mei / juni stoppers 2012

wachten is voorbij… IK BEN ZWANGER!!!

kan het nog niet geloven hoor omg!!

@Natassia GEFELICITEERD!!! Kei leuk!!! Wanneer was jij ook alweer gestopt met de pil? Mei toch? Dus dan is het de 2e ronde meteen raak! Helemaal leuk!

Weet je al wanneer je het je familie enzo gaat vertelllen en hoe?

Nou geniet er lekker van! En dat het maar een geweldige zwangerschap met zo min mogelijk vervelende kwaaltjes mag worden!

Had je trouwens al het idee of symptomen dat je zwanger zou kunnen zijn voordat je teste?



@Jans soms is ff zeuren zo lekker he :wink: wel weer een beetje bijgeslapen?



Ik heb inmiddels vakantie dus ben druk aan het wassen, spullen kopen en koffer dit weekend pakken. Nog steeds ongi dus aan het wachten tot die voorbij is en we weer kunnen klussen :wink:



Hoe is het verder bij jullie?

Bedankt voor de felicitatie :slight_smile:

Ik had een spiraaltje en was er eind vorig jaar uit gegaan. we hebben in december en januari geprobeerd zwanger te worden en toen moesten we er even mee stoppen. nu weer in mei begonnen en de tweede maand inderdaad al raak! nooit verwacht.



We gaan nu eerst op vakantie 3 weken en daarna hoop ik voor dce eerste echo te kunnen en daarna willen we het vertellen aan onze ouders.



Ik had afgelopen dinsdag ongesteld moeten worden en ik voelde me die dag niet zo lekker en dacht van: ik doe even een test want dan weet ik zeker dat ik niet zwanger ben en kan ik pijnstillers innemen. ik had dus nergens last van.

Nu achteraf moest ik al wat vaker naar de wc, snachts er uit, dat heb ik nooit en sinds gister zijn mijn borste gevoelig. verder voel ik nog niks.



Ik hoop dat jullie allemaal snel mogen volgen!!

Natassia GEFELICITEERD heerlijk een paar weekjes weg kun je ook je mond niet voorbij praten :mrgreen:



Voor de andere dat we maar snel mogen volgen…



Bij ons is er weer meer rust in de tent. Geen zieken meer en kan dus 's nachts weer lekker slapen.

:think: verder weinig nieuws…



Groetjes

Hier ook nog steeds alles rustig, nog steeds ongi!

Druk aan het wassen, strijken, poetsen en pakken voor de vakantie!



Weg van de regen hier!



En hopen dat de portugese zon en (zee)lucht heel vruchtbaar is :wink:



Verder bij jullie al veranderingen of nieuwtjes?



En nog leuke (vakantie)plannen?

@fluppie, welkom bij de groep!

@natassia, van harte gefeliciteerd! Super dat het zo snel al gelukt is!



Hier gaat alles zo zijn gangetje. We zitten in de klusperiode dus nog niet zo heel veel te melden op dat vlak.



Verder druk met werk en tussendoor train ik 1x per week 's avonds met mijn hond behendigheid en met de andere hond sta ik de hele zaterdag morgen sinds kort op een speurveld. Hij heeft nu 2 lessen speuren gehad en pakt het heel goed op. Volgens mij is het kwartje al redelijk gevallen wat we van hem willen. Dat is zo mooi om te zien.

Door de weeks probeer ik met beide honden ook wel wat te trainen en ze moeten natuurlijk dagelijks zo hun wandelingen hebben.



Lekker druk dus.

Wel fijn want zo kan ik ook niet continu met de zwangerschapsplanning bezig zijn.



Wel probeer ik nu de vloeiing enzo goed in de gaten te houden zodat ik dat misschien van mezelf ook wat kan leren herkennen.



Groetjes Buffy

goedemorgen!



Natassia, wat een goed nieuws op deze maandag! van harte gefeliciteerd!!!



hier woensdagavond ongesteld geworden. heb wel even moeten huilen. we doen er nu langer over dan toen ik zwanger wilde worden van de eerste, dus dat was wel even wat. ik besefte nu wel dat ik toch wel heel graag een kindje erbij wil.

maar goed, ongi is voorbij en we zijn nu weer druk aan het werk :mrgreen:

@fluppie, heftig hè de teleurstelling dat het deze maand weer niet gelukt is.

Het is gewoon zwaar k*t, al dat wachten.



Ik zit weer aan het einde van de klusfase… Door alle drukte deze ronde zijn we iets minder gezellig geweest deze maand. Ik hoop dus dat deze ronde effect heeft gehad, maar ik heb me twijfels.

Ik merk nu wel met nummer 3 dat ik een stuk relaxter ben, maar misschien komt dat, omdat zwanger worden bij Lotte 5 maanden en bij Isabel 8 maanden duurde. Ik heb dus nog ff te gaan :angel:

Toch kan ik het iedere maand niet laten :pray:



Iedereen is net weer ongi geweest… Er zit toch niemand meer op het wachtbankje?



Groetjes.

voor jou dus weer spannende dagen. die wachtdagen vind ik dus echt niet om te doen. je voelt van alles en ik inspecteer ook ieder wcpapiertje en mn onderbroek. iedere maand zeg ik tegen mezelf, en nu gaan we rustig doen, maar als die wachtdagen weer aanbreken :shifty:



ik dacht ook dat ik redelijk nuchter erin ging, omdat het de tweede is. maar toch doet het me meer dan ik dacht :think:

ik heb nu vanmorgen ook voor het eerst getempt, misschien dat ik dan wat meer zicht op mn ei krijg. ik voel m altijd wel, maar misschien voel ik het wel verkeerd :angel:

Goedemorgen,



Dat wachten is inderdaad heel vervelend… is ook niet mijn sterkste kant.

Duimen maar dat dit toch een vruchtbare ronde is geweest.



De 1e zwangere hebben we, hopelijk volgt iedereen snel. :pray:



Buffy

@ fluppie, ik zat in het zelfde schuitje hoor met nummer 2. Ik begin nu met nr 3 toch echt wat rustiger te zijn…



@buffy, :pray: je gaat je wachtdagen weer in.



Ik weet nu dat ik zo regelmatig ben met mijn ongi, dat ik een dag eerder toch echt niets goed te verwachten. Maar als de dag daar is dan heb ik het niet meer. Iedere seconde zonder rode duiveltjes… 8)

Ben opeens onwijs misselijk…



Zou ik iets verkeerds gegeten hebben?

Of zou het… Het is wel heeeeel erg vroeg.

't lijkt me inderdaad nog wel wat vroeg maar help het je hopen!

Ik hoop het voor je.



Buffy

je weet maar nooit Jans! :pray: ik ben altijd een dag of wat voor mn nod een beetje misselijk, dus bij mezelf vertrouw ik er niet meer op :wink:



buffy, hoe gaat het met jou?



ik ben deze maand begonnen met temperaturen. maar ik denk niet dat het helemaal goed gaat. mn temp varieert van 36,3 (vanmorgen) naar 36,6 (net na de ongi). nu moet ik ook zeggen dat ik niet heel stipt ben met het tijdstip hoor. volgens mn kalender moet ik gister een ei hebben gehad, maar ik heb niks gevoeld en ook mn temp was laag.

dus, schiet mij maar in de feestverlichting :mrgreen:

@fluppie, wat jammer dat je er met het tempen nog niet echt opschiet.



Vannacht ben ik onwijs misselijk wakker geworden, gelukkig wel weer verder kunnen slapen.

Vanmorgen was mijn buik/maag nog wel wat van slag maar dat is nu gelukkig over.



Buffy

Ik weet inmiddels waar ik last van had… mijn darmen waren wat van slag (dat zijn ze wel vaker) en nadat ik een paar keer voor een grote boodschap op het toilet was geweest voel ik me weer prima.



Heb alleen al een hele week een spiertje rond mijn schouderblad die heel vervelend is, zal wel een keer een verkeerde beweging gemaakt hebben of zo…



Gister zijn we bij mijn zus en zwager op bezoek geweest.

't was prachtig weer, heerlijk genoten van een BBQ. Was erg gezellig.

We hebben het ook over vakanties gehad en over dat ze twijfelden of kamperen niet wat voor ze zou zijn.

Ze zijn kamperen niet gewend maar voor een gezin met kids is vakantie best prijzig zeker als je ook nog leuke dagjes uit wilt doen enzo dus dan is kamperen wel een goede optie om er ook eens iets goedkoper tussenuit te gaan.



Omdat mijn man en ik ook nog graag er eventjes tussenuit gaan en we wel enthousiaste kampeerders zijn met een grote tent waar mijn zus haar gezin ook wel bij in past hebben we besloten er gezamelijk een weekendje tussenuit te gaan. Begin augustus al als het even kan.



Hebben jullie misschien nog tips voor een camping waar het leuk toeven is voor zowel kleine kids (2 - 7 jaar) en honden?

Meestal zoeken mijn man en ik de kleinere campings op midden in de natuur. Lekker wandelen en steden enzo bezoeken. Wij hebben geen pretpark nodig. Maar de kids willen natuurlijk wel spelen enzo.



Dus zoeken we een hondvriendelijke familiecamping in NL of vlak over de grens. 't is maar een weekendje weg dus we willen geen wereldreis hoeven te maken.



buffy

fijn dat je darmen weer een beetje normaal doen buffy!



een camping, tja daar kan ik je echt niet aan helpen. wij gaan altijd naar hotels. nu willen we volgend jaar (afhankelijk wanneer ik zwanger raak :pray: ) ook gaan kamperen, maar dan in een kant en klare stacaravan in frankrijk of italie.



van mn temp word ik ook niet wijzer, vanmorgen was ie weer 36.3. ach, ik geef het niet veel hoop deze maand eigenlijk. we doen goed ons best, maar ik heb niet het gevoel dat het deze maand iets oplevert.

@fluppie, Jammer dat je temp geen duidelijkheid brengt.

Ik hoop voor je dat het toch een succesvolle maand is geworden hoor. We zullen af moeten wachten…



Ik voel me gelukkig vandaag weer prima. Nog een week wachten…



Hoe gaat het met de anderen?

@Jans, hoe is het met de misselijkheid?



Buffy

Ohh meiden ik weet het niet meer, zo nuchter als ik vorige week nog was, zo loop ik me nu helemaal gek te maken.



Ben met vlagen misselijk, darmen zijn van slag, enz. enz.

Allemaal dingen die er op kunnen wijzen, maar ook niets kunnen betekenen.

Ik ga vrijdag pas testen. Mijn leidinggevende gaat dan op vakantie. An ik ff aan het idee wennen. ALS het zo is… :angel:



Sorry ff snel echo…

@Jans, ik hoop het zo voor je!

Als ik diezelfde klachten had zou ik mezelf ook helemaal gek maken. Dus dat snap ik wel.

Heb nu ook bij alles wat ik voel van… zou het?



Nog een paar dagen wachten en dan weten je het zeker.



Ik heb van mijn zus een paar boeken en een DVD over zwangerschap en je baby gekregen. Ze zijn van Moeders voor Moeders, die heeft zij toendertijd gekregen omdat ze daaraan mee deed.

't is wel heel leuk om er zo mee bezig te zijn. En dan nu maar hopen dat we snel de positieve testen hebben.



Buffy