mei / juni stoppers 2012

Wij zijn ook sinds april mei bezig met zwanger raken…

De weken gaan nu zo langszaam voor mij!



Lijkt me super leuk om ervaringen te delen…



Ik had afgelopen zaterdag ongesteld moeten worden maar ben het vandaag nog steeds niet. Ik heb wel menstruatiepijn en de hele week al het gevoel dat het eraan gaat komen maar er veranderd niets…



Stiekem heb ik hoop maar ben bang voor een teleurstelling. Want het lijkt mij niet dat je zon gevoel kunt hebben als je zwanger zou zijn,

Alhoewel ik veel reacties al heb gekregen van vrouwen die de eerste tijd van hun zwangerschap ook menstruatiepijn kregen…



Liefs

Sabrina

Hallo sabrina, welkom!

Spannende dagen voor jou.

Ik zit nu ook in de periode dat ik wacht op mijn ongesteldheid. Maar dit is voor ons pas de 1e ronde dus ik heb eigenlijk geen idee wanneer het komen gaat.

Op zijn vroegst denk ik morgen of zo maar kan ook zomaar nog een paar weken duren.



De andere dames hier hebben al eens een zwangerschap gehad, misschien dat zij je meer kunnen vertellen over wat je dan kunt voelen.



Zelf hoop ik een 1e kindje te mogen krijgen dus op dat vlak kan ik je niet echt helpen.

Als je het zeker wilt weten kun je denk ik het beste even testen.

@buffy wrote:

Hallo sabrina, welkom!

Spannende dagen voor jou.

Ik zit nu ook in de periode dat ik wacht op mijn ongesteldheid. Maar dit is voor ons pas de 1e ronde dus ik heb eigenlijk geen idee wanneer het komen gaat.

Op zijn vroegst denk ik morgen of zo maar kan ook zomaar nog een paar weken duren.



De andere dames hier hebben al eens een zwangerschap gehad, misschien dat zij je meer kunnen vertellen over wat je dan kunt voelen.



Zelf hoop ik een 1e kindje te mogen krijgen dus op dat vlak kan ik je niet echt helpen.

Als je het zeker wilt weten kun je denk ik het beste even testen.




Leuk dat we samen hopen op een 1e kindje te mogen krijgen! Spannend allemaal he. Ja ben benieuwd wat ik voor een reacties nog ga krijgen lijkt me super leuk om zo ervaringen te delen. Ben benieuwd wanneer je ongesteld gaat worden hopelijk snel voor jullie dan kunnen jullie ook aan de slag! Ik heb mijn ongesteldheid bijgehouden en was vorige maand 19 mei ongesteld geworden dus verwachtte dat ik afgelopen zaterdag ook ongesteld ging worden maar misschien heb ik wel een langere cycles ipv 28 dagen… Vandaar dat ik het wil gaan bijhouden… Ik denk dat ik strakjes eens ga testen maar wil ook niet te overhaastig gaan testen ben bang voor een teleurstelling ookal zitten we pas in het begin wil het te graag…

Ja, vind het super spannend!

Met testen zit ik ook in dubio… de ene keer wil ik naar een winkel rennen om nu meteen alvast te gaan testen en de andere keer heb ik zoiets van neee… rustig aan… heeft nog geen zin…



Te vroeg testen is natuurlijk ook zonde, zowel van het geld en de teleurstelling omdat je toch op een positief resultaat hoopt.

Wel knap hoor dat je kunt wachten. Ik ben daar zoooo slecht in.



Ik heb 10 jaar de pil geslikt en was daarvoor niet bezig met kids enzo dus ik heb echt geen idee wat mijn cyclus toendertijd was.

Nu hou ik wel de data enzo bij zodat ik hopelijk een goed beeld krijg van mijn cyclus mocht de zwangerschap wat langer op zich laten wachten lijkt het me wel heel fijn daar inzicht in te hebben.

Ik heb net een test gehaald en gedaan… jammer maar negatief pff! Nu afwachten dat ik ongesteld ga worden en hopelijk lukt het ronde 2!



Ik kon ook niet meer wachten ben er ook zo erg in!

Denk nog maar aan een ding de hele dag door… hoe mooi het kan zijn allemaal ik kan zelf niet meer wachten maar ze zeggen hoe meer je er mee bezig bent hoe langer het duurt je kunt het beter op je af laten komen… (dat word bij mij heeel moeilijk)

Nee meestal als je stopweek is word je ook ongesteld als je de pil slikt heb je regelmaat maar zonder pil is het echt afwachten…



Ja lijkt mij ook fijn om inzicht erover te hebben vandaar dat ik het ook ben gaan bijhouden.



Slik je ookal foliumzuur tabletjes? ze zeggen zodra je besluit voor kindjes te gaan dat het beste is er dan al mee te beginnen voordat je zwanger word. Extra foliumzuur verkleint de kans op een aantal ernstige aandoeningen bij de baby. Staat op veel websites en foldertjes, en mijn dokter raadt mij dit ook aan

Hoi Sabrina,

jammer dat het toch negatief is.

Nu vol ongeduld afwachten…



Ik ben inderdaad tegelijk met het stoppen met de pil begonnen met foliumzuur tabletten.

Ze zeggen inderdaad dat het een positief effect heeft op de kleine dus die kleine moeite heb ik er wel voor over.



Ik eet en drink ook al zoveel mogelijk alsof ik wel zwanger ben.

Vooral omdat ik een hele makkelijke levenstijl had zonder veel variatie (en met het nodige aan alcohol) en ben ook best een sloddervos dus keek ook niet zo naar de hygiëne.



Dat probeer ik nu wel anders te doen, ben ik daar vast aan gewend mocht het gelukt zijn.

Ja,ik had dat ookwel verwacht maar stiekem toch een beetje hoop!

Ja ik probeer dat ook regelmatig te eten etc. Zoals s’morgens ik ontbijt nooit… maar doe het nu toch al een maandje elke morgen en ben er nu eigelijk aan gewend geraakt sla het bijna niet meer over of pak me snel een tussendoortje dat ik toch wat in me heb.

Dan raken we daar al aan gewend en is het straks alleen maar gunstiger voor de gezondheid van ons kindje! En natuurlijk ook voor ons zelf! :-*

@sabrina11 wrote:

Ja,ik had dat ookwel verwacht maar stiekem toch een beetje hoop!

Ja ik probeer dat ook regelmatig te eten etc. Zoals s’morgens ik ontbijt nooit… maar doe het nu toch al een maandje elke morgen en ben er nu eigelijk aan gewend geraakt sla het bijna niet meer over of pak me snel een tussendoortje dat ik toch wat in me heb.

Dan raken we daar al aan gewend en is het straks alleen maar gunstiger voor de gezondheid van ons kindje! En natuurlijk ook voor ons zelf! :-*




Hoe is het nu Sabrina?

Was je inmiddels ongesteld geworden of laat moeder natuur je nog wat langer in spanning?



Hier gaat alles goed.

Nog niet ongesteld maar weet natuurlijk ook nog niet wanneer mijn lichaam de cyclus heeft opgestart.

Als ik uitga van mijn stopdag dan zou ik pas rond 2 juli mijn NOD dag hebben dus ik vrees dat ik gewoon nog even geduld moet hebben.



Buffy

He meiden,



Ben ik ook weer een keertje.



Welkom, Sabrina heel veel gedult toe gewenst… Ik hoop dat je NOD snel mag komen.

Ik voel in het begin van mijn zwangerschap niks. Dat is ook erg teleurstellend, maar ik weet dat er meiden zijn die eigenlijk geen verschil voelen met hun ongi. Het kan dus erg verschillen.

Te vroeg testen kan een valse test opleveren. Je hebt dan nog niet genoeg hcg aangemaakt om de test te laten reageren. Een paar

dagen later kun je op eens wel positief testen. De meeste testen reageren pas goed vanaf de dag dat je ongi had moeten worden.



Buffie en heb jij al bericht?



Ik zit nu op het wachtbankje. Ik kan zaterdag pas testen. Eerder heeft bij mij geen zin. Ik test meestal met de 2 voor 5 euro testen van de kruitvat. Die zijn bijna met zo goed als de clearbleu. De predictor zijn veel minder gevoelig, dan test ik pas na een week overtijd positief .



Groetjes…

Hallo meiden.



Hier nog steeds niets…

Ik wacht nog zo’n 1,5 week af. Na 9 juli zou ik bij een normale cyclus toch wel zo’n beetje mijn NOD gehad moeten hebben.



Vindt het wel lastig. Soms wil ik wel gewoon elke dag testen maar dat wordt een duur geintje dus dat doen we maar niet.



De pil zou als het goed is de normale cyclus plat moeten leggen dus daarom denk ik dat ik beter van de stopdag uit kan gaan.

2 dagen nadat ik was gestopt heb ik ook een dagje licht gevloeid dus voor de zekerheid ga ik maar van die datum uit.

  • 28 dagen kom ik uit op 4 juli.



    Lastig hoor dat wachten.

    Gelukkig heb ik de komende 2 weken genoeg te doen en leuke dingen om naar uit te kijken dus met een beetje mazzel gaat de tijd vlot om.



    Groetjes Buffy

Jans,



Vergeet ik helemaal te reageren op je stukje over de testen.

Vindt het wel fijn te weten welke testen jullie gebruiken.

Zelf moet ik nog even kijken wat er te koop is enzo dus ervaringen zijn zeker handig.



Succes met afwachten, zal duimen dat je na zaterdag een positieve test in handen hebt!



Buffy

@buffy, ik ben al zeker 5 jaar niet meer aan de pil. Ik heb dus geen idee hoe het werkt met de pil of eigenlijk het uitwerken van de pil.



Ik loop veel te veel op mijn lijf te letten of ik symptomen kan ontdekken. Ik heb veel meer hoger/trek dan normaal. Zou het er een zijn? Ik ben best wel moe, maar dat ben ik ook voor ik ongi moet worden.

Het onderbroek loeren kan ik ook niet laten. Is er al slecht nieuws, zie ik al wat rode afscheiding? Hoe bedoel je kan je je zelf gek maken. Normaal ben ik niet zo erg maar als het om een zwangerschap gaat…



@ sterrendag hoe gaat het met temperaturen?

Ik heb nog zo’n kwaal als ik zwanger ben. Ik ga op mijn vent zitten vitten… :oops:

Da’s niet echt leuk voor hem, maar kan er ook niets aan doen.

Ben benieuwd of dat nu ook de onderliggende reden is…

Jans, ik help je hopen dat je gewoon zwanger bent!

Nog een paar dagen geduld.



Hier is ook nog alles rustig, ik hou ook sterk in de gaten of ik al vloei.

Verder probeer ik niet zo op dingen te letten. Wat met vlagen lukt…



Ik kan me gelukkig ook redelijk storten op mijn andere hobby, honden.

Een teefje van mij mag volgend jaar (als dat lukt met mijn eigen planning) een nestje pups krijgen. Dat is ook erg leuk om mee bezig te zijn en voor te bereiden enzo dus dan kan ik daar alle uitbreidingswoede in kwijt… :smiley:



Buffy

He buffy wat heb je voor hond? Mijn hond heb je wel gezien in mijn avatar.



Hier is alles nog rustig. En dan wordt ik steeds onrustiger.

Voor de komende dagen leuke dingen op het programma staan.

Morgen babyzwemmen met Isabel. Lotte wilde heel graag alleen bij oma slapen. Dus ik gelijk geregeld dat ik het kon combineren met een vrije dag en dan kan ik dus gaan zwemmen. Ik zie het nog niet zitten om alleen met 2 kinderen te gaan zwemmen.



Zaterdag komt de glijbaan voor de speeltoren. En later op de dag een feestje bij mijn tante. Mag baby weer ff geshowd worden…



Zondag zal wel een lekker rustig dagje worden.



Ik moet nog wel ff ergens een paar zwangerschapstesten scoren. Ik heb ze niet meer in huis. Morgen na het zwemmen ff de stad in. Isabel slaapt dan toch… Kan ik ff rustig winkelen. :mrgreen:

Ja, je hebt een leuke avatar!



Maar even zo antwoorden, kan ik meteen zien hoe deze optie werkt…



Ik heb een Kromfohrländer teefje en een bastaard (ex)reu.

Maar even in een spoiler want dit ras komt in NL bijna niet voor dus de mensen die mij kennen weten dan wel dat ik het haast moet zijn… :slight_smile:





Leuke plannen heb je voor het weekend!



Wij gaan dit weekend klussen bij mijn schoonmoeder dus ben ik ook gewoon lekker bezig.

En dan nog een hele week wachten voordat ik het aandurf om testen te gaan halen…



Buffy

Oké ik ben van het wachtbankje af…

Ik begin weer aan een nieuwe ronde.

Wat jammer dat je menstruatie weer begonnen is Jans.

Hopelijk is deze nieuwe ronde wel succesvol.



Hier is alles nog rustig, ben nu 26 dagen gestopt.

De duimen draaien… Dat je in elk geval maar snel duidelijkheid krijgt…



Groetjes.

Hey allemaal,



Ik zou het leuk vinden om met jullie mee te mogen kletsen!

Ik ben vanaf 7 juni gestopt met de pil (na ruim 10jaar gebruik). Heb ook nog geen kinderen dus vindt het allemaal heeeeeel spannend!

Maar dat wachten…vind ik het aller ergst!



Let continue op mijn lijf of ik iets anders dan anders voel, pff om gek van te worden. En ik weet ook echt wel dat de kans minimaal is dat je meteen de 1ste maand zwanger wordt, maar toch… Ik wil het zoooo graag!



Dus het lijkt me erg gezellig om met jullie te kletsen, omdat jullie in hetzelfde schuitje zitten!



@Jans balen dat je weer een nieuwe ronde moet! Dus heel veel succes deze maand!!!



En wanneer beginnen jullie ongeveer met testen? en welke testen gebruiken jullie of hebben jullie goede/ slechte ervaringen?