mei / juni stoppers 2012

@jans wat een schattige foto!



Ik zelf ben 26 en dus klaar voor mijn 1ste kindje!



Wij gaan over 1,5week lekker naar portugal, nog nooit geweest dus ben erg benieuwd! Ik zou t liefst ook in het laag seizoen gaan hoor maar gezien t werk van mijn vriend kan dat helaas niet elk jaar

Heb er wel onwijs veel zin in! Lekker ff weg, mooi weer, lekker eten en verder vooral genieten. Want hopelijk is dit de laatste keer dat we maar met zijn 2tjes op vakantie gaan :wink:



Pff komend weekend is mijn NOD! Hoop zo dat mijn lichaam gewoon meteen een fatsoenlijke cyclus gestart is (na 10jr pil gebruik) maar goed nog een paar dagen wachten en dan weten we hopelijk het antwoord!



En hoe staat het er bij jullie voor?

Ik voelde deze ongi ook totaal niet aankomen.

Rustig afwachten, meer kan je niet doen.

Spannend hoor, duim voor je dat jou lichaam ook gewoon vlot weer in de normale cyclus zit.



Hier gaat alles rustig zijn gangetje.



Buffy

Hier ook nog steeds alles rustig!

Als mijn lichaam doet wat het zou moeten doen dan is morgen mijn NOD,

Maar heb er weinig vertrouwen in, normaal zou k dan nu toch wel wat voelen normaal gesproken dat ik weet dat het er aan zit te komen, maar nu niks!



Aangezien ik een hekel heb aan wachten heb ik besloten dat als ik dinsdag nog nie ongi ben dan vast een testje te doen, want wil weten waar ik aan toe! Dan is het precies 30dgn



Of zouden jullie langer wachten?



Bij jullie verder nog alles rustig?

@engel ik vroeg me af hoe het nu bij jou is?

Heeft je menstuatie zich aangekondigd of nog niet?



Spannend hoor.



Buffy

Nope nog geen ongi hier :S



Normaal gesproken toen k de pil nog gebruikte voelde ik het altijd ook heel goed aankomen, maar voel nu helemaal niks!



Heb alleen al 2 dagen een opgeblazen gevoel, rommelende buik en beetje maagpijn, maar dat zal er wel helemaal los van staan denk ik, zijn in ieder geval zeker niet de dingen die ik normaal gesproken voel als ik ongi moet worden



Ik wil zo graag weten waar ik aan toe ben!



En het zou ook wel tof zijn als ik nu gewoon ongi wordt zodat ik dat dadelijk niet op vakantie ben, marja das bijzaak! Het belangrijkste vind ik dat ik dan weet dat mijn cyclus weer normaal is!



Marja zit niet zoveel anders op dan afwachtenā€¦ Of vanmiddag misschien toch een testje halen, maar de kans is natuurlijk zo ontzettend groot dat die negatief is! En ik heb geen zin in een teleurstelling

Ik heb samen met mijn vriend besloten om vanmiddag toch een test te kopen (tenzij ik natuurlijk voor die tijd nog ongi wordt)



Ik weet dat de kans zo minimaal is dat ie nu positief is maar heel stiekem hoop je daar natuurlijk wel op (al zou ik dat natuurlijk beter niet kunnen doen) Dus ik vind t toch best wel spannend!

Ik snap het heel goed hoor dat je toch gaat testen.

Het is ook heel spannend en je hoopt toch dat er een reden is waarom je nog niet ongi geworden bent.



Als je het dan morgenochtend test heb je volgens mij de meest geconcentreerde urine en dus ook de meeste kans op een positieve test.



Succes hoor.

Hier draaien de duimen voor een positief resultaat!



Buffy

Dank je Buffy! Hopelijk helpt het!!!



En ik hou jullie uiteraard op de hoogte!

Net een test gedaan en zoals verwacht negatief :frowning: maar goed ik heb nu wel duidelijkheid!



En had de test toch goed eigenwijs net gewoon al gedaan ipv in de ochtend want heb nachtdienst nu dus dan is mijn ochtendurine ook niet geconcentreerd en op de test stond dat deze de hele dag gebruikt kon worden



Nu dus weer verder wachten tot die ongi eindelijk is begint, zodat ik snel kan beginnen met de 2e ronde!



Het is wel een beetje stil hierā€¦ Dus hoe staat het er bij de rest voor?

Ik denk dat heel onverwachts en zonder enige aankondiging van de ā€œnormaleā€ klachten vannacht tijdens mijn nachtdienst mijn ongi is begonnen :D. Heb iig wat bloedverlies gehad (oud bruin, maar ook beetje helder rood)(sorry voor de smerige details :sick: ) dus het is allemaal nog niet heel overtuigend nu hopen dat het ff goed doorzet en t dus echt mijn ongi is!



Want dan heb ik gewoon een cyclus van 30dgn! En doet mijn lichaam gewoon weer wat er van hem verwacht wordt!



Had ik toch gewoon nog 1 dagje meer geduld moeten hebben (zoals ik eigenlijk van plan was haha)

Jammer dat het negatief was.

De ongi zet nu vast gewoon door en dan heb je wel de zekerheid dat je lichaam weer helemaal op de rit is.



Dat ongeduldige ken ik wel hoor, ik zat voor mezelf ook het test moment al iets naar voren te halen. :slight_smile:



Ben verder vooral heel druk met het werk en probeer me daar zoveel mogelijk op te concentreren.

Mijn ongi is nu over dus ik kan weer aan het klussen. :smiley:



Duimen dat deze ronde heel vruchtbaar zal blijken te zijn!



Buffy

Fijn engel eindelijk duidelijkheid. Tuurlijk hoop je altijd op gelijk raak. Dan blijven alle onzekerheden en twijfels tenminste weg.

Maar de positieve kan, nu kun je wel een datum noemen bij de verloskundige. Anders moet ze gaan gokken :wink:



Buffy zet 'm opā€¦ :mrgreen: Ik zal voor je duimen en een vruchtbaarheidsdansje doen :dance:



Hier was het ff hectisch. Te veel dingen die moesten gebeuren. De kleinste is met gigantische sprongen vooruit gegaan. Naast echt goed kruipen. Kan ze nu ook zelf gaan zitten. Het ledikantje moest nu dus ook van zolder gehaald worden. Ik heb dā€™r kamer dus even verbouwd. Verder was er nog een voorstelling van het zandkasteel waar ik met de oudste naar toe ben geweest.

Ook zochten we nog een paar droge uurtjes om onze nieuwe tent op te zetten voor proef. Dat wilde ik niet pas in Frankrijk doen van de zomer 8)

Ojaā€¦ Er ā€˜moetā€™ ook nog geklust wordenā€¦ :angel: We gaan de vruchtbare periode weer in, dus dan doen we het altijd wat gerichter (als de kinderwens vervuld mag worden).



Wat betreft vieze praatjes:



Voor het vruchtbare moment hou ik mijn afscheiding altijd een beetje in de gaten. Dat noemen geleerden de billings-methode. Als je vruchtbaar bent is je afscheiding doorzichtig/eiwit achtig van kleur. Ook is het heel elastisch, kun je testen met een papiertje. Er ontstaan draden.

Als je niet of niet meer ruchtbaar bent dan is je afscheiding meer yoghurtachtig en veel witter.

Het is niet zo nauwkeurig, maar het geeft wel een indicatie en het isniet zoā€™n gedoe als met een thermometer of van die ovulatietests




Engel fijne vakantie als ik je niet meer spreek voor die tijd.

Buffy klus zeā€¦

Sterredag hoe is het nu met jouā€¦?



Groetjes

Bedankt voor je uitleg Jans. Dat wist ik nog niet.

Maar als je daaraan kunt zien dat je vruchtbaar bent, moet je dan dus ook juist gaan klussen of ben je dan al te laat?



Ik hoop dat ik mijn eisprong kan voelen, denk wel dat ik hem de vorige ronde gevoeld heb maar weet niet zeker of dat ook was wat ik hadā€¦

Het geeft me wel een idee natuurlijk maar als je dan nog moet gaan klussen ben je natuurlijk te laat.



Zal in elk geval de komende tijd maar eens goed op gaan lettenā€¦ :slight_smile:



Buffy

Ik kan geen ei voelen. Dus ben ik opzoek gegaan naar andere manieren om te ontdekken wanneer ik vruchtbaar ben. Ik heb rond die periode ook gewoon meer zin :oops:



Wij klussen meestal zoā€™n beetje om de dag in de vruchtbare periode. Een eitje blijft zoā€™n 24 tot 48 uur goed na de eisprong. Sperma blijft ongeveer 3 dagen goed. Dus dan zou het wel ergens moeten matchenā€¦ :mrgreen:



Oja en een goed argument voor je vent om regelmatig gezellig bezig te zijn. Voor sperma is het goed om regelmatig ververst te worden, maar ook weer niet te vaak want dan wordt het weer te veel verdund. Kan hij de productie niet bijhoudenā€¦ :inlove:



Tja er zijn zoveel redenen waarom het dan toch geen zwangerschap wordt, maar waar je het een beetje kan helpen probeer je het dan toch :angel:

Het bloedverlies is nog steeds wel minimaal maar denk wel dat het mijn ongi is, het is natuurlijk nu ook een andere ongi als dat je hebt tijdens je pilgebruik.



maar weet nu inderdaad wel dat alles weer functioneert zoals het moet! En ben er waarschijnlijk ook klaar mee als ik op vakantie ga (ook wel fijn) kan ik lekker onbezorgd op vakantie!



Ik voel mijn eisprong volgens mij ook niet hoor. Afgelopen keer in ieder geval behalve knallende koppijn (de eerste 2 weken na het stoppen met de pil) wan het ontpillen waarschijnlijk helemaal nergens last van gehad. wel 1x doorzichtig slijmverlies gehad zoals je het beschrijft jans, maar weet niet of je eisprong dan al is geweest of nog moet komen?? weet jij dat??? En het was ook maar 1x?



Ik hoop dat het voor ons allemaal een hele vruchtbare 2e ronde mag worden!!! Zal voor jullie allemaal duimen! :pray:

Engel, Heerlijk om met goed nieuws ovulatie te gaan. Je lijf is zoā€™n eerste maand gewoon nog een beetje van de rel en moet nog weer ff wennen hoe die het ook al weer zelf moet doen. Je zult zien dat je ongi volgende maand al weer veel meer op het oude lijkt.



Ik heb meestal maar 1 of 2 dagen doorzichtig slijm. Daar voor zie je het wel steeds meer opbouwen. Ik weet ook niet of je eisprong dan al is geweest of dat ie nog moet komen.

Ik zal eens kijken of ik het kan vinden.



Groetjes.

@jans ja geloof ook wel dat de eerste keer je lijf gewoon nog half van slag is.

En ik hoop natuurlijk dat er geen 2e ongi komt :wink: maar anders zal het zeker steeds meer het oude patroontje worden, daar heb k ook alle vertrouwen in! Ben allang blij dak gewoon na 30dgn ongi ben geworden na ruim 10jr pil gebruik.

Je leest namelijk dat sommige vrouwen na 100dgn nog geen menstruatie hebben gehad, dus mij hoor je zeker niet klagen en ben er hoogst waarschijnlijk voor mijn vakantie ook weer vanaf dus dat is ookeen fijne bijkomstigheid!

Dus momenteel ben k blij met mijn lijf :wink: (wie had dat ooit gehad, dat er vrouwen zijn die blij zijn met hun menstruatie haha)

Nu alleen nog hopen dat juli een hele vruchtbare maand mag zijn voor ons allemaal!!!



Had je trouwens nog iets gevonden over dat slijm verlies en of je eisprong dan al geweest is of niet? Want ben erg benieuwd. En alle beetje helpen natuurlijk :wink:



Jullie allemaal een fijne/ leuke dag (of werk ze) ik ga lekker slapen nu

mag ik met jullie meeschrijven? ik ben eigenlijk al in maart/april gestopt, maar daar schrijft niemand :frowning:



ik ben 29 jaar en we zijn druk bezig om een 2e kindje te maken :inlove: we hebben al een zoontje van net 2 :inlove:

het is 1 keer helaas bij de innesteling mis gegaan en nu zitten we in de 2e ronde na de mini-mk.

ik ben deze ronde zo vreselijk zenuwachtig dat is echt niet normaal. ik weet ook echt niet meer hoe of wat. zondag is mn nod en vorige maand had ik op woensdag al veegjes bruin.

nu heb ik me gisteren helemaal gek geplast en had ik erg veel witte afscheiding, iets wat ik bij de zwangerschap van mijn zoontje ook had. vanmorgen was de eerste veeg bruin een feit, dus ik denk dat deze ronde ook mislukt is :wall:

@fluppie welkom! en natuurlijk mag je meeschrijven, Hoe meer zielen hoe meer vreugd!



En balen van je mini-mk :frowning:

Dat zenuwachtigen is heel herkenbaar.

Spannend dan je NOD!

Hou ons op de hoogte!!! Succes met wachten :?



Hier nu inmiddels een ongi die al iets meer lijkt op mijn oude ongiā€™s, alleen nog wel iets minder bloedverlies dan normaal, maar al niet meer zo weinig als gisteren. Dus alles lijkt nu echt goed te functioneren gelukkig!



Hoe is het bij de rest?

Hoe het met me isā€¦? MOE de kleinste was gisteren voor het eerst ziek. Ze sliep de laatste 2 nachten slecht, dan slaap je als mama ook slecht. Waar ben ik aan begonnen denk je dan wel eens :mrgreen:

En dan ook nog heel druk op mijn werk. De ellende van gisteren inhalen, tien ik plotseling thuis moest blijven.



Ik ga zo dus al naar bed ff bij tanken. Mag morgen ook weer van hot naar her vliegen, ik heb mijn energie dus wel ff nodig.



Zo ik ben klaar met zeuren 8)



Welkom fluppie, weet je zeker dat je nog mee wil schrijven :wink:

Jammer dat het niet goed raak was. Soms is ook niet handig dat we tegen woordig al zo vroeg kunnen testen. Vroeger dachten ze dat ze wat later ongi werden, nu weten we wel beterā€¦ Maar het blijft nog steeds niet leuk, een grote teleurstelling.

Duimen voor een betere uitslag volgende keer.



Groetjes