DRAGON wat een toestand zeg gelukkig ben je weer thuis en voel je je weer beter.
SQUIRELL wat fijn dat je geen verhoogd risico hebt is toch wel een opluchting denk ik he !!
PUPKE dat zou ik ook vervelend vinden ik bespreek namelijk alles met mijn moeder en helemaal omdat jou moeder hetzelfde heeft gehad zeg.
Wij hebben het al meerdere mensen verteld dat we zijn aant proberen.
Ik wil de zwangerschap wel pas bekent maken met 12 weken alleen mijn ouders en zijn broer komen het eerder te weten.
PFFF nog 1 week en 1 dag wachten op mijn NOD
@Pupke: ik denk dat je Diclofenac bedoelt, dat is inderdaat een goede pijnstiller.
Moet je er 1tje nemen van te voren of meerdere verspreid over de dag?
Anders heb ik wel een tip voor je (ben verpleegkundige)
Het hant een beetje af van het tijdstip dat je geholpen wordt, maar begin ongeveer 24 uur van te voren met het slikken van paracetamol 1000mg (zijn 2 tbl)en neem dan om de 6 uur 2 tbl in, dan bouw ja namelijk al een pijnstillende spiegel in je bloed op. Als je 1 tbl diclofenac moet in nemen neem die dan te gelijk in met 2 paracetamol (let op dat je dan niet over de max dosering van de paracetamol heen gaat max 4mg per 24 uur!)
Zo heb je behoorlijk pijnstillend muurtje in je bloed op gebouwd
De bijsluiter ja :? daar worden we allemaal niet vrolijk van, maar als je ze niet dagelijks slikt kan het weinig kwaad.
@Biebels Wij noemen het ego’s lezen, maar dat is het zelfde als beoordelen dus er komt niets boven natuurlijks bij kijken
Ik ben nog steeds niet ongie dus zodra ik mijn nieuwe NOD heb meld ik hem even, maar mijn gevoel zeg dat het nog wel even kan duren.
Bij ons in de familie komen heel veel tweelingen voor: Mijn moeder, een aantal tantes bij mijn moeders kant en een aantal tantens aan de kant van mijn schoonouders. Waarvan 1 eeneiige tweeling en de rest is twee-eiigen
Alleen een twee-eiigen is erfelijk en een eeneiige tweeling niet, dat is namelijk een toevals treffer.
Het krijgen van een twee-eiigen tweeling is wel erfelijk doordat een vrouw erfelijk belast kan zijn met een eisprong van meerdere eitjes.
Opvalt bij ons is dat alleen de meiden een tweeling zijn en de mannen niet.
Spannend Charity, voel je al iets??:roll:
Ik wil het mijn ouders en mijn zus en mijn zwager ook wel eerder vertellen als het raak is. Mijn schoonouders zie ik niet elke week dus dat zal waarschijnlijk later worden, maar dat laat ik aan mijn vriend over. En de rest mag het weten na 12 weken.
Maar ja, eerst maar eens zwanger zien te raken.
Biebels, voel je je nog steeds zwanger?
Pff Dragon, je wil me wel heel veel pijnstillers laten slikken zeg… :lol:
1 uur van te voren moet ik er een 1 innemen, en ik heb er nog 2 meegekregen voor de pijn daarna. Ik heb het niet zo op pillenslikken dus ik wil het houden bij 1 ervoor en hopelijk red ik het daarna zonder of alleen met paracetamol. Maar bedankt voor je advies, ik heb gewoon iets tegen al die troep in mijn lijf.
Groot gelijk hoor, maar dat is het advies dat we hier in het ziekenhuis geven.
Hopelijk valt het straks allemaal voor je mee , je kan trouwens ook alleen 2 paracetamols bij je diclofenac slikken hoor… :oops: :silenced: sorry kna het gewoon niet laten :oops:
dragon: vakidioot zeker :mrgreen: Maar met dat ego’s lezen: ik dacht dat je bedoelde tijdens de zwangerschap, of heb ik dat verkeerd begrepen? Wij hebben hier ook wat tweelingen in de familie, maar ik heb begrepen dat je dit van moeder tot dochter doorgeeft. Mijn vader heeft een tweelingbroer en Johan’s opa had tweelingbroers. Het is er dus wel, welliswaar ver weg, maar genoeg om te vragen of ze bij de echo dubbel willen checken :mrgreen:
pupke: ik heb helemaal geen tijd meer om na te denken :lol: Voor mijn rust heb ik gewoon gezegd: zaterdag testen. Dan zien we wel weer verder. Ik heb nog steeds type-gebrek, kom soms slecht uit mijn woorden, maar dat kan ook gewoon vermoeidheid zijn. We zien wel!
charity: wachten wachten wachten, verschrikkelijk hè?
Mmm, dan is het bij ons door de vaders doorgegeven. :? Mijn opa van mijn vaders kant was een tweeling en een van zijn zoons (mijn oom dus) heeft ook een tweeling gekregen. Maar het zegt dus eigenlijk niks.
Maar goed dat je zo druk bent Biebels dan is het zo zaterdag. Ben wel benieuwd, er moet toch iemand van ons in de eerste ronde raak schieten. :dance:
Bij ons wordt de eerste ronde dus sowieso pas in juni, dan gaan we ook nog op vakantie. Dus wie weet…
Ja klopt tijdens een zwangerschap dus als ik een controle echo heb kan ik die zelf beoordelen en dus zien wat het geslacht is.
Maar is zit er soms ook wel eens naast hoor :oops: ik dacht aan de echo van vrienden te zien dat ze een jonge zouden krijgen en het was toch overduidelijk een meisje toen ik de pretecho van hun zag :oops:
(overgens wisten ze zelf al wel dat ze een meisje zouden krijgen)
Oh, je bedoelt echo, je schreef volgens mij ego. Ik dacht ook al dat je helderziend was ofzo :lol: . Ja, ik kijk tegenwoordig nergens meer van op.
Even terug gekeken en ego’s moet natuurlijk ECHO’s zijn
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Zou helemaal wat worden als ik al de ego van een baby kan beoordelen :lol:
Ja, ik vond het al een beetje raar. ghi ghi.
Maar ja, het kan tegenwoordig allemaal. :lol: :lol:
Whahahha, dat is een leuke verspreking! :lol: Ik dacht écht dat je het over ego’s had, als in ‘zieltjes’. Dat schijnen sommige mensen namelijk te kunnen, vandaar mijn nieuwsgierigheid :mrgreen:
Goed, dat ook weer uit de lucht, hihihi
Vandaag avonddienst gehad en kijk net even op het forum…maar wat een berichten alweer zeg, gezellig
En lachen over dat ego-echo, ik denk waarom snappen jullie dragon nou niet, had het zelf wel in snelligheid als echo gelezen, haha!!
Squirrell: Oke goed dat je het even nagevraagd hebt bij de huisarts. Steld je dan toch weer gerust…en gelukkig goed nieuws!!
Mariska: Nou hopen dat die extra naaldjes zullen werken :lol:
Dragon: Hoop dat je je snel weer wat beter voelt…sterkte!!
Dus je hebt alles weer even lekker bijgelezen, wat een verhalen alweer he na een paar dagen.
Pupke: Ja in zo’n situatie als jou lijkt het mij ook wel fijn om het met iemand te delen…maar je kan gelukkig hier alles kwijt…dat helpt al ietsje!!
En over tweelingen: Volgens mij had me moeder 2nichten die tweeling waren. Verder volegns mij geen tweelingen in de familie.
Biebels: Mijn nieuwe NOD is 23 juni denk ik. Voor jou spannend zaterdag, zal voor je
Nou ga zo maar slapen, morgen weer op tijd m’n bed uit. Morgen oppassen op m’n lieve neefjes!!
Dragon, beterscahp meid. Lekker laten verwennen zodat je snel weer aan het hengelen kunt.
Kan mij voorstellen dat jullie het gesclacht willen weten, want als je enige voorkennis heb dan kan je natuurlijk op de echo meekijken. Zou ik ook doen maar ik heb er geen verstand van.
Pupke, hier geen tweelingen in de familie maar je weet maar nooit. Als ze gezond en wel zijn heb ik er geen probleem mee. Vriend zou wel even moeten slikken denk ik.
Biebels, leuk dat je al pre-geinformeerd bent. En voor zo’n nieuws offer je je vrijde dag wel op.
Mijn nod is nog niet bekend, onregelmatige cyclus, pffff. Laatste mensturatie gehad op 1`2 april, dat is al weer een tijdje geleden.
Hier weet enkele mijn vriendin en jullie dat we voor een tweede gaan. Mijn familie zal wel zoiets verwachten of eerder hopen maar ik zeg altijd dat we aan het oefenen zijn want dat is heel belangrijk.
Zo nu gaan we nog wat hengelen,
Groeten
Isle
@ Dragon: ergens toch wel jammer dat je echt echo’s bedoelde in plaats van ego’s… Kon je ons mooi vertellen of we nou zenuwachtig moeten zijn voor de zwangerschapstesten of niet :mrgreen:
@ Ellen: hihi, ik hoop het ook. Van de overige naalden heb ik wel een duidelijke verbetering kunnen merken, dus hopelijk doen de extra naaldjes ook hun werk goed. Ach, ik laat het maar even langs me af glijden, kan het toch niet controleren en niet geprobeerd is altijd mis, toch? Matthijs gaat volgende week naar de ha om eens te vragen welke manier voor het stoppen met roken het meest effectief is en ik heb vandaag van de acupuncturist begrepen dat zij daar ook bij kunnen helpen, dus wie weet lopen we er over twee weken samen, hahaha.
@ Biebels: lekker vakantie vieren voor je nu dus, nu je al weet welke leuke groep je gaat krijgen. En zodra ik weer ongi ben zal ik zo’n leuke ticker maken en het aan je doorgeven. Voorlopig ben ik NOG STEEDS ongesteld, al vanaf zondag! Ben gewend aan 2 dagen, dus dit is wel even schrikken. Heb ook wel veel last van lichtheid in mijn hoofd, een beetje zweverig zeg maar, af en aan krampen in mn buik (anders dan wanneer ik ongie moet worden) en vlagen van misselijkheid. Ik begrijp nu dus wat verstaan moet worden onder ontpillen. Blegh! Morgen weer een nieuwe dag, dan gaat het vast een stuk beter.
Hallo beste mei-stoppers…
Sorry dat ik zomaar binnen kom vallen, maar het lijkt me leuk om ook een beetje mee te doen met de conversatie.
Ik ben dus Matthijs, de andere helft van 111 :mrgreen:
Ik hoop dat jullie er geen bezwaar tegen hebben dat ik ook mee post?
gezellig hoor mathijs
de vraag is alleen heb je zin in al die vrouwe praat :mrgreen:
biebels en isle ik duim dat het toch goed is.
dragon ik ben het helemaal met je pijnstilling advies eens hihihihi ben ook verpleegkundige
He Matthijs, gezellig dat je mee komt kletsen. Zie je dat wel zitten al die vrouwenpraat? Er zijn ook wel fora voor a.s. papa’s hoor. Maar van mij mag je best meekletsen.
Welkom Mathijs. Jij wilt gewoon die vrouwen proberen te begrijpen.
Groeten
Isle
Haha, Isle, jij hebt 'm door!!! :mrgreen:
Nou dames, wij boffen maar met 2 verpleegkundigen in de groep!
Laat de tips maar komen