Dragon: Worden die ovu testen niet vergoed als het medisch is?? Ik heb echt geen idee hoor, maar ik vroeg het me gewoon af. Ook omdat dit op verzoek van de gynecoloog is…
Hier gisteravond een beetje regen, hebben wel bij m’n ouders tot half 11 lekker buiten gezeten onder overkapping, want koud was het niet.
Hoop dat het vandaag weer wat opknapt…want hele dag regen is ook niks. Waar woon jij nou eigenlijk Dragon??? Beetje nieuwsgierig…
@ellen84 wrote:
Dragon: Worden die ovu testen niet vergoed als het medisch is?? Ik heb echt geen idee hoor, maar ik vroeg het me gewoon af. Ook omdat dit op verzoek van de gynecoloog is…
Hier gisteravond een beetje regen, hebben wel bij m’n ouders tot half 11 lekker buiten gezeten onder overkapping, want koud was het niet.
Hoop dat het vandaag weer wat opknapt…want hele dag regen is ook niks. Waar woon jij nou eigenlijk Dragon??? Beetje nieuwsgierig…
Nee deze worden helaas niet vergoed, omdat het gezien wordt als een voortraject.
We hebben al geinformeerd bij onze en diverse verzekeringen maar ovu testen vallen daar niet onder de consulten aan de gyn gelukkig wel.
Alles wat daarna komt wordt echter weer wel vergoed, maar we blijven positief en gaan er vanuit dat we dat niet nodig hebben

En waar ik woon?? Ik heb je even een PBtjes gestuurd

Gisteren flink gedonderd en vanacht schijnt van ook maar dat heb ik eerlijk gezegt niet meegemaakt

Dragon: Dit keer wel het pb-tje ontvangen van mij???
Hier vannacht eigenlijk ook niks gehoord, dus heb geen idee of het gerommeld heeft!!
Oke op zich wel raar dat ze zo’n voortraject niet vergoeden…hoort toch ook bij het zwanger worden zou je zeggen!!
Ja dit keer wel je PBtje gehad je hebt er al weer eentje terug
Je vorige heb ik inderdaad niet gehad, raaaaar.
Oh ja ik zie het :lol:
Biebels: Is het gelukt met het dubbel glas???
En alweer opnieuw getest??
@ellen84 wrote:
Biebels: Is het gelukt met het dubbel glas???
En alweer opnieuw getest??
Nee en nee :roll:
Dubbelglas: ze kwamen om 8 uur vanmorgen, mijn schoonvader nam de honeurs waar (aangezien wij beiden aan het werk waren). Tussendoor begon het te plenzen, dus ik duimde dat toen mijn glas er al in zat.
Om 5 uur kwam ik thuis, en stond Johan te poetsen: ze hadden met hun modderige voeten de hele trap en bovenverdieping smerig gemaakt, en de tuin (waar een steiger in gestaan heeft) is een ravage

Goed, lang verhaal!
Testen: nog niet weer getest, maar ook nog niets wat lijkt op een ongesteldheid. Bovendien had ik vandaag erg last van verschijnselen die bij een lage bloeddruk horen, iets wat me zeer bekend voorkomen van mijn vorige zwangerschap (make’s you wonder!!)
Nu ga ik even teruglezen en reageren!!
het weer; hier donderde het 'n goeie afgelopen nacht, het was zo onrustig buiten dat mijn hubbie en ik allebei niet goed hebben kunnen slapen dus nu zijn we allebei zooooo gaar… (en ik heb ook nog eens de slaapkamer geverfd vanmorgen, hoezo eigenwijs…? :oops: )
ovu-testen; ik bestelde die voordat ik van Elynn zwanger raakte altijd via internet op premom.nl daar zijn ze goedkoop en ik was er erg tevreden over! Hoeft dus niet duur te zijn maar haalt wel een beetje de romantiek van het “klussen, knutselen, knuffen etc.etc.” af. Maar als je erg ongeduldig bent zijn ze heel fijn vind ik, hihi. Maar wij gebruikten ze dan ook niet voor medische redenen, dat lijkt me al een heel andere ervaring omdat je dan gewoon “moet” testen…
kga ef bij mijn hubbie in de tuin zitten 8)
:-* Jen
Dragon: klinkt als een verstandig besluit! En lange verhalen… dat heb ik nou nóóit :liar: Het weer was hier wel aardig, tegen de middag heeft het alleen geregend. Ik kon droog heen en weer fietsen, dus ik vond alles prima! Ik vind onweer ook mooi, maar ik blijf wel liever lekker binnen. :mrgreen:
Squirrel: ik heb vroeger wel eens gependeld, maar er eigenlijk nooit zo in geloofd :shifty: . Ik ben benieuwd of je pendel gelijk krijgt!! Oh, zal ik 10 juni als NOD in het lijstje zetten??
Moosje: ja, een duo-wandelwagen is wel handig denk ik! Wij hebben vandaag de fietskar-als-wandelwagen uitgeprobeerd, met dit in ons achterhoofd. Daar kunnen namelijk ook 2 kindjes naast elkaar zitten, ik kan de MaxiCosi er in zetten. Wil prima!
Marisca: wij gaan deze zomer aan onze zolder beginnen, als alles goed gaat. We willen er graag dakramen in, en gaan hem dan betimmeren. Zal wel een flinke klus worden! Hoe willen jullie de zolder gebruiken?
Charity: die buggy ziet er mooi en flitsend uit!
Tamara: nogmaals welkom, maar nu wat minder gehaast :mrgreen: Kan ik nog meer gegevens van je op het lijstje zetten? (zie pagina 1 van dit topic)
Anke: ook jij nog een keer welkom :mrgreen: . Die zenuwen komen me erg bekend voor… Zo snel zwanger worden zou fantastisch zijn, al had ik het je niet na kunnen doen. Ik ben nog zeker 4 maanden ‘uit de roulatie’ geweest na de bevalling, en begon vanaf toen pas wat op te knappen. :?
Ik ga trouwens geloof ik het lijstje zó aanpassen, dat we op volgorde van NOD staan. Dan weten we een beetje wie er ‘aan de beurt is’ om te testen. :shifty: Goed idee?
Jensie: wat fijn dat Bas merkt dat hij rijker is geworden van deze situatie. Brengt het toch nog iets goeds!!
Nou, volgens mij heb ik iedereen weer gehad, ik ben weer bij :mrgreen: Eerst even verder snuffelen hier, dan knutsel ik weer verder met het lijstje!
biebels
wij hebben er dakkappelen laten plaatsen (nieuwe) en de afwerking doen we zelf.
1 kamer word tv kamer die wil ik namelijk niet in de woonkamer hebben. en de andere kamer hoop ik dat we die kunnen inrichten als kamer voor Kai :mrgreen: en anders tot die tijd een rommel kamer strijk enzo
lijkt me trouwens een prima plan om het lijste te doen in volgorde van NOD maar dan moet je hem wel vaak veranderen want die veranderd steeds weer.
dragon hoop dat het stoppen met de testen de rust geeft die je zoekt.
en wat raar dat het niet vergoed word het is toch op dokters advies kijk als ik het nou niet vergoed krijgt dat snap ik en andere die het vanuit hun zelf doen.
sorry verder even niet goed mee gekregen wat jullie allemaal schrijven is ook beetje veel :oops:
Biebels: Wat een gedoe zeg met die ramen…dat was dan wel even een tegenvaller toen je thuis kwam…pff en dan is het ook nog niet eens klaar!!
En dat van dat lijstje is inderdaad msschien wel handig…kijk maar even wat jij handig vindt!!
Jensie: Kon jij vanavond nog buiten zitten?? Het koelde hier vanavond flink af en was daar echt te kooud voor, haha!!
Marisca: Geen tv in de woonkamer?? Ga je dan in een apart kamertje zitten om tv te kijken?? Of begrijp ik dat verkeerd? Of kijken jullie gewoon bijna nooit tv??
Zo, wat vinden jullie van dit lijstje? :think: Ik zie nu trouwens wel dat Zonnetje ook haar NOD al voorbij is! Any news?
@ Biebels. Ik heb toch wel goede hoop dat het bij jou al raak is. Was je eerder altijd regelmatig ongesteld?
Wel lekker dubbelglas, bij ons is alles enkelglas. Echt koud in de winter…brrrr
@ Dragon. Goede keus denk ik. Ik heb er nog verder over nagedacht en eigenlijk weten wij net zo min als jij of wij wel vruchtbaar zijn. We hopen het natuurlijk wel maar ook voor ons wordt het proberen. dan is het wel zo relaxed om dat nog even zonder testen te doen.
Wat een weer he gisteravond. Het heeft hier echt hard geregend. Net rond etenstijd ook een hele harde bui. Vanmiddag nog even op het terras gezeten (met een rose-biertje nu het nog mag :naughty: ) en nu is het ook weer lekker buiten.
Mooi lijstje biebels…misschien is het alleen een idee om ook de namen van hier erbij te zetten, want weet niet van iedereen wie wie is…
Mijn NOD is denk ik 23 juni…volgens mij stond ie op het andere lijstje wel.
Crea hoor. Ik kan wel zien wat je hobby is. Hi hi.
Mij maakt het zoveel uit hoe het lijstje eruit ziet, maar leef je lekker uit.
Pupke: Bij ons gisteravong helemaal niet zulke harde regen, rond een uur of 8 wel geregend…daarna alweer droog. 's Nachts wel regen…maar verder niks gehoord!!
Pffff…wat gaan jullie hard met posten!!! :shock:
Kan het bijna niet bijhouden nu ik overdag weer aan 't werk ben.
Toch een poging:
Dragon, goed besluit meid! Doen waar je jezelf het best bij voelt!
Biebels, het blijft spannend joh! Ik hoop het zo voor je!
Hier was het vannacht bar en boos…We zagen wel een half uur lang flitsen, maar hoorden geen gedonder. En dat is eng! Daarna begon het heel hard te regenen, en kwam uiteindelijk ook de donder door op hoor-afstand. En natuurlijk bleven de flitsen niet uit. Ben pas tegen 3 uur in slaap gevallen en vanochtend op half 6 weer op…viel niet mee! Nog wel getest, weet zeker dat ik het goed deed, maar weer helaas maar 1 streepje. Morgen sla ik dus over, ik kijk donderdag wel weer of misschien vrijdag.
Oh ja, het lijstje: leef je maar uit Biebels, ik vind alles prima!
Mooi lijstje Biebels…
Afgelopen vrijdag positieve OVU-test en een gezellige avond
Weet nu niet hoe ik me voel of wat er anders voelt…kan het me ook niet meer zo goed herinneren van 6 jaar terug…Ben ook bang dat ik er teveel mee bezig ben en me van alles inbeeld…
In ieder geval weet ik zeker dat ik super verkouden ben, mijn hoofd tolt, en eigenlijk moet gaan slaaaaapen…Om 7 uur komt lief me weer wakker maken met een koppie koffie…brrrrrrr moet er nu ff niet aan denken!
Ik hoop dat we hier snel positieve berichtjes lezen…nieuwe kleine zeer gewenste wereldwondertjes in aantocht…ik wens het jullie allemaal (en mezelf natuurlijk ook!)
Slaap zacht…en droom jullie mooiste dromen!
Mooi lijstje… Mag ronde 2 veranderd worden in ronde 1??
Ik hoop dat achter onze namen heel snel zwanger staat…
Nog steeds negatief :wall: Johan zegt al dat ik gewoon moet stoppen met testen, door naar de volgende ronde…
Moosje: ik heb het aangepast!
Mandala: ja, dan kun je van alle signalen wel zwangerschapstekens maken, hè? Ik duim ook voor de eerste positieve zwangerschapstest bij de mei-stoppers!!
Mariska: wij werden hier vannacht wakker gehouden door muggen, ook zo fijn :snooty: Dan is vroeg op staan wel extra moeilijk hè? Leonie werd ook fijn om 7.00 uur wakker…
Pupke: om eerlijk te zijn weet ik niet meer hoe ik ongesteld was zonder pil. Dat is al weer een hele tijd geleden! Volgens mij waren mijn cycli wel altijd langer dan 28 dagen…