Mei-stoppers 2008: al 3 zwanger!!!

dank jullie wel :slight_smile:

Gisteren had ik echt nog geen enkel teken van een aankomende menst.

En net bij de Ikea in eens hevige buikkramp en snel naar het toilet gegaan en ja hoor daar was het :evil: .

Vriend lief zij nog, kan het niet zo’n bloedingkje zijn dat het nestje aan het maken is??? (een innestelingsbloeding bedoelt ie dus :wink: )

Hoi.

Als ik het bericht je van Ellen lees kan ik alleen maar zeggen…

Dat wil ik ook…

Wij zijn gisteren bij gyn. geweest (dit omdat de 1e keer zwanger worden ook al niet zo makkelijk ging, ik heb het PCO syndroom, moet hormonen slikken om zwanger te worden).

Maar omdat de verzekering het niet anders vergoed moeten wij tot oktober wachten voordat wij met deze keur mogen beginnen.

Ik vind het gewoon belachelijk dat de verzekering bepaald wanneer je weer zwanger mag worden.

Ondertussen gaan ze nu 1 cyclus bijhouden of er wel een eisprong optreedt. Is dit niet het geval dan mag ik wel meteen beginnen.

Dus dames… duim voor iedereen dat ze heel snel zijn…ikzelf zal waarschijnlijk de laatste zijn, maar we houden moed.

Ik hoop dat jullie mij kunnen vergeven als ik een keer een beetje down ben.

Voor de zwangere… SUPER JOH, houd ons een beetje op de hoogte, kunnen wij ook al een beetje dromen. is het trouwens de 1e of 2e (of evt. 3e) ?

pitje ik weet helemaal hoe je, je voelt. :hug:

Ook ik loop bij de gyn omdat er mogelijk een ovulatie ontbreekt.

Ik moet eerst 4 mnd ovu testen maar ben daar mee gestopt.

Wij blijven positief en kijken het eerst nog even aan, ik probeer het eerst 3 a 4 mnd op de natuurlijke manier.

Daarna ga ik weer voor 4 mnd ovu testen en dan weer een afsp bij de gyn.

Het gaf mij steeds een hoop stres dus vandaar dat ik het eerst wil proberen voor dat ik de molen in ga.

Positief blijven werkt het beste :smiley:

Ik ga er vanuit dat wij zeker niet tot de laatsten horen :smiley:

Pitje jeetje zeg wat rot dat de verzekring bepaald wanneer jullie die medicijnen vergoed krijgen.

Het is voor mij de 2de maar voor mijn vriend de 1ste.

Dat vond ik dus ook, ik baal er zelf ook heel erg van…

En ik weet het is zo ook wel dat de tijd heel snel gaat, maar voor je gevoel duurt het allemaal zo lang.

Ik heb wel geluk dat ik een hele lieve gyn heb die er alles aan doet om het zsm te laten verlopen. Mocht er geen eisprong zijn dan mag ik gelukkig meteen beginnen.

Zoals hij zei: dan kan de verzekering hoog en laag springen maar dan mag jij gewoon met de medicijnen beginnen, dus dat is wel een opluchting.

Ik moet ook zeggen het is ook fijn dat ik mijn ā€œeiā€ hier kwijt kan dat doet mij ook al goed…

Charity: dan wordt het wel spannend voor je vriend, voor jou natuurlijk ook, maar jij hebt het al een keer meegemaakt, maar het blijft een wonder.

Dus vlg wk wordt het voor je vriend zijn 1e vaderdag…

Dragon:

Hoe kwamen ze er bij jou achter? Omdat jullie nu voor de 2e ronde gaan.

Was jij vroeger onregelmatig ongesteld?

@Pitje27 wrote:

Dragon:

Hoe kwamen ze er bij jou achter? Omdat jullie nu voor de 2e ronde gaan.

Was jij vroeger onregelmatig ongesteld?

Ik heb maar 1 eistok (kwamen ze per toeval achter) en mijn cyclus duurde soms maar 2 weken en dan weer maanden.

Ook heb ik de de bof gehad, baarmoeder inf en ben ik altijd op dat gebied blijven kwakkelen.

(uitgebreide versie van mijn verhaal staat hier ook nog ergens)

Zodoende bestaat er een zeer sterk vermoeden dat ik geen eisprong heb.

En ben ik meteen doorgestuurd naar de gyn.

omdaar achter te komen moest ik beginnen met 3 mnd mijn ovu te meten of er een ei sprong plaats vind, vond dit niet na 3 mnd plaats dat werd er meteen een traject opgestart.

Echter werd ik hier heel erg gestrest van om telkens 2 keer perdag mijn ovu te testen en vaak ook nog met de vraag is dit nou positief of niet?

Vandaar dat ik in overleg met de gyn gestopt met ben ovu testen om te kijken of ik misschien binnen 3 a 4 mnd spontaan zwanger wordt.

Zoniet dan moet ik toch weer eerst gaan testen of er een eisprong op treed en gaan we weer verder met het traject.

Mijn eerste ronde heb ik dus geen eisprong gehad (ben 2 dgn geleden gestopt met testen) maar ik hou nog steeds goede moed :slight_smile:

We zijn jong en het half jaartje wat we evt verliezen door het zelf proberen en testen nemen we dan voorlief.

De ovu testen worden door onze verzekering niet vergoed echter het consult gyn.en evt het traject wat wordt opgestart echter meteen wel.

ja voor mij word het deze keer ook heel anders ik heb nu een vriend die alles wil meemaken en meedoen en bij Charity heb ik alles alleen gedaan.

Hij heeft vandaag verlof gevraagd voor de eerste echo bij Charity ging mijn moeder overal mee heen.

Nu kan ik niet alleen een kaartje uitkiezen en een naam kiezen en toen wel en mijn vriend is nogal moeilijk met dat soort dingen dus zal nu heeel anders worden :inlove: :inlove:

Pff, dat is niet niks.

Dan is alles wel spannend. Dan zal ik voor je duimen dat jij heeeel snel een eisprong hebt.

Bij ons zou het wellicht spontaan kunnen (dat betwijfel ikzelf, omdat ik tussen de 5 en 7 wk ong. wordt) maar wij hebben het geluk dat ze de oorzaak al hebben gevonden.

En dat testen en alles dat is gewoon ook stressen.

En je moet er ook klaar voor zijn om aan de mmm te beginnen.

Ik kan me dan ook wel voorstellen dat zoiets hebt we wachten nog even af. En als je vooruit kijkt duurt de tijd heel lang, maar achteraf denk je wat gaat de tijd snel.

haha gelukkig heb je nog 8 maanden de tijd omdaar over na te denken :smiley:

En anders sturen jullie toch gewoon een dubbel kaartje :mrgreen: kaartje dat papa mooi vond hen het kaartje dat mama mooi vond hihi

en de naam? die wordt dan gewoon dubbel met een - er tussen :smiley:

probleem opgelost :mrgreen:

Ik hoop dat jullie nu lekker met zijn 2e (3e eigenlijk) van deze zwangerschap en alles wat er bij komt mogen genieten.

@ Pitje, wat balen zeg…het gaat weer om geld…maar voor jullie gewoon om een wens…Hoop dat het voor jullie snel vergoed gaat worden en jullie kunnen gaan ā€˜werken’ aan jullie droom!

@ Dragon ook voor jou een lastig verhaal…

2 Charity apart is dat…als ik zwanger zou worden, is het voor mij de 2e, voor mijn vriend de 3e en voor ons de 1e samen…

Ben hier gewoon alleen nog maar zwaar grieperig…hoop dat ik me snel beter ga voelen…

@dragon wrote:

haha gelukkig heb je nog 8 maanden de tijd omdaar over na te denken :smiley:

En anders sturen jullie toch gewoon een dubbel kaartje :mrgreen: kaartje dat papa mooi vond hen het kaartje dat mama mooi vond hihi

en de naam? die wordt dan gewoon dubbel met een - er tussen :smiley:

probleem opgelost :mrgreen:

Ik hoop dat jullie nu lekker met zijn 2e (3e eigenlijk) van deze zwangerschap en alles wat er bij komt mogen genieten.

ja we hebben al moeite met een lamp kopen die we allebij mooi vinden haha. de inrichting van het huis was een kriem.

Ik heb al een lijstje gemaakt met namen en daar vond hij 1 jongens naam van mooi (er stonden 6 meisjes en 6 jongens namen op)

Maar ik ben zo blij dat hij nu al trots is en zo ontzettend blij is. net belde ik hem nam hij op met papa :inlove: :inlove:

Mijn dochtertje wil dat mama en richard een jongetje krijgen en zij wil een meisje hahaha stel je voor ze krijgt gelijk !!!

@pitje: Nou wat jij hebt is ook niet niets hoor.

En waarom moet je wachten tot oktober? Als je er al bekend mee bent?

Het is niet zo dat er bij jullie eerst nog gezocht moet worden naar het probleem?

Dragon: succes in ronde 2!

Pitje: vervelend dat je nu eigenlijk afhankelijk bent van de verzekering… In dit geval duurt elke maand er eigenlijk 1 te lang he…??

Ik was net bij de Etos en kon me niet beheersen en heb alvast een zwangerschapstest gekocht voor volgende week (beetje op de zaken vooruit lopen mag toch wel …) :oops: J. denkt vast dat ik op hol geslagen ben maar tja…ongeduldig he?? Weet nu al dat ik de 11e ga testen als :evil: er nog niet is…dan heb ik 't spul maar vast in huis :wink:

ach squirrel ik had de testen ook een week van te voren al in huis hoor !!!

lekker positief denken is dat toch.

Wendy zijn de :twisted: al doorgekomen?

dragon hebben ze bij jou al doorgezet?

:evil: hebben zich na die bloeding nog niet laten zien,krampen in de buik zijn ook weg :think:

Als ik het bericht je van Ellen lees kan ik alleen maar zeggen…

Dat wil ik ook…

Pitje: Jij schreef dit hier boven, maar bedoel je mij wel…of heb ik even wat gemist?

Dragon: Wat appart dat je één bloeding hebt gehad en daarna niks meer…zal het dan toch een verlaat bloedinkje die een nestje aan het maken was, haha!! Leuk gezegd van je vriend!!

Pffff. Nu kan ik het echt niet meer bijhouden hoor. Het gaat echt te snel hier. :lol: :lol:

@ Pitje. Welkom en wat een een vervelend verhaal zeg. Moet je nu 1 maand wachten of moet je zeker tot oktober wachten? Dat snapte ik niet helemaal.

@ Charity. Fijn dat je al zo snel naar de vk kan.

Hier geen nieuws. Vriendje is a.s. zaterdag jarig. Vandaag even stiekem een cadeautje gekocht en morgen een taartje bakken.

@dragon wrote:

@pitje: Nou wat jij hebt is ook niet niets hoor.

En waarom moet je wachten tot oktober? Als je er al bekend mee bent?

Het is niet zo dat er bij jullie eerst nog gezocht moet worden naar het probleem?

Bij ons is het probleem dat wij het misschien te snel willen…

Je moet altijd een jaar bezig zijn om zwanger te worden dat is bij ons dus pas in oktober, wij zitten nu op 9 mnd . Zoals ze zo mooi zeggen: je moet de natuur de kans geven.

Een geluk is dat wij al gezegend zijn met 1 wonder. En ik ben er van overtuigd dat zij niet alleen blijft.

Ellen84: zij schreef dat je op kraamvisite ging en dat je allemaal zwangere buiken zag en schreef hierbij: dat wil ik nou ook.

Pupke: Ze gaan nu kijken of er ik wel een eisprong heb is dit het geval dan moet ik echt tot oktober wachten om met de medicijnen te beginnen, kunnen ze geen eisprong ontdekken dan mag ik meteen de volgende cyclus met hormonen beginnen.

Dit onderzoek wat ik nu krijg houdt in dat je op de 3e dag bloed moet laten prikken om te kijken of er wel hormonen in mijn bloed zitten en vanaf de 10e dag gaan ze via een inwendige echo om de 2 a 3 dgn kijken of er een eitje groeit en of deze wel doorgroeit.

Mocht iemand willen weten hoe het precies allemaal zit dan moet je maar een pb sturen, anders wordt het zo’n lange verhaal.

Oh haha ik begreep het al niet helemaal…

Maar heb je bij je eerste kindje ook hormonen gekregen ofzo? Of is dat wel op de gewone manier gelukt?

Hallo,

Nou, de :twisted: :twisted: zijn vandaag keurig volgens afspraak gekomen hoor.

Biebels, mijn nieuwe NOD is 6 Juli en dat wordt ronde 2.

Charity, Echt fijn dat je nog voor de vakantie een echo krijgt :thumbup: Ga je toch een stuk relaxter op vakantie.

Dragon, Jammer dat ook jij deze ronde voorbij moeten laten gaan :hug:

Pitje, hier mag je ook je hart komen luchten als je eens niet lekker in je vel zit hoor! Dus het is je vergeven :hug:

Hier vandaag heerlijk geshopt maar ben nu dus wel bekaf :lol:

Dus ga mijn banner even aanpassen en ga bij manlief op de bank hangen