sta een biertje te doen en ik zou bijvoorbeeld al 2 wkn zwanger zijn zonder dat ik daar al erging in heb…
Ook al kan het misschien nog geen kwaad ik neem toch liever het zekere.
Dit komt misschien ook wel omdat ik in mijn beroep al verpleegkundige een hoop narigheid bij pasgeborene heb gezien en ik liever het zekere voor het onzekere neem.
Maar ook al neem ik fris in de kroeg mijn vrienden vragen de laatste tijd of er misschien iets is… omdat het lijkt als of ik straal
Nou voelt dat ook wel zo hoor, het is net alsof je een nieuwe fase van het leven in gaat.
Ik moet me soms zelfs al erg inhouden om niet al te hard van stappel te lopen als ik iets leuks voor een babby in de winkel zie liggen, ik moet me echt bedwingen om het gewoon nog niets te kopen.
Maar met zwangere vrienden in een baby zaak is die verlijding wel eeerg groot hoor.
Al heb ik al wel een boxkleed gekocht maar die was zo gaaf dat ik hem echt niet kon laten liggen :oops:
Nu al een boxkleed, dat is inderdaad wel erg vroeg :mrgreen:
Ik maak veel kleding zelf en bewaar wel alle restjes omdat ik er straks misschien nog net een baby-truitje uit kan halen. :lol: Ook best erg.
We moeten ook de vloerbedekking in de “babykamer” vervangen maar we hebben besloten om te wachten tot ik zwanger ben omdat we dan waarschijnlijk ook de muren gaan verven/behangen en dat het praktischer is om dat eerst te doen.
Zijn jullie ook al begonnen met foliumzuur? Ik ben al wel begonnen, ik vergeet hem nog wel eens in te nemen.
Inderdaad het zekere voor het onzekere kan ik wel bergrijpen. Misschien stop ik straks ook wel helemaal met alcohol hoor(als mijn spiraaltje eruit is). Ik drink nu al nauwelijks, soms ook wel eens een avondje fris in de kroeg. Dan valt het straks misschien niet teveel op.
Ja ik weet het :oops: maar ik heb iets met draken en ik zag bij de Prenatal een box kleed met een draak erop ik vond het zo gaaf dat ik dacht ik neem hem wel mee voordat ik ze over een 1 jaar niet meer kan krijgen, want hoevaak kom je nou een bokkleed tegen met een draak er op???
Maar dat is het enige dat ik tot nu toe gekocht heb hoor, met de rest wacht ik netjes tot ik zwanger
Al weet ik al precies welke kinderwagen ik wil hebben :?
Volgens mij ben ik echt erg of zijn er nog meer hier die precies weten hoe en wat ze willen??
Ik ben idd ook begonnen met foliumzuur,maar slik dit al een maand voor dat ik stopte met de pil.
Ik ben nu over gegaan op Davitamon femnatal dat is een multivitamine speciaal voor vrouwen die zwanger zijn of dit willen worden.
Hier zit al foliumzuur in dus dat hoef je er dan niet extra bij te slikken.
Het gebruik hiervan wordt geadviseerd bij ons in het ziekenhuis door de gyn. arts.
Ik slik ook foliumzuur, heb het potje in het zicht bij de ontbijttafel staan (maar wel zo dat niet iedereen die op visite komt ziet dat ik zwanger wil worden ). Nu maar hopen dat ik er volgende week ook aan denk, dan moet ik namelijk weer aan het werk (en ontbijt ik meestal niet netjes aan de tafel :shifty: )
Ik slik ook foliumzuur, heb het potje in het zicht bij de ontbijttafel staan (maar wel zo dat niet iedereen die op visite komt ziet dat ik zwanger wil worden ). Nu maar hopen dat ik er volgende week ook aan denk, dan moet ik namelijk weer aan het werk (en ontbijt ik meestal niet netjes aan de tafel :shifty: )
Ik ontbijt nooit en vergat hem daarom ook vaak, ik heb het naast de wasbak staan.
Het eerste dat ik smorgens doe voordat ik ga douchen is zo’n tablet innemen
nee werk niet op de kraamafdeling maar gedurende mijn opleiding tot verpleegkundige heb ongv 8 maanden stage gelopen op de verlos / kraam en neonatologie afdeling (couveuse).
En in die 8 maanden dus heel wat gezien / meegemaakt en geleerd.
Tevens heb ik ook 3 jaar als kinderleidster gewerkt, bij een speciale opvang.
Vele zeggen tegen mij dat ik vast een super moeder wordt omdat ik al veel gezien / gedaan en geleerd heb, maar als het bij je zelf is, is het toch wel anders hoor.
Ja, dat denk ik ook wel. Dan doe je het toch net anders. Bij vrienden waarvan zij op de kraamafdeling werkt viel me alleen op dat ze zo handig en snel de kleine aan kon kleden. Dat ik bijna dacht, kun je dat niet wat rustiger aan doen, het gaat zo wild…Maar ja, je wordt er op je werk natuurlijk wel handig in.
Wij gaan zo lekker BBQ-en. Viel net al bijna in slaap in de zon…het is echt heerlijk weer.
Ik was even druk maar daar ben ik weer, en netjes ongesteld geworden, cyclus van 47 dagen…maar goed, nu kunnen we echt beginnen. Foliumzuur slik ik al sinds ik gestopt ben met de pil, adviseerde de dokter. Roken en drinken doe ik niet. Mijn vriend is nu zelfs even gestopt met roken, netjes he!
Ik was even druk maar daar ben ik weer, en netjes ongesteld geworden, cyclus van 47 dagen…maar goed, nu kunnen we echt beginnen. Foliumzuur slik ik al sinds ik gestopt ben met de pil, adviseerde de dokter. Roken en drinken doe ik niet. Mijn vriend is nu zelfs even gestopt met roken, netjes he!