Mei-stoppers 2008: al 3 zwanger!!!

@matthijs wrote:

Hier hebben ze de zon ook al verruild voor kleine regen drupjes…

…zeg… Jij was toch de garage aan 't opruimen? :shock: :eh:

:mrgreen:

Dragon, het is hier inderdaad steeds aan 't druppen en de zon is inmiddels ook al ver te zoeken. Saai grijs hierzo.

Ellen, ik denk dat je morgen dan misschien nog wel meer last hebt van de beurse plekken. Is met spierpijn toch ook zo, dat je de tweede dag meer last hebt dan met de eerste dag. Lekkere warme douche of een heet bad wil wel helpen vanavond, en dan alles goed warm houden als je onder de wol gaat. Arme jij! Ik hoop dat het toch mee valt morgen voor je!

Biebels, tja…niets aan te doen. Ik probeer me maar vast te houden aan de goede dagen en toch elke keer maar mn grenzen op te zoeken in de hoop dat de goede dagen meer worden in de toekomst en de mindere dagen af gaan nemen. Niet geprobeerd is altijd mis, toch? En gelukkig heb ik een lieve vriend die me zoveel mogelijk helpt, al is het soms van de wal in de sloot :mrgreen:

Ach, zo heeft ieder huisje wel zijn kruisje, toch? We moeten het er maar mee doen en er het beste van zien te maken!

Nog iets vergeten, er wordt ook zoveel geschreven!!! :mrgreen:

Charity, ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Volgens mij wordt het morgen ook wat beter weer, dus da’s misschien een geluk bij een ongeluk. Dikke knuf!

@ellen84 wrote:

Dragon: Ik denk ook dat je niet ver bij mij vandaan woont…vandaar dat we hetzelfde weer hebben, haha!!

Nu ben ik natuurlijk reuze nieuwschierig waar jij woont hahah
maar begrijp uiteraard dat je dat liever niet wilt zeggen, via een PBtje mag ook :wink:

Van zon is hier nog steeds niets te zien, de lucht is strak grijs met nog zo nu en dan een spat *zucht*

Nou hier is de zon ook weer verdwenen. Het heeft wel wat gespat maar de regen zet niet echt door. Heb dus gewoon tussen de regendruppels doorgewerkt.

Die boeken van Jamie Oliver vind ik ook geweldig, ik heb er 3 ofzo. Dat boek over de tuin dat jij bedoelt Biebels heb ik een paar maanden terug bij de bieb geleend en is inderdaad leuk. Qua tuininfo stond er voor mij niet veel nieuws in maar ik heb er wat leuke plantenrassen en recepten uitgehaald. Die pompoensoep die erin staat is superlekker.

Korte broek was vanmiddag ook wel heel erg optimistisch maar ik trek hem altijd graag zo snel mogelijk aan. Ik heb het niet zo snel koud en mijn beentjes mogen nog wel wat bruiner worden. Ik was ook op de fiets en van werken in de tuin krijg ik het altijd warm. Ik heb nu wel lange mouwen aangedaan want ik geloof niet dat die zon hier nog terugkomt. :cry:

Charity: Beterschap!

@111 wrote:

…zeg… Jij was toch de garage aan 't opruimen? :shock: :eh:

:mrgreen:

Oeps betrapt :shock:

pffff ik hou het echt niet bij, zo veel wordt er geschreven hier… :shifty:

Ik wil jullie ef iets vragen, misschien echt een onzin vraag :oops: maar ik zit er een beetje mee dus ik vraag het maar gewoon:

Ik heb het gevoel dat er amper op mijn berichten gereageerd wordt… :oops: Het kan zijn dat ik spoken zie hoor en dat het gewoon tussen mijn oren zit, maar het is me nu al een aantal keer opgevallen dat ik mijn best doe om op iedereen te reageren maar dat er op mijn berichten niet teruggereageerd wordt… :frowning: Ik hoop niet dat ik iets geschreven heb dat mensen afgestoten heeft of zo? Want dat wil ik echt niet :cry: Zo wel, laat me dat aub weten zodat ik er rekening mee kan houden, okee…? Ik wil ook zeker geen discussies starten hier of zo, het is alleen ef een vraagje… Sorry als ik dit verkeerd breng of zo :oops:

:-* Jen

jensie je hebt niks verkeerda gezegd hoor meid !!!

Soms kan je op sommige dingen niet meteen reageren . Ik snap wel hoe je je voelt en wat je bedoelt ik hwb dat ook weleens gehad dat ik z’n idee heb.

Natuurlijk is het nooit mijn en ik denk van niemand anders de bedoeling geweest om je zo te laten voelen.!!! :-* :-*

Jensie, nee hoor meid! Tenminste niet wat mij betreft! Ik ben zo vrij geweest om even jouw berichtjes in dit topic terug te lezen, maar ik kan werkelijk niets vinden waarin je onaardig bent geweest :mrgreen: dus ik denk dat het toevallig zo uitkomt.

Er wordt zoveel geschreven dat mensen misschien per ongeluk vergeten te reageren, dus blijf gewoon posten hoor!

Wat mijzelf betreft: als een opmerking of reactie van iemand naar mij toe verkeerd valt, dan laat ik het wel weten! Bedenk goed dat een forum anders is dan een gesprek met iemand en woorden op een scherm heel anders kunnen overkomen dan wanneer je het persoonlijk zegt tegen iemand. In het “echt” zie je misschien de lachende ogen van iemand terwijl er een geintje gemaakt wordt, en dat mis je dus bij het lezen van berichtjes. Snap je wat ik bedoel? Daarom zal ik nooit iemand aanvallen of boos zijn op iemand zonder dat ik heb gevraagd hoe het bedoeld wordt :wink: .

Goed dat je 't aangeeft dat 't je dwarszit, zo kunnen we het ook verhelpen! Toppie!

Jensie, wat mij betreft ook opzet ofzo. Ik ben sowieso nieuw met het schrijven op een forum. Op iedereen reageren is moeilijk. Zeker als er zoveel gekletst wordt als de afgelopen dagen. Maar ik denk dat het allemaal toeval is.

Gewoon gezellig blijven meekletsen hoor. :smiley:

Ik heb net op je site gekeken. Ziet er leuk uit. Romantische man heb je met zo’n aanzoek.

@Jensie: Het is totaal niet de bedoeling om je zo’n rot gevoel te geven hoor :hug:

Het is volgens mij niet de bedoeling op jou het gevoel te geven dat we je negeren, en ik ben blij dat je het zo eerlijk verteld dat je dat gevoel hebt.

Misschien komt het ook omdat het op sommige momenten drukken is en dan meer mensen aanwezig zijn die meteen reageren.

Hopelijk nu je onze menigen weet kun je dit nare gevoel van je afzetten, want zo als je zelf al zij, we beppen hier heel wat af en vinden het uiteraard erg zellig als je daar nog steeds aan mee zal willen doen :smiley:

Jenny!! Nee joh, ben je gek! Wel fijn dat je het meteen aangeeft trouwens, maar ik heb niets gehoord waarvan ik dacht :eh: :think: . Dus nee, niet bewust in ieder geval!

Wat ik altijd doe: ik lees eerst bij, druk op het reageer-knopje, lees dan terug en ga stuk voor stuk typen. Maar we typen hier zo snel, dat de geschiedenis niet zo ver terug gaat. Het zou dus kunnen zijn dat ik op deze manier een berichtje van je gemist heb! :-* Je hebt het prima gebracht :mrgreen:

Mariska en Matthijs: ik moet wel om jullie lachen hoor :lol: Ik zie ons zo zitten: allebei met de laptop en dan op elkaar reageren. Hier in huis gaat dat namelijk ook zo, al zit ik beneden met de laptop en Johan boven achter de vaste pc. We MSN-en met elkaar, hoeven we niet naar boven te schreeuwen. Johan heeft een eigen bedrijf in ICT, dus de voorzieningen zijn hier prima in orde :angel:

Pupke: ja, wat tuinen betreft zijn wij nog beginners. Mijn ouders hebben een volkstuin, al sinds ik 12 ben ofzo, dus ik ben er wel mee opgegroeid. Maar ik vond al dat werken nooit iets aan, ik wilde direct resultaat. Nu vind ik het heerlijk om met een paar zaadjes een maaltijd te kunnen maken :mrgreen:

Hahaha Biebels, erg he?

En dat wij elkaar via internet hebben leren kennen zal je dan ook niet verbazen… :mrgreen:

Eigenlijk zijn we nog steeds met onze eerste date bezig :wink:

Gevaar is wel dat je de hele dag achter de PC zit, terwijl er zoveel andere leuke dingen zijn die je samen kunt doen. Maar normaal gesproken zitten we niet de hele dag op internet hoor. Door mijn werk zit ik de hele dag al achter een PC, dus ik kan 's avonds wel wat anders bedenken. Vanaf maandag zal het ook wel anders zijn. Hoewel… dit forum is zooooo verslavend! :lol:

Het gesprek valt wel een beetje stil nu. :?

Dan gooi ik er maar een vraag in.

Wie gebruikt er allemaal ovu-testen? Ik las in een ander topic dat 111 al ovu-testen gaat gebruiken. Ik vroeg me eigenlijk af waarom je dat nu al wilt doen. Je bent toch pas net begonnen met proberen. Halen die testen de romantiek niet een beetje weg. ( geen aanval hoor, ik vroeg het me gewoon af). Ik zelf merk aan het cervixslijm heel goed wat mijn vruchtbare dagen zijn en ik denk dat ik die ovu-testen niet nodig heb (misschien na een lange tijd proberen).

Van Dragon kan ik het wel begrijpen, dat is om medische redenen. Maar zolang er geen medische redenen zijn zou ik niet zo snel naar een test grijpen maar eerder proberen de signalen van mijn lichaam te leren kennen.

Hoop niet dat ik iemand tegen het hoofd stoot want dat is absoluut niet mijn bedoeling. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de beweegredenen.

@111: jaja ik hoor het al meid je zit gewoon nog in je ontkennigs fase…

Ik weet het dat heel erg moeilijk is, maar schaam je niet hoor we hebben er allemaal last van

van een ernstige verslafing van het forum :smiley:

Ik gebruik Ovu en net zo als je al zij is die rede daarvoor inmiddels hier wel bekend…

Om heel eerlijk te zijn kan ik die ovu testen inmiddels wel schieten.

Ik zou ze niet snel gebruiken als het niet nodig zou zijn.

En ze kosten een hoop geld (ben aan 4 wkn testen alleen al € 90,- kwijt) en eigenlijk weet je als je net begint met je menst. nog niet zo goed wanneer je eisprong plaats vind.

Het kan dus zijn dat als je begint met testen je deze misschien al gehad heb of dat je nog weken achter elkaar kan testen.

Ik zou ook proberen om naar je eigenlichaam te luisteren en goed op je servix slijm te letten.

Maar over dat laatste kan ik niet mee praten want dat is bij mij niet tot nauwelijks aanwezig :?

Maar nogmaals ik zou het zeker nog niet doen al het nodig zou zijn.

Was het net een beetje stil, denk ik, ik gooi er een vraag in. Wordt het ineens weer gezellig…

Biebels, ja tuinieren blijft voor mij leuk. En vooral nu we ook zelf uit de tuin koken. Toen ik nog bij mijn ouders woonde, kookte mijn moeder altijd en toen vond ik het ook wel leuk maar nu maak ik er echt een sport van om zoveel mogelijk uit de tuin te eten. Lekker veel sla en als het weer zo mooi blijft kunnen we misschien eind van de week al de eerste peultjes eten, en van de zomer eten we heeeeel veeeeel courgette.

Alleen het is af en toe wel veel werk. Vooral nu het onkruid ook zo hard gaat. Gelukkig vindt mijn vriend het ook leuk en gaan we vaak samen (tuin ligt aan de andere eind van de stad).

Dragon, inderdaad een beetje verslaafd. Vooral nu ik vanavond weer alleen op de bank zit.

@ Dragon: Oke oke…ik geef het toe… ZWAAR verslaafd ben ik… Denk je dat ik psychische hulp nodig heb nu? :oops: :wink:

@ Pupke: Ik voel me niet zo snel aangevallen hoor, dus don’t worry! :mrgreen: Ik snap je standpunt, maar:

Ik heb werkelijk geen idee wat mijn cyclus is…18 jaar geleden, voordat ik de pil ging gebruiken, was mijn cyclus 22 dagen als ik het goed heb. Tot 2 jaar geleden met pil was het 28 dagen en de laatste anderhalf jaar is dit opgelopen tot 30 tot 32 dagen, ook met pil. Mijn onbewuste zenuwstelsel is ernstig in de war (door een aanrijding waardoor ik nu een whiplash heb, en dit is een van de klachten die ik sinds anderhalf jaar heb).

Door de aanrijding ben ik zo’n 2 jaar van mijn leven kwijt, om het maar even zwaar te brengen. Heb namelijk altijd het idee gehad rond mijn 30ste te starten met gezinsuitbreiding. Maar 2 maanden voordat ik wilde stoppen met de pil, kreeg ik dus het ongeval en verdween de mogelijkheid tot uitbreiding van de kaart omdat ik het lichamelijk niet aan zou kunnen. Nu heb ik van de artsen toestemming om het te gaan proberen, en daar wil ik geen gras over laten groeien.

Het testen is voor mij ook vooral bedoeld om te zien wat mijn lichaam doet, maar daarnaast heb ik voor mijn gevoel ook niet alle tijd van de wereld om zwanger te worden (leeftijdstechnisch gezien) en mocht het lang gaan duren, dan zullen de testen in het ziekenhuis niet uit gaan blijven.

Wij zijn al heel blij dat we 't nu toch kunnen gaan proberen, dus die tests doen niets af aan de romantiek hoor, daar zorgen we voor!

Pfff…heel verhaal geworden, sorry! :oops:

is het dan misschien niet een beter idee om 1 cyclus af te wachten zodat je een beetje weet wat ongv je cyclus is?

Je hebt misschien kan dat als je nu gaat testen je eisprong heel misschien al geweest is?

En er treed tijdens je eerste menst na het pil gebruik niet altijd een eisprong op.

Ik snap wel hoe je je voelt hoor, bij ons gaat zwanger worden waarschijnlijk ook niet van zelf niet vanwege de leeftijd (24) maar het hebben van 1 eistok en het waarschijnlijk ontbreken van een eisprong.

en met daarnaast fibromylagie dus ook ik moest naar de arts om toestemming te vragen of ik alsjeblieft zwanger mocht worden.

Ik moet nu 4 mnd mijn ovu testen en dan weer terug komen bij de arts en dan kijken we hoe het pad ververloopt, heb ik geen eisprong dan ga ik meteen de molen in :?

Maar we blijven pocitief het heeft geen zin om je er heel druk over te maken want anders heb je kans dat het niet lukt om je er te druk over maakt.

Oke, ik snap hem. Maar wat ik wil aangeven is dat zonder een bevestiging van een test je lichaam ook kan aangeven wanneer de ovulatie is. En sowieso neem je de dagen rond de ovu dan wat ruimer en vrij je dan toch ook wat extra (wat een straf he…).

Als je in de vruchtbare periode ongeveer om de dag vrijt dan heb je toch je best gedaan om de kans op een bevruchting zo groot mogelijk te maken. Precies hetzelfde als je met een test zou doen.

Net als Dragon zegt zou ik ook eerst 1 of 2 maandjes naar je lichaam luisteren. Die 2 maandjes zullen ook geen verschil maken met je leeftijd.

Maarre ik snap het wel, jullie zijn gewoon niet meer te stoppen.

:lol: Helemaal KOK-verslaafd, en helemaal bezig met baby’s maken.

Mijn vriend zou het spaans benauwd krijgen als ik de eerste rond al met ovu-testen zou beginnen te zwaaien. :lol:

Nee, ik wil liever een compleet plaatje aanleveren bij de ha als dat nodig mocht zijn. Inderdaad is er een kans dat er helemaal geen eisprong is deze maand. Dat zie ik dan wel weer. Als er geen positieve test is, kan ik alsnog na 8 dagen testen. In ieder geval wil ik graag weten hoe mijn lichaam zich vanaf het begin van het stoppen met de pil (snappen jullie het nog?) gedraagt.

Maar lief dat jullie met me meedenken en advies geven!…ben alleen zo eigenwijs om het op mijn manier te willen aanpakken :mrgreen: