Mei-stoppers 2008: al 3 zwanger!!!

Haha ik lees net het stuk hier boven…dus heb al antwoord op de vragen Anke. Wat een verrassing dat je dan toch zwanger bent geraakt…hoop voor jullie dat er nog zo’n wondertje bij komt, en heb inderdaad ook gehoord dat je na je zwangerschap heel vruchtbaar bent, dus wieweet!! Succes in ieder geval en geniet op dit moment maar lekker van je mannen!!

Nieuwe dames welkom!

Het begint hier steeds drukker te worden, ik begin zelfs een beetje het overzicht kwijt te raken wie wie nou is en wie wanneer nou ook alweer ging testen :oops:

Kunnen we daar ook geen lijstje voor maken haha :wink:

@Anke: Wat mooi dat jullie toch nog geheel onverwachts zwanger zijn geraakt! Hopelijk gebeurd uiteraard nog een keer :slight_smile:

Hier gaat het steeds een beetje beter, mag vanaf vandaag weer gaan starten met heel lichte vette dingen, dus bay bay doorkijk bouillon :smiley:

Ben inmiddels door het ziek zijn ruim 4 kilo kwijt en alles zit daardoor veel te wijd :?

Ook nog steeds geen tekeken van een aankomende ongi, waarschijnlijk zal alles we van de rel zijn denk ik?

Ovu testen zijn ook nog steeds negatief, begin ze eigenlijk goed zat te worden en denk er zelfs overna om er gewoon voor 3 mnd mee te gaan stoppen en dan gewoon kijken hoe het gaat.

Hoe denken jullie daar over, zit een beetje in dubio namelijk.

Voor de rust wil ik er gewoon mee stoppen ze brengen onbewust een hoop stres mee en telkens weer die teleurstelling.

Aan de andere kant als ik er nu mee stop en ik moet over 3,5 weer bij de gyn komen, dikke kans dat die me pas wil helpen als ik eerst getest heb of ik wel een eisprong heb ja of nee…

Moeilijk moeilijk. :roll:

Dragon: Moeilijke keuze inderdaad…wel of niet doorgaan met de ovu testen. Je kan het ook gewoon 1 maandje even rust gunnen, geen testen gebruiken en gewoon kijken wat je lichaam doet…wieweet kan je het daar aan herkennen!! En dan na een maand weer beginnen met de testen…tegen die tijd voel je je misschien ook weer beter!! Je moet je natuurlijk niet gestresst voelen eronder, want dat breekt je op een gegeven moment ook.

dames welkom

ank kan me voorstellen dat je dan snel voor de volgende gaat. Hoop dat je snel nog een wondertje mag krijgen.Ank mag ik vragen waar je kindje van daan komt?

dragon

lijkt me een moeilijke keuze maar kun je niet doorgaan met de testen totdat je bij de gyn bent geweest lijkt me straks ook frustrerend als hij zegt tja sorry maar die drie weken had u nog wel moeten doen nu kan ik niks.

kun je altijd daarna even stoppen

sterkte met de keuze

Anke en Tamara welkom hier!!!

Thanx meiden voor jullie interesse en fijne woorden, met al die positieve energie moet het toch allemaal goed blijven en moeten we haast wel snel aantellen!! :mrgreen: :-

Het was inderdaad een heftige tijd toen, maar we zijn allebei superblij en dankbaar dat nu alles goed is met Bas en dat het optijd geconstateerd is toen!

even in het kort het verhaal:

6 feb. 2007: Bas had sinds 2 weekjes last van zijn bal en ging naar de ha. Die vertrouwde het niet en stuurde hem door naar het zkh, waar hij bij de uroloog terecht kwam. Die voelde er aan en gaf 3 opties; het zou een ontsteking kunnen zijn en dan zou hij met medicijnen weer helemaal okee zijn. De bal kon ook verdraaid geweest zijn en afgestorven en dan zou ie ook verwijderd moeten worden maar verder zou er niks aan de hand geweest zijn. Of er zou dus een tumor inzitten. Bas werd naar radiologie gebracht voor een echo en het bleek tot onze schrik een tumor te zijn… Dezelfde dag is hij nog geopereerd, gelukkig ging alles goed en hebben ze de tumor radicaal eruit kunnen halen. Achteraf bleek het een kwaadaardige tumor geweest te zijn en waren we dus heel opgelucht dat die er zo snel uitgehaald was. Daarna is hij onder controle gebleven (officieel heb je tot 5 jaar na verwijdering van de tumor nog verhoogd risico op dat het terugkomt, vandaar) en nu moet hij dus eens in de 2 maanden bloed prikken, longfoto maken en af en toe een ct-scan. Tot nu toe heeft hij alleen maar goede uitslagen gehad, er zijn ook geen uitzaaiingen geconstateerd dus hij heeft ook geen chemo oid hoeven te ondergaan. We hebben er alle vertrouwen in dat het wegblijft en Bas zegt dat hij er zelfs “rijker” van is geworden, hij is nu nog dankbaarder voor dit leven en dat is zoiets moois! :inlove: Ik ben trots op mijn sterke mannie!!

Even over kinderwagen en kamertje:

Ik zou ook mega-graag die Quinny Speedi XS willen, ik vind hem geweldig en hij lijkt me superfijn! Wij hebben nu een knalrode quinny formula XL, ook fijn maar het allerliefst zou ik een luchtblauwe kinderwagen willen, geweldige kleur en kan voor jongen en meisje! Maar we hebben niet de financiële ruimte om een nieuwe te kopen dus moeten we toch via internet kijken en dan moet er maar net zo eentje voorbij komen…

Babykamertje (droom droom) wordt met naturelkleurtjes; wit met beige en heel zacht zandkleurig denk ik… Hij/zij zou dan de kamer krijgen die Elynn nu heeft (wit).

De plicht :inlove: roept, ik ga 'r ef uit bedje vissen :mrgreen:

:-
:-* Jen

ps ik duim heel hard voor ons alllleeemmaaaal!!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: Dat we maar snel allemaal met dikke buikjes mogen rondlopen!! :mrgreen:

Welkom nieuwe meiden!

Was vanmiddag even bij Prenatal om een kadootje voor een vriendin die net bevallen is, te halen… Ideaal om zelf ook eens een beetje rond te neuzen (krijg ik misschien ook nog wat verstand van kinderwagens ed.) Maar mijn moeder was gezellig even mee, dus dat ging niet door… die zou direct zo haar vermoedens krijgen. Kreeg bij de kassa ook een paar tijdschriften mee over zwanger zijn en zo’n bon voor een cadeaupakket… Hmmm…zouden zij iets weten wat ik zelf nog niet weet??? :pray:

Jensie: Gelukkig is de tumor meteen verwijderd en zijn de controles tot nu toe allemaal goed…laten we dit maar zo houden he!! En positief de toekomst in kijken met straks hopelijk nog een lief kindje erbij!!

Squirrel: Zullen hun inderdaad meer weten dan jou?? :lol: :lol:

even snel, want erg druk: vanmorgen toch weer getest, want ik kon het niet uithouden. Weer negatief :? zucht

Vanmiddag vond ik op mijn rekening een bijdrage van de belastingdienst: 1380 euro!!! :dance: :dance: :dance:

Ik sjees er weer vandoor, vergadering enzo, en morgen komen ze dubbelglas zetten, dus we moeten het huis aan kant maken. Nieuwe meiden: welkom, ik zal jullie zo snel mogelijk op het lijstje zetten!!

@Biebels: Jemig meid nog steeds negatief, misschien als nog woensdag een keer testen?

Hoelang ben je inmiddels “overtijd”?

Zolang er nog geen :twisted: bij je is, blij ik voor je duimen hoor :thumbup: :thumbdown:

En ik neem aan dat de belastingdienst momenteel een grote vriend van je is :wink:

Bij mij ook nog steeds niets, ook geen tekenen van enige mogelijk zw hoor, maar vriend lief vertelde zojuist dat hij het toch prettig zou vinden als ik een zwtest zou doen. diep van binnen is ie wel zenuwachtig hoor :wink:

Biebels jammer dat de test alweer negatief was :-*

maar wel een fijne meevaller van de belastingdienst zeg.

Squirell haha stel je voor misschien hebben ze wel iets aan je gezien haha

Jensie gelukkig gaat het nu allemaal goed zeg !!

Dragon das inderdaad moeilijk denk dat ik zou blijven testen want het zou echt slecht nieuws zijn als de gyn straks zegt dat ie niks kan doen omdat je niet hebt getest dan kan je misschien nog langer wachten en alsnog beginnen weer met testen

Ik heb alvast 2 testen in huis gehaald voor als mijn ongi vrijdag weg blijft eigenlijk donderdag maar probeer te wachten tot vrijdag.

@ Alle nieuwe dames: welkom en veel succes met het bij blijven met lezen…Het gaat hard hier, maar is ook wel supergezellig!

@ Dragon: inderdaad een mooie wagen!

@ Biebels: ik ben er ook zo een die goed werkt onder stress…Heb blijkbaar druk nodig om extra mn best te doen of zo :mrgreen:

@ Squirrel: goh, spannend zeg! Zou toch wel een mop zijn (en natuurlijk hartstikke leuk voor je) als het zo blijkt te zijn he?!

Vanochtend heb ik voor 't eerst mn ovu getest…Whahaha, denk dat ik iets niet goed heb gedaan - naast de controlestreep was helemaal niets te zien! Morgen dus maar een nieuwe poging, want ik kan mij niet voorstellen dat er helemaal niets te zien kan zijn. Volgens de beschrijving dien je desnoods alleen maar een heeeel vaag dun lijntje te krijgen…

Op mn werk ging het wonderwel prima, heb goed mn mondje kunnen houden, al kwam ik wel een paar keer in de verleiding om iets te zeggen. Gelukkig heb ik het voor me kunnen houden!

Verder alles prima hier, geen klachten mbt ontpilling ofzo, behalve dat mij opviel vanochtend dat mijn huid er stralender uitziet… Zou dat door het stoppen kunnen komen? Iemand enig idee?

@111: Het kan best kloppen hoor dat je naast je controle streep geen ander streep ziet.

Zolang de controle streep er staat dan heb je de test goed gedaan.

Je zult merken dat na gelang je ovulatie in beeld komt de streep naast je test streep meer toe zal nemen.

Welke testen heb je?

En onthoud dat je ovulatie testen het beste op het zelfde tijdstip moet uitvoeren en meestal mag je geen ochtend urine gebruiken :slight_smile:

Clear Blue…maar er staat niets in over dat ik geen ochtendurine mag gebruiken. Wel staat er vermeld dat ik voor de test 4 uur lang niet geplast mag hebben. Vandaar dat ik juist dacht dat het wel handig is om de eerste ochtendplas hiervoor te gebruiken want ik moet normaliter redelijk vaak plassen. Drink ook veel en zeker met deze warmte.

Dus, ik kan misschien beter een dag (misschien wel 2?) overslaan met testen, omdat mn ei nog helemaal niet in zicht is?

Het schrijven gaat inderdaad heel hard hier. Ik probeer zo goed als het gaat bij te blijven, maar dat zal in de drukkere periodes wat moeilijker worden (vooral met m’n werk).

Om een gestelde vraag te beantwoorden, mijn adoptiezoontje komt uit Polen. Hij is geboren in Bedzin. Hij was 15 maanden toen we hem op mochten gaan halen. De babytijd hebben we dus echt gemist, hoewel hij op dat moment nog wel als een grote baby behandeld werd. Hij was ongeveer 75 cm en woog 7,5 kilo. Hij dronk nog z´n 6 flessen melk per dag en kreeg potjes fruit en groenten voor kinderen van 4 maanden. Dat is in de eerste weken dat hij bij ons was wel heel snel veranderd. Hij kreeg binnen 2 weken zo´n beetje z´n hele gebit (hij had de eerste dag alleen twee ondertanden). Verder leerde hij drinken uit een tuitbeker, lopen en kauwen. Dat laatste ging overigens ook niet vanzelf. Maar wat wil je, dat kind was gewend alles in één keer gewoon door te slikken.

Is iedereen hier aan het testen met zo´n ovulatietest?

Ik heb dat eerlijk gezegd nog nooit gedaan. Is dat niet heel lastig en duur? Je hebt er aardig wat nodig om de precieze dag van je ovulatie in de maand te kunnen bepalen (je kunt een test toch maar 1 keer gebruiken net als een zwtest). Verder is het de eerste keer toch ook erg lastig om te bepalen wanneer je nu precies moet beginnen met testen in de maand. Of doe je dit de eerste maand elke dag?

De ovu zou ongeveer 2 weken na de ongi plaats moeten vinden, maar volgens mij verschilt dit best nog wel sterk van vrouw tot vrouw.

Hebben jullie goeie ervaringen met de testen of alleen maar stress?

Anke

Anke, ik heb de test voor het eerst gedaan dus ik kan je er nog niet veel over vertellen. :mrgreen:

De reden waarom ik besloten heb de eerste maand te testen staat een stukje terug beschreven in dit topic :wink: Ik ben ook zeker niet van plan de tests te blijven gebruiken, alleen de eerste maand of hooguit de eerste 2 maanden.

ank de testen zij inderdaad wel duur maar er zit een briefje bij waarop staat wanneer je moet beginnen bij een test zitten 7 test staafjes dus je kunt zeven dagen achter elkaar testen.

@Anke wrote:

Is iedereen hier aan het testen met zo´n ovulatietest?

Ik heb dat eerlijk gezegd nog nooit gedaan. Is dat niet heel lastig en duur? Je hebt er aardig wat nodig om de precieze dag van je ovulatie in de maand te kunnen bepalen (je kunt een test toch maar 1 keer gebruiken net als een zwtest). Verder is het de eerste keer toch ook erg lastig om te bepalen wanneer je nu precies moet beginnen met testen in de maand. Of doe je dit de eerste maand elke dag?

De ovu zou ongeveer 2 weken na de ongi plaats moeten vinden, maar volgens mij verschilt dit best nog wel sterk van vrouw tot vrouw.

Hebben jullie goeie ervaringen met de testen of alleen maar stress?

Anke

Nee hoor niet iedereen is aan de ovu test hierzo, sommige gebruiken deze vanwege medische redenen.

Ovutesten kun je zo goedkoop of duur mogelijk krijgen alleen is wel bekend dat de goedkoopste niet altijd even betrouwbaar zijn.

Mijn testen kosten €10,- per 5 stuks en zijn van de Kruidvat.

Ovulatie begint bij een normale cylus altijd 14 dagen voordat je weer moet menst. zo kun je dus terug rekenen wanneer je ongeveer moet gaan beginnen met testen.

Dit testen doe je elke dag op het zelfde tijdstip netzo lang tot je je eisprong “gespot” hebt.

Inprenciepe 1 x pd maar wil je het echt goed en betrouwbaar doen dan kun je het beste 2x pd testen in de ochtend en avond.

Het klopt inderdaad dat niet bij iedereen de eisprong plaats vind precies 14 dagen voor je menst.

Dat houd dan in dat je eigenlijk direct al na je menst begint met testen net zolang tot je je eisprong gespot hebt.

Sommige vrouwen hebben soms al heel snel een eisprong

Ik test vanuit medische redenen (zie pagina 30 voor korte uitleg)en zoals ik al aangegeven heb ik wordt er echt gek van, en zou persoonlijk niet iemand aanraden om er mee te beginnen als je dit niet nodig zou hebben.

@111: Clear bleu testen zijn geloof ik de enige testen die je wel kan gebruiken in je ochtend urine. maar dat staat dan duidelijk in de beschrijfing (heb ze ook gebruikt maar ben gestopt omdat ik ze erg duur vond)

De rede dan je mestaal geen ochtend urine mag gebruiken komt omdat deze zeer geconcentreerd is en daardoor mogelijk een valse test kan opleveren.

Als je eenmaal begint met testen moet je door blijven testen elke dag op het zelfde tijd stip.

Dit omdat de test maar ongv. 24 uur van te voren je eisprong kan spoten.

Sla je dit een keer een dag over dan heb je misschien kans de je hem dan als nog mist want het kan van niets naar pocitief gaan binnen 24 uur.

Dragon, dat dacht ik al…morgenochtend vroeg dus een nieuwe poging :mrgreen:

Welkom Anke en Tamara! Het wordt nog druk hier. Hoop dat ik het allemaal kan bijhouden.

@ Dragon: Ja moeilijk over die ovu-testen. Ik zou zeggen als je de hele maand door vrijt, kun je die testen net zo goed vergeten…Maar jij weet niet zeker of je uberhaupt wel een ovulatie hebt dus in dat geval is testen wel makkelijk. Kunnen ze in het ziekenhuis niet op een andere manier zien of je wel ovuleert of kan dat alleen aan de hand van die testen de hele maand door.

Als je het zat bent zou ik als ik jouw was er even mee stoppen je bent nog jong en je hoeft je niet te haasten. Gewoon lekker proberen of het lukt en kijken of je lichaam niet zelf aangeeft wanneer je vruchtbaar bent. Natuurlijk wil je zo snel mogelijk zwanger raken maar dat willen we in dit topic allemaal. Een positieve ovu test geeft ook nog geen garantie op een bevruchting dus…volgens mij is lekker vaak vrijen dan de beste manier. Bovendien geeft het geen stress… Je bent dan misschien wel een paar maanden kwijt als je alsnog bij de gyn belandt maar goed wat is nou 3 maanden…

Moeilijk om je goed raad te geven maar als die ovu-testen stress geven dan zou ik zeggen, stoppen ermee. Ze doen dan misschien meer kwaad dan goed.

Kinderwagens ben ik nog niet mee bezig. Waarschijnlijk kunnen we een kinderwagen krijgen van mijn vroegere buurmeisje, ziet er nog goed uit en ik hoef niet zo nodig een nieuwe.

@ Jensie: Goed dat jullie er zo snel bij waren. Ik hoop voor jullie dat het wegblijft en dat jullie maar snel zwanger mogen raken.

@ Anke: Super snel achter elkaar zeg. Lijkt me heel zwaar voor je lichaam. Geef je nog borstvoeding?

Ik ken ook zo’ verhaal van iemand die moeilijk kinderen kon krijgen. Tussen de 1e en de 2e zat zo’n 8 jaar. Van de 3e was ze echter heel snel zwanger na de 2e.

bedankt voor jullie meedenken :slight_smile:

Ik denk zelf dat ik stop met ovu testen, en zelf ga kijken ik een eisprong herken.

Ik sta al onder controle van de gyn, dat we nog jong zijn is inderdaad ons voordeel dat zegt de gyn ook steeds.

Dat bied voor ons nog een hoop kansen en mogelijkheden mocht ik geen ovu hebben.

Helaas is er geen andere manier om mijn ovu te testen dan deze dagelijks zelf te testen.

Het plan was dan ook dat ik eerst 4 maanden zou testen en dan bij de gyn zou komen voor een evulatie gesprek, dus ik moet zo ie zo heen.

Tuurlijk willen ook wij snel zwanger worden maar dat is niet mijn doel om ovu testen.

Mocht ik een positieve ovu test hebben dan zou ik daar net zo blij mee zijn dan een positieve zwangerschapstest.

Dat ik dan niet binnen 3 mnd niet zwanger zou zijn maakt mij dan niets zoveel uit, het idee dat ik een ovu hebt is voor ons al voldoende dat de kans er is om uberhaubt “normaal” zwanger te kunnen raken :slight_smile:

Dus om de stres te verminderen hebben we besloten dat ik tijdelijk stop met ovu testen.

Ik zat zelfs te denken om te testen op het moment dat ik zelf denk dat ik een eisprong heb, gewoon om te kijken of mijn gevoel klopt :slight_smile:

Mijn hemel een veel langer verhaal geworden dan mijn bedoeling was SORRY.

Hoe was het weer bij jullie trouwens?

Hier een behoolijke regen en donderbui gehad, maar het is nog steeds benauwd dus ik benieuwd wat de nacht nog gaat brengen.

Ik ben gek op onweer, ik rij zelfs wel eens naar de pier hier op vanuit de auto de bliksem te zien over de zee echt zo mooi…