mei / juni stoppers 2012

Hoi!

Welkom bij de groep.



Je bent bijna tegelijk met mij gestopt, mijn stopdag was 4 juni.

(aan het eind van de 1e week van een strip)

En ook voor de 1e. Leuk!



Ik zou volgens mijn berekeningen, vanaf nu ongesteld kunnen worden.

Mits natuurlijk mijn lichaam braaf meteen met een cyclus is begonnen.

Ik heb begrepen dat het bij sommige vrouwen wel een paar maanden kan duren voordat het lichaam wakker wordt en eens begint met de cyclus. Deze 1e ronde vind ik dan nog wel het allerergst qua wachten omdat je nog geen idee hebt wanneer je lichaam aan het werk is gegaan enzo…



Zelf ga ik volgende week testen. 9 of 10 juli mocht er dan nog niets zijn gekomen. Dan is de 1e maand toch echt wel ruim om dus dan zou het kunnen…



Groetjes Buffy

@ Buffy Leuk inderdaad!!!



Ik vind het ook echt verschrikkelijk deze eerste maand, inderdaad omdat je niet weet hoelang je cyclus gaat zijn en of je inderdaad wel meteen een goede cyclus krijgt.



Hoe is jullie ervaring?? Degene die al een kindje hebben?



Ik heb mezelf voorgenomen ook in de week te testen als er dan nog niks is gekomen. Ik zou komend weekend anders mijn menstruatie ongeveer moeten krijgen.



En nog een vraagje aan degene die al een kindje hebben… Waar merkten jullie als eerste aan dat je zwanger was?

En hebben jullie nog tips of dingen die je zeker moet laten?



En hoe staat het ervoor bij de andere?

Hej meiden,

Hier ook in de wacht stand, mijn nod is de 10e wachten duurt zo lang!!

We zijn het er dus allemaal over eens dat dat wachten echt een hel is!!! Dus dat we allemaal maar snel goed nieuws hebben of in ieder geval duidelijkheid!!!

Hoe staat het er voor bij de andere dames??

Hallo allemaal.



Natassia, welkom bij de groep!



Hier nog alles rustig.

Ik heb het gelukkig lekker druk dus overdag weinig tijd om met het onderwerp Wachten of zwanger e.d. bezig te zijn.



't wordt nu wel steeds spannender, als mijn lichaam meteen netjes de cyslus opgestart heeft zou ik morgen toch echt wel ongi moeten worden…

Ben benieuwd.



Buffy

Spannend hoor Buffy!

En als je morgen nog nie ongi bent heb je al bedacht wanneer je dan gaat testen?

Nou hou ons op de hoogte!



Ik moet gelukkig ook veel werken, zodat de dagen wel snel voorbij gaan! Voor mij wordt het komend weekend spannend want als mijn cyclus meteen goed van start is gegaan moet ik dan toch wel ongi worden.



Gebruiken jullie allemaal foliumzuur? en gebruiken jullie dan los foliumzuur of zo’n vitamine combi zeg maar? Ik gebruik Mama van VSM jullie daar ervaringen mee of met andere merken goede of slechte ervaringen?

Ja, vind het allemaal best spannend.

Ik wil maandag de 9e gaan testen als er dan nog niets is gekomen.



Vanaf de stopdag slik ik idd foliumzuur, van de apotheek.

Daar merk ik zelf niets van dus bevalt op zich prima.



Buffy

He meiden,



Aller eerst engel welkom.



Het wachten is echt verschrikkelijk. Ik merk nu wel bij de derde dat je weet dat dat zo is en dat je er dan rekening mee hebt gehouden.

Ik weet inmiddels ook dat ik niet gelijk zwanger ben en ook daar hou je dus rekening mee. Bij Lotte duurde het 5 maanden en bij Isabel 8 maanden. En dat is volgens de statistieken nog best snel.



Over mijn ervaringen met testen heb ik al een stukje geschreven. Ik ben een echte kruitvattesten fan (2 voor 5 euro). Goede testen voor een leuk prijsje. Wil je het echt op zijn vroegst weten dan kan je met clearbleu een dag of 2 soms 3 voor je NOD testen, maar als je dat heel lang vol moet houden ben je wel heel erg voor geld kwijt.



Ik begin altijd braaf met foliumzuur slikken, maar als ik een maal zwanger ben wordt ik zo misselijk dat ik al blij ben dat ik redelijk normaal eet. Dan schiet het foliumzuur slikken er soms een beetje bij in. En mijn maag speelt van vitaminen pillen altijd een beetje op.



Ik hoop dat jullie cyclus snel een goede opstart krijgt (of dat jullie zwanger zijn natuurlijk). Ik heb er geen ervaring mee.

Ik kan niet goed tegen de pil en die slik ik dus al jaren niet.



Ik ben trouwens een super trotse mama. Mijn kleinste spruit is gisteren gaan kruipen :inlove:



Tot snel…

Snap ik dat je een super trotse mama bent!!! Kei leuk!



Ik zal de kruidvattesten in mijn achterhoofd houden en hopelijk heb ik ze snel nodig!



Ik hoop inderdaad ook dat mijn cyclus gewoon snel “normaal” is!



Allemaal veel succes met wachten, klussen, wachten en evt. Testen :wink: en hou ons op de hoogte!!!

Ik ben aan het eind van de middag ongi geworden.

Best netjes op tijd dus eigenlijk.



Hopelijk wordt deze nieuwe “echte” ronde een hele vruchtbare…



@Jans, natuurlijk ben je een supertrotse mama als ze gaan kruipen.

Al die mijlpalen lijkt me heel bijzonder om mee te maken.



Buffy

Ik probeer een onderschrift in te stellen maar dat lukt me niet.

Zowel de ticker als gewone tekst wil maar niet verschijnen…



@Jans, kan je met ons delen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?



Buffy

@buffy aan de ene kant jammer dat je ongi bent geworden (marja de kans is natuurlijk ook minimaal dat het de eerste maand meteen raak is) maar aan de andere kant wel fijn dat je nu weet dat je lichaam doet wat het moet doen en dat je weet hoelang je cyclus ongeveer duurt!



Ik zou willen dat mijn lichaam is enige reactie gaf, voel nu helemaal niks, ook niet dat ik binnenkort ongi moet worden dus dat is ook frustrerend maar komt hopelijk snel goed! Want wordt echt gek van die onzekerheid!



Mijn schoonzusje heeft vandaag haar eerste termijn echo gehad (van het 2e kindje) kei leuk!!! Maar dan beginnen mijn eierstokken helemaal te klapperen zeg maar! Dan kan ik haast niet wachten om ook zwanger te zijn en ligt het elke keer als ik het er met haar over heb op het puntje van mijn tong om te zeggen dat ik ook met de pil ben gestopt! Maar mijn vriend en ik hebben afgesproken om t niemand te vertellen dus daar hou ik me dan maar aan!



Op jullie na dan :wink: wel fijn dat ik het er met jullie over kan hebben! Kan ik het tenminste ergens kwijt!



Verder bij jullie nog nieuws???

Ik ben niet alleen een super trotse mama van wege het kruipen… Grrr ik wilde een foto toevoegen naar dat lukt dus niet dan maar vanavond… :frowning:



@buffy, in je profiel kun je dat in vakje kwijt… Maar hoe ook al weer…? Ik weet nog wel dat je alleen tikkers van dit forum kunt plaatsen. Maar er zijn hulp topics. En vanaf mijn telefoon werkt het niet. Dan doen de smiles het ook niet.





En dan schrijve ik ook veel kortere berichtjes. Hihi

Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met ovulatietesten of temperaturen?

En zo ja wanneer ben je daar mee begonnen? en werkte het?

@ Buffy ik ben eruit hoe je een banner kunt plaatsen.

via deze link kun je er 1 aanmaken:

http://www.kindjeopkomst.nl/acties-en-fun/indicatoren/cyclus-indicator



en deze moet je dan plakken in je profiel bij je onderschrift en als het goed is moet het dan werken. Succes!

@engel, ik heb voor de zwangerschap van Isabel een tijdje getempertuurd. Het is erg interessant om een goed beeld te krijgen van je cyclus. Ik werd een beetje gefrustreerd at het wat langer duurde, maar het is wel een gedoe. Ik zou niet aanraden om er gelijk mee te beginnen. Het haalt wel de romance van een kindje krijgen er een beetje af.

Met ovulatie testen kon ik het niet zo worden.

Maar een vriendin van me is daar helemaal fan van.

@jans thnx voor de tips!



En ben ook echt nog niet van plan om dat te gaan doen hoor. Maar was er nieuwsgierig naar voor als het wat langer gaat duren!



Gaan jullie trouwens nog op vakantie? En hoe oud zijn jullie eigenlijk (ongeveer :wink: )ben gewoon nieuwsgierig hoor dus als jullie da voor je willen houden ook geen probleem uiteraard!

Hier is de foto die ik vanmiddag bedoelde…

@engel, ik ga in september met de familie nog 1 keer in het laag seizoen. Lotte wordt straks 4 en gaat ze naar school. En dan zitten we vast aan de vakanties. We gaan kamperen in zuidfrankrijk. We hebben net een hele grote tent gekocht en zijn onze kampeeruitrusting compleet aan het maken. Ik verwacht de komende jaren te gaan kamperen met onze spruiten. Anders is een vakantie in het hoogseizoen gewoon niet op te brengen.



Ik ben inmiddels 35 toen ik Lotte kreeg was ik 31. Sommige vinden dat wat oud, maar ik ben mijn hubbie gewoon niet eerder tegengekomen…

Dat is ook een reden dat ik niet te lang wil wachten met nr 3. Of eigenlijk in mijn geval nr 4.



Ik heb allemaal leuke nieuwtjes te horen gekregen de afgelopen dagen.

Mijn broertje wordt voor het eerst papa (eind januari) en mijn schoonzusje gaat eind augustus trouwen.

Echt leuk dingen, dat kan me mooi weer even afleiden van het zwanger worden gedoe.

Voor Augustus weer allemaal leuk jurkjes kopen :inlove: Mijn schoonzus zei nog je mag gewone kleren aan, je hoeft niet speciaal iets te kopen. Gaat ze me een goede reden om te shoppen ontzeggen. Gelukkig was hubbie het met me eens dat dit een leuke reden was om weer eens een leuk setje te kopen :mrgreen: wat een schatje kan het toch zijn.



Wie heeft er nog meer vakantie plannen?

Gelukt! Bedankt voor de link!



Ik ben afgelopen juni 31 jaar geworden.

Vind het zelf al wel wat oud maar manlief wou eerder geen kids.



Hier geen vakantie plannen, er moet van alles in en rond het huis gebeuren dus daar gaat de vrije tijd aan op vrees ik.

Hopelijk wel zo af en toe eens een dagje uit of zo maar niets bijzonders.



@jans, wat een heerlijke dochter. Ze staat al!

Wat een leuke plannen allemaal. Kan je inderdaad je daar even op focussen.



Buffy