mei / juni stoppers 2012

jans ik :pray: voor je! wat een spanning! ik had het voorgaande periodes ook. deze keer ben ik weer heel nuchter, maar ja ik moet ook nog bijna anderhalve week tot mn oni :wink:



buffy, wat leuk dat je die hebt gekregen! hebben jullie mensen verteld dat jullie bezig zijn?

Ja, heel leuk. Zijn leuke boeken om te lezen en er staan nuttige tips in.



Ik heb het alleen aan mijn zus verteld.

Zij heeft nu nog jonge kids en ik wist dat ze geen nieuwe kids meer wouden. Dus ik heb haar gevraagd of ze nog wat dingen heeft voor de kinder kamer enzo.

Als het bij mij wat langer duurt dan ruimt zij het natuurlijk gewoon op en dan ben ik te laat.



Ze heeft nu nog een heleboel en ze wachten met opruimen/verkopen tot het bij mij gelukt is… heel lief van ze.



En het is ook wel heel lekker om iemand te hebben die het weet en waar je ervaringen mee kan delen.



Buffy

dat is inderdaad fijn. wat lief van haar dat ze het wil bewaren!



jans, hoe gaat het nu met je? ik duim nog steeds!



ik heb mijn ei :dance: ik voel m altijd enorm steken en gisteravond begon het. vanmorgen getempt en nu was hij 36.6 (gister 36.3) dus het is wel een teken dat hij gaat springen! :dance:

vanavond maar weer aan het werk :mrgreen:

Ohh ik ben echt verschrikkelijk. Ik voel van alles, maar weet niet of ik het kan vertrouwen.

De koffie valt niet zo lekker meer… Mijn darmen zijn van slag… Moet veel naar de wc… Ben nu wat vermoeider…

Het kan allemaal passen bij, naar voor alles kun je een andere reden verzinnen.



@buffy, mijn beste vriendinnen weten het ook dat ik zwanger probeer te worden. Ik ben zo ie zo niet zo van dat geheimzinnige gedoe. Ik deel graag het goede en dan je met het slechte ook bij ze trecht.



@fluppie, joepie je ei…

Als het eenmaal is gelukt mag van mij de hele wereld het weten maar ik zit als het allemaal wat langer duurt niet zo te wachten op vragen van hoe is het nu en ben je al zwanger?



Dat houden we dus wel nog even voor ons. Ook omdat als het gewoon niet lukt ik liever heb dat iedereen denkt dat we bewust geen kids willen zoals we al jaren roepen. Dan heb je ook geen goedbedoelde adviezen enzo.



't gaat wel een enorme verassing zijn voor de omgeving. Mijn zus kon het ook haast niet geloven. Maar ze is wel heel blij voor ons en leeft mee.



@ Jans, nog heel even geduld, dan kan je gaan testen! Ik duim voor je hoor!



@ Fluppie, veel plezier tijdens het klussen. Hopelijk voor jou een vruchtbare tijd!



Buffy

@buffy ik vertel nu ook niet de hele wereld dat ik zwanger wil worden hoor, maar ik heb 2 hele goede vriendinnen die ik het heb verteld. En ons contact is zo dat we niet steeds vragen hoe HET er mee staat. Ze weten toch wel dat ik bel als het zover is.



Ik had vanmiddag een heel klein beetje bruine afscheiding. Zo start normaal mijn ongi… Het is dus nog even afwachten, maar als ik morgen niet ongi ben… Mijn leidinggevende blijkt toch morgen al niet meer aanwezig te zijn… Dus misschien waag ik het er dan al op…

Jullie horen het wel…

Dit zegt genoeg denk :inlove:

:think: In het echt is het streepje toch iets duidelijker aanwezig.

Ik heb nog geen ervaring met testen maar ik gok zomaar dat ik je mag feliciteren?



Wat goed dat het bij jou al zo snel gelukt is!



Buffy

Met een zwangerschapstest is een streep een streep, maakt niet uit hoe ligt. Als ik morgen zou testen is ie al weer wat donkerder.



:inlove: ik ben nog wel een beetje overdonderd. Op de een of andere manier had ik het toch niet echt verwacht of zo.



:inlove:



@buffy, lukt bij jou het wachten nog een beetje?



@fluppie, jij hebt nu toch ook op het wacht bankje plaats genomen?

Je had het er juist over dat je er niet zoveel van verwachte deze ronde dus kan me voorstellen dat je helemaal overdonderd bent.



In elk geval van harte met deze streep!



Bij mij lukt het wachten aardig al moet ik zeggen dat ik nu met dit goede nieuws wel extra uitkijk naar komende week.

Maandag is mijn NOD, dinsdag wil ik dan een test gaan halen mocht ik niet ongi zijn geworden.



Hoe is het met de andere dames?



Buffy

Zo ik ben weer bijgelezen! (ben inmiddels terug van een heerlijke vakantie)



@ Jans wat goed nieuws!!! Gefeliciteerd!!!



Ik zit aan het einde van mijn klusperiode zo ongeveer, op vakantie was het klussen wat lastig aangezien we met nog 2 andere op vakantie waren en 1 appartement deelde (maar we hebben ons best gedaan) volgens de berekeningen, als ik een cyclus van 30dgn aan hou, net als de laatste dan zou rond de 27ste mijn ei zijn geweest. Dus nu nog beetje "na"klussen voor de zekerheid denk ik en dan weer heel hard :pray: dat het ook voor ons een vruchtbare periode is!



Bij ons weet helemaal niemand dat we bezig zijn, dus ben benieuwd naar alle reacties van de omgeving als het eenmaal zo is. Ik denk wel dat de familie niet heel verbaasd zal zijn hoor.



Nu al de vakantie was enzo aan het doen (dat is het enige nadeel van op vakantie gaan) en dan nog een weekje thuis vakantie houden, dus hopen op een beetje lekker weer!



Dus al 2 zwangeren in dit forum!!! dat gaat de goeden kant op! :pray: Dat het voor de rest van ons ook maar een hele vruchtbare maand mag zijn! en volgens mij zitten we zo langzamerhand weer bijna allemaal op het wachtbankje of heb ik het mis?



Ik ben er nu door de vakantie niet zo heel erg mee bezig, maar dat zal wel komen als mijn NOD dichterbij komt! Dan is het weer 100x naar de wc om het te controleren en de dagen aftellen… en dan hopelijk goed nieuws! voor ons allemaal!

waaaaaaaa jans!! wat een goed nieuws deze maandag!!! :inlove: :dance: ik dacht het al een beetje! hoe gaat het met je?



engel, welkom terug! :smiley: stiekum klussen in de vakantie!



buffy, jouw nod is vandaag toch? hoe gaat het ermee? :pray:



ik zit ook weer op de wachtbank, volgens mij moet ik dit weekend weer ongesteld worden, als ik de 25 dagen van de afgelopen tijd aanhou. als ik 28 dagen afwacht is het pas volgende week woensdag. ik klus dus nog wel even door voor de zekerheid.

deze maand ben ik heel rustig. ik geloof namelijk niet dat het deze maand zo is. geen idee waarom, maar dat denk ik gewoon.

Ik dacht inderdaad dat vandaag mijn NOD was, maar dat is pas morgen.

Vandaag is dag 28 van mijn cyclus.



Alles is hier nog rustig, ik voel eigenlijk nog helemaal niets.

Niet misselijk of zo maar ook geen gevoel van een naderende ongi…

Dus ik wacht heeel ongeduldig af wat er gaat komen…



Ik hoop het zo… :pray:



Buffy

dat klinkt ook erg spannend!!! :pray:

Nou dan zitten we volgens mij allemaal weer op het wachtbankje! (Op onze 2 zwangere na dan) dit vind ik echt de ergste periode, dat je denkt (weet) dat je ei eigenlijk geweest moet zijn, maar dat je geen idee hebt waar je aan toe bent :? Ook wij klussen voor de zekerheid maar door, je weet maar nooit!



@fluppie: ja het was inderdaad stiekem klussen haha, misschien heeft het geholpen :wink: :pray:



@buffy: spannend dan je NOD ik ga heel hard voor je duimen en :pray: dat je snel goed nieuws hebt! Heb je al bedacht wanneer je wilt gaan testen? Als je ongi weg blijft natuurlijk!



@jans: al een beetje aan het idee gewent? En had je nog een keer een andere test gedaan of niet? En al klachten? Vind het helemaal leuk voor je!!!



En hoe is het bij de andere?

Mijn duimen draaien voor jullie allemaal hoor :pray:



Met mij gaat het goed. De misselijkheid begint al door te komen. Ben maar weer opzoek gegaan naar een acupunctuurist. Dan is de misselijkheid straks nog te hebben. :mrgreen:



Ik riep steeds heel stoer, dat er straks lekker weinig tijd tussen de 2 jongste zit :think:, maar dat wordt nu wel heel weinig, 15 maanden. Schrik er nu toch af en toe toch wel van, maar ach als de kleine er straks is loopt het toch allemaal wel los. Dan regelt alles zich van zelf weer.



Duimpjes draaien nog steeds.

@ Jans: Ja snap dat je er af en toe van schrikt, het is ineens zo echt dan he! En natuurlijk heel snel gelukt! maar dat komt vast allemaal goed met die 2 kleintjes straks!



Fijn dat je duimpjes nog steeds draaien (alle beetjes helpen!)



Wel balen van de misselijkheid, marja dat hoort erbij he, zeggen ze dan!

Had je de vorige keer veel baat bij die accupunctuur?



En het goede nieuws al aan iemand in je omgeving verteld? of wachten jullie daar nog even mee?



En al een afspraak bij de Huisarts of verloskundige?

Ja, spannend hoor allemaal weer in de wachtstand…

Mijn duimen draaien voor jullie hoor!



@Jans, fijn dat het goed gaat met je. Hopelijk krijg je niet al te veel kwaaltjes. Heb je de vorige keer ook acupunctuur gedaan?

En helpt dat dan? (ik ken het woord wel maar verder 0,0 ervaring mee)



De kids schelen inderdaad niet veel, maar dat komt wel goed hoor.

Mijn zus haar 2 jongste schelen nog geen jaar, ze werd zwanger van de jongste toen ze nog borstvoeding gaf aan het oudere broertje. 't is nu net een tweeling, dubbele wandelwagen enzo… Maar 't komt allemaal wel goed hoor, het regelt zich wel. Al is het soms best druk. (tenminste wat ik er als buitenstaander van mee krijg dan)



Mocht mijn menstruatie uitblijven ga ik dinsdagmiddag de test halen en dan woensdagochtend testen.

Langer kan ik niet wachten hoor… Zit nu al steeds te checken op het toilet of er echt nog geen ongi doorkomt.



Buffy

@Buffy: spannende dagen dan voor jou! Mijn duimen draaien voor jou ook heel hard!!! En voor de rest natuurlijk ook!



Ik moet nog ruim 1,5week wachten dus nu nog niet zo op gefocust al zal dat volgende week wel anders zijn denk ik. Ondertussen klussen we nog ff door en hopen we dat we mijn eitje niet gemist hebben.



Iemand nog tips om te doen tijdens ons laatse weekje vakantie, als het zo’n weer blijft?