Oke, ik snap hem. Maar wat ik wil aangeven is dat zonder een bevestiging van een test je lichaam ook kan aangeven wanneer de ovulatie is. En sowieso neem je de dagen rond de ovu dan wat ruimer en vrij je dan toch ook wat extra (wat een straf he…).
Als je in de vruchtbare periode ongeveer om de dag vrijt dan heb je toch je best gedaan om de kans op een bevruchting zo groot mogelijk te maken. Precies hetzelfde als je met een test zou doen.
Net als Dragon zegt zou ik ook eerst 1 of 2 maandjes naar je lichaam luisteren. Die 2 maandjes zullen ook geen verschil maken met je leeftijd.
Maarre ik snap het wel, jullie zijn gewoon niet meer te stoppen.
:lol: Helemaal KOK-verslaafd, en helemaal bezig met baby’s maken.
Mijn vriend zou het spaans benauwd krijgen als ik de eerste rond al met ovu-testen zou beginnen te zwaaien. :lol:
Hahaha Pupke, dat gaan we ook doen hoor! Maar het probleem is dat ik mijn lichaam (nog?) niet kan vertrouwen omdat alles (echt, je kunt het je zo gek niet bedenken) van invloed is op mijn gesteldheid en dus ook juist op mijn non-cognitieve zenuwstelsel. Ik ben echt gehandicapt…
Pssst…mijn vriend is nog erger dan ik hoor…die wilde al gaan kijken naar een babykamer :silenced: :mrgreen:
Ovulatietesten is een ver-van-mijn-bed-show :mrgreen: Ik ben uitgegaan van 28 dagen, ben er van uitgegaan dat dat beetje bloed op 3 mei een ongesteldheid was, ben zo verder gaan rekenen en heb bedacht wat ongeveer mijn vruchtbare dagen zouden moeten zijn.
Johan had een andere theorie (ergens opgeduikeld): gewoon om de dag of om de 2 dagen knutselen :mrgreen: Maar mocht er een ongesteldheid opduiken, dan is er nog steeds geen nood aan de man. Dan proberen we gewoon weer verder! Ik geloof eigenlijk wel dat je lichaam zelf aangeeft wanneer je vruchtbaar bent. Dan is een vrouw onweerstaanbaar en hebben man en vrouw ineens zin. Lekker romantisch hè? :inlove: :inlove:
Hihi, Pupke, ik moest erg om je lachen: het valt hier stil. Als je kijkt naar de tijdstippen van de berichtjes moet je vast ook lachen :lol: Tis toch wat, de mei-stoppers houden een paar minuten hun mond, hahahah (ik lach je toe hoor! :-* )
Ik geloof eigenlijk wel dat je lichaam zelf aangeeft wanneer je vruchtbaar bent. Dan is een vrouw onweerstaanbaar en hebben man en vrouw ineens zin. Lekker romantisch hè? :inlove: :inlove:
Ehh… sorry Mariska… Dit staat wel erg dom na jouw berichtje… :wall: :doh: :silenced:
effe snel (want ik moet zo nog een klein geluidjesmakend frupke uit bed gaan halen :inlove: ):
thanx voor jullie geruststellingen meiden :-* :-* :-* dat heeft zeker dat rotgevoel bij me weggenomen. En ik ben blij dat ik niet iets verkeerd overgebracht heb!
wb ovu-testen: het klinkt misschien stom maar toen wij (na de mk) weer gingen proberen heb ik ook gelijk ovu-testen gehaald. Gewoon puur om de reden dat ik zooooo graag wilden aantellen (hormonen gierden echt door mijn lijf…) en geen geduld had, slecht he… :oops: Ik bestelde ze toen trouwens op premom.nl daar kon je zo toen voor behoorlijk weinig geld krijgen en ik vond ze prima betrouwbaar :thumbup: (vervolgens na 3 maanden zwanger dus tevreden :mrgreen: ) , maar nog 1 goede tip; haal vooral geen goedkope zwangerschapstesten via internet, die kunnen wel onbetrouwbaar zijn!! Qua zwangerschapstesten zijn die van de apotheek huismerk altijd nog het beste en helemaal niet zo duur.
Heeft hij ook zware chemo’s gehad of was dat niet nodig? Ik hoop dat het wegblijft bij hem en dat je deze keer wel lekker kunt genieten van je volledige zwangerschap. Ik denk dat je dat vorige keer niet echt had dus, vanaf je 35ste week.
Sow, Jenny, dat heeft hij toch maar mooi overwonnen! :dance: Ik heb trowuens wel de goedkope zwtesten van internet, als die positief aangeven ga ik nog een ‘dure’ kopen om te checken. Maar als die negatief aangeven, test ik gewoon later nog eens weer. Dan maakt het toch niet uit of ze minder betrouwbaar zijn? (op de verpakking staat trouwens dat ze betrouwbaar zijn, ik geloof 99,9%)
Ik ben benieuwd of jullie snel ‘raak schieten’, zou toch mooi betekenen dat alles nog werkt bij hem!
Wij hebben destijds met 10 weken zwangerschap voor het eerst in de winkel gesnuffeld naar babykamers. Eerst bij de Babyplanet, maar daar zat alles zó krakkemikkig in elkaar :think: … Toen bij Gardo in Groningen, en we werden meteen verliefd op een mooie kamer. Je rekent dan op mega-lange levertijden, maar met 14 weken zwangerschap stond hij kant en klaar in de babykamer :inlove: En daar blijft hij ook staan, want Leonie gaat verhuizen als de volgende zwangerschap vordert. We hebben nog een klein kamertje, daar gaat zij dan heen. Moeten alleen nog nieuwe meubeltjes in, muren en vloer zijn al klaar. :thumbup:
Ik was altijd van mening dat ik perse alles nieuw wilde hebben,maar ik zit steeds meer op marktplaats te kijken en moet zeggen dat door ook nog hele mooie en vooral betaalbare kinderkamers tussen zitten.
Dat had ik echt niet verwacht, dus misschien dat ik zelfs nog wel op marktplaats ga kijken of ik daar misschien een mooie complete kinderkamer zie staan.
Alleen een matrasje zou ik dan wel nieuw kopen
Mischien al wel een hele vroege vraag maar weten jullie al een aantal namen die jullie de baby misschien al willen geven?
Wij zijn acht jaar bij elkaar en weten eigenlijk al 8 jaar voor beide een naam
Meisje: Sanne-Fleur en een jonge: Mika.
Alweet ik die laatst niet helemaal zeker meer, 8jr geleden was die naam nog niet zo bekend maar met de komst van de zanger Mika heten steeds meer jongens zo.
Ook hebben we nog
Meisje:
Jongen:
Lynn
Noah
Lisa
Kai
Kim
Ian
Robyn --- --- Milan
Esmee
Echt al erg he :D
@111: Hier heeft het vanacht ook behoorlijk geonweert, een straat verder op is zelfs de bliksem in het huis geslagen echt een mega knal was dat.
Wij konden heel gemakkelijk op een jongensnaam komen, sterker nog: we hadden kunnen kiezen! Maar een meisjesnaam was veel moeilijker… Leonie bedachten we pas in de laatste weken van de zwangerschap (alsof het zo moest zijn :mrgreen: ). Ik heb wel een andere smaak wat namen betreft dan Johan, dus ‘we meet in the middle’. (ik moet wel zeggen dat werken in het onderwijs in dit geval niet gemakkelijk is. Heel veel namen hebben een bijsmaakje, doordat er een kind bij hoort )
GAAAAP… ben er weer, wat fitter dan 2 uur geleden :lol:
Dragon, daar heb je helemaal gelijk in. Er staan inderdaad hele mooie kamertjes op MP. Ik heb een vrij specifieke smaak qua commode indeling (geen kastjes, wil alleen laden) en dat is wel lastig met een bestaande kamer. Maar ik schuif MP zeker nog niet aan de kant hoor als het zover is.
Wij zijn nog helemaal niet uit de namen…Erg verschillende smaak. Ik neig meer naar de Scandinavische namen, Matthijs is meer van de Hollandse namen. Overigens heb ik meer met jongensnamen dan met meisjesnamen. Geen idee waarom en bij Matthijs is het natuurlijk weer precies andersom :mrgreen: Toch een idee geven: korte meisjesnamen die in de top 10 staan vind ik eigenlijk allemaal wel leuk… Ik denk dat wij maar moeten wachten tot we zwanger zijn, wie weet veranderen de voorkeuren door de hormonen en vinden we een jongens- en meisjesnaam waarvan we allebei direct vinden “ja, die wordt het”.
Kom er net achter dat er ook een kindje op komst hyves is
Zijn er mensen van hier ook daar lid van??
Zou opzich ook wel lid willen worden, maar dan ziet iedereen het meteeen in mijn hyves profiel en dat is nou ook niet echt de bedoeling :think: Weet iemand hier misschien of e dat ook uit kan zetten?
Dus dat je wel lid bent maar dat het voor niemand anders zichtbaar is??
@ Jensie: Dat klinkt als een heftige periode. Lijkt me zwaar om zo iets mee te maken, en dan ook nog wel in je zwangerschap. Hopelijk blijft alles nu goed met jullie gaan.
@ Dragon: Leuke smaak van namen heb je. Die spreken ons ook wel aan (vriendje heeft even meegekeken). Wij houden ook wel van korte en pittige namen.
Net als Biebels ook zegt vind ik het moeilijk dat je met sommige namen een associatie hebt. En sommige namen komen al zoveel voor, je wilt toch iets bijzonders kiezen, of in ieder geval iets wat je niet te vaak hoort.
Qua meubels wordt het hier waarschijnlijk allemaal MP of rommelmarkt (zo is de rest van het huis ook). Wij hebben een lief klein familiewiegje in de familie die we straks wel willen gaan gebruiken. Daar heb ik maar ook mijn moeder nog ingelegen (en mijn zus, neefjes en nichtjes enzo).
Ik ben al wel een beetje aan nadenken van de stijl van de babykamer, welke kleurtjes enzo. Maar eerst maar eens zwanger zien te raken.
Die willen we ook graag gebruiken, maar er zijn nu binnen de familie nog 2 bezig die ook zwanger willen worden dus dat kan nog wel eens moeilijk gaan worden :?
Ik ben ook al bezig met het bedenken wat ik zou willen als babykamer, gewoon omdat ik het leuk vindt.
In de winkels en op marktplaats kom ik nu al zoveel leuken dingen tegen :? dat ik met soms echt moet bedwingen om het niet te kopen.
Laatst echt een onwijs gave kinderkamer gevonden, die had ik zo mee willen nemen
En qua namen houden wij inderdaad van kort maar krachtig, onze beide namen bestaan allebei uit 9 letters en dat vinden we allebei te lang.
en we willen geen naam die begint met een letter van onze namen.
Maar sanne-fleur is niet echt kort maar dat wordt dan roep naam Sanne
Jeetje wat schrijven jullie wel zeg…het is amper bij te houden.
En heb ik net proberen te reageren op iedereen en heb ik het hele verhaal opgeschreven, klik ik op oke, valt de verbinding weg…en ja hoor het hele verhaal weg!! Dus hier onder nog even in het kort…
Wij gebruiken hier geen ovu testen…gaan er gewoon eerst zo voor, en als het na een tijd niet lukt, kunnen we altijd nog ovu testen gaan gebruiken. Heb het nog niet door of ik het kan merken aan m’n lichaam…maar euh misschien helpt genoeg oefenen ook wel :oops: :lol: !!
Jensie voel je gewoon welkom, het is niet zo bedoeld om precies op jou berichten niet te reageren!! Dus blijf gewoon gezellig schrijven.
Maar wat een verhaal zeg en dat terwijl je hoog zwanger was!! Dat zal wel een zware tijd zijn geweest. Nou goed dat jullie zo positief blijven voor een volgende…zal voor jullie duimen dat het snel raak zal zijn!!
Dragon: Wij hebben wel namen…maar die zijn ook nog weleens veranderd, dus dat kan nog weleens veranderen natuurlijk, haha!! We zullen wel zien…eerst maar eens zwanger raken ,haha!!