EINDELIJK een man die zich wel eens in de vrouw en haar kwalen wil verdiepen :dance:
Je bent uiteraard welkom en misschien kun jij ons nu eindelijk eens een kijkje geven in wat er in het hoofd van een man omgaat, want soms snap ik daar werkelijkwaar helemaal niets van
En leuk een mede vakgenoot! En blij dat je het met me eens bent, het is ook gewoon onnodig om hevige pijn te hebben terwijl je het ook zou kunnen verkomen toch? (niet als tegenspraak voor Pupke bedoelt hoor!)
Uiteraard wil ik jullie wel advies geven als jullie er om vragen, maar denk er om, raadpleeg ook altijd voor de zekerheid een arts
Ik ben vandaag toch weer begonnen met het testen van mijn ovulatie :oops: Kon het toch niet laten en aangezien ik nog steeds niet ongesteld ben en ook nog geen enkele tekenen daarvan heb dacht ik kan het gewoon proberen.
Overgens vloei ik vandaag best (witte waterige vloed, sorry voor de man in ons midden die valt wel meteen met zijn neus in de boter )
Dus dacht zou het zo kunnen zijn dat ik nog steeds moet ovuleren???
Wat denken jullie??
Dragon, ja dat zou zeker kunnen dat hij dan nog moet komen! Spannend hoor.
Ik zat er laatst over na te denken. Jij hebt toch maar 1 eierstok schreef je volgens mij eerder. Heb je dan wel iedere maand een eisprong, of heb je er dan 1 elke 2 maanden. Ik ben niet zo goed met biologie maar ik dacht dat als je 2 eierstokken hebt dat ene keer de ene, adere keer de andere springt. Ik vroeg me af hoe dat gaat als je 1 eierstok hebt.
En ik denk er over na om nog extra 1 of 2 paracetamolletjes te nemen. Dus je hebt me wel geholpen hoor. Ik las op internet ook dat sommige vrouwen wordt voorgeschreven om 24 van te voren en 1 uur van te voren diclophenac in te nemen (ga ik niet doen hoor). Ik word 's ochtends geholpen. Misschien dat ik de avond ervoor ook al een paracetmol inneem, dan slaap ik er misschien ook rustig door.
@Pupke wrote:
Dragon, ja dat zou zeker kunnen dat hij dan nog moet komen! Spannend hoor.
Ik zat er laatst over na te denken. Jij hebt toch maar 1 eierstok schreef je volgens mij eerder. Heb je dan wel iedere maand een eisprong, of heb je er dan 1 elke 2 maanden. Ik ben niet zo goed met biologie maar ik dacht dat als je 2 eierstokken hebt dat ene keer de ene, adere keer de andere springt. Ik vroeg me af hoe dat gaat als je 1 eierstok hebt.
En ik denk er over na om nog extra 1 of 2 paracetamolletjes te nemen. Dus je hebt me wel geholpen hoor. Ik las op internet ook dat sommige vrouwen wordt voorgeschreven om 24 van te voren en 1 uur van te voren diclophenac in te nemen (ga ik niet doen hoor). Ik word 's ochtends geholpen. Misschien dat ik de avond ervoor ook al een paracetmol inneem, dan slaap ik er misschien ook rustig door.
Ja klopt ik heb inderdaad maar 1 eierstok, het punt bij mij is dat we helemaal niet weten of ik wel ovuleer, vandaar dat ik 4 mnd lang mijn ovulatie moet testen om te kijken of deze aanwezig is.
Zoniet dan gaan we verder kijken…
Volgens mij groeien er elke maand in beide eierstokken eicellen alleen zal er maar eentje los gelaten worden die klaar is om bevrucht te worden
(weet dit niet helemaal zeker meer hoor)
Je zou de avond daarvoor ook al 2 paracetamols in kunnen nemen alleen is het dan niet zo effectief dit inverband met de uitwerkingstijd van paracetamol.
Tegen de tijd dat je de diclofenac inneemt is de werking van de paracetamol al weer verdwenen.
Wat je dan het beste kunt doen is de diclofenac samen met 2 paracetamols tegelijk innemen.
Let wel van paracetamol ga je niet beter slapen (tenzij je pijn hebt natuurlijk) We kunnen natuurlijk wel zeggen probeer je niet te druk te maken maja daar heb je natuurlijk helemaaaaal niets aan.
Er zijn bij de apotheek of drogisterijen genoeg middelen te krijgen die je misschien een beetje kunnen ontspannen op de dag/avond/nacht van te voren maar daar ben ik eerlijk gezegt niet zo bekent mee.
Dus het zou in theorie wel kunnen dat je iedere maand ovuleert met 1 eierstok. Phoe, moeilijk zeg. Ik hoop voor je dat je ovluatie eraan komt, dan heb je tenminste een beetje meer zekerheid.
Ze kunnen tegenwoordig zoveel, maar het mooiste is toch wel op de natuurlijke manier zwanger worden.
Wat je dan het beste kunt doen is de diclofenac samen met 2 paracetamols tegelijk innemen.
Dat ga ik denk ik doen. Dan sla ik de avond ervoor over, slapen lukt meestal wel.
Zo net het donkerste streep op mijn ovu ooit gespot :dance: twijfel er zelf aan of deze nou pocitief is of niet???
Ik heb nog een clearbleu ovulatie test liggen met zo’n smile er op als ie positief is, die ga ik ook eens proberen.
Wat denken jullie is deze positief of zal ik het morgen nog eens proberen???
kwaliteit van de foto is niet zo geweldig maar onze camera heeft een beetje de geest gegeven.
Dragon wat rot dat je opgenomen was, hopelijk gaat het nu weer beter!
Ennuh… die ovu lijkt me overduidelijk positief!!! :mrgreen: Klussen maar
Matthijs Welkom!!! Tuurlijk mag je meekletsen! Mijn man heeft er ook al aan gedacht om mee te kletsen maar omdat er geen enkele andere man op dit topic zat durfde hij niet zo goed, hij was bang dat de vrouwen 't niet goed zouden vinden of 'm niet zouden begrijpen. Maar nu er ook al een andere “hopelijk aanstaande papa” meekletst komt hij misschien ook meekletsen, ik zal het hem vragen!
Sorry als ik nog andere mensen vergeten ben, maar ik heb een paar dagen niet meer gepost en heb alweer behoorlijk veel gemist :oops:
Over tweelingen: mijn man is zelf van een 1-eiige tweeling maar ik wist inderdaad al dat dit niet erfelijk is. De enige 2-eiige tweeling in onze familie is mijn opa (van mijn vaders kant) en aangezien dit proces vaak een generatie overslaat hebben we niet zo heel veel kans op een tweeling.
Over geslacht weten: ik kan wel heel stoer hier gaan zeggen dat ik het niet wil weten maar ik weet dat ik dan alleen mezelf voor de gek hou :lol: Ik ken mezelf; ik ben veeeeeel te nieuwsgierig naar wat het zal worden, en daarbij vind ik het fijn om te weten of ik me op een dochtertje of een zoontje zou mogen verheugen. Niet omdat ik een voorkeur zou hebben maar gewoon voor het weten waar ik aan toe ben, snappie? En ik vond het bij Elynn ook fijn dat we het op een gegeven moment wisten, kben gelijk naar de stad gegaan, roze dingetjes halen :inlove: (en in het geval van een eventuele volgende zwangerschap roze dingetjes óf stoere dingetjes). En mijn man is er ook erg nieuwsgierig naar dan dus die wil het ook wel weten. Dus ja, wij willen het zeker graag weten!! Maar ik begrijp ook zeker de mensen die het niet willen weten hoor! :mrgreen:
Over familie vertellen: toen ik net zwanger was van Elynn hadden we voornamelijk met mijn moeder afgesproken om het haar pas na 12 weken te vertellen (in verband met de miskraam daarvóór) maar dat ging gewoonweg niet. Toen ik 7 weken zwanger was gingen we kamperen en er moest vanalles opgezet en uitgeklapt worden en ik moest zeggen dat ik niet mee kon helpen met het zwaardere werk zonder te zeggen waarom… Vervolgens kreeg ik een wijntje aangeboden (wat ik normaal wel lekker vind zo af en toe en waar ik er eigenlijk altijd eentje van drink met mijn moeder) die ik zonder reden moest afslaan. Dus het ging zo opvallen dat ik het toch maar verteld heb om ruzie te voorkomen… Ze zou het namelijk a-sociaal gevonden hebben als ik niet meegeholpen had op te bouwen zonder reden en dat had het hele uitje verpest… Dus mam wist het met 7 weken, de rest vd familie hebben we het wel meteen verteld.
Nu zit het een beetje anders, dat vertel ik nog wel een keertje (anders wordt dit wel een heeeele lange post, hihi) maar het komt erop neer dat we het deze keer toch willen proberen alle familie pas met 12 weekjes te vertellen. Hopelijk lukt dit ook, want aangezien mijn buikwand al eens opgerekt is geweest en ik nog steeds een klein buikje heb van de vorige zwangerschap zou het weleens kunnen zijn dat ik straks met 8 weken zwangerschap al een toeter begin te krijgen,haha :lol:
Maar ja, eerst maar eens hopen dat we weer mogen aantellen …
:-* Jen
Dragon: je test lijkt me ook meer dan duidelijk hoor, geen twijfel mogelijk. Nu maar hopen dat je volgende test ook zo duidelijk is, dan kunnen we je feliciteren . Veel knutselplezier alvast (klussen vind ik zo’n raar woord…)
dacht dat ik nog een clearbleu had maar nee dus, vriend lief heeft zo juist een nieuw pak gehaald.
Meteen getest maar helaas vreugde voor niets deze gaf negetief aan
Ook meteen daarna maar weer een kruidvat test en deze keer was de streep juist weer bijna onzichtbaar :think:
ik snap er nu helemaal niets meer van, hij leek juist zo positief…
@111 wrote:
Veel knutselplezier alvast (klussen vind ik zo’n raar woord…)![]()
Helemaal mee eens vind het ook geen leuk woord ik gebruik altijd knuffen.
Huh? Dat vind ik ook gek hoor Dragon?
Het kan toch niet in een paar uur over zijn? Was de eerste test niet over gebruiksdatum misschien?
RAAAAAR!!!
nee zijn tot 2009 houdbaar, snap hier echt niets van :think:
Baal ook nog steeds heel erg…
Kan me voorstellen, Dragon :hug: , leef ook met je mee. Maar joh, kop op, er komt heus een nieuwe kans en wie weet!
Kreeg net een telefoontje: mn date met een vriendin/collega gaat niet door a.s. zaterdag. We zouden samen naar Amsterdam gaan en ik had er wel zin in. Toch vind ik het niet heel jammer dat het niet door gaat, want nu weet ik wel zeker dat ik mn mondje voorlopig kan houden over onze plannen mbt gezinsuitbreiding. Op het werk praat het nou eenmaal niet zo makkelijk vertrouwelijk, hihi.
Ben er nog steeds niet over uit wanneer wij het nu bekend zullen maken als we eenmaal zwanger blijken te zijn. Ligt denk ik ook een beetje aan het moment. Half augustus is vriendjelief jarig, dus dan is de gehele familie compleet en dat zou wel een mooi moment zijn. Maar ook wel vroeg, want dan moet het wel meteen raak zijn en daar gaan we niet van uit.
Pfff…ik hoor Matthijs alweer zeggen dat ik doordraaf, eerst maar eens zwanger zien te worden! :mrgreen:
Mathijs, welkom hier!! :dance: Van mij mag je meekletsen, gezellig juist. Er zijn nog meer mannen op het forum hoor, gluur maar eens even bij Contact (daar zitten ze geloof ik). :mrgreen:
Dragon: ik heb de balle verstand van ovulatie-testen, maar kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. :hug:
Nu snel nog even naar de avondvierdaagse fietsen, kindjes zwaaien!
Loop je zelf niet mee?
Moet er eigenlijk ook niet aan denken hoor, als ik eerlijk ben.
Vroeger MOEST ik van mijn moeder altijd meelopen, dus ik heb er een beetje een trauma van opgelopen. Vorig jaar liepen de kindertjes van de scholen hier in de buurt achter ons huis langs, luid zingend en dat is dan toch wel weer schattig om te zien…vanuit huis, met een lekker bakje koffie :mrgreen:
Bedankt Biebels, ik zal daar ook eens mijn neus opsteken. Je moet toch als aanstaande vader ook wat te kletsen hebben… :roll:
En natuurlijk alle andere dames ook bedankt dat ik een beetje mee mag gluren, die 111 maakt me zo nieuwsgierig.
Welkom Matthijs, wat leuk dat je ook mee komt schrijven…dat zullen niet veel mannen doen denk ik…tenminste ben ze nog niet tegengekomen hier op het forum!! :lol:
Hihi, hij is nu Biebels advies aan het opvolgen en heeft zich zojuist aangemeld bij het papa-topic.
't Is dus heeeel gezellig bij ons zo met zn tweetjes op de bank met ieder een klapjap op schoot, hahahaha.
Je zult nog verbaasd staan over het aantal mannen hier :lol:
Enneh ja, ik heb zelf een klein stuk mee gelopen (door de stad), en heb meteen een blaar op mijn voeten. :oops: Ja, geen wandelschoenen aan gedaan dus! :wall:
Morgen hebben we een teamuitje, we gaan WAT LOPEN in Groningen. We zouden eerst gaan WADLOPEN, maar dat ging niet door. Ben benieuwd wat we gaan doen! (en ik doe andere schoenen aan :shifty: )
Dat zul je altijd zien, doe je eens sportief mee en dan krijg je meteen een blaar als dank. Tenminste, in mijn geval dan hoor, ik weet natuurlijk niet hoe sportief jij bent.
Ik ben sinds kort aan het streetdance geslagen. Erg leuk en heel vermoeiend maar goed voor mijn spieren die anderhalf jaar niets meer hebben gedaan door de whiplash. Daarvoor reed ik elke avond 7 dagen per week minstens 3 uur op mijn paard, dus je kunt je wel voorstellen dat mijn conditie en spieren enorm ingekakt zijn van het niets doen. Ik kan ook nog niet alles meedoen tijdens de dansles, maar ben lekker aan het opbouwen en voel me er heel lekker bij. Heerlijk om te zweten, geeft altijd zo’n voldaan gevoel na afloop!
Mag ik met jullie mee schrijven??
Ik zit onder tussen al op mijn heerlijk relaxte wachtbank te wachten tot ik eindelijk over 13 dagen mag gaan testen… Dus het wordt weer spannend…
Ik zal dadelijk even terug lezen…