mei / juni stoppers 2012

Ik miste deze!!

Aangezien ik al een paar dagen de pil vergeten was, en we afgelopen maandag besloten hebben ook maar niet meer de pil te gaan slikken en ik ook nog eens afgelopen maandag meteen ongi werd, en we er ook gewoon gelijk voor gaan, is juni mijn stop maand :slight_smile:

Hoop dat er gauw meer mensen aansluiten :slight_smile:

(omdat mei miste, misschien juli er nog bij???)

Mag ik mee doen?

Wij zijn er in mei voor gegaan. Heb vanmorgen een test gedaan die negatief was dus nu wachten op mijn ongesteldheid.

Hoop dat dit een vruchtbaar topic mag worden :slight_smile:

tuurlijk!! voelde me al zo eenzaam hier. hahahaha

jammer dat het niet gelukt is volgende keer beter!! :slight_smile:

Hoi meiden,

Ik wil ook graag mee komen kletsen.

Enige tijd terug heb ik hier bij de ei-rammelaars meegekletst omdat ik wel heeel graag wou maar manlief niet.

Toen getrouwd en veel drukte en omdat manlief vast bleef houden aan dat hij geen kids wou heb ik me op andere zaken gericht en ben hier daarom al weer een paar jaar niet meer op het forum geweest.

Eind mei was mijn stopweek voor de pil, en ik was net weer een weekje met de nieuwe strip begonnen toen mijn man opeens over kinderen begon. Dat het hem toch eigenlijk wel leuk leek en 't was hier in huis toch eigenlijk ook wel stil enzo…

Ik wist niet wat ik hoorde! Hij heeft het me 3x moeten zeggen dat hij het nu wel ziet zitten voordat ik hem geloofde…

Dat was 3 juni.

4 juni zou ik dus eigenlijk weer een pil moeten nemen maar ik kon het niet en heb mijn strip in de prullenbak gegooid. Heb van deze strip dus nog 6 dagen wel geslikt en daarna gestopt.

Niet erg handig maar heb zo lang gehoopt dat hij van mening zou veranderen dat ik het niet op kon brengen de strip af te maken…

Ik heb 10 jaar de pil geslikt en ben dus nu erg nieuwsgierig wanneer mijn lichaam de boel weer op de rails heeft…

Ik klets nog even onder de naam Buffy omdat ik verwacht dat een paar bekenden van mij hier ook wel eens langs komen en ik hou het liever nog even voor onszelf.

Welkom in dit hoekje!!! En wat mega leuk voor je dat je man toch nog ook ergens een klokje had hangen die begon te luiden. Gefeliciteerd daarmee alvast!!

Het kan goed zijn dat je nu je wel de pil geslikt heb en zo vroeg hebt afgebroken erg snel ongesteld ben, dat hoeft niet, maar kan wel. Ik ben ook halverwege gestopt en werd ongesteld net alsof ik de pil helemaal had afgemaakt. Dat is wel fijn, want dan weet je dat je er daarna helemaal voor kan gaan.

Dat doen wij nu ook. Voor het eerst maak ik me druk om ovulatiedag en temperatuur enzo, daar heb ik me bij de vorige 2 niet mee bezig gehouden. Bij de eerste helemaal niet, want was jong en had alleen zoiets van, ik wil een kind dus ga er niet zelf iets aan doen om dat tegen te houden.

Bij de tweede nog tijd genoeg, ik was 27/28, toen heeft het 8 maanden geduurd, maar we kluste (noemen jullie dat hier op het forum ook zo) eigenlijk ook erg weinig.

Nu dus met alle poespas erom heen, heb hem zelfs verteld dat hij in die ene week per maand ook maar minder bier moet drinken. Niet dat tie veel drinkt, maar alle beetjes helpen als je 35 bent denk ik dan en aangezien ik jong moeder was, voel ik er weinig voor om 2 jaar te moeten wachten, dan zou mijn zin in een kind best wel weer eens kunnen verdwijnen.

Dank je wel.

Moet nog heel erg wennen, had juist eindelijk een beetje vrede gevonden met het idee dat er bij ons geen kids zouden komen en nu opeens toch wel…

Maar ben wel heel erg blij met deze ommezwaai.

Ik ben trouwens 31 jaartjes jong (of oud…).

Ik hoop inderdaad snel gewoon spontaan ongesteld te worden zodat we er echt voor kunnen gaan.

Ben benieuwd.

Ik vind het heel knap van je dat je het bent gaan accepteren, omdat je partner geen kinderen wou. Bij mij had de keus dan heel simpel geweest, daar is het gat van de deur, want ik wil die wel.

Moet ook zeggen dat het voor mijzelf ook onverwacht kwam hoor deze kinderwens. Juist omdat ik al 2 kinderen heb met een groot leeftijdverschil en de jongste ook alweer 7 jaar is. Ik had echt zoiets van tijd voor wat anders en ik kan nog altijd oma worden :slight_smile:

Ik schrok er zelf van hoeveel moeite ik ermee had toen ik een keer flink overtijd was en de pil slikken begon me steeds meer tegen te staan. Het is moeilijk iets tegen te houden wat je eigenlijk graag wil. Dus toch maar met pijn en moeite met mijn man gepraat en die reageerde heel onverwacht met: eigen wel heel graag.

Zo zie je maar weer dat je eigenlijk toch nooit te ver voorruit kan plannen. Je weet nooit wat voor een draai er ineens in je leven ontstaat.

En nu maar duimen

Dat accepteren is ook wel heel moeilijk en met vlagen lastiger dan op andere momenten. Mijn zus en zwager hebben wel al kids en dat is soms best confronterend.

Ik ben dolgelukkig met mijn man en heb op een gegeven moment de keus gemaakt dat ik boven alles hem niet kwijt wil. Als er kids komen dan moet hij daar de vader van zijn.

Gelukkig is bij hem nu eindelijk ook een klok gaan luiden, of hij is door de kids van familie gaan zien dat ze toch ook heel leuk kunnen zijn?

Met ons trouwen was dat ook hoor, jaren roept hij dat hij dat nooit wil en dan opeens wil hij wel. We zijn inmiddels 2 jaartjes getrouwd.

Zal hem wel nooit helemaal gaan begrijpen geloof ik… :slight_smile:

Lol en dan zeggen ze dat vrouwen zo veranderlijk zijn… Nou die mannen kunnen er ook wat van!!

Nou inderdaad. :slight_smile:

Hoe gaat het met jullie?

Ik zit heel ongeduldig te wachten en de dagen weg te kijken.

Wachten is niet mijn sterkste kant… :slight_smile:

Uitgaande van de laatste pil-ongesteldheid zou ik rond de 20e juni mijn NOD hebben…

Vanaf 25 juni mag ik van mezelf gaan testen mocht er nog niets zijn gekomen.

Ik ben ondertussen van de koffie aan het afkicken, daar dronk ik heel veel van en dat mag niet als ik eenmaal zwanger zou zijn.

Ben inmiddels via 4 kopjes nu bij 2 kopjes per dag uitgekomen.

Hebben jullie dingen veranderd in de leefstijl voor het geval dat?

Of wachten jullie daarmee tot het echt zover is?

Aangezien ik nog maar net gestopt ben met de pil weet ik mijn cyclus nog niet. Uitgaande van de standaard 28 dagen, zou vandaag mijn vruchtbare periode beginnen. Dus vanavond maar ff klussen :slight_smile:

Omdat ik mijn cyclus niet weet, ga ik voor nu uit van mijn langste cyclus die ik gekend heb en dat was 5 weken, pas dan zou ik dus gaan testen mocht er geen ongi komen.

Ik probeer wel alvast wat te denken aan mijn drink/eet gewoonte, maar dat zit echt nog in een begin fase. Ook rook ik, en daar wil ik toch echt binnenkort mee gaan stoppen. Zou zowiezo gaan stoppen als ik zwanger zou zijn, maar bedacht me dat ik toch ook al wel eerder kan beginnen, ik heb daar een programma voor die ik in eigen tijd kan volgen en waar ik al mee begonnen ben.

Ik probeer minder frisdrank te drinken en meer melk en wil van mijn 2 blikjes energiedrink per dag naar 1 blikje gaan, maar dat is toch wel ff een kunst hoor!

He meiden

Ik zou graag jullie cluppie komen versterken.

Ik ben in december bevallen van mijn 2e dochter. Bij ons is de wens voor een derde kindje aanwezig. We hebben bedacht dat we dat er maar gelijk achter aan gaan proberen.

Vorige maand was mijn eerste ronde.

Vind het wel weer spannend…

@ buffy, ik hoop dat de ongi snel komt dan kun je gaan tellen…

@ sterredag, je gevoel kun je niet dwingen, wel bijzonder hoor dat je nu opeens nog graag wil.

Groetjes

welkom jans!

Leuk dat jullie zo snel al door gaan voor een 3e.

Ik vind het wachten wel lastig, zeker omdat ik niet weet wanneer mijn lichaam weer zelf aan het werk gaat is het echt gokken.

Dat ik na de stopweek nog een paar dagen de pil geslikt heb is natuurlijk ook niet handig voor het tellen enzo… geen idee waar ik van uit moet gaan.

Vooralsnog ga ik maar gewoon uit van mijn laatste stopweek.

@jans - ja zo zeg je tegen je nieuwe werkgever dat je totaal geen plannen heb, omdat je er tenslotte al 2 heb en al zo jong kinderen had… en zo hoor je jezelf zeggen, dat het antwoord veranderd is :slight_smile:

We zijn wel allebij enorm enthousiast om er toch nog voor te gaan. Met een beetje mazzel dus straks 1 van 17, 1 van 7/8 en dan nog een kleintje erbij.

Ik doe wel temperaturen dit keer. Ik heb dat nooit gedaan, maar wil dat nu dus wel weten, ook mocht het niet goed gaan (ben tenslotte wel gewoon 35, al voel ik me niet zo) dan heb ik dat alvast gehad. Bovendien kan ik dan wel hopelijk misschien merken OF ik een ovulatie krijg en dan ook WANNEER mijn ongi zou moeten komen. Dat scheelt misschien toch die ene week extra wachten voor een 5w-cyclus, Als ik over een paar dagen netjes tempverhoging krijg en die blijft, kan ik tenslotte vanaf dan gaan tellen wanneer mijn ongi zou moeten komen. (En hoeven ze ook niet moeilijk te doen wanneer nou die bevruchting plaats heeft gevonden omdat mijn periode niet bekend was :))

Ik ben dit berichtje aan het schrijven, probeert Isabel te laten zien hoe je moet kruipen. Knietjes onder je buik. Ze mist alleen nog de coördinatie met haar armen…

Ik wordt niet zo heel makkelijk zwanger. Het is ook niet zo dat het problemen geeft. Ik ben gewoon niet gelijk zwanger. Bij Isabel duurde het 8 maanden en toen heb ik op het laatst getemperatuurd. Het is idd wel handig om nu eens te zien hoe dat werkt.

Ben toen ook tot de ontdekking gekomen dat ik veel kan zien aan mijn afscheiding… Lekker verhaaltje hè…

Ik vind het wachten al door zo verschrikkelijk. Heb je bedacht dat je er voor wel gaan… En dan moet je de hele tijd maar afwachten.

Wachten tot je ongi voorbij is,

wachten tot je vruchtbaar bent,

wachten tot je kunt testen…

en dan begin je weer op nieuw tot je eindelijk positief nieuws hebt.

Maar ja dat is al het wachten toch wel weer waard…

Ik ben benieuwd wat onze omgeving gaat zeggen als we met het baby nieuws komen. De meeste verwachten het toch nog niet. Denk ik…

Wat denken jullie van je omgeving?

Oja mijn NOD staat nu voor 29 juni…

Ik moet nu vol op aan de klus…

Al dat wachten is inderdaad een beetje jammer… maar de moeite zeker waard.

Mijn NOD staat, afgaande van mijn laatste ongi in de stopweek op 20 juni. Maar dat kan natuurlijk ook zomaar later zijn…

Ik moet deze eerste ronde het echt afwachten en zien wat mijn lichaam er van maakt.

Mijn omgeving gaat super verbaasd zijn. Mijn man zegt al 10 jaar steevast dat hij geen kids wil en ik heb de laatste jaren me daar bij neergelegd en dus ook in de omgeving aangegeven dat we geen kids willen dus ik denk dat niemand het aan ziet komen.

Gaat alles goed bij jullie?

Hier gaat alles prima. Ik heb wat moeite met me te concentreren op het werk omdat ik met mijn hoofd nog helemaal in de wolken ben dat we het echt gaan proberen…

@sterredag, weten je kinderen dat jullie weer plannen hebben?

Hoe vind de oudste het om nog een klein broertje of zusje te krijgen?

Afgelopen zaterdag heb ik het goede nieuws aan mijn zus verteld.

Dat zouden we eigenlijk niet maar zij heeft al kids en had het er laatst over dat ze het genoeg vonden dus ik heb toch voor de zekerheid maar even gepolst of ze nog plannen heeft met de babykamer spullen.

Mooi op tijd want ze zaten er juist over te denken het e.e.a. maar weg te doen. Ze zijn zo lief om de spullen nu eerst nog voor me te bewaren.

Het duurde bij haar 1,5 jaar voordat ze zwanger werd van haar eerste…

Hoop toch dat ik dat iets sneller doe…

Geduld is een schone zaak… ik weet het.

Maar kan ondertussen de kalender wel vooruit kijken.

Eerst maar weer eens natuurlijk ongesteld worden. Dat gebeurd hopelijk de komende week ergens…

He buffy hier gaat ook alles zijn gangetje.

Ik zit nu gelukkig in mijn klusperiode (die is eigenlijk al weer bijna voorbij) dus dan is het wachten ff wat minder, maar ik weet nu al dat ik de komende 2 weken vol spanning zit te wachten.

Nu ik dit op schrijf schieten de vlinders al in mijn buik.

Ik heb laatst aan mijn oudste dochter gevraagd of ze nog een broertje of zusje wilde. Nu wil ze wel een broertje, een zusje hoeft niet meer want die heeft ze al.

Ik haar uitgelegd dat je niet kan kiezen of het een meisje of jongen wordt. Je kan alleen kiezen dat er nog een baby komt.

Dan wilde ze liever maar niet meer…

@sterredag. Wat zal je werkgever verbaasd zijn… Ach daar hebben ze maar me te dealen. Als je gevoel je ingeeft dat je toch nog een 3e kindje wil moet je er gewoon voor gaan. Ik ben trouwens ook al 35. vandaar dat ik de laatste er vrij snel achter aan wil.

Ben benieuwd of het gaat lukken.

Ik moet zeggen dat ik het toch weer spannend vind.