Mei-stoppers 2008: al 3 zwanger!!!

@dragon wrote:

Hallo,

Ik ben nieuw en dit is mijn eerste “antwoord” dus hopelijk doe ik het goed :wink:

Ik ben 1 mei gestopt en moet zeggen dat ik het allemaal wel erg spannend vind hoor.

We hebben nog geen kinderen, dus alles is voor ons helemaal “nieuw” :smiley:

Hihi hopelijk doe ik het goed. Ja, super goed! :thumbup: Maar hier kun je weinig verkeerd doen hoor :wink:

Is ook spannend hoor.

Klussen vind ik ook geen woord, klinkt als praxis&gamma en zo.

Hoi Dragon, welkom hier!! Ik duim voor een snelle zwangerschap voor alle mei-stoppers!!!

Hier is de ongesteldheid al weer voorbij, en de twijfel slaat weer toe… Voor ik de pil slikte was ik altijd 7 dagen ongesteld :thumbdown: . Met de pil maar 4 dagen, daarna 2,5 jaar niet meer. En dan nu, de eerste ongesteldheid, is het met 1 dag wel gebeurd :think: Of is dit nog een opstartfase ofzo?

Helaas kan ik je niet veel vertellen over cyclussen. Ik was 21 maart voor het laatst ongesteld…dus zit al over de 40 dagen, maar goed. Ik viind het woord klussen ook niet zo leuk, dat hebben we met het huis gedaan…Wij willen het ook niet teveel benadrukken allemaal, mocht er einde van het jaar nog niks zijn dan ga ik wel vragen hoe mijn cyclus regelmaat kan krijgen, maar het idee dat we gaan starten is al leuk genoeg, het komt zoals het komt.

@mooiedromen wrote:

Helaas kan ik je niet veel vertellen over cyclussen. Ik was 21 maart voor het laatst ongesteld…dus zit al over de 40 dagen, maar goed. Ik viind het woord klussen ook niet zo leuk, dat hebben we met het huis gedaan…Wij willen het ook niet teveel benadrukken allemaal, mocht er einde van het jaar nog niks zijn dan ga ik wel vragen hoe mijn cyclus regelmaat kan krijgen, maar het idee dat we gaan starten is al leuk genoeg, het komt zoals het komt.

Mijn cyclus was ook helemaal niet regelmatig toen we zwanger wilden worden van Leonie. De eerste keer sloeg ik helemaal over (toen mijn eerste test gedaan :angel: ), tweede was ‘normaal’, derde was weer een week langer (toen niet getest) en de vierde heb ik op een gegeven moment toch maar een test gedaan. Die was positief!! :inlove:

Bij Anna Sofie geen idee hoe het ging, ik slikte gewoon de pil.

Bij Lev duurde het allemaal wat langer, maar uiteindelijk kwam hij :smiley:

Hihi Biebels, wil hij een jongen :mrgreen: die van mij wil wel een meisje erbij :wink:

@marisca77 wrote:

Ik was er op het laatst ook wel echt heel erg mee bezig. We stonden op het punt om naar het ziekenhuis te gaan maar dat was dus net niet nodig. Nu hebben we besloten dat we het gewoon rustig aan doen

Mijn nichtje is 2 jaar bezig geweest voor de eerste, zij wilden bijna de mmm inrollen voor iui, maar werd toch spontaan zwanger.

Toen haar zoontje 9 maanden was, zijn ze weer begonnen voor een tweede, omdat ze dachten weer erg lang bezig te zijn. Nu was ze de eerste ronde al zwanger! Over 2 maanden is ze uitgerekend en de eerste zal dan anderhalf jaar zijn…

Even een verhaaltje om te laten zien dat het niet weer lang hoeft te duren :wink:

Iedereen veel succes met zwanger worden!

Groetjes van een maartstopper :lol:

hier een mei-stopper 2007

ik wens jullie heel veel suc6 :thumbup:

en wat gaat de tijd toch hard zeg!

groetjes…

Ik ben heel onregelmatig heb soms cyclusen van 50 dagen en dat frustreede mij de vorige keer enorm omdat je nergens van op aan kan.

nu heb ik daar ook wel iets minder last van ook omdat we kai al hebben het is ons dus al een keer gelukt en je hebt gewoon wat meer afleiding

@enidan23 wrote:

groetjes…

Bedankt! Zo te zien heb jij niet lang hoeven wachten :wink:

nope! de 1e ronde was t raak :mrgreen:

hoop dat het bij jullie ook zo snel gaat :thumbup:

dus lekker aan de klus dames! :wink:

@Biebels wrote:

@enidan23 wrote:

groetjes…

Bedankt! Zo te zien heb jij niet lang hoeven wachten :wink:

bedankt inderdaad je hebt niet zol heel lang hoeven wachten geniet van je kindje

Mag ik ook meeschrijven? Ik ben nieuw hier op het forum en binnenkort gaan we voor ons eerste kindje.

Ik ben 28 jaar en mijn vriend wordt binnenkort 32, we zijn al ruim 7 jaar samen. De hoogste tijd dus om uit te breiden.

Ik heb nu nog een koperspiraaltje en wil deze er begin juni uit laten halen. Ik zie er best wel tegenop om het te laten verwijderen omdat het plaatsen best pijnlijk was en ook niet helemal goed ging.

Volgende week moet ik ongi worden en dan ga ik bellen voor een afspraak om hem eruit te laten halen. Waarschijnlijk bij de volgende ongi begin juni (ben eigenlijk dus een juni-stopper :oops: )

Super spannend allemaal. Mijn vriend vindt het super eng, hij wilde liever ook nog wel wachten…maar ik ben niet meer te stoppen. Waarom wachten op het juist moment…wat is het juiste moment. Het kindje bepaald het juiste moment, misschien is het gelijk raak maar het kan natuurlijk ook helemaal niet lukken. Zoiets is dus moeilijk te plannen, we hebben dus besloten er gewoon voor te gaan.

Iedereen om ons heen geeft ook al hints dat het de hoogste tijd is…best grappig. Zelfs mijn schoonmoeder heeft mijn vriend al toegsproken dat hij mij echt niet langer kan laten wachten. :lol:

Ja, mijn klapperende eierstokken zijn waarschijnlijk duidelijk hoorbaar voor iedereen.

:shifty:

Wat hebben jullie allemaal voor anticonceptie gebruikt? Ik dus een koperspiraaltje, vind het wel fijn dat mijn cyclus nu al heel regelmatig is en ik niet meer hoef te ontpillen. Als hij eruit is kunnen we er dus gelijk voor gaan.

Groetjes!

Hoi Pupke, welkom hier! Ik heb zelf een Mirena spiraaltje gehad (hormoonhoudend dus), en het verwijderen stelde echt niets voor. Het enige dat ik voelde was de eendebek, dat was vervelend zoals altijd, maar het verwijderen voelde ik helemaal niet! :thumbup: Is er een reden voor dat je wacht op je ongesteldheid voor het verwijderen?

En ja, klapperende eierstokken, daar moet je gewoon goed naar luisteren :lol: Veel succes!!

Omdat je baarmoedermond iets open staat als je ongi bent is het dan wat minder pijnlijk. Heb jij voor of na je eerste je spiraaltje laten verwijderen? Als je nog geen kinderen hebt kan het nl. wat pijnlijker zijn. Het plaatsen is dan ook veel pijnlijker.

Ik ga volgende week bellen en als het eerder kan dan laat ik het misschien wel eerder doen. We hebben juni afgesproken, zo kan mijn vriend ook een beetje naar het idee toe leven. Die tijd heeft hij wel nodig :lol: .

Hoi Pupke,

Ik ben net als jij nieuw hier en herken je verhaal erg.

ik ben 24 en mijn partner is 25 en wij zijn inmiddels 8 jaar samen en vinden het ook tijd voor uitbreiding.

Sommige vinden ons nog te jong :? maar onze relatie is stabiel en gelukkig, hebben beiden een vaste baan en inkomen, eigen huis… dus waarom niet… Wij zijn er in iedergeval helemaal klaar voor :slight_smile:

Mijn ouders en schoonouders geven ons ook telkens hint’s wannneer er nou eens klein kinderen kwamen want ze zijn er helemaal klaar voor.

Opzich vind ik het nog wel schattig ook, 2 paar ouders die zo uitkijken naar hun eerste klein kind.

Zij weten inmiddels dat we voor een kindje willen gaan, eigenlijk wilde we het niet vertellen maar door mijn mediche achtergrond moest ik helaas het een en ander weten en ja… het staat zo raar als je ze in eens helemaal uithoort over geborenafwijkingen in de familie etc…

Dus vandaar dat wij besloten hebben om ze het gewoon te vertellen.

Ook ik vind het erg spannend en mijn vriend waarschijnlijk nog meer, om ons heen krijgen vrienden ook kinderen en telkens als hij een baby vasthoud kijkt hij altijd zo gelukzalig :smiley:

Echt super om dat zo te zien.

Op die manier zijn wij ook begonnen. Ik was 25, Johan 29, en we hadden alles ‘voor elkaar’. Ik had voor mijn gevoel al jaaaaren moeten wachten :wink:, Johan moest echt even aan het idee wennen dat we er toch écht voor gingen (hij wilde wel kinderen).

Ja dat jaaaaren moeten wachten herken ik wel. Ik heb echt moeten lullen als brugman om hem eindelijk in te laten zien dat het nu toch echt de hoogste tijd is.

Hij moet er zeker nog aan wennen. Hij heeft gewoon geen rammelende eierstokken en snapt dat gevoel ook niet helemaal.

Het begint wel steeds meer te komen en ik denk dat als het eenmaal zo is dat het voor hem ook veel leuker is. Het is nu allemaal nog zo onwerkelijk. Je kunt je toch niet voorstellen wat dit met je leven gaat doen.

Wij gaan ook nog wel stappen (laatste jaren wordt het wel minder) en dat soort dingen zul je straks toch niet zo snel meer doen (in ieder geval nog minder). Maar goed, je krijgt er zo iets moois voor terug dat mij dat helemaal niks uitmaakt.

Een bevriend stel van ons zit in de zelfde situatie, haar eierstokken rammelen als een gek maar haar vriend wil het allemaal nog niet horen. Toen ik haar vertelde dat wij er nu toch voor gaan was ze dan ook best jaloers maar zag nu wel een opening om haar vriend ook zover te krijgen. Haar vriend voelde zich toch wel een beetje verraden door mijn vriend…ze zouden toch een front vormen tegen de rammelende eierstokken. :lol: Mijn vriend heeft gezegd dat hij met zijn rug tegen de muur is gezet en niet meer terug kan :lol: :lol:

Wat een arme jongen he…moet je zien wie er straks het meeste met zijn kleintje aan het knuffelen is. Dat wordt nog vechten.

Toen hij vorig jaar de kleine van mijn zus vasthield die slechts een half dagje oud was, was hij ook zichtbaar ontroerd.

Verder heb ik het nog niet echt aan familie verteld. Ik wil het proberen geheim te houden maar ik weet niet of me dat gaat lukken. Ik heb het laatst met een borrel op in de kroeg ook al een vriendin vertelt, wat ik eigenlijk niet van plan was. :eh:

Maar ik geloof dat iedereen om ons heen wel denkt dat het niet lang gaat duren, mijn zwager vraagt regelmatig of ik al zwanger ben (wat zeg je dan als het ineens echt zo is :shock: ). En ik denk dat het ook wel opvalt als ik straks geen rose-tje neem.

Geloof me, als vrouwen zwanger zijn kunnen mannen er nóg niet aan wennen. Dat komt volgens mij pas als ze dat kind in de armen hebben :think: Maar dan zijn ze ook echt om! :inlove:

Pupke:

Vooral dat laatste… Wij hadden hier afgelopen weekend kermis en dat is in dit deel van Nederland geen atracties nouja een paar dan maar echt een aantal dagen achter elkaar vroeg de kroeg in en laat er uit…

Meestal drink ik wel een biertje mee, maar ze vonden het wel erg verdacht dat ik dit keer alleen aan de fris zat… :slight_smile:

Alleen mijn ouders / schoonouders + een vriendin weten het, voor de rest wil ik het ook proberen stil te houden.

Eigenlijk wilde ik het mijn ouders / schoonouders niet eens vertellen maja soms heb je geen keus.

Ik vind het ook best wel moeilijk om stil te houden, vooral als vrienden zo lekker kletsen over hun kleine en zwangerschap dan zou ik het liefst willen roepen"wij gaan er ook voor"

Ik weet al sinds februari dat ik in mei met de pil zou stoppen en ik moet zeggen de maanden kon ik wel omkijken…

Mijn vriend kwam zelf met het idee om in mei te stoppen.

Dit vroeg plots out of the bleu wanneer mijn “pil” op was, ik vertelde in mei moet ik weer een nieuw doosje halen, waarop hij zei… en als we nu besluiten dat dit je laatste doosje is? :smiley:

Ik had eigenlijk al wel veel eerder willen beginnen maar voelde me er niet echt klaar voor, maar nu… kan het van mij niet snel genoeg raak zijn :smiley:

Pfff dat wordt nog wat dan…