Mei-stoppers 2006! Dit wordt ons jaar!!!!

8.45 judith :slight_smile:

Pfff. Heel verhaal hoor!

Zaadonderzoek was goed, alleen beweeglijkheid ietsje minder zei hij.

Goed nieuws dus.

Bloedonderzoek was niet helemaal compleet, dus opnieuw geprikt nu. Echo was goed, uitstrijkje is gemaakt.

Hij denkt dat het een probleem met de hypofyse is. Deze hoort signaal te geven aan de eierstokken voor een eirijping. Bij mij gebeurt dat de ene maand blijkbaar wel, en de andere maand veel te laat. Hij heeft nu uitgebreid bloedonderzoek gedaan om te kijken naar de schildklierfunctie.

Volgende week maandag terugkomen…

Hij weet zeker dat het probleem bij mij ligt, anders hadden we nu al gelijk een afwijkend onderzoek bij hubbie gehad.

Hoi meiden,

Judith; mooie honden heb je toch, mooie kleuren ook, alle3 verschillend.

Moon; dat van die hypofyse heb ik dus ook. Alleen bij mij groeien er elke keer meerdere eitjes tegelijk, de hersenen voelen dan dat er genoeg activiteit is en geven geen hormoon meer af. Zo groeit er geen eentje door om te kunnen springen. Dat is dus mijn probleem.

Maar als jij een onregelmatige cyclus hebt, zul jij ook wel Clomid gaan krijgen, dat is er namelijk voor om een eisprong op te wekken of om een onregelmatige cyclus regelmatig te maken.

Dat jouw mannetje niet opnieuw onderzoeken hoeft te ondergaan, is wel een goed teken.

Ga snel weer aan het werk, doeiiiiiiiiii

Eddepet; nu jij het zo uitlegt, snap ik het wat beter. Gelukkig mag ik maandag al terug voor de uitslag. Zal ook wel clomid krijgen.

Nu vooral opluchting over hubbie, was zo bang dat er met de operatie vroeger iets misgegaan was, ofzoiets.

Oh ja jou hubbie had hetzelfde als de mijne :lol:

Bij mij is ook geprikt voor schildklier,maar weet nog geen uitslag.

iig niets geks gevonden :thumbup: dat scheelt alweer he :mrgreen:

hee meiden,

Ben net terug van de gyn, moest bijna een uur wachten, omdat er een vrouw tussen moest. Natuurlijk wel balen, maar de gedachte dat ze er iemand tussen laten, is toch ook wel fijn, zeker als je het zelf betreft. Had alleen Anouk meegenomen, en die had het na een half uurtje wel gezien. Nou ja, we hebben het overleefd.

Links gebeurt niets, maar die heeft het de afgelopen keer gedaan, dus dat klopt dan wel. Rechts zit er in de eierstok een eitje van ongeveer 10mm. Ook zit daar net buiten de eierstok een blaasje van 16mm, wat waarschijnlijk geen eitje is, want dat zou niet kloppen met de cyclusdag. Het zou dus een cyste kunnen zijn. Maar het zou dus toch wel een eitje kunnen zijn en dat die dan net aan de rand van de eierstok zit. Kortom, nog niet veel zekerheid, daarom moet ik vrijdag ff terugkomen.

Moon; dat manlief gerust is, heeft niet alleen te maken met de operatie van vroeger. Mijn man was ook behoorlijk gerust dat het bij hem goed was. Op één of andere manier tast het hun mannelijkheid aan als daar iets mis mee zou zijn. Ook daarom stelt het hen gerust. En wij die ellendige dingen allemaal maar ondergaan. Gelukkig zijn vrouwen sterker en kunnen het dus aan als blijkt dat hun lijf niet helemaal doet wat het zou moeten doen.

Judith; ook fijn bij jullie dat er niets raars is gevonden. En jij hebt toch ook een onregelmatige cyclus, zul je ook wel als eerste met Clomid beginnen, dat is toch wel de eerste behandeling die ze starten vaak.

Nou ik ga snel posten, ff de was opruimen (ja alweer).

Kussss, Es

Weer even afwachten met jou es :wink:

Wij wachten geduldig mee haha. :mrgreen:

wat een toestand allemaal als je in de medische mallemolen beland!!!

k hoop niet dat ik dat ooit hoef :oops:

ik snap nu trouwens niks meer van mijzelf. SInds vrijdag geen ongi meer, dus samen met me hurbie lekker van genoten, nu weer bloedverlies.

k voel me verder prima, dus ik hou het even in de gaten.

Verder: wat een heerlijk weer, jammer dat het waarschijnlijk morgen al weer is afgelopen.

Judith, wat voor soort honden hebben jullie? die witte blijft toch de schattigeste, maar de andere twee zijn ook mega lief om te zien.

Konijn:ben je nog bij de huisarts geweest?Of ben je al aan het tempen?

Wij hebben 3 staffordshire bull terriers :mrgreen:

lees net je berichtje pas Bian, jammer meid :o

Kom je af en toe wel even kijken hier? :hug:

Wordt het lijstje nog bijgewerkt trouwens :think: :lol:

Hey meiden!!

Ik had gehoopt nog wat zwangeren te treffen :cry: :cry: Wat balen dat het zo lang duurt bij jullie…

En een paar al in de mmm…hoop maar dat het helpt allemaal :pray: :pray: :pray:

Hier gaat het zijn gangetje. Kim heeft inmiddels een nieuwe kamer :inlove: en met de babykamer zijn we bezig.

Met de baby gaat alles oké…met mama wat minder, want ik kan bijna niets meer door bekkenklachten. Maarja…daar is niets aan te doen, dus ik wacht gewoon maar af tot het tijd is!!

Zo heb ik wel alle tijd van de wereld om voor jullie te duimen :mrgreen:

:pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

@judith wrote:

Konijn:ben je nog bij de huisarts geweest?Of ben je al aan het tempen?

nop, geen van beide, ik had de ha wel gebeld na die vreemde ongi.Als er verder geen problemen kwamen wat het goed zo.
we zijn niet aan het tempen en gaan wij ook niet doen. Wij hebben besloten dat we ook niet richting de medische mallemolen gaan.

waarom weet ik eigenlijk niet, het was van ons beide gewoon een gevoel dat we daar geen behoefte aan hebben.

Oke ja dat kan ook,maar ik wil toch eigenlijk wel zeker weten wat er aan de hand is :think: heb je meteen duidelijkheid ook,anders blijf je in die onzekerheid.

En wie weet met een simpel klein hulpmiddeltje ben je meteen zwanger :smiley:

Leuk weer van je te horen joepie,jammer dat je last hebt,nog maar 10 weekjes zag ik,schiet al op :dance:

@judith wrote:

Oke ja dat kan ook,maar ik wil toch eigenlijk wel zeker weten wat er aan de hand is :think: heb je meteen duidelijkheid ook,anders blijf je in die onzekerheid.

En wie weet met een simpel klein hulpmiddeltje ben je meteen zwanger :smiley:

daar ehb je absoluut gelijk in. We h ebben het op dit moment ook nog na ons zin op ons werk, en als ik dan wel zwanger raak, stop ik gewoon en ga ik dus lekker van het kind genieten, en andere kinderen. We gaan ons dan nl ws opgeven voor pleegzorg. als dat mogelijk is met de baan van me kerel! anders gastouder ofzo.

Hoi meiden,

Ben ik weer ff.

Ben vanmorgen de gyn geweest. De vermoedelijke cyste blijkt inderdaad een cyste te zijn, want het is niet gegroeid. We hoeven er verder geen rekening mee te houden, zit niet in de weg of zo.

Het eitje wat er in de eierstok zat, is inmiddels 12mm. Naar verwachting groeit het 2mm per dag, dus maandag/dinsdag zou het kunnen springen. Omdat we maandag naar de Efteling gaan, moet ik dinsdag terug komen voor controle.

Konijn; wel goed van jullie dat je het er al over gehad hebt. Want geloof mij, als je eenmaal in die MMM zit, kom je er niet meer zo gemakkelijk uit. De artsen geven je elke keer toch dat kleine beetje hoop, waardoor er uit stappen heel moeilijk is.

Joepie; al weer ruim 30 weken zwanger, jeetje, wat gaat dat snel. Langzaam aan het voorbereiden op de bevalling en zeker in huis een en ander geregeld. Spannend hoor!!! Wel jammer dat je door je bekken niet veel meer kunt, maar ja, het is voor een goed doel, zeggen ze dan. En net wat je zegt, nu kun je volop duimen voor ons.

Zo dat was het weer, tot de volgende keer.

Kussss, Es

Pffff en weer maar wachten es :lol:

Maar leuk joh de efteling,dan is ie net een dag open :thumbup:

Wie is er bijna bij haar NOD? :think:

Morgen weer naar de gyn :pray:

Leuk es naar de efteling, leuk gehad? wel goed weer he?! :thumbup:

Judith; ben weer met ovu-testen bezig, gaat nog wel even duren die NOD hier :slight_smile:

Dus morgen krijg je alle uitslagen?

Ben benieuwd hoor :pray:

Ik pas weer over 2 weken.

Morgen krijg ik mijn bloeduitslag en de uitslag van het uitstrijkje. :pray:

2 weken, bah, dat ze je zolang laten wachten… :think: