Hallo dames
Pupke, wat een k*t vooruitzicht, in deltterlijk zin van het woord. Maar blijven denken het is voor het goede doel.
jenny, dat zou wel spannend worden dan. Och het heeft zijn voor en nadelen. Volgens mij als het zover is maakt het niet uit als die baby er maar gezond uitkomt.
Hier was Kate op de verjaardag van mijn broer uitgeteld maar ze is een week eerder komen piepen. Bij ons is mij de drukste maand: papap, jeroen zijn broer, oom, tante, mama, papa.
Dus dat kan al tellen.
Ik hoop dat de volgende voor januari is. Ten eerste omdat we dan nog geen verjaardagen hebben. Ten tweede dan zou het deze rond al prijs zijn :mrgreen:
Zou ikmorgen toch nog maar eens testen :think:
Groeten
Isle
Wij wilden het bij de eerste niet weten. Tenminste, dat zeiden we steeds tegen elkaar. Ik werd steeds nieuwsgieriger, Johan hield voet bij stuk. Bij de 20 weken echo riep hij ineens te ‘weten’ dat we een meid kregen. Ik wilde eigenlijk nog wel een pretecho, maar samen hebben we besloten dat toch maar niet te doen.
Nu wil Johan heel graag een zoon :inlove: , dus wie weet, gaan we deze keer wel proberen uit te vogelen wat er komt. Er is me al voorspeld dat we een zoon gaan krijgen :mrgreen:
Oeh, wat spannend. Voorspeld door “zomaar” iemand of iemand die het serieus doet? Hahaha, is ook wel iets voor mij hoor. Een voorspelling laten doen en dan later kijken of-ie klopt. Ben er niet de persoon naar om er helemaal naar te leven (dus de babykamer bijvoorbeeld in een jongens- of meisjeskleur te schilderen) maar ik vind het wel heel grappig.
Het lijkt mij niet echt leuk als beide kinderen op dezelfde dag jarig zijn…ook al heb je hier natuurlijk niet alles op te zeggen. Maar echt ideaal is het niet lijkt mij voor de kinderen zelf dan…
Ik denk dat ik het geslacht niet wil weten…maar ja wieweet denk ik daar anders over als ik zwanger ben. En de baby kamer kan toch even goed met leuke kleuren…ook al weet je niet wat het gaat worden.
Hmm, zou het geslacht denk ik ook niet willen weten… Lijkt me wel een leuke verrassing! Maar misschien ben ik wel heeel nieuwschierig als ik éénmaal zwanger ben
Vanmiddag afspraak met de huisarts om te vragen of ik een verhoogde dosis foliumzuur moet gaan slikken. Ik hoop maar dat het niet nodig is en dat ik geen extra risico heb op een kindje met spina bifida. Vind het nog wel een beetje vreemd om zoiets te gaan vragen, dat maakt het zo ‘echt’. Moet zelf nog een beetje aan het idee wennen dat we er serieus voor gaan. Wel heel leuk natuurlijk, ben er best wel veel mee bezig. Mijn vriend (nog) niet, die is drukker met keukens en badkamers etc. voor ons nieuwe huis! :roll:
squirrell: Waarom moet je misschien een hogere dosis van foliumzuur nemen denk je??
Hallo dames
Deze morgen weer getest maar nog steeds negatief. Dit wil toch zeggen dat mijn eisprong nog kan komen en we dus nog kunnen hengelen :think:
Ik wilde het geslacht niet weten. Jeroen daarentegen wel. Gyno heeft het tegen jeroen verteld en die heeft netjes zijn mond kunnen houden. Ik heb er ook niet achter gevraagd want ik wou het echt niet weten.
Ik was er wel van overtuigd dat het en jongen zou zijn.
Wie weet is de volgende wel een jongen maar ik ga het de volgende keer weer niet willen weten, kan ik mij ook niet verspreken.
Squirell, ge kunt beter voorbereid zijn. En als extra foliumzuur daartegen kan helpen dan is dat otch een kleine moeite.
Groeten
Isle
Ellen: omdat er ‘open ruggetje’ in onze familie voorkomt, in een vrij ernstige vorm. Op internet las ik dat mensen met verhoogd risico 5mg ipv 0.5 mg moeten slikken. Kon er alleen niet achterkomen of mijn situatie nu onder verhoogd risico valt of niet (is blijkbaar nogal een ingewikkeld verhaal mbt erfelijkheid). Dus voor de zekerheid maar even de huisarts vragen… Ik slik nu alvast de gewone hoeveelheid.
oh, ik had een banner inelkaar geknutseld maar blijkbaar iets fout gedaan…want er komt nu een link in beeld ipv direct de banner. :oops:
Weet iemand hoe 't wel moet??
Verstandig hoor Squirrel om even langs de huisarts te gaan. Als het inderdaad voorkomen kan worden door extra foliumzuur te nemen is het een kleine moeite lijkt mij. Better safe than sorry zeg ik altijd maar!
Ik heb vanochtend mijn acupuntuur-arts verteld van onze plannen en gevraagd wat hij ervan vond. Gelukkig staat hij er positief tegenover en denkt hij zelfs dat het zwanger zijn mijn lichamelijke klachten zal verminderen. Duimen maar dat het ook zo is. Voor alle zekerheid heeft hij wat extra naalden gezet op de energiebanen die van invloed zijn op het zwanger worden, volgens hem dan, want ik kan het natuurlijk niet controleren. En of het helpt? Dat zien we vanzelf wel :mrgreen:
Was trouwens wel gek hoor, hij is de eerste (buiten dit forum om natuurlijk) die ik verteld heb dat we zwanger willen worden en het voelt ook wel wat officieel nu, hihi. Mn ventje zal het ook een dezer dagen tegen de huisarts vertellen want hij wil proberen te stoppen met roken, al is het maar totdat we in blijde verwachting zijn. Ik ben benieuwd hoe hij zich voelt als hij met de ha heeft gesproken :lol:
squirrel: heb je misschien ergens in je profiel iets uitgezet? Stuur anders even een pb naar Ruud, die kan je vast helpen!
Hey meiden,
na dagen van afwezigheid dan eindelijk toch weer eens bericht van mij
helaas ben ik vanaf donderdag avond niet meer in de gelegenheid geweest om hier te kijken en te schrijven, dit ivm met een totaal onverwachts ziekenhuis opname van mij
Ik voelde me al weken niet lekker erg moe en veel hoofdpijn en sinds vorige week maandag ook veel last van me maag.
op donderdag was ik het zat en zijn we in de avond naar de huisartsenpost gereden.
Die dacht aan een mogelijke zwangerschap of buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar helaas helemaal niets (weten we het ook meteen)
Toch vertrouwde die het niet en stuurde me door naar de EHBO.
Na een uigebreide bloedtest kwam er uit dat mijn bld waardes van mijn alvleesklier toren hoog waren en dat ik werd opgenomen.
diagnose acute alvleesklier ontsteking en omdat ik koliek pijn hield heb ik ook een maagondz gehad en daar kwam uit dat ik ook een maagonst had :?
Vandaag weer voor het eerst thuis en voel me nog echt een vaatdoek.
Het gaat allemaal wel wat, maar het duurd nog minstens 2 wkn voordat ik er weer helemaal boven op ben.
Zo even mijn verhaal in een heeeeeeeele korte versie, maar dan weten jullie in iedergeval waar ik ben
Ik ga zo daadelijk even op mijn gemak alle afgelopen berichten doorlezen, want jullie hebben aardig wat door gekletst zien ik zo
Jeeeeetje, dat is ook wat!! :o Alvleesklierontsteking én maagontsteking… hoe loop je dat op? Doe in ieder geval rustig aan, en kom af en toe eens kijken bij ons, want we kletsen inderdaad wel veel hier :mrgreen:
:hug: :hug:
Jemig, dat klinkt niet best…
Veel beterschap en ik hoop dat alle berichtjes hier je een beetje kunnen opbeuren.
Laat je maar lekker verwennen!
jeetje dragon dat is ook shrikken
sterkte en rust maar goed uit.
hier niks bijzonders.
kai huilt nu wil niet meer in de box ga hem er even uit halen.
Dragon: Beterschap!! Doe maar even lekker rustig aan…
De HA wist geen antwoord op mijn vraag over foliumzuur, dus moest ze bellen met de gynacoloog. Blijkt dat alleen 1e graads familie een verhoogd risico heeft en dat is bij mij (gelukkig) niet het geval! Kan dus gewoon doorgaan met de normale tabletjes. Goed nieuws dus
111: Dat gevoel had ik ook toen ik vanmiddag bij de HA zat. Klinkt toch net ff iets anders als je het hardop zegt… Ik kan het wel goed stil houden, alleen bij m’n moeder vind ik het wel moeilijk… Maar ja, des te leuker als ik haar (hopelijk snel!) kan gaan vertellen dat ze oma wordt :silenced:
Goed nieuws meid, een zorgpuntje minder!
Hihihi, ja, exact!
Hoop dat ik het ook voor me kan houden, maar ik kan deze week al een plekje in me vinden waar ik het weg stop want ik ben lekker vrij van het werk. Zaterdag ga ik naar Amsterdam met een vriendin die ook bij ons werkt, dat wordt de vuurdoop.
Denk dat het wel gaat lukken hoor om nog even niets te zeggen. 't Voelt zo speciaal - een geheimpje met mijn mannetje samen, dat wil ik nog niet delen met mensen!
Zo ik heb alles weer even doorgespit en ben weer zo goed als op de hoogte van alles
Maar jullie moeten niet meer zoveel kletsen hoor als ik afwezig ben, scheelt een hoop werk achter af :lol:
Door alle morfine die ik gehad heb ben ik nog wat duf, en gaat het lezen niet zo heeeeel erg vlot en volgens mij heb ik een aantal berichten zelf meer dan 2 keer gelezen (ze kwamen me namelijk vaag bekent voor :think: )
Ten eerste alle nieuwe meiden vanharte welkom! en veel succes met het knuffen (vind klussen een naar woord )
Het lijstje op pagina 1 begint al behoorlijk te groeien, nu onze buiken nog
@Pupke: wat naar dat het bij de dokter niet wilde lukken, hopelijk lukt het hem een 2e keer wel of ben je meteen door verw naar een gyn?
en welke pijnstillers moet je vooraf slikken?
@ Ilse en Biebels: :thumbup: :thumbdown:
@111: hopelijk kunnen jullie het lang voor je houden, bij ons hield dat wel geteld 2 wkn stand :oops:
Inmiddels zijn mijn ouders / schoonouders, 1 oma + opa en 3 vrienden al op de hoogte.
Ze vinden het allemaal reuze leuk voor ons, maar laten ons verder gelukkig met rust. Dus niet weekelijks de vraag “en is het al zo ver?”
Wij weten nu al dat we geslacht wel willen weten, maar dat komt eigenlijk ook meer omdat ik ego’s kan lezen en daardoor denk ik onbewust toch ga kijken of ik het het kan zien, of het misschien al in een oog opslag zie.
En mijn vriend vind het dan weer niet leuk dat ik het misschien wel weet en hij niet, dus hebben we afgesproken dat we het gewoon willen weten.
Dragon ook van mij nog van harte beterschap. Hopen dat je snel weer op knapt.
Ik was al gelijk bij de gyn. maar voor de hysteroscopie moeten ze eerst het een en ander klaarzetten, dus daarvoor moet ik nog een keer terugkomen. Toen ik hem liet plaatsen had ik een gyn. in opleiding, ging niet helemaal goed waardoor ik al wist dat de touwtjes kort waren. Dus ik wist al dat ik ook weer naar de gyn. moest om hem te laten verwijderen. Ik had nu gelukkig wel een ervaren arts maar hij kreeg hem toch niet te pakken…:oops:
Ik heb dyclophenac (hoop dat ik het goed schrijf) voorgeschreven gekregen, dat moet ik van te voren innemen. Alleen al van het lezen van de bijsluiter werd ik al naar, ik heb het niet zo op het slikken van medicijnen. Maar ja, het is allemaal voor het goede doel.
Ik vind het nu wel balen dat we het nog geheim willen houden. Ik had hier toch wel even met mijn mams over willen praten, zij heeft namelijk hetzelfde gehad met een spiraaltje.
Als troost heb ik gister een lekker rabarbertaartje gebakken en die zit ik nu lekker op te smullen…
@ Squirrell, fijn om te weten dat je geen verhoogd risico hebt op een open ruggetje. Toch wel een veilig gevoel denk ik.
Komen er in jullie families trouwens tweelingen voor? Bij mijn vaders kant komen er meerdere voor.
@dragon wrote:
Wij weten nu al dat we geslacht wel willen weten, maar dat komt eigenlijk ook meer omdat ik ego’s kan lezen en daardoor denk ik onbewust toch ga kijken of ik het het kan zien, of het misschien al in een oog opslag zie.
Even nieuwsgierig hoor: wat is ego’s lezen? Moet ik denken aan zielen ofzo?
Fijn dat je weer bij gelezen bent, kun je weer gezellig mee kletsen :mrgreen:
Ik heb trouwens vandaag al te horen gekregen welke groep ik volgend jaar krijg, terwijl we het eigenlijk maandag pas zouden horen. Ik moet het nog even stil houden, maar ik kan wel zeggen dat ik tevreden ben!

Geven jullie je nieuwe nod’s trouwens even door? Mag ook wel in dit topic hoor, ik lees het wel