mei / juni stoppers 2012

Dames hoe is het bij jullie??? Wie mag wanneer testen???

En hoe is het met de andere zwangeren? Al flink wat kwaaltjes?

Hier nog helemaal niks, beetje opgeblazen gevoel verder helemaal nog nergens last van… vind ik ook wel een eng idee! en maakt me ook wel beetje onzeker, of het wel helemaal goed zit enzo

Hoi Engel,

Het lijkt me inderdaad heel onwerkelijk, zeker zo zonder kwaaltjes kan ik me wel voorstellen dat je wat gaat twijfelen. Maar ook die twijfel en onzekerheid zijn volgens de boekjes “kwaaltjes” die bij een zwangerschap horen hoor. Ik hoop voor je dat je tot de groep hoort die heerlijk relaxed door de 1e 3 maanden zweeft. Lijkt me toch een stuk prettiger dan met kwaaltjes. :slight_smile:

Ik zit in de laatste fase van het wachtbankje, afhankelijk van mijn cyclus is dinsdag of donderdag mijn NOD, (donderdag is dag 30).

Ik voel nog niets maar heel zeker dat het hem niet wordt deze ronde heb ik ook niet meer. Mijn borsten zijn wel wat gevoelig geworden en dat brengt wel iets van hoop. Alhoewel ik dat wel vaker heb vlak voordat ik ongesteld moet worden dus het zegt verder niets.

Ik ga op zijn vroegst pas zondag testen, omdat mijn rondes wat variabel zijn qua lengte wil ik wel zeker weten dat ik niet te vroeg test.

Hoe is het met de andere dames? Wie zit er nog meer in het wachtbankje?

Buffy

Spannend Buffy!!!

Ik ga heel hard voor je duimen en :pray: dat je over een week een positieve test in handen hebt en dat de :evil: dus weg blijven!!!

Wel knap als je het tot zondag vol kunt houden!!! Ik kon dat niet :oops: Ik heb zelfs eerst 2x negatief getest en pas 2 dgn na mijn NOD testen ik positief!

hai meiden!

engel, ik had het ook hoor, nergens last van toen ik zwanger was! alleen had ik vanaf een week of 6/7 enorm pijn in mn borsten en werd ik moe. echt ik heb nog nooit zo’n vermoeidheid meegemaakt! oh, en als ik een tijdje niet gegeten had, werd ik een beetje wee op mn maag. maar dat was het dan ook.

mn hele zwangerschap was :thumbup: op bekkenpijn en wat maagzuur (vanaf 32 weken) na. echt, zo doe ik er nog wel 10!

ik zou zeggen geniet! :inlove:

buffy, voor jou dus weer een spannend weekje ik :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: voor je.

ik zit ook weer op het wachtbankje, volgende week hebben we een weekje vakantie en ik moet dan in die week ongesteld worden (altijd leuk als we weggaan :roll: ) ach, ik zie het wel. wij klussen deze week nog wel even door, ik voel mn ei op zich wel (is vrijdag geweest als het goed is), maar ik wil het wel zeker weten goed benutten :wink:

Buffy en fluppie jullie maken het spannend hoor!!!

Ik ga voor jullie beide heel hard duimen dat jullie maar snel een positieve test in handen mogen hebben!!

Jans (en de andere zwangere) hoe is t bij jullie??al een 1ste echo gehad?? Of afspraak bij de vk??

Ik heb even door dit topic heengescrollt en even een lijstje gemaakt van de dames die zich in dit topic gemeld hebben.

We hebben al heel veel zwangeren voor zo’n jong topic eigenlijk.

Sterredag = zwanger

Natassia = zwanger

Jans = zwanger

engel = zwanger

Alleen Buffy en Fluppie zijn nog over, wij zitten samen op het wachtbankje

En er heeft ook een Sabrina11 zich gemeld om mee te kletsen maar daar hebben we al eventjes niets meer van gehoord dus dat weet ik niet hoe zij ervoor staat.

Buffy

Met mij gaat het ondertussen prima.

Ik beschouw donderdag als mijn NOD.

Testen doe ik in principe pas zondag of maandag, ook omdat ik zo in de lappenmand heb gezeten en rond mijn eisprong er ook niet geklust is verwacht ik er eigenlijk niets van deze ronde.

Denk dat het wel lukt om zolang te wachten. Ik heb zo’n heerlijk nuchtere vent die denk dat je pas als je een maand over tijd bent eens een keertje moet gaan testen dus…

Nou ga ik zolang dus echt niet wachten… maar het is op zich wel prettig om een beetje drempel te hebben. Anders wordt het zo’n duur geintje.

Buffy

Fluppie wat leuk dat je het even op een rijtje hebt gezet!! En inderdaad al veel zwanger! Jij en Buffy volgen vast ook heel snel!!!

Ik duim :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: en :pray: :pray: :pray: heel hard dat jullie ook heel snel een positieve test in handen hebben!

Hier heeft de VK mij net gebeld en ik heb vrijdag 28sept mijn inwendige echo al :smiley: :smiley: :smiley: :dance: gaan ze kijken of het goed in de baarmoeder ligt en of ze eventueel al een hartje kunnen zien kloppen, maar dat is niet altijd zo

di 16 oktober heb ik intake gesprek bij de VK en dan di 23 okt mijn termijn echo!

Zo spannend allemaal!!! Hoop zo dat ze volgende week vrijdag een kloppend hartje kunnen zien!!! :pray:

He meiden,

Sorry ffies niet geweest. Door dat we toch 2 weekjes vakantie hebben is het met de meiden lekker hectisch en ben ik ff niet aan kok toegekomen.

Engel super gefeliciteerd !! De eerste weken bij de Lotte voelde ik me ook heel erg onwerkelijk. Ik vond het zelfs een beetje saai. Maar bij mij kwam daar al snel verandering in…

Mijn 1e echo was goed ik was ffies minder ver en ben 3 dagen terug gezet. Donderdag heb ik de 12w-echo en dan wordt het officieel vast gesteld. Nu sta ik 1 dag voor mijn eigen verjaardag… :mrgreen:

We hebben idd al een goede score in dit topic… Gewoon een heel vruchtbaar topic… Jullie MOETEN dus wel heel vlug volgen… :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

He Jans, leuke vakantie gehad???

En wat fijn dat je eerste echo goed was (bij de hoeveel weken heb je deze gehad) en spannend dan donderdag!

@jans, wat fijn dat de 1e echo goed was! En donderdag al weer een andere echo… spannend hoor!

Mag ik vragen waarom jij/jullie al zo vroeg een echo krijgen? Ik dacht dat iedereen tegenwoordig standaard gewoon met 12 weken een echo kreeg?

En morgen jarig, alvast een hele fijne dag gewenst!

Buffy

Hey buffy mijn verloskundigepraktijk biedt iedereen een zogenaamde “vroege echo” aan dat is een inwendige echo die je dan rond de 6/7weken krijgt om te kijken of het vruchtzakje op de goede plaats ligt en om te kijken of er al een hartje klopt (maar dit hoeft niet) en rond de 10/11 weken krijg ik een termijn echo om te kijken hoever je precies bent!

Dus zal wel per verloskundige praktijk verschillend zijn denk ik

Jans morgen jarig?? Alvast dan gefeliciteerd en een hele fijne dag!

@ engel, ben morgen niet jarig. Ben nu 8-4 uitgerekend en ben 9-4 jarig.

@buffy, mijn VK bied met 8 weken een echo bij de intake. Idd om te kijken of alles is zoals het zou moeten zijn. Met 8 weken kan de echo ook meestal al weer uitwendig. Wel zo prettig.

Verder doe ik de combinatie test. Dan krijg je met 10 weken de termijn echo met bloedprikken. En met 12 weken de uitgebreide echo met nekplooimeting. Een week later krijg je een kansberekening thuis gestuurd voor downsyndroom.

De combinatie test geeft niet alleen een indicatie voor downsyndroom, maar voor nog veel meer aandoeningen. Onder andere voor het syndroom wat Emma* had.

Deze onderzoeken zijn ons aangeraden door het VU medisch centrum, toen wij aangaven dat we in eerste instantie alleen onderzoeken naar de baby wilde die de zwangerschap niet zouden schaden. Pas als er iets geconstateerd is, willen we eventueel wel een vlokkentest ofzo.

Het andere onderzoek wat ons is aangeraden is een uitgebreide echo in het VU met 20w, een Guo. Met zo’n echo kunnen ze zelfs zien of het bloed in de belangrijkste vaten de goede kant op loopt. Deze gaan we straks idd ook weer doen.

Dit traject hebben we met Isabel ook doorlopen en dat is ons goed bevallen.

Oh bedoelde je die verjaardag zo… :slight_smile:

Ik dacht dat je morgen jarig was.

Wat zijn er nog veel opties dan eigenlijk… ik ga het wel horen van de VK als het zover is. Maar hopen dat ik me er snel in mag gaan verdiepen.

Buffy

Ja buffy we hadden het blijkbaar samen verkeerd begrepen haha sorry jans! nou dan was het alvast een hele vroege felicitatie :wink:

Maar inderdaad wat veel dingen allemaal :shock: Maar wel mooi dat het kan toch?

Ik krijg nu dan met 6/7wkn een inwendige echo en dan met de 10wkn een termijn echo en met 9wkn eerste controle bij de VK wat daarna allemaal nog kan en gaat gebeuren weet ik ook nog niet, ben wel al blij dat ik volgende week vrijdag al de eerste echo heb, ook al geven ze dan geen garantie dat je het hartje al kunt zien kloppen, toch fijn om te weten of het allemaal wel op zijn plek zit!

Buffy ik hoop voor jou ook dat je heel snel je erin mag verdiepen!

jeutje dat zijn een boel onderzoeken zeg! maar wel fijn dat ze zo dingen kunnen uitsluiten.

mag ik vragen wat voor syndroom Emma :**: had?

engel, wat fijn al zo snel een echo! dan weet je in elk geval of het kindje op de goede plek zit!

buffy, het is al bijna donderdag :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Goedemorgen,

Ik ben vannacht ongesteld geworden dus wij gaan weer voor een nieuwe ronde. Het is deze keer precies op tijd met 28 dagen dus ik heb goede hoop dat mijn lichaam weer helemaal op de rits is.

Weer een nieuwe ticker met deze keer weer een cyclus van 28 dagen.

Fluppie, wanneer verwacht jij je NOD?

Voor de zwangeren, wat fijn dat er tegenwoordig al zoveel mogelijkheden voor echo’s en onderzoeken zijn.

Hopelijk vallen de kwaaltjes mee en kunnen jullie gaan genieten van het nieuwe wondertje.

Buffy

he wat naar buffy :evil:

mijn nod is pas volgende week dinsdag en mn 28 dagen nod is pas 1 oktober. ik moet zeggen dat ik er aan de ene kant wel een goed gevoel over heb, maar ik durf het niet tehopen. heb het immers al zo vaak mis gehad…

het is wel zo dat ik sinds gister allemaal kleine steekjes in mn buik heb, heel vaag. :think: en ik moet echt supervaak plassen. ach, nog een weekje en dan zien we het wel.

Ja, wel balen.

Maar ik heb er wel een goed gevoel bij. De vorige keer lag ik nog zo in de lappenmand dat het toch ook geen goed begin zou zijn geweest voor de kleine. Nu ben ik weer helemaal beter en hebben we hopelijk deze ronde meer succes.

Voor jou dus nog een heel spannend weekje.

Hopelijk zijn die voortekenen goed nieuws… spannend hoor!

Buffy

Buffy :hug: Maar wel fijn dat de lijf een goede cyclus heeft nu! Dus ga heel hard voor je duimen dat de volgende ronde heel vruchtbaar mag zijn voor jou!

Fluppie mijn duimen draaien heel hard dat je gevoel goed is!!!

Hier nog helemaal geen kwaaltjes, dus dat maakt ook wel onzeker…